Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

Voi Sipilä ressukkaa, joka puolelta tulee iskuja ja kukaan ei ymmärrä häntä... Juolahtaisiko mieleen vastuun ottaminen ja EROAMINEN? Missä ovat ne vanhan ajan valtiomiehet? Haudassa toki mutta...

Huolimatta siitä, että mitä mieltä tyypistä on, niin pitäisikö sinusta hänen erota vain sen takia, että media on päättänyt järjestää kamppanjan häntä vastaan? Vieläpä sen takia, että hän on pääministerinä päättänyt tehdä mitä pari aikaisempaa hallitusta eivät suostuneet tekemään, eli tasapainottamaan valtion budjetin! Ja siis huolimatta siitä, että onnistuuko hän siinä.
 
Huolimatta siitä, että mitä mieltä tyypistä on, niin pitäisikö sinusta hänen erota vain sen takia, että media on päättänyt järjestää kamppanjan häntä vastaan? Vieläpä sen takia, että hän on pääministerinä päättänyt tehdä mitä pari aikaisempaa hallitusta eivät suostuneet tekemään, eli tasapainottamaan valtion budjetin! Ja siis huolimatta siitä, että onnistuuko hän siinä.

Ei hänen mielestäni pidä erota. Kyse ei silti ole median kampanjasta, vaan Sipilän toiminnasta, jonka varjolla toki toimittajat voivat toki sivaltaa. Kyllä Sipilä on se alkusyy ja toimittajat oire.

Jos tähän nyt kokoaisi listan sipilämäisyyksiä alkaen vuodesta 2014, jolloin hän järjesti potkut Yrittäjät.fi-nettisivujen toimittajalle itse aiheuttamastaan kohusta ja muistelisi, miten hän mainosti pakolaisbisnekselle huvilaansa (jota ei sitten antanut) ja jatkaisi viimeaikaiseen Ylen painostamiseen, siitä tulee erikoinen kuva ilman minkäänlaista kampanjaa.
 
Huolimatta siitä, että mitä mieltä tyypistä on, niin pitäisikö sinusta hänen erota vain sen takia, että media on päättänyt järjestää kamppanjan häntä vastaan? Vieläpä sen takia, että hän on pääministerinä päättänyt tehdä mitä pari aikaisempaa hallitusta eivät suostuneet tekemään, eli tasapainottamaan valtion budjetin! Ja siis huolimatta siitä, että onnistuuko hän siinä.

Eihän Sipi saa edes leikattua valtion kuluja. Lähipiiriä on avustajanansa (lestoja) ja palkka jokaisella paperinytyn kantajalla vähintään 5 donaa kuussa.. Sipilä mäkeen sieltä norsunluutornistaan vaan...
 
Ase on tuossa installaatiossa liikennemerkkiSipilän edessä pöydällä. Minä ainakin tulkitsen aseen sijoituksen siten, että se on Sipilän, kuten esimerkiksi hänen edessään oleva lautanen olisi. Ei tuossa ole uhkausta ainakaan Sipilän suuntaan. "Piilotettu yllytys" väkivaltaan laki olisi tulkinnan varaisuudessaan täydellisesti sopiva politikoinnin jatkeeksi. Poliisi tekee itsestään naurettavan tällaisilla pöljäilyillä, samalla kun valittelee resurssipulaa.

Joo kyllä tuo minusta tuossa on Sipilän ase. Mikä tuo toinen "vastapuolen" esine pöydällä on? Sillä on bissetölkit maassa ja rikkinäinen tuoli, mikä viittaisi siihen, että kohde on tuhottu.
 
Jo nyt on p****le kun TAIDEINSTALLAATION takia ruvetaan tutkimaan viharikosta. Jos Sipilä on tuosta vetänyt herne nenään niin jo on herkkä mies, hamekangasta sietäisi saada.

