Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sanonta että "kansa saa sellaiset johtajat kuin ansaitsee" taitaa tarkoitta että taas se tulee olemaan kansalaisten vika ?
Ei suomen kansa nyt näin surkee voi olla..? ....Vai voiko...?
Liikenteestä suoraan saatavat verot ovat 5 miljardia vuosi. Jos mukaan otetaan oheistoiminnot on se jo 8 miljardia. On paskapuhetta väittää, että tähän mennessä ei olisi voitu infran ylläpitoon laittaa riittävästi. Ei tämä yhtiöittämishimmeleillä miksikään muutu.
Eipä näy olevan , vastauksena tarjoan Arto Paasilinnan Onnellisen miehen, tietyssä mielessä kyseinen Jaatinen on oma esimerkkihahmoni ainakin ajatuskannaltaan ja ollut myös työasioiden saralta, Paasilinnan parhaita ja voi laittaa suuresti rakastamani Huovisen viereen, näemmä tuubissa koko elokuva, Jos menee poistoon, niin silti minusta aiheellinen nimenomaisesti tähän ketjuunTässä taitaa olla eräs esimerkkihahmoni. Raina on vuodelta 1973. Huovinen osasi suhtautua satiirilla meihin suomalaisiin, ei tässä mikään ole muuttunut. Väinö Kirsikkala kulkee kaikissa taloissa ja osaa herättää keskustelun ja saa mahansa täyteen.
"Leipääkin on monen muotoista: leveää, kapeaa, pitkää. Väinö Kirsikkalan leipä tahtoi olla kapea ja sillä oli tapana katkeilla joskus. Patonki ei juossut loputtomana pötkönä Väinö Kirsikkalan tekohampaisiin, vaikka hän elikin kylässä, jossa kaikki lypsivät ja munittivat toisiaan. Kirsikkala oli kuitenkin ajatteleva mies. Hän tunsi ihmisen, eikä vain yhden, vaan monta tusinaa. Ihmiset olivat hänen muistilokeroissaan nipuissa kuin vasikan nahkat. Hän tiesi melko tarkalleen, missä leirissä se tai tuo kyläläinen asui. Hän tiesi mikä yhdisti ja mikä erotti. Vasemmistolaisuus yhdistää vasemmistolaisia. Oikeistolaisuus yhdistää oikeistolaisia. Tämä oli se karkeampi jako. Hienosäätö tehtiin puoluekannan mukaan."
Kannattaa uhrata 20 min taiteelle. Onko mikään muuttunut?
Ja sopivat yhtiöt löytyvät vakuutuskuoresta?
Voi että kun olisi itsellä varaa päästä tähän niistoon mukaan.
http://helkkula.fi/liikenne/liikenn...uuden-luomisesta-ja-paastojen-vahentamisesta/Liikennekaari – lunastaako se lupauksensa uuden luomisesta ja päästöjen vähentämisestä ?
Hallituksemme ja erityisesti Liikenne- ja viestintäministeriö on tuonut reippaalla tavalla eduskunnan käsittelyssä jatkavan liikennekaari-lainsäädäntötyön esille. Liikennekaaren on kerrottu mullistavan Suomen joukkoliikenteen, luovan kasvua ja innovaatioita sekä edesauttavan liikenteen päästöjen vähentämistä. Tavoitteet ovat laajasti kannatettuja ? Miten lupaukset voivat realisoitua ?
Liikennekaari käsittää koko liikennesektorin tieliikenteen osalta joukkoliikenteen ja tavaraliikenteen, raideliikenteen, laivaliikenteen ja ilmailun. Kenttä on laaja ja kyse on lainsäädäntötyöstä. Lainsääntäjälle ja virkamiehille on ymmärrettävästi mahdoton tietää, miten uudenlaiset liiketoimintamallit rakentuvat ja miten uudet palveluinnovaatiot realisoituvat. Silti on tärkeää edetä tämän tärkeän vision kanssa.
Osallistuin tänään liikennekaaren sidosryhmien kuulemistilaisuuteen. Virkamiesesityksessä, kuten julkisuudessakin ns. MaaS (Mobility as a Service) -konsepti painottui liikennekaaressa muita säädösalueita voimakkaammin. Ajatushan rakentuu siten, että syntyy uudenlaisia “joukkoliikenneoperaattoreita”, jotka helppokäyttöistä mobilikäyttöliittymää (Mobile apps) hyödyntäen tarjoavat ihmisille esimerkiksi kuukausilippua, joihin yhdistyy eri kulkumuotojen käyttö.
Edellä olevan mahdollistaminen edellyttää lainsäädäntötyötä ja “julkisten rajapintojen avaamista” kuten liikennekaaren valmistelussa sanotaan.
Jo tämä yksi uusi palveluvisio sisältää paljon määriteltäviä asioita, jotka realisoituvat vasta toimijoiden edetessä asiakkaiden kanssa.
