Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

Halla-ahon vappupuheen pääpointit.

- mutta onko 20 prosenttia ranskalaisista tai ruotsalaisista oikeasti äärioikeistolaisia kannattaessaan kansallista rintamaa tai ruotsidemokraatteja? Vai onko kyse siitä, että yhä suurempi osa tavallisista ihmisistä on saamassa tarpeekseen ja valmis äänestämään mitä tahansa vaihtoehtoa sille poliittiselle konsensukselle, joka länsimaissa on vallinnut vuosien ajan?

-Halla-ahon mukaan perinteinen oikeisto-vasemmisto-jako on menettämässä merkityksensä, koska perinteisiä porvari- ja sosialistipuolueita ei erota enää juuri mikään.

-
Uusi jakolinja kulkee Halla-ahon mukaan globalistien ja kansallismielisten välillä.

- Kansallismielisyyttä kauhistellaan ja siinä kuullaan 1930-luvun kaikua ja rautasaappaiden töminää. Todellisuudessa siinä ei kuitenkaan ole kyse sen ihmeellisemmästä asiasta kuin siitä, että meidän mielestämme oma kansakunta ei ole mikään illuusio tai konstruktio, vaan luonnollinen viiteryhmä.

-
Meidän mielestämme suomalaisilla, kuten kaikilla muillakin kansoilla, on oikeus omaan maahan, eikä suomalaisten rakentama hyvinvointiyhteiskunta ole mikään globaali sosiaalitoimisto, johon kuka tahansa voi marssia esittämään röyhkeitä vaatimuksiaan. Vielä joitakin vuosikymmeniä sitten nämä olisivat olleet itsestäänselvyyksiä punaisimmallekin sosialidemokraatille. Tänä päivänä niitä pidetään ääriajatteluna.


- Suurin kysymys kuuluukin, onko etujemme mukaista, että suomalaiset luopuvat päätösvallasta omiin rahoihinsa ja omaan budjettiinsa, jotta voitaisiin pelastaa yhteisvaluutta, josta ei ole oikeastaan meille mitään hyötyä.

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201705012200116066_pi.shtml
 
Laitetaas tännekkin tuolta toisesta ketjusta. Tässä on jotain sellaista, mitä kannattaa pitää silmällä ja seurata.

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201705052200121544_pi.shtml

Jos tämä mies kaadereineen tulee pääsemään ulko- ja turvallisuuspolitiikan kärkipaikoille niin Venäjän suhteen uussuomettunut, sekä Nato-vastainen linja tulee saamaan vahvempaa jalansijaa. Ja uudet raikkaat tuulet tulevat puhaltamaan, suoraan 60-80 -luvuilta.
 
Matti Vanhasen "riippumaton neuvonantajakunta":

Mielenkiintoinen neuvonantaja tämä ensimmäinen, Mellunmäen imaamin sisko
Salmani Sara, Luova johtaja, Kulttuurien välinen vuorovaikutus, kotoutuminen, modernin muslimin identiteetti
Riiheläinen Janne, Turpobloggari
http://mattivanhanen.fi/neuvonantajakunta/

Sattumalta tämän päiväisessä kirjoituksessa suurmoskeijasta viitataan juuri Mellunmäen imaamiin..
http://seso.puheenvuoro.uusisuomi.f...en-asia-millaista-islamia-levitetaan-suomessa
 
Viimeksi muokattu:
Heh...Esko Aho, Sirkka-Liisa Anttila, Anneli Jäätteenmäki, Antti Kaikkonen, Seppo Kääriäinen, Hannu Takkula...

Eihän tuosta puutu kun Paavo Väyrynen :D

Paavo_Vayrynen_jalasmokki_EU-vaalit_2914.jpg


Moskova kiittää ja taputtaa!
 
Uusi jakolinja kulkee Halla-ahon mukaan globalistien ja kansallismielisten välillä.

- Kansallismielisyyttä kauhistellaan ja siinä kuullaan 1930-luvun kaikua ja rautasaappaiden töminää. Todellisuudessa siinä ei kuitenkaan ole kyse sen ihmeellisemmästä asiasta kuin siitä, että meidän mielestämme oma kansakunta ei ole mikään illuusio tai konstruktio, vaan luonnollinen viiteryhmä.

Näin minäkin, dinosaurus menneiltä ajoilta olen pähkäillyt.

Oman vitjansa arvoinen alkaa olla tuo Halla-aho muutenkin.
 