Noh,noh, ei saa kiusata sipilää. Onhan hän tehnyt hyvääkin työtä, kuten sallinut pappien panna poikia perseeseen, lestaadiolaisten insestit on vieläkin tuomitsematta, ja onhan se hyvä, että saa taas lisää terroristeja suomeen ja uhkia "pienemmiksi" kun poliiseilta lähtee virkoja sekä ukot ja akat palaa loppuun duunissa.
 
Volanen kiukuttelee Soinin lausunnosta (joka oli täysin UaVM:n selonteon mukainen). Matti Vanhasen junailemaa eduskunnan lausuntoa hän taas kehuu. koska siinä paha oli myös länsi ja Nato.

On mahdotonta sanoa, oliko Soinin lausunto osa ulkopoliittisen johdon sopimaa kahdella tuolilla istumista vai ulkoministerin oma soolo. Siihen sisältyy kuitenkin se riski, että Moskovassa todella tehdään Soinin nyt vielä kertaalleen Suomen omaksi korostaman tilannekuvan ja toiveen mukaisesti ”ratkaisu” - ja vielä yhdessä Yhdysvaltojen presidentti Trumpin kanssa. Siinä tapauksessa ulkoministeri Soinin lausunto oli Suomen sodanjälkeisen historian kalleimpia.

http://www.ristovolanen.fi/118302917/4368407/posting/istuuko-soinin-suomi-kahdella-tuolilla
 
Otsikko kuulostaa jo riipaisevalta...

Liikenneministeri Berner: Väylien yhtiöittämisen jälkeen autoilijaa laskuttavat tien käytöstä vakuutusyhtiöt, teleoperaattorit ja autokauppiaat

Ministeri Anne Bernerin mukaan valtion väylien yhtiöittämisestä päätetään kevään kehysriihessä.

”Valtion liikenneverkkoyhtiö on alusta, jonka päälle yksityinen sektori voi tuottaa palveluita”, liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner (kesk) sanoo.

Lause ei sinänsä kuulosta hätkähdyttävältä. Liikenneverkko. Alusta. Palvelut. Aika vaikea lauseesta on saada tolkkua.

Kyseessä olisi kuitenkin liikenteen vallankumous, joka vaikuttaisi jokaisen suomalaisen elämään. Se mullistaisi ihmisten tavan liikkua – ja tavan, jolla liikkumisesta maksetaan.

Juha Sipilän (kesk) hallitus päätti keväällä, että liikenne- ja viestintäministeri Bernerin johdolla selvitetään valtion liikenneverkkoyhtiön perustamista.

Tarkoitus on yhtiöittää valtion tiet, rautatiet ja meriväylät. Uusi yhtiö vastaisi Suomen väylien ylläpidosta, kunnostuksesta ja rakentamisesta. Tähän asti ne on rahoitettu budjetista.

Oppositio nosti metelin.

Kohu kuitenkin laantui pian, sillä samaan aikaan julkistettiin liikennekaari. Se on lakipaketti, jossa liikennemarkkinoiden sääntely kootaan yhtenäiseksi kokonaisuudeksi. Poliitikot keskittyivät puhumaan taksiluvista.

Kohua laimensi myös se, että liikenneverkkoyhtiötä vasta selvitetään. Päätöstä hallitus ei ole tehnyt. Mutta pian se tekee.

Anne Bernerin mukaan liikenneverkkoyhtiöstä pitäisi päättää huhtikuun lopun kehysriihessä. ”Silloin pitää päättää jatketaanko asian valmistelua vai ei”, Berner sanoo.

Syynä on se, että jos liikenneverkkoyhtiö aloittaa vuoden 2018 alusta – kuten on suunniteltu – kehysriihessä pitää tehdä isoja muutoksia autoilun verotukseen eli autoveroon, ajoneuvoveroon ja polttoaineveroon.

Joko veroista luovuttaisiin tai niitä laskettaisiin merkittävästi, sillä jatkossa teiden käytöstä maksettaisiin erikseen.

Bernerin mukaan järjestely on kustannusneutraali. Autoilun kustannukset eivät nouse, ministeri lupaa. Berner vakuuttaa, että lupaukseen voi luottaa. ”Tiukka kilpailu pitää hinnat alhaalla”, Berner sanoo.

