Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

Harvinaisen totta. Nyt on sitten mielenkiintoista seurata mitenkä Turun terrori vaikuttaa erityisesti vihreiden kannatukseen. Nämähän tunnetusti kaiken muun huuhaansa ohella ajavat löysää turvapaikkapolitiikkaa.

Vähän luulen, että ei kauheasti.. Vihreät on trendikäs puolue ja jotenkin luulen, että massamaahanmuuton strateginen aspekti (pitkäaikaiset haittavaikutukset) menee valtaosalla ohi ja sen vastustaminen edellyttää heittäytymistä rasististileimasimen alle. Keskustelu pyörii ihmisyksilöiden ympärillä ja mitään maanpuolustuksellisia näkökulmia tai isoa kuvaa näille on turha puhua, koska viesti ei tavoita. Toinen syy on vaihtoehtojen puute, jos haluat selkeätä rotia maahanmuuttoasiaan niin vaihtoehdot menee todella kauas. Tarvitaan aika paljon verta kaduille, ennen kuin suuret massat alkavat vaihtamaan mielipiteitään, tämä yksi tapaus tuntuu vaan ajaneen ihmiset entistä tiukemmin puolustamaan vanhoja kantojaan.
 
Vähän luulen, että ei kauheasti.. Vihreät on trendikäs puolue ja jotenkin luulen, että massamaahanmuuton strateginen aspekti (pitkäaikaiset haittavaikutukset) menee valtaosalla ohi ja sen vastustaminen edellyttää heittäytymistä rasististileimasimen alle. Keskustelu pyörii ihmisyksilöiden ympärillä ja mitään maanpuolustuksellisia näkökulmia tai isoa kuvaa näille on turha puhua, koska viesti ei tavoita. Toinen syy on vaihtoehtojen puute, jos haluat selkeätä rotia maahanmuuttoasiaan niin vaihtoehdot menee todella kauas. Tarvitaan aika paljon verta kaduille, ennen kuin suuret massat alkavat vaihtamaan mielipiteitään, tämä yksi tapaus tuntuu vaan ajaneen ihmiset entistä tiukemmin puolustamaan vanhoja kantojaan.

Vihreät ovat jotenkin minulle vastenmielistä väkeä ihan siksikin, että nämä tuntuvat kuvittelevan kansalaisella olevan ainoastaan oikeuksia, ei lainkaan velvollisuuksia tai edes vastuuta. No, ehkä olen itse sitten vanhanaikainen kun ajattelen ettei sitä sentään eletä kuin elo pellossa.
 
Vihreät ovat jotenkin minulle vastenmielistä väkeä ihan siksikin, että nämä tuntuvat kuvittelevan kansalaisella olevan ainoastaan oikeuksia, ei lainkaan velvollisuuksia tai edes vastuuta. No, ehkä olen itse sitten vanhanaikainen kun ajattelen ettei sitä sentään eletä kuin elo pellossa.

Raadollisesti voisi oikeisto vs vasemmisto -erotuksen tehdä vaikka näin:

OIKEISTO: yksilö on vastuussa yhteiskunnalle tekemisistään
VASEMMISTO: yhteiskunta on vastuussa yksilön tekemisistä
 
Vihreät ovat jotenkin minulle vastenmielistä väkeä ihan siksikin, että nämä tuntuvat kuvittelevan kansalaisella olevan ainoastaan oikeuksia, ei lainkaan velvollisuuksia tai edes vastuuta. No, ehkä olen itse sitten vanhanaikainen kun ajattelen ettei sitä sentään eletä kuin elo pellossa.

Sisälläni asuva pieni insinööri uskoo tieteeseen ja ihmisen aiheuttamaan ilmastonmuutokseen, ja pitää Vihreitä erityisen vastenmielisenä, koska edistävät aktiivisesti ja valitettavan tehokkaasti ilmastonmuutoksen torjumista lapsenomaisella uskollaan ydinvoiman Pahuuteen. Historiankirjat eivät tule olemaan Vihreille lempeitä. V*tun idiootit (anteeksi ranskani).
 
Harvinaisen totta. Nyt on sitten mielenkiintoista seurata mitenkä Turun terrori vaikuttaa erityisesti vihreiden kannatukseen.

Ei se tapahtunut Helsingissä.

Vihreät viisastuvat vasta kun sama tapahtuu pääkaupungissa - tai voihan se olla
että menee sinne asti kunnes itärajan yli alkaa tulla vihreää ukkoa...

Osa viisastuu ja osa vihastuu entisestään: kun "unelma" ei ollutkaan sitä mitä konserteissa luvattiin.

Helppoon elämään tottuneiden nuorten "somenaisten" sukupolvi.
 
Vihreitä kyllä äänestetään kaikissa kaupungeissa. Esimerkiksi Jyväskylässä vihreät on suurin puolue!

