Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

No ei se sukupuoli väärin mennyt.
Ei suomi nyt vielä sellainen banaanivaltio ole missä safka kaivetaan kaatikselta ja rahaa on pakko ansaita seksituristeja palvelemalla.. Mutta mä olen duunissa nähnyt ihan riittävästi sitä hyvinvoinnin alasajoa että kyllä mä voin sanoa et luisu on aika lujaa. Vuodet lähiöissä lastensuojeluhommissa näytti ihan tarpeeksi. Vanhuksia hoidin koulun ohessa 90-luvun lopulla ja kun sitä vertaa tähän päivään, ero on suorastaan rujo.
Tavallisen keskiluokkaisen lapsiperheen nykyarjesta on ihan omia kokemuksia. Itse olen ollut saikulla marraskuusta 17 ja jatkuu varmaan vuoden vielä (ei, en ole masentunut enkä sisäilmasairas vaan mulla on jalka katki), kyllä siinä on puuhaa hoitaa pyörätuolista käsin pikkulasta ja vähän isompiakin. Sairaspäivärahalla ei apua osteta ja tavallisille tallaajille kunta ei tarjoa mitään apua.

Ennen puhuttiin säästä, nykyään käsistä karanneista kuluista. Kaikki kallistuu ja tulevaisuus näyttää monen silmissä varsin lohduttomalta.

Mun ei tartte olla ite koditon katuojapummi, nitku, spurgu jne, ollakseni sitä mieltä ettei niillä hyvin mene nykysuomessa. Vaikka meillä on omakotitalo, noutaja, volvo ja ruoan suhteen ollaan hyvinkin omavaraisia, ei kaikilla ole asiat näin kivasti. Köyhyys, työttömyys, sairastuminen, avioero ihan mikä tahansa saattaa vaania myös sen kusipäisimmän insinöörin tai virkamiehen nurkan takana.
 
Näytin tissit. Muutenhan sukupuolen julkituominen ei ole mahdollista näin keskustelupalstalla.

1XC7.gif
 
Ei suomi nyt vielä sellainen banaanivaltio ole missä safka kaivetaan kaatikselta ja rahaa on pakko ansaita seksituristeja palvelemalla..
Ei pidäkään verrata muihin maihin kuten Skärdis näköjään tekee. Me elämme Suomessa, suomalaisissa olosuhteissa ja köyhyysolosuhteiden mittauksia tehdään Suomen rajojen sisällä oleviin olosuhteisiin. Mitäs sitten vaikka suomalainen köyhä olisi rikas verrattuna Paskastanin köyhään, ei se suomalainen köyhä pääse sinne Paskastaniin elämään herroiksi.
 
Paskastaniassa se köyhä voi sentään luultavasti yrittää jotain. Hankkia ehkä kanan, myydä munan, hankkia sitten lisää kanoja ja myydä lisää munia. Ansaita siten elantoaan. Suomessa et saa myydä yhden ensimmäistäkään munaa ellei löydy setelipinoa mahdollistamaan bisneksen aloittamista. Muuten rikot lakia, saat kuritushuonetta, karenssia ja kirkonkirouksen.
Myös ryhtymällä yrittäjäksi, lykkäsit justiinsa itsesi ja puolisosi pihalle siitä vähäisestäkin sosiaaliturvasta.
 
Tavallisen keskiluokkaisen lapsiperheen nykyarjesta on ihan omia kokemuksia. Itse olen ollut saikulla marraskuusta 17 ja jatkuu varmaan vuoden vielä (ei, en ole masentunut enkä sisäilmasairas vaan mulla on jalka katki), kyllä siinä on puuhaa hoitaa pyörätuolista käsin pikkulasta ja vähän isompiakin. Sairaspäivärahalla ei apua osteta ja tavallisille tallaajille kunta ei tarjoa mitään apua.

Taitaa riippua kunnasta.

Meille on kyllä kuluneena talvena ja keväänä herunut kotipalvelusta apua ihan tarpeeksi ilman, että on mitään haettukaan. Ottivat yhteyttä, että kelpaako apu, kun tietojensa mukaan meille sellainen kuuluu. Eikä meillä sen kummempaa kriisiä ole kuin syksyllä syntyneet kaksoset.