Onkohan Vanhasen riippumaton neuvonantajakunta samalla tavalla riippumaton kuin demokraattinen kansantasavalta on demokraattinen?

Mitenkäs se vanha vitsi menikään...

Yhdysvaltalainen diplomaatti oli lähdössä reissuun ja kysyi avustajaltaan neuvoa eri hallitusmuodoista. "Mitä eroa on tasavallalla ja kansantasavallalla?" , vastaus kuului: "Jälkimmäinen on vasemmistodiktatuuri".
 
Laura Kolbea en pitäisi niinkään suomettumisen linjalla olevana. Ehkä toivon liikaa hänen ollessa historiantutkija, kun itsekin olen historiasta kiinnostunut.
 
Minä vähän veikkausta vahvemmin otaksun, että päättäjillä on melkoinen paine ja halu ryhtyä boostaamaan orastavaa talouskasvua tiivistämällä kauppasuhdetta Venäjän kanssa.

Kun venäläiset melkoisella valtuuskunnallaan pistäytyivät Oulussa, niin jopa alkoi baikalin epäluulon korventama nokka tohista. Kysymys: miksi? Ja miksi Oulu? Juu, tutustumassa suomalaisen piilaakson vastineeseen....tokitoki, mutta näinköhän vain sitä? Pakoteoloissa Helsinki liian näkyvä ja ilmeinen....Oulu, det passar bra. Ja kun tuota vierailua valmisteltiin melko pitkään ja toiseksi sinne kokoontui elinkeinoelämän kerma.....menivätkö katselemaan Cuccin silkkipukuja vieraiden päällä vai kenties hiukka jutustelemaan?

Minä luulen, että alun alkaen pakotekeitto oli melko karvas kalkki suomalaispäättäjien suussa. Ja varmasti toivomus on, että suhteissa palauduttaisiin jonkinlaiseen päiväjärjestykseen. Ei ole nimittäin mikään toissijainen juttu se, käykö Venäjän kauppa vai ei.
 
Herra turpo saa sivistynyttä kettuilua...

2t
adam seven @a7_FIN_SWE
Vastauksena käyttäjille @veitera ja @mattivanhanen
Miltä YYA 2.0 teksti näyttää?
2t
adam seven @a7_FIN_SWE
Vastauksena käyttäjälle @a7_FIN_SWE ja 2 muulle
Tarjoaako Sberbank lounaan?

https://mobile.twitter.com/veitera/status/860379215610470400

Arto Pulkki @APulkki
Laittanut sinikukkia ja riihitonttuja pihalle, ettei väki huomaa, kun torpan akkunasta loistaa vastavalkea. Vilkuna.

https://mobile.twitter.com/APulkki/status/860443370778505216
 
Minä vähän veikkausta vahvemmin otaksun, että päättäjillä on melkoinen paine ja halu ryhtyä boostaamaan orastavaa talouskasvua tiivistämällä kauppasuhdetta Venäjän kanssa.

Juu juu, ja tämähän on Kepuleille ollut aina rähmälläänolon tärkeä osa-alue. Kauppa itään on vetänyt samalla ja omat taskut täyttyneet ja käytännössä kaikki periaatteet ovat sen vuoksi olleet kaupan. Se on yksi olennainen osa tätä ongelmaa. Eikä pidä unohtaa myös Kokoomuslaisia "Punaisia vuorineuvoksia" jotka myös rikastuivat idänkaupalla.
 
Juu juu, ja tämähän on Kepuleille ollut aina rähmälläänolon tärkeä osa-alue. Kauppa itään on vetänyt samalla ja omat taskut täyttyneet ja käytännössä kaikki periaatteet ovat sen vuoksi olleet kaupan. Se on yksi olennainen osa tätä ongelmaa. Eikä pidä unohtaa myös Kokoomuslaisia "Punaisia vuorineuvoksia" jotka myös rikastuivat idänkaupalla.

Epäilemättä näin. Mutta näin minä arvioin tilannetta, voihan se olla toisinkin, mutta epäilen.
 
Minä vähän veikkausta vahvemmin otaksun, että päättäjillä on melkoinen paine ja halu ryhtyä boostaamaan orastavaa talouskasvua tiivistämällä kauppasuhdetta Venäjän kanssa.