Vihreät on uusi SDP ja tulemme erittäin todennäköisesti näkemään sen vielä valtakunnan politiikan johtopaikoilla. En pidä vihreätä pääministeriäkään mahdottomana, mutta ei toivottavasti vielä ihan heti.

Sen vuoksi vihreiden mielipiteillä on väliä ja toivoa todella sopii, että vallan siellä ottavat lipposlaiset oikeistovihreät kuin stalinistit ja tuomiojat.

Tässä matuasiassa vihreät kalastavat kyllä sellaisella linjalla, että ns. kansan syviä rivejä ei ole tarkoituskaan saada mukaan. Vaikka itse puolue on tainnut olla hiljempaa, mutta aktiivijäsenet pitäneet sitäkin kovempaa ääntä.
 
Helppoon elämään tottuneiden nuorten "somenaisten" sukupolvi.

Tällänen mielikuva mullakin Instagram-maailmanmatkailu-finedine #enjoylife #love #iambeautiful #healthylife. Yritä siinä nyt penätä kovuutta Eurooppaa uhkaavaan sekasorron, Putinin hybridivaikuttamisen ja potentiaalisen Itä-Meren konfliktin uhatessa.

Seurustelin tovin yhden tälläsen kanssa kun se niin kovasti jahtas. Ei mitään käryä maailmasta, ihan pumpulissa. Hyvännäkönen se kyllä oli :p
 
Tässä matuasiassa vihreät kalastavat kyllä sellaisella linjalla, että ns. kansan syviä rivejä ei ole tarkoituskaan saada mukaan. Vaikka itse puolue on tainnut olla hiljempaa, mutta aktiivijäsenet pitäneet sitäkin kovempaa ääntä.

Uuden puoluejohtajan "vaimo" pitää aika kovaa ääntä. Kun tietää että Sipilääkin ohjailtiin niin Toukoa viedään.
 
Uuden puoluejohtajan "vaimo" pitää aika kovaa ääntä. Kun tietää että Sipilääkin ohjailtiin niin Toukoa viedään.

Toukon vaimoke on iältään vielä nuorisopoliitikko ja sellaisilta tulee kaikissa puolueissa älyvapaita esityksiä.

Aikuisten politiikkaan siirryttäessä joutuvat opettelemaan kompromissien teon eli varsinaisen politikoinnin. Siinä koulussa persuillekin kävi köplästi.

Edit: viimeistä kappaletta kirjoittaessani luulin olevani turku-ketjussa, mutta olkoot nyt täällä:

Aiheeseen palataksemme, nyt näyttää kohtuullisen hyvältä. Media nostaa asiallisestai faktoja esiin, kuten tekijän saapumisen jo 2015 turvapaikanhakijaksi Saksaan. Migri on myös ilmoittanut haluavansa tiedottaa tekijän turvapaikkaprosessissa enemmän, joka ei aikaisemmin esitetyn seinäkiiston mukaan olisi ollut mahdollista. Nyt Migri on lukenut lakia tarkemmin ja siellä on lievynneyksenä, että turvapaikkaprosessista voidaan tiedottaa, jos se ei aseta henkilöä erityiseen vaaraan. Tällainen uutisointi sataa tolkun ihmisten plakkariin.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka kyseessä ei ole poliitikko, niin tämä on ehkä osuvin ketju..

Yrittäjien Pentikäinen esittää uutta "kotoutussopimusta" turvapaikanhakijoille: "Mihin karenssirajoja tarvitaan?"

Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen vaatii päättäjiltä nopeita toimia maahanmuuttajien kotouttamisen vauhdittamiseksi. Myös EU:n ulkopuolelta tulevien työlupien tarveharkinnasta pitäisi hänen mukaansa viimein luopua.

"Paras kotouttaminen tapahtuu työn kautta. Turvanpaikanhakijoiden pääsyä työelämään pitää helpottaa ja nopeuttaa", sanoo Pentikäinen Talouselämän haastattelussa.

Pentikäinen kummastelee nykykäytäntöä, jonka mukaan turvapaikanhakija ei saa tehdä ansiotyötä kolmen tai kuuden kuukauden kuluttua turvapaikan hakemisesta.

Yrittäjäpomon mukaan työhaluisilta ihmisiltä ei ole järkevää estää työn tekemistä eikä yrityksiltä mahdollisuutta tarjota työtä.

"Mihin karenssirajoja tarvitaan?"

Yrittäjien Pentikäinen esittää kokonaan uudeksi käytännöksi "kotoutussopimusta", jonka tekisivät yritys ja oleskeluluvan saanut henkilö.

"Oleskeluluvan saanut tulisi määräajaksi yritykseen oppimaan kieltä, kulttuuria ja työelämää."