Valmistelutyön tekee haastavaksi se, että oletettu palvelumalli ei ehkä toteudukaan ajatellun mukaisena. Julkisten toimijoiden käyttöön nivoutunee yksityiset autovuokrayhtiöt tai ns. carsharing-toimijat, jolloin palvelurajapinnat on saatava toimimaan myös näiden organisaatioiden kanssa. Liikenteen kuluttajat voivat haluta nivoa palveluunsa muitakin kuin liikkumisen varauksia. Kulkuneuvoihin kaivataan laitteita, joilla tarvittavat sovellukset ja täsmällisyys hallitaan. Näissä on omat rajapintansa – erityisesti, jos halutaan vaihtaa liikenneoperaattoria.
On hyvä, että liikennekaaren julkikuvassa keskitytään tiettyihin kohteisiin, vaikka valmistelu kattaakin hyvin laajan alueen ja yksityiskohtia hyvin monessa kohdin.
LVM:n alustavasti valmistelema väyliä hallitsevan viraston yhtiöittäminen perustaksi käytön perustaiselle maksamiselle on linjassa liikenteen säädösten vapauttamiselle ja uusien innovaatioiden mahdollistamiselle, mutta edellyttää seuraavaa vaihetta lainsäädäntötyössä.
On muistettava, että liikennekaari sinällää on vain säädösten kehittämistä. Alan pitkään eteenpäin mennyt digitalisaatio, telamatiikka ja ajoneuvoihin liittyvä vietintä on kehittynyt yrityspuolella kuitenkin siihen vaiheeseen, että liikennekaari voi toimia sysääjänä ja innostajana.
Liikennekaari yhdessä yrityspuolen toimien kanssa voi kyllä lunastaa lupauksensa myös vietiteollisuuden rakentamisessa.
http://www.aplicom.com/fi/uutiset-j...een-palvelujaerjestelmaen-kehitys-saa-vauhtiaOikeudenmukaisen ja älykkään liikenteen palvelujärjestelmän kehitys saa vauhtia
13. maaliskuu 2012
Aplicomin koordinoima suomalaisyritysten yhteistyöryhmä PANDA vauhdittaa uudenlaista älyliikenneosaamista samaan suuntaan hallituksen liikennepoliittisten tavoitteiden kanssa. Yhteistyöryhmä on siirtynyt hankkeessaan kolmanteen vaiheeseen ja jatkaa laajentuneella kokoonpanolla turvallisempaan, sujuvampaan ja vähempipäästöiseen liikenteeseen pohjautuvan palveluekosysteemin rakentamista suomalaisille tienkäyttäjille.
Samalla tehdään kansainvälisesti etulinjassa etenevää kehitystyötä. Yhteistyöryhmän innovaatiot tähdätään myös vientituotteiksi.
Liikenne- ja viestintäministeriön korkean tason selvitystyöryhmän asettaminen kartoittamaan tapoja päästä kohti oikeudenmukaisempaa ja älykkäämpää liikennettä on päättäjiltä vahva signaali. Liikennettä on kehitettävä palvelemaan liikkujia paremmin, ja kehitystyössä on myös kyse panostuksesta suomalaisen vientiteollisuuden vahvistamiseen.
Liikenteen palveluekosysteemin kehittäminen käynnistettiin alun perin Pohjola Vakuutuksen asiakkaisiin suuntautuen vuonna 2008 Pohjolan, Aplicomin, Nokian, Destian ja Helptenin välisenä yhteistyönä. Nyt yhteistyöryhmään liittyneitä yrityksiä ovat Taipale Telematics Oy ja Ebsolut Oy sekä maailman johtava NFC(Near Field Communicatins)-tagien valmistaja UPM RFID.
– Vakuutusmaksujen osalta tavoitteemme on, että ne voidaan tulevaisuudessa kohdentaa entistä oikeudenmukaisemmin. Muita palveluekosysteemin hyötyjä ovat esimerkiksi liikenneturvallisuuden lisääntyminen sekä ajosuoritteiden muodostuminen vähemmän kuluttaviksi, Pohjola Vakuutuksen yksikönpäällikkö Kyösti Talsi arvioi.
– PANDA-ryhmä kehittää itse ja liittää järjestelmään muiden toimittamia uudenlaisia palveluita autoilijoille, kuten pysäköinti- ja hätäpalveluita. Toteutukset ovat kansainvälisestikin vailla vertaa, sanoo palvelujärjestelmäarkkitehtuurista vastaavan Helpten Oy:n toimitusjohtaja Sampo Hietanen.
Näissä palveluissa autoilijan käyttöliittymänä toimii matkapuhelin, joka liitetään ajoneuvolaitteeseen bluetooth-yhteyden avulla. Helposti asennettavan ajoneuvolaitteen kehittää Aplicom, ja siihen voidaan saada yksityisyyden suojan turvaavia erikoisominaisuuksia.