Mikä kilpailu? Verkkoyhtiöhän olisi luonnollinen monopoli.

Bernerin mukaan kilpailu on koko homman juju.

Jos uudistus tehdään, kaikkiin Suomen teillä ajaviin autoihin asennettaisiin sim-kortti tai jokin järjestelmä, joka kertoisi kuinka paljon autolla ajetaan. Liikenneverkkoyhtiö ei kuitenkaan suoraan laskuttaisi autoilijaa, vaan sen hoitaisivat yksityiset palveluntarjoajat.

Palveluntarjoaja laskuttaisi autoilijaa oman hinnoittelunsa mukaisesti. Se voi tarjota joko kilometrikohtaista hinnoittelua tai esimerkiksi kiinteähintaista kuukausipakettia, jolla asiakas saa ajaa niin paljon kuin sielu sietää.

Homma toimisi siis samaan tapaan kuin teleoperaattoreilla, joilla on kiinteähintaisia datapaketteja.

Liikenneverkkoyhtiö saisi rahansa palveluntarjoajalta, joka maksaisi teiden käytöstä tukkuhintaa.

Berner uskoo, että halukkaita palveluntarjoajia löytyy helposti. ”Ensimmäisinä toimijoina voisivat olla esimerkiksi vakuutusyhtiöt, teleoperaattorit ja autokaupat”, Berner visioi.

Poikkeuksena olisivat kuitenkin kuljetusyritykset. Ne voisivat Bernerin mukaan ostaa ajonsa suoraan tukkuhinnalla liikenneverkkoyhtiöstä.

Samaan syssyyn Berner korostaa, että mitään ei ole vielä päätetty. Selvitys on kesken.

Bernerin mukaan tähän mennessä tehdyt selvitykset osoittavat, että väylien yhtiöittäminen olisi taloudellisesti järkevää.

”Sen myötä kyky investoida väyliin voisi kaksin- tai kolminkertaistua nykyisestä.”

Kun valtion väyläomaisuus laitetaan uuden yhtiön taseeseen, se voi ottaa sitä vastaan lainaa. Bernerin mukaan tämä toisi lisää rahaa ja pitkäjänteisempää suunnittelua liikenneinvestointeihin. ”Eduskunta hyväksyisi yhtiön esittelemän investointisuunnitelman aina 12 vuodeksi eteenpäin.”

Liikenneväylät ovat keskeinen osa kansallisomaisuutta. Ministeriön kaavailujen mukaan valtio omistaisi väyläyhtiöstä 65 prosenttia ja maakunnat 35 prosenttia.

Moni pelkää, että yhtiöittämisen jälkeen seuraava askel on väyläyhtiön yksityistäminen. Bernerin mukaan näin ei tule käymään.

Saksassa on vastikään yhtiöitetty valtion väyliä. Siellä väyläyhtiön omistus betonoitiin niin, että osakkeiden myyminen on lähes mahdotonta. Bernerin mukaan näin toimittaisiin myös Suomessa.

Perussuomalaiset ovat suhtautuneet epäilevästi väylien yhtiöittämiseen. Näin ollen on mahdollista, että hanke kaatuu hallituksen kehysriihessä.

”Kehysriihessä voidaan tehdä asiasta faktapohjainen päätös”, Berner sanoo.

Jos suunnitelma kaatuu, ministeriöissä on Bernerin mukaan valmisteltu b-vaihtoehtoa. Maakuntauudistuksen myötä iso osa liikennejärjestelmän tehtävistä siirtyy maakuntiin.

Autoilun verotusta joudutaan Bernerin mukaan joka tapauksessa uudistamaan. ”Vaatii aika mittavia muutoksia verojärjestelmään, että päästään niihin päästötavoitteisiin, joihin Suomi on sitoutunut.”
http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005020027.html?ref=rss
 
Joo, juuri kun luulit, että Kyllönen GPS-kyttäyksineen oli pohjanoteeraus, saapuu Berner... Tai ehkä tuolla liikenneministeriössä on johtavia virkamiehiä, joilla on jalat tukevasti ilmassa tulevaisuuden suunnitelmia hahmoteltaessa.