Kotoutussopimus ei Pentikäisen mukaan synnyttäisi osapuolten välille työsuhdetta, vaan työntekijä saa sopimusajalta työmarkkinatukea. Lisäksi yritys voi maksaa sovitun määrän palkkaa. "Kotoutussopimus olisi hyvä tapa parantaa maahanmuuttajien valmiuksia työllistyä avoimille työmarkkinoille."

Pentikäisen mukaan samassa yhteydessä työperäisen maahanmuuton työlupien tarveharkinnasta olisi luovuttava. Raskas käytäntö vaikeuttaa monen yrityksen avainhenkilöstön rekrytointeja, ja sitä kautta kehittämistä ja kasvua. Tarveharkintaa sovelletaan EU:n ulkopuolelta muuttaviin.

Pentikäisen mukaan Turun tapahtumien vuoksi moni maahanmuuttaja elää nyt pelossa. "Ihmisiä on kohdeltava samalla tavalla riippumatta syntyperästä, ihonväristä tai vakaumuksesta. Ketään ei saa leimata toisten rikosten vuoksi."
http://www.talouselama.fi/uutiset/y...joille-mihin-karenssirajoja-tarvitaan-6670982
 
Popparit esiin...
Miten Jussi Halla-Aho puolustaa turvapaikanhakijoiden palautuskeskuksia? Katso A-studio klo 21.05 suorana
Turun joukkopuukotuksen jälkeen moni poliitikko on nostanut uudelleen esiin palautuskeskusten perustamisen niille turvapaikanhakijoille, jotka ovat saaneet kielteisen päätöksen.

Keskiviikko-illan A-studiossa uusien toimien tarpeellisuudesta keskustelevat palautuskeskuksia voimakkaasti puolustava opposition Jussi Halla-Aho (ps.), niitä kritisoiva Li Andersson (vas.) ja hallituksesta Matti Vanhanen (kesk.) ja Kai Mykkänen (kok.).

A-studio TV1:ssä kello 21.05. Juontajana Marja Sannikka.
 
Itse en ikipäivänä äänestäisi demareita. Mutta tämä Rinteen ehdotus että Suomalaisten pitäisi tehdä enemmän vauvoja kuulostaa parhaalta demari-idealta vuosiin. Miksi siitä ollaan tehty kohu? Ehkä siksi että maailma on täynnä partalapsia joita voi tuoda tänne. Miksi itse lisääntymään? Ja nimeäkin voi vaihtaa jos ei miellytä. Sekä ikää ja kansalaisuutta. Siitäkin tehdään natsismia että toivoo että tulisi enemmän lapsia,heh.
 
Vaikeuksia on kokoomuksen kohdallakin. Mutta tilanne on se että tämä maa tarvitsee Niinistön presidentiksi.

Nämä muut taas... vaihtoon:

Petteri Orpo @PetteriOrpo
Yön väkivallanteot tuomittavia. Meillä pitää olla nollatoleranssi tällaiseen. Poliisi tutkii tapahtumia ja turvatoimia lisätään.
10:50 PM - 24 Sep 2015

Mitä väkivaltaa? Turvatoimia lisättiin? Niinkö??? Keskityttiin huppupäisen ukon jahtaamiseen ja montako henkilöä tuli laittomasti maahan?

Petteri-vässykkää ohjailemassa mm. erään Brysselin edustajan avustaja:

Maria Pettersson
@MariaPetterss0n 24 Sep 15
Replying to @PetteriOrpo
.@p_orpo #Poliisi oli paikalla tilanteessa, epäonnistui selvästi. Lisäkoulutus tarpeen? #Lahti #Hennala

Veronika Honkasalo
@veronikahonka
24 Sep 15
Replying to @PetteriOrpo
@p_orpo Tuomitkaa siellä hallituksessa myös yksiselitteisesti rasismi älkääkä enää käsitelkö rasisminvastaisuutta ääripäänä, vaan normina.
View conversation ·

Jatkoa 2016:
Petteri Orpo‏Verified account @PetteriOrpo
Peli poikki! Mukana ollaan.

#kokoomus puoluejohto mukana @pelipoikki mielenosoituksessa väkivaltaa vastaan. Nähdään kansalaistorilla! #pelipoikki #nollatoleranssi
5:41 AM - 22 Sep 2016

Paula Risikko
@paularisikko Sep 22
Kansalaistorilla nähdään lauantaina #pelipoikki twitter.com/petteriorpo/st…
View details ·

@HeikkiHaHa
Replying to @paularisikko @PetteriOrpo @kokoomus
@PetteriOrpo @kokoomus Ilmeisesti sekopäiset ja suut vaahdossa rääkyvät viherpunikit ovat tärkeä sidosryhmä kokoomukselle.

ja vuonna 2017 sekopäiden vaahtoaminen sai vaan lisää vauhtia.
 
Viimeksi muokattu:
Viimeksi muokattu:
Back
Top