Kännitopiikki

Oli juhlat viime perjantaina.
Vuosikymmenen kanuuna lauantaina, ihan siipi maassa ..... ei ikinä enää .... huh!
Nyt pystyn jo puhumaan tapahtuneesta.

.
 
eau_kyr1.jpg


Tilasin kaverille lahjaksi. Onko kenelläkään kokemuksia?

Tulivettä. Konsultti nukutuslääkäri kävi joulukylässä, Annoin pullon hänelle ja hän tahtoi sen tietysti heti avata. Jos otat tätä tutkimusta, ota pikkusiemaus kielenpäälle. Älä missään nimeässä kaada tätä shottilaseihin, sillä "tutkimus" kuumottaa ihan helvetisti jos teet perinteiset.

Auttoi kuitenkin lievästi mikreeniin, joka alkoi kuin emäntä päätti lakata itselleen joulukynnet. Pikkujoulujuha oli makee, mutta onneksi ei ole nyt helvetillinen kankkunen, kun kärsin sen illalla humalassa.
 
Melkoista taiteilua promillerajan kanssa odotettavissa.

Henk.koht. olen sitä mieltä, että joulu perhejuhla jolloin ei tehdä yhtään mitään muuta kuin pakolliset hommat. Jos joulupäivänä joku ydinperheen ulkopuolinen työntyy ovesta sisään, on hänellä n. minuutti aikaa poistua ennen kuin poistuu autettuna. Hätätilanteet tietysti poisluettuna, mutta niidenkin kohdalla käytetään ns. tiheää seulaa.

No, akka paskoi jalkansa oikein huolella aatontaattona ja tietenkin aattoiltana heinäpaalujen hakija soitti, että hän hakisi lastin, kunhan saa autonsa kuntoon. Aika kiperien perheneuvottelujen jälkeen ajoin tänään traktorilla lingon kanssa X kilometriä metsä-/peltotietä auki ja huomenna kanniskelen toisella traktorilla heinäpaaleja valmiiksi lansseihin.

Huomenna pitää siirtyä yleistä tietä pitkin traktorin luo 5 km, eikä raskaskonehommiakaan kannata kovin sihneessä tehdä edes yksityisalueella, puhumattakaan, että vielä traktorin luota kämpille on samat 5 km yleistä tietä. Siispä tänään taistellaan vitutuksen kanssa ja Drägerillä vahditaan promilleja HYVIN tarkasti. Ja kunhan se persereikä käy hakemassa ne paalit pois, odotetaan iltaan ja sitten nykästään kamina mustaksi. Tietysti muistaen, että jälkikasvu on saman katon alla sekä juomisen aikana, että aamulla. Mutta vitutuksen määrä on sangen hillitön.
 
En kadehdi EK;n elämää, tuntuu olevan vitutuksen määrä aika korkealla suuren osan elämästä. Joka taas saattaa näkyä siinä että sydän ei tykkää ja saattaa ottaa loparit ennenaikojaan.
 
Muistelisin, että minun ei kannattanut vitutukseen leipaista koskaan, jos muutenkin tuliliemi ja minä olemme melko toimimaton yhdistelmä. Jos sellaisiin tunnetiloihin otti, se oli sitten aina siihen asti, että tuli varmasti niin syvä nukkumatti, ettei suru päätä vaivannut. Ja sitä jysärin määrää. Ei ollut asiaa mihinkän raskaisiin töihin eikä kyllä kevyempiinkään.

Sitä kellosepäntyötä jos väkisin teki, se oli kuin olisi pikkuhiljaa laittanut suihkuturbiiniin lisää polttoa päälle mutta vielä oli jarru päällä ja työntö poissa. Sitten kun poisti jarrun, lähtö oli mojova.

Näissä nyt ei alan miehille ole mitään ihmeellistä.