Nousee heti niskakarvat pystyyn kun luvataan "kova kilpailu pitää hinnat matalina". My ass, tää homma sotketaan jotenkin niin, että todellista kilpailua ei pääse syntymään ja sitten vaan pahoitellaan, että ei tässä näin pitänyt käydä, vaikka ihan tietoisesti tehtiin rahatekokone joillekin (ulkolaiselle) pääomasijoitusyhtiöille.

Luottamus 100.
 
Nousee heti niskakarvat pystyyn kun luvataan "kova kilpailu pitää hinnat matalina". My ass, tää homma sotketaan jotenkin niin, että todellista kilpailua ei pääse syntymään ja sitten vaan pahoitellaan, että ei tässä näin pitänyt käydä, vaikka ihan tietoisesti tehtiin rahatekokone joillekin (ulkolaiselle) pääomasijoitusyhtiöille.

Luottamus 100.

perustetaan valtionyhtiö, jonne pääsee parhaat veljet johtaiksi... Sitten "kilpaillaan" :D
 
Joku tuossa pääsee vetämään välistä ja autoilun hinta luultavasti kasvaa. Nyt jo huono kuntoiset sivutiet luultavasti ovat tuossa mallissa edelleen hiton huonoja. T: nimim. Kyynikko
 
Nousee heti niskakarvat pystyyn kun luvataan "kova kilpailu pitää hinnat matalina". My ass, tää homma sotketaan jotenkin niin, että todellista kilpailua ei pääse syntymään ja sitten vaan pahoitellaan, että ei tässä näin pitänyt käydä, vaikka ihan tietoisesti tehtiin rahatekokone joillekin (ulkolaiselle) pääomasijoitusyhtiöille.

Luottamus 100.

Mikäli minä nyt tuota suunniteltua kuviota ymmärsin, niin siinä halutaan antaa/myydä yksityisille tahoille oikeus rahastaa infran käytöstä käyttäjiä, jotka ovat jo kertaalleen infran rakentamisen/kunnosspidon veroina maksaneet. Vaikuttaa aika reilulta, mielestäni.
Ja se kilpailu... joopa joo. K-ryhmän porukalla toinen firma ja S-ryhmällä toinen, kilpailu toteutuu varmasti. Tai sitten tosiaan tuo, että jokin ulkomaalainen eläkevakuutusfirma ostaa koko luonnollisen monopolin käyttöoikeuden ja myyjä määrittää sopimuksen hintakatot (taas) niin lepsusti, että ostaja pystyy kiertämään ne ennen kuin myyjäosapuoli ehtii kissaa sanoa.
 
Outi Alanko-Kahiluoto ei pyri vihreiden puheenjohtajaksi – moittii Ville Niinistöä Emma Karin suosimisesta
Alanko-Kahiluoto päätti jouluna, että ei lähde mukaan puheenjohtajakisaan. ”Tilanne on epäreilu.”

Vihreiden kansanedustaja Outi Alanko-Kahiluoto ei pyri vihreiden puheenjohtajaksi.

”Tein päätöksen nyt jouluna”, Alanko-Kahiluoto sanoo.

Keskeinen syy on se, että Alanko-Kahiluoto kokee istuvan puheenjohtajan Ville Niinistön ajavan hyvin voimakkaasti Emma Karia vihreiden seuraavaksi puheenjohtajaksi.

”Tilanne on epäreilu muille ehdokkaille. En koe, että minulla olisi mahdollisuuksia pärjätä puheenjohtajakisassa, kun istuva puheenjohtaja tukee yhtä ehdokasta näin voimalla”, Alanko-Kahiluoto sanoo.

