Kännitopiikki


Alkaa pelottavan hyveä olla tuo olut. Voipi olla viisainta syyvä ja mennä nukkumaan.
Vielä jos muutaman ottaa ja konjakkisiivut päälle niin huomenna on taas lähtöpisteessä. Joo jos yhen kaljan vielä ja sitte nukkumaan, hyveä öitä kaikki hyvät ihmiset!
 
Ja vielä,

Huomenna pitäisi jaksaa poijan kanssa lähteä mehtään, mahtaa joutua konjakkipullon ottaa reppuun tasoittavaksi.
Käyvään kierros lintuja kahtelemassa oli jo viime viikolla puhe jotta lähetään maanantaina.
Saaketti jotta ihan päähän nousee kyllä keskiolut!
 
IMG-20190307-WA0003.jpeg
Jaahas. Mökkireissu tuli näköjään sittenkin. Huomenna lienee reppu vähän kevyempi. Ja ehkä mielikin.
Tosin takaisin päin 5 km voi tuntua vähän raskaammalta kuin tänään. Eikä pelkästään lumisateen vuoksi.
 

Liitteet

  • IMG-20190307-WA0003.jpeg
    IMG-20190307-WA0003.jpeg
    2.2 MB · Luettu: 8
Köysi on sisustuselementti. Siinä on valo. Näköjään naisen käden lempeä kosketus on päässyt piilopirttiä saastuttamaan.
 
Meikä aikoo ottaa hiukan, painotus sanalle hiukan. Uusi työkaveri aloitti maanantaina ja tuntuu että pitää hiukan nollata pää.
Nykyisellä viinapäällä kuusi nelosolutta on ihan tarpeeksi.
 
Meikä aikoo ottaa hiukan, painotus sanalle hiukan. Uusi työkaveri aloitti maanantaina ja tuntuu että pitää hiukan nollata pää.
Nykyisellä viinapäällä kuusi nelosolutta on ihan tarpeeksi.
Ja kyytipojaksi näkyy olevan virolaisia pelmeneitä...
 
Juu, eihän sitä nyt tyhjään vatsaan. Keitin pelmeenit reilusti suolatussa vedessa ja kastikkeena tsatsikia.

Pelmeneitä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pelmenit ovat vihtahousun keksintö! Mummoni niitä teki. Allah ei ollut silloin armollinen ja olen kerran joutunut niitä maistamaan. Pelkkä tekemisen haju riittää tappamaan normaalin ihmisen ruokahalun viikoksi! Ainoa kammotus joka veti pelmeneille vertoja oli perinteinen lipeäkala... AAAaarggghhhhh.... Se lemu...

Totuus on, että pelmeneitä ei syödä kyytipoikana viinan kanssa vaan tarvitaan sammio viinaa ennen kuin nälkään kuolemaisillaan oleva raukka pystyy moista kammotusta syömään. Pelmenit on myös kielletty sekä Haagin että Geneven sotavankien kohtelua käsittelevissä sopimuksissa minkä lisäksi USA:n case law:ssa ne on kielletty termillä "cruel and unusual punishment". EIT hyväksyy Habeas Corpus-vetoomuksen kaikilta, joita uhataan pelmeneillä! Ainoa asia, minkä kaikki maailman maat hyväksyvät UNHCR:n pakolaiskriteerien perusteeksi on pelmenien tarjoaminen uhrille. Kaikissa sivistysmaissa pelmenit merkitään ABC-kieltosopimuksiin joukkotuhoaseina. EUT on listannut pelmenien raaka-aineet toisiokäyttöaineiden kieltolistalle. Ja paljon muuta!

Kammotus!
 
MItäää!! Pelmenit on ehdotonta namia. Varsinkin jos on virolaista hapankermaa.
H:gissä on Hietalahdenkadulla mainio ravintola, Konstan Möljä, joka ainakin takavuosina oli suomalais-puolalaisen avioparin omistama ja tarjoaa buffasta suomalaista perinneruokaa. Sielläpä oli pelmeneitä ja minä emännälle menin sanomaan että kattos, onhan täällä venäläistäkin safkaa. Tämä varttunut puolalaisneitonen melkein veti avokämmenellä otsaan, kun messusi että kyseessä on karjalainen perinneruoka, jonka slobot on meiltä pöllinyt !! Sillä lailla sitä evakonpoikakin sai taas oppia. Kyllä hävetti. Ja oli hieman pökertynyt olo tässä kansallisuuksien-kimarassa.
 
Meikä aikoo ottaa hiukan, painotus sanalle hiukan. Uusi työkaveri aloitti maanantaina ja tuntuu että pitää hiukan nollata pää.
Nykyisellä viinapäällä kuusi nelosolutta on ihan tarpeeksi.
Tuosta määrästä olisin itse koko viikonlopun kipeä, jos yhdessä perjantai-illassa tuon vetäisisin.

Itsellä puolet tuosta määrästä jääkaapissa odottamassa kun pääsen elokuvista katsomassa Captain Marvelia. Ja siitäkin suurin osa keskiolutta.
 
En tiedä mikä on totuus mutta minä olen lukenut että pelmeenit on siperialaista alkuperää. Että niitä säilytettiin ulkona pakkasessa ja kun tarvittiin niin kirveellä klöntti irti ja keitettiin.

@Protheon_93 Minulla luultavasti sinua suurempi elopaino. Ja jos 93 on syntymävuotesi niin myös enemmän vuosia (olen 52v) kokemusta oluen litkimisessä.
Kuten olen jossain maininnut niin rankemmat ryyppäämiset jäi tuonne 90-luvulle (oli itse asiassa melkien karkaamassa käsistä), nykyään tissuttelen parilla oluella. Nyt vain tuli mieli ottaa hiukan lisää.
 
Viimeksi muokattu:
@inscout Nyt en oikein ymmärrä, hiukan kryptinen kirjoitus mutta saan sen käsityksen että pelmeenit ei ole sun herkkua?

Tulkintasi on oikean suuntainen! Jo muinaisessa Hammurabin laissa on vähän tunnettu pykälä: "Hänet, joka tavataan pelmeneitä valmistamassa, upotettakoon kiehuvaan keitinliemeen ja siellä pidettäköön kunnes henki hänet jättää".

@Juna112Porojetsiin Ihmisen keksimät sanat eivät riitä kuvaamaan paikkaa, johon haluaisin kommenttisi upottaa. Epäilen sinun olevan vihamielinen AI joka on kehitetty tuhoamaan yhteiskuntia sisältäpäin hybridijoukkotuhoasein mahdollisimman julmalla tavalla.
 
Back
Top