Kun venäläiset melkoisella valtuuskunnallaan pistäytyivät Oulussa, niin jopa alkoi baikalin epäluulon korventama nokka tohista. Kysymys: miksi? Ja miksi Oulu? Juu, tutustumassa suomalaisen piilaakson vastineeseen....tokitoki, mutta näinköhän vain sitä? Pakoteoloissa Helsinki liian näkyvä ja ilmeinen....Oulu, det passar bra. Ja kun tuota vierailua valmisteltiin melko pitkään ja toiseksi sinne kokoontui elinkeinoelämän kerma.....menivätkö katselemaan Cuccin silkkipukuja vieraiden päällä vai kenties hiukka jutustelemaan?

Minä luulen, että alun alkaen pakotekeitto oli melko karvas kalkki suomalaispäättäjien suussa. Ja varmasti toivomus on, että suhteissa palauduttaisiin jonkinlaiseen päiväjärjestykseen. Ei ole nimittäin mikään toissijainen juttu se, käykö Venäjän kauppa vai ei.

Olisihan se hienoa, että kauppa kävisi. Se tosin mielestäni vaatisi melkoisia muutoksia Venäjällä, jotta pakotteet voitaisiin purkaa.

Itse en ole mitenkään erityinen periaatteen mies, mutta en kyllä täysin selkärangaton tai ostettavissa oleva tuuliviirikään. Toisin kuin jotkut.
 
Soinin nousu, uho ja tuho. Hallintarekisteriepisodi löi pisteen iin päälle ja herran luonne paljastui kokonaisuudessaan.


http://www.iltalehti.fi/politiikka/201705052200122884_pi.shtml

Näkökulma: Soini tuhoaa luomuksensa oman kivan hillotolpan vuoksi

Lauantai 6.5.2017 klo 08.01

Ulkoministerit Timo Soini ja Sergei Lavrov tapasivat Haikon kartanossa hyvinä kavereina, vaikka EU pitää Venäjää moninkertaisena sotarikollisena. (AOP)
tommiparkkonen_etu.jpg

Katsotaanpa alkuun hetki tämän jutun yhteydessä olevia kuvia. Niihin tiivistyy perussuomalaisten nykyinen tilanne.

Ensimmäisessä kuvassa itseensä ja henkilökohtaiseen hillotolppaansa tyytyväinen perussuomalaisten puheenjohtaja, ulkoministeri Timo Soini hymyilee leveästi kaverinsa, kuten hän itse kuvailee, eli itäisen diktaattorivaltion totuutta venyttelevän ulkoministerin kanssa prameissa kulisseissa itäisellä Uudellamaalla sijaitsevassa komeassa kartanossa.

Toisessa kuvassa perussuomalaisten kansanedustaja Kaj Turunen selittelee ankean arkisessa ympäristössä eli eduskunnan väliaikaistilan aulassa silminnähden tuskaisena medialle ja samalla perussuomalaisten äänestäjille, miksi puolue käänsi takkinsa peruspersuille hankalassa aiheessa, eli rikkaita veronkiertäjiä ja muita talousrikollisia hyysäävän hallintarekisteröinnin suhteen.

Eli se tilanne: Soini tekee hallituksessa jatkuvasti puolueen aikaisempien linjausten ja periaatteiden vastaisia lehmänkauppoja ja nauttii niiden avulla jetset-elämästään maailman ns. silmäätekevien keskellä - muut perussuomalaiset saavat sitten hoitaa poliittisen arjen ja epätoivoisen selittelyn pettyneille äänestäjille.

Ja sitten muistutetaan tähän väliin, että perussuomalaisten äänimäärä väheni puolella vuoden 2015 eduskuntavaaleista tämän kevään kuntavaaleihin.

Siis: puolella.


Timo Soini jätti kansanedustaja Kaj Turusen yksin selittelemään perussuomalaisten takinkääntöä hallintarekisterissä. (TOMMI PARKKONEN)
***

Perussuomalaiset on perustettu vuonna 1995. Timo Soini on toiminut puolueen puheenjohtajana vuodesta 1997.

Yhtä pitkiin puheenjohtajakausiin ilman oikeita vastaehdokkaita on totuttu lähinnä itäisemmissä diktatuureissa.

Eikä vertailu itse asiassa ole kauhean kaukaa haettu; Soini on johtanut puoluettaan kaksi vuosikymmentä kuin joku itäisemmän maan diktaattori maataan. Arvostelijat ja haastajat on laitettu uhkailemalla ja kiristämällä takaisin ruotuun ja herran nuhteeseen - hartaan katolilaisen Soinin tapauksessa termin useammassakin merkityksessä.