Vihreät järjestää keväällä puheenjohtajasta neuvoa-antavan jäsenäänestyksen. Etukäteen moni vihreä on veikkaillut, että Alanko-Kahiluoto pärjäisi äänestyksessä hyvin. Itse hän ei ole yhtä luottavainen.

”Puheenjohtajakisaa käydään ennen äänestystä. Siinä vaikuttaa hyvin paljon puoluejohtajan tuki”, hän sanoo.

Joitain vihreiden puolue-eliitin edustajia tuntuu hiertävän Alanko-Kahiluodon poliittinen linja. Onhan Alanko-Kahiluodon tulkittu olevan hyvinkin vasemmistolainen.

Toisaalta puolueen jäsenistö on keskimäärin aika vasemmalla. Kyselyissä vihreiden jäsenten suosikkipuolueet vihreiden jälkeen ovat vasemmistoliitto ja Sdp.

Vihreät valitsee uuden puheenjohtajan ensi kesänä. Puheenjohtaja vaihtuu, sillä puolueen sääntöjen mukaan kolme kahden vuoden kautta on enimmäismäärä puolueen johdossa.

Ville Niinistö totesi toukokuussa, että vihreiden johdossa on aika siirtää kapulaa seuraavalle sukupolvelle. ”Eduskuntaryhmästä löytyy erityisesti uusia kansanedustajia, jotka ovat osoittaneet nopeasti kykyjään. Uskon, että sieltä löytyy tulevia puheenjohtajia”, Niinistö sanoi Ylelle.

Emma Kari on ensimmäisen kauden kansanedustaja.

Alanko-Kahiluoto ei ole uusi kyky. Hän on jo kolmannen kauden kansanedustaja.

Hän oli ehdolla vihreiden puheenjohtajaksi 2011, jolloin Niinistö valittiin ensimmäisen kerran. Tuolloin Alanko-Kahiluoto oli äänestyksessä toinen ennen silloista istuvaa puheenjohtajaa Anni Sinnemäkeä.

Alanko-Kahiluoto johti vihreiden eduskuntaryhmää syksystä 2013 syksyyn 2016.

Viime vuosina vihreiden puheenjohtajuutta kartoittaneissa kyselyissä Alanko-Kahiluoto on useimmiten ollut ykkönen tai kakkonen.

Alanko-Kahiluoto kertoo miettineensä puheenjohtajutta ”puoli vuotta joka päivä”.

Hän vaikuttaa jotenkin helpottuneelta, kun päätös on nyt tehty. Samoin kuin siitä, että päätti kertoa aidon syyn – Ville Niinistön tuen Emma Karille – kieltäytymiselleen.

”Olisin minä voinut yrittää keksiä jotain muita perusteluita. Mutta tuo on se oikea syy.”

Emma Kari ei ole vielä kertonut lähtevänsä puheenjohtajakisaan.

Ensimmäisen kauden kansanedustaja Touko Aalto kertoi kesällä harkitsevansa ”vakavasti” ehdokkuutta.

Hanna Halmeenpään nimeä on myös väläytelty, sillä hän on vihreiden toinen varapuheenjohtaja.

Halmeenpää on kuitenkin profiloitunut lähinnä ydinvoimakysymyksissä, ei juurikaan yleispolitiikassa.

Vihreissä on spekuloitu myös sillä, että entinen kansanedustaja Oras Tynkkynen lähtisi ehdolle. Oppositiopuolueen johtaminen eduskunnan ulkopuolelta on kuitenkin hankalaa.

Vihreiden äänestäjäkunta on hyvin naisvaltaista ja puoluetta on nyt johtanut kuusi vuotta mies. Siksi puolueessa on kovat paineet valita seuraavaksi puheenjohtajaksi nainen.

Helsinkiläiset ensimmäisen kauden edustajat Ozan Yanar ja Antero Vartia ovat olleet aika näkyviä, mutta heidän aikansa tuskin on vielä.
http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005022028.html?ref=rss

emma_sitaatti_pakolaiset_0.jpg
 
Back
Top