– Tiemaksujärjestelmässä autoilijan yksityisyyden suojaan voidaan vaikuttaa esimerkiksi siten, että ajoneuvolaite itsenäisesti laskee ajotietojen perusteella tarvittavat maksutiedot ja lähettää ne tiemaksuja veloittavalle organisaatiolle. Itse paikkatietoja ei tarvitse lähettää laitteesta ulos lainkaan, toteaa Aplicom Oy:n toimitusjohtaja Vesa Helkkula.
Yhteistyöryhmä on aiemmin toteuttanut Pohjolan autovakuutusasiakkaiden kanssa laajan pilotin, jossa käytettiin satelliittipaikannusta hyödyntävää älypalvelujärjestelmää. Siinä pilotoituja palveluita olivat muun muassa automaattinen ajopäiväkirja ja ajopalautteen ohjautuminen myös vakuutusyhtiölle.
Palvelujärjestelmän toteutuksessa painotettiin sitä, että myös ajamisen matkaan, aikaan, paikkaan ja ajotapaan perustuvia tietoja voitaisiin hyödyntää siinä, että vakuutusmaksut määrittyisivät asiakkaille täsmällisemmin ja oikeudenmukaisemmin. Samassa yhteydessä tutkittiin yksityisyydensuojan ja käyttäjäkokemuksen toteutumista.
Vanha uutinen 26.08.2015, mutta alkoi kiinnostamaan, että ketäs onkaan näiden "laskuttajien" takana ja kuka on ken ja missä...
Erittäin mielenkiintoista.
Tiedättekös muuten noiden yritysten taustoja?? Onko siellä heimoveljiä, hyviä veljiä vai uskonveljiä???
Helptenin (pienehkö GPS-pohjaisia liikennepalveluita tarjoava firma) hallitukseen ainakin kuului noina aikoina (ca. 2013) LVM:n entinen kansliapäällikkö.
Toisaalta tuo Panda-ryhmä ja Ollilan työryhmä on tällä hetkellä käsittääkseni hyvin pitkälti Eldankaa. En tosin tiedä, minkä porukoiden kanssa näitä nykyisiä juonia on puottu.
En ajatellutkaan, että Berner keksisi nämä jutut itse omasta kaalistaan. Kaikki avainministeriöt ovat lobbareiden hyökkäyksen kohteina. Usein "viestintätoimistossa" työskentelee entisiä poliitikkoja ja virkamiehiä, jotka saavat tilauksen. Ministeriöiden ovet ovat auki.
Kiinnostavaa on, kuka ministeriössä on se virkamies, joka on kaikkien näiden hankkeiden suojeluspyhimys ja miksi on. Siinä se on koko juttu. ihan kuin hallintarekisteriasiassakin, ei sitä Stubb keksinyt omasta kaalistaan, kyllä siihen on "tilaus" saatu sisään valtiovarainministeriöön.
Voisimme puhua laajemmasta ilmiöstä. Lobbarit korruptoivat ja erilaiset edut (todet tai kuvitellut, lupaukset) liikkuvat. Virkamies voi jonkin hankkeen hoidettuaan siirtyykin yritykseen hyvälle oksalle. Kun lobbauksesta tuli uusi maan tapa ja lobbareiden viestin vastaanottaminen siirtyi sen ajamiseen jonkin edun toivossa, erityisesti virkamiestasolta istuvalle ministerille ja kansanedustajille, astuimme harmaalle alueelle ja olemme matkalla koti mustaa.
Ehkä tämäkin osaltaan kertoo, miksi suhtaudun Berneriin ja Sipilään sisäpolitiikassa aivan yhtä epäluuloisesti kuin suhtaudun Tuomiojaan ulkopolitiikassa. Liikemaailma on armoton. Siellä niistetään ja rahastetaan.
Eikä hyvää veljeyttä, uskon veljeyttä tai muuten vaan hyödyttää lähipiiriäTietääkseni Suomessa ei ole kriminalisoitu poliittisen vaikutusvallan käyttöä...
Merkittävänä periaatteellisena muutoksena voisi pitää myös sitä, että rikkomuksesta olisi vastuussa jatkossa ajoneuvon omistaja tai haltija ajoneuvoa kuljettaneen henkilön sijaan.
Liikennekaarta voisi ehkä kutsua Koe-eläinpuistoksi Orwellin hengessä..
Reilun kuuloista..
Metallimies Matin tonnin Toyota lähtee Seppo sekakäyttäjän toimesta liikenteeseen ja matkalla sattuu jäämään kunnahallituksen puheenjohtajan 6-vuotias tytär auton yliajamaksi ja tytär kuolee saamiinsa vammoihin.
Vastaako Metallimies Matti nyt Toyotansa keräämät tolppakuitit vai kuuluuko uuteen reiluuteen myös kuolemantuottamus(pitäisi olla min.tappo)?
Ihanko vakavissasi tuollaista trollaat?