Kertoman mukaan meidän kotikunnassa kaksoset tuovat automatik oikeuden kotipalveun palveluihin, kun yksösten kohdalla edellyttää jotain sosiaalista perustetta.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Ei pidäkään verrata muihin maihin kuten Skärdis näköjään tekee. Me elämme Suomessa, suomalaisissa olosuhteissa ja köyhyysolosuhteiden mittauksia tehdään Suomen rajojen sisällä oleviin olosuhteisiin. Mitäs sitten vaikka suomalainen köyhä olisi rikas verrattuna Paskastanin köyhään, ei se suomalainen köyhä pääse sinne Paskastaniin elämään herroiksi.

Mihinkään -staniin ei kannata verrata, se on totta.

Ei elämä esmes Virossa niin paljon erilaisempaa ole, etteikö sinne voisi ja kannattaisi verrata. Siihenkin verrattuna elämme hyvinvointiyhteiskunnassa.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
eikös se perustyöttömyyskorvaus ole 500€ luokkaa ja siitä aktiiviruoska viilaa prossat pois. Kotihoidontuki tais olla 350€, mutta propaganda sen poistamiseksi on alkanut jo. Siinä ne peruspirjon valtavat ja vastikkeettomat miljoonat on. Mitään asumistukia ja toimeentulotukia ei tipu jos puolisolla on työpaikka, omistat jotain etkä ole lastensuojelun asiakas

Ai nii. Miinus verot 20%
 
Olen ihan pihalla mitä Suomestakin miltäkin luukulta saa kun en ole ikinä mitään saanut, uskon että kun aika tulee asioida mitään ei ole enään jaossakaan.

Aika hyvin olet vetänyt, jos et milloinkaan ole saanut mitään sosiaaliturvaa. Ei opintorahaa, ei sairauspäivärahaa eikä mitään muutakaan.

Ammattisotilas voi olla tuollaisessa asemassa, kun satavarma leipä on ollut tarjolla koko aikuisiän. Silloinkin on tosin jäänyt lapsettomaksi, koska lapsilisiä ei ole haettu.
 
eikös se perustyöttömyyskorvaus ole 500€ luokkaa ja siitä aktiiviruoska viilaa prossat pois. Kotihoidontuki tais olla 350€, mutta propaganda sen poistamiseksi on alkanut jo. Siinä ne peruspirjon valtavat ja vastikkeettomat miljoonat on. Mitään asumistukia ja toimeentulotukia ei tipu jos puolisolla on työpaikka, omistat jotain etkä ole lastensuojelun asiakas

Eilen tuttu yrittäjä näytti minulle kuvaa upouudesta ajokortista joka kuului irakilaiselle joka kävi ostamassa häneltä auton, hintaa tuli 4000 euroja ja kertoi suoraan saaneensa rahat kelasta. :D
Kerkesi jo tulla yksi sakkolappukin autosta, oli heti ajanut tolppaan ylinopeutta, oli suhteellisen epäilyttävän näköinen muutenkin.
 
Aika hyvin olet vetänyt, jos et milloinkaan ole saanut mitään sosiaaliturvaa. Ei opintorahaa, ei sairauspäivärahaa eikä mitään muutakaan.

Ammattisotilas voi olla tuollaisessa asemassa, kun satavarma leipä on ollut tarjolla koko aikuisiän. Silloinkin on tosin jäänyt lapsettomaksi, koska lapsilisiä ei ole haettu.

Olen aika hyvä mutta valitettavasti en ammattisotilas, se harmittaa vieläkin.
 
eikös se perustyöttömyyskorvaus ole 500€ luokkaa ja siitä aktiiviruoska viilaa prossat pois.

Niin on, mutta se nyt oma valinta ja tyhmyyttä, jos ei ole työttömyyskassan jäsen. Loimaan kassa on hyvä ja halpa, mutta ansiosidonnainen on kaikissa kassoissa yhtä suuri (tai pieni).

Mikä aktiiviruoska mitään vie kun on aktiivinen. Ei kenenkään työkykyisen pidä jäädä soffalle makaamaan ja odottamaan jotain ruoskintaa.

Siinä ne peruspirjon valtavat ja vastikkeettomat miljoonat on. Mitään asumistukia ja toimeentulotukia ei tipu jos puolisolla on työpaikka, omistat jotain etkä ole lastensuojelun asiakas

Kyllä omistusasuntoon (vastike + lainan korot) saa asumistukea siinä missä vuokraankin.