Vaan nyt perussuomalaisten toimintaan on tulossa historiallinen muutos: lauantaina Tampereella käynnistyy perussuomalaisten puheenjohtajakiertue, jossa ehdokkaat avoimesti kertovat ajatuksistaan ja ideoistaan puolueen uudistamiseksi ja kehittämiseksi.

Ehdokkaita on useampi, mutta todellisuudessa voitosta kamppailevat vain tuore kulttuuriministeri, Soinin kruunaama perintöprinsessa Sampo Terho ja europarlamentaarikko, Soinin kammoama Jussi Halla-aho.

Ja samaan aikaan kun puolue on astumassa uuteen aikakauteen, se on enemmän sekaisin ja hämillään kuin koskaan aikaisemmin.

***

Perussuomalaisten äänestäjät ja kannattajat, nykyiset ja yhä useammin entiset, ovat pettyneitä puolueeseen ja erityisesti sen puheenjohtajaan Timo Soiniin.

Soinin koetaan jättäneen puolueensa tuuliajolle. Perussuomalaiset tekee jatkuvasti omien periaatteidensa vastaista hallituspolitiikkaa eikä Soini vaivaudu satunnaisia blogitekstejään - joissa lähinnä keskitytään väsyneesti haukkumaan vihervasemmistoa - lukuun ottamatta puolustamaan ja selittelemään omavaltaisia päätöksiään millään tavalla.

Kuten vaikka kohuttua hallintarekisteröintiä (kok), jonka perussuomalaiset joutuivat hyväksymään Soinin mahtikäskyllä. Koska henkilökohtainen hillotolppa - kokoomuksen tuella.

Sen sijaan Soini keskittyy nauttimaan ensimmäisestä henkilökohtaisesta hillotolpastaan, ulkoministerinä ja herrana olemisesta hienoissa kokouksissa ja lentokoneiden bisnesluokassa.

Seuraava henkilökohtainen hillotolppa on vielä työn alla. Ja siihen Soini tarvitsee kokoomuksen tuen. Siksi Soini myi omat ja puolueensa periaatteet hallintarekisteröinninkin (kok) suhteen. Ja monet muutkin periaatteet.

Perussuomalaiset äänestäjät ovatkin samaan aikaa hämillään ja ihmeissään: tätäkö minä todella tilasin?

Ja samaa kysyvät tällä hetkellä useammatkin perussuomalaisten kansanedustajat.

***

Eikä tämä ole pelkästään iltapäivälehden höpöhöpötoimittajan näkemys, vaan useat perussuomalaisten kansanedustajat ja paikallisvaikuttajat ovat luottamuksellisesti kertoneet saaneensa viime aikoina paljon vihaista postia, jossa heitä haukutaan juuri lupausten unohtamisesta ja herrojen kelkkaan lähtemisestä.

Useampikin persuvaikuttaja sanoo moitteiden suuntautuvat erityisesti kohden Soinia; peruspersukansalaiset kokevat puheenjohtajansa hylänneen heidät.

Timo Soinin ura perussuomalaisten perustajana, kasvattajana, raatajana, jytkyttäjänä, hallitukseen nostajana ja puolueen salonkikelpoiseksi muuttajana on kansainvälisestikin katsottuna poikkeuksellisen hieno ja arvostettava.

Soini on todellakin tehnyt poliittista historiaa.

Siksi onkin aidosti harmi, että Soini on valmis myymään elämäntyönsä ja luomuksensa eli koko perussuomalaisen puolueen henkilökohtaisten hillotolppiensa vuoksi.

***

Ps. eli post scriptum tai perussuomalaiset;

Raviurheilua intohimoisesti harrastavan Soinin mukaan hillotolppa tarkoittaa raviradan maaliviivalla olevaa merkkipaalua, jonka ensimmäisenä ohittanut hevonen voittaa koko kisan.

Eli minä voitan.

Siinähän tuossa on koko politiikka yhdessä sanassa:

Minä.
 
Kuten jo aikaisemmin olen kommentoinut, Persu-puolue oli yksi suurimpia kusetuksia mitä koskaan tehtailtu tämän maan puoluekentällä. Koko puolue keksittiin vain hänen henkilökohtaisen hyödyn nimessä, että hän pääsisi hillotolpalle herraksi elelemään. Kun se tavoite täyttyi voi puolue hänen osaltaan painua v****n.
 
Back
Top