Itseni tuntien yritin olla kurinalainen esimerkiksi työpaikan juhlissa. Join aperitiivit ja viinilasit, kahvit avec. Otti päähän, kun siinä meni aina tuntikausia ja tuntui kuin olisi ollut Saharassa. Kun sitten illalla porukka alkoi kälättää moskaa ja tanssia, minä sanoin hohhoijaa ja hyvää yötä, on tässä vähän aamulla hommia että morjensta vaan, heh heh, oli kiva ilta.

Ja menin melkein juosten johonkin sellaiseen juottolaan, jossa oli vähän dostojevskimaisempi reilu meininki. Ja viihdyin. Oli kuin kivi olisi pudonnut sydämeltä.
 
Vitutukseen juominen on yksi hölmöimmistä asioista...onko joku asia sillä parantunut?
Ainoa varma asia on suurempi vitustus vielä paskemman olon takia aamulla...
 
Tullut vuosi on otettu vastaan hieman otettuna, jos nyt näin voi sanoa. :p Uuden vuoden lupauksia ei ole tehty, koska miksi luvata jos voi olla lupåaamattakin?:unsure:

Toivotan siis kaikille edellisvuotta parempaa vuotta 2018! Ajatelkaa positiivisia seikkoja, kuten Leo 2A6:n 20 vaunun erän saapumista Hollannista, minkä pitäisi tapahtua keväällä. Tai K9:n toimituksia. Mainitsinko jo Leopardit? :whistle:
 
Ja näin sitä ollaan taas pystyssä ;) Joskus toivoisi, että tulisi se paljon puhuttu hirveä krapula edes kerran, mutta kun ei. Luoja on siunannut mua sillä, että krapulaa ei vaan tule, ainoastaan hieman janottaa ja joskus nukuttaa.
 
@ Woodsman Et vaan ota tarpeeksi. Kyllä se jossain vaiheessa sinullekin tulee.

On aitäkin kokeiltu, kolmen päivän putkeen jälkeen piti vain nukkua yksi vuorokausi yhtäsoittoa :D
Tutulta lekurilta kyselin tästä vakavasta ”oireesta” kun ei tule krapulaa ja hän meinas että ei sitä kaikille vaan tule. Totesi tosin, että vanhemmiten se saattaa kuitenkin löytyä ;) Sitä siis odotellessa :D
 
On aitäkin kokeiltu, kolmen päivän putkeen jälkeen piti vain nukkua yksi vuorokausi yhtäsoittoa :D
Tutulta lekurilta kyselin tästä vakavasta ”oireesta” kun ei tule krapulaa ja hän meinas että ei sitä kaikille vaan tule. Totesi tosin, että vanhemmiten se saattaa kuitenkin löytyä ;) Sitä siis odotellessa :D

Kyllä siinä on yksilöllisiä eroja. Kaverille ei tullut koskaan sellaista "krapulaa" nuorena kuin minulle. Olimme kerran viikon pämppäämässä Kreikan paalupaikoilla. Hän söi ja oli hyväntuulinen, valvoi viikon. Minä lopetin syömisen parin päivän jälkeen. Ei ollut vitamiineja, ei maistunut kuin viina. Hän lopetti juomisen vasta 10 vuotta minua myöhemmin. Krapula tuli.
 
Kyllä siinä on yksilöllisiä eroja. Kaverille ei tullut koskaan sellaista "krapulaa" nuorena kuin minulle. Olimme kerran viikon pämppäämässä Kreikan paalupaikoilla. Hän söi ja oli hyväntuulinen, valvoi viikon. Minä lopetin syömisen parin päivän jälkeen. Ei ollut vitamiineja, ei maistunut kuin viina. Hän lopetti juomisen vasta 10 vuotta minua myöhemmin. Krapula tuli.
Kyllähän viinan kanssa pitää viisas olla. Itse olen aina ymmärtänyt lopettaa, eli ei jää putki päälle. Ei se juopottelukaan kivaa ole jos siitä tulee jatkuva tapa.
 
Nelosella menee juuri Kauhea kankkunen, se sarjan paras ensimmäinen elokuva. Tuollaistahan se on... :D
 
Back
Top