Muutoinkin vähän erikoinen ajattelumalli, että puoliso kävisi töissä ja toiselle maksettaisiin jotain toimeentulotukea. Puolisoiden välillä on sentään elatusvelvollisuus ja suoraselkäinen kumppani kyllä hoitaa leiviskänsä. Toki voi jäädä Bemari päivittämättä, mutta sellaista se avioelämä on.

EDIT: Näissä asioissa suomalaiset kaipaisivat kyllä jotain herätystä. Ei terve ihminen voi ottaa lähtökohdaksi uuninpankolla makoilua. Ei työ aina herkkua ole.
 
Paskastaniassa se köyhä voi sentään luultavasti yrittää jotain. Hankkia ehkä kanan, myydä munan, hankkia sitten lisää kanoja ja myydä lisää munia. Ansaita siten elantoaan. Suomessa et saa myydä yhden ensimmäistäkään munaa ellei löydy setelipinoa mahdollistamaan bisneksen aloittamista. Muuten rikot lakia, saat kuritushuonetta, karenssia ja kirkonkirouksen.
Myös ryhtymällä yrittäjäksi, lykkäsit justiinsa itsesi ja puolisosi pihalle siitä vähäisestäkin sosiaaliturvasta.

On täällä muutama alue jossa saa myydä maatiaiskanojen munia suht vapaasti. Eläinlääkärin salmonella näytekin tarvitsee ottaa vain vuoden välein, sitten voit kaupitella 12999 munaa vapaasti. Mutta älä vain myy sitä 13 tuhannetta, silloin tulee ongelmia; laatuluokitukset, leimat, ja tietty noi täysin eri tiloissa kuin kanala ja parin kuukauden välein näytteet. Oli siinä vielä muutakin, mutta noi nyt ulkomuistista.

Työttömänä älä myöskään ala munantuottajaksi, sillä silloin aloit juuri yrittäjäksi...
 
Niin on, mutta se nyt oma valinta ja tyhmyyttä, jos ei ole työttömyyskassan jäsen. Loimaan kassa on hyvä ja halpa, mutta ansiosidonnainen on kaikissa kassoissa yhtä suuri (tai pieni).

Mikä aktiiviruoska mitään vie kun on aktiivinen. Ei kenenkään työkykyisen pidä jäädä soffalle makaamaan ja odottamaan jotain ruoskintaa.



Kyllä omistusasuntoon (vastike + lainan korot) saa asumistukea siinä missä vuokraankin.

Muutoinkin vähän erikoinen ajattelumalli, että puoliso kävisi töissä ja toiselle maksettaisiin jotain toimeentulotukea. Puolisoiden välillä on sentään elatusvelvollisuus ja suoraselkäinen kumppani kyllä hoitaa leiviskänsä. Toki voi jäädä Bemari päivittämättä, mutta sellaista se avioelämä on.

EDIT: Näissä asioissa suomalaiset kaipaisivat kyllä jotain herätystä. Ei terve ihminen voi ottaa lähtökohdaksi uuninpankolla makoilua. Ei työ aina herkkua ole.

Ei varmasti työ ole aina herkkua mutta ei lähdetä siitä ajatuksesta että KAIKKI työttömät ovat patalaiskoja paskoja työnvieroksujia. Liian monelle suomalaiselle on saatu myytyä ajatus näistä ideologisista työttömistä, niistä jotka vaan makaavat ja kuppaavat rehdin, ahkeran ja suoraselkäisen veronmaksajan miljoonat. Työttömissä on ihan oikesti niitäkin jotka haluaisivat töihin mutta eivät pääse. Kaikille ei vaan ole töitä. Viisikymppinen, kunnan entinen kopiovastaava mirkku ei varsinaisesti ole työmarkkinoiden tapelluin kinkku, vaikka aikanaan sihteeriopistonkin kävi. Sitten on ne jotka eivät kuuluisi kortistoon vaan eivät muuallekaan pääse. Kaali on hajonnut useampaan burn outiin, terveys muuten pettänyt tai huikka jäänyt päälle. Kotona tuli hoidettua lapsia muutama vuosi ja kukaan ei enää palkkaa.. Ihan loputtomasti muita kun pleikkaa sossun kämpässä hakkaavia työnvieroksujia.

On joo liittoja ja kassoja. Ansiosidonnainen ei vaan tietääkseni jatku ikuisesti.

Asia ei mua henkilökohtaisesti koske mutta mulla tuppaa menemään tunteisiin tämä nykysuomessa suosiota niittänyt arvomaailma. Mee töihin paska.
 
Back
Top