"Shut up"-osasto koostuu enemmänkin politiikasta ei-kiinnostuneita joko ennen (ei vielä intressiä) tahi jälkeen (usko mennyt politiikkaan). Itse kuulun osastoon joka ei usko, että tästä tilanteesta poistutaan siististi äänestämällä vaan valtiolta loppuu paalu ja sitten aletaan jatkamaan politiikkaa kaduilla ja pelloilla kaikenlaisilla välineillä. Sitä päivää odotellessa on äärimmäisen tärkeää pitää rajat kiinni beduiineilta ja savimajaväestä, koska jos he ovat tiputtaneet usean tonnin salakuljettajien lompakkoon ja sitten vielä tuhansien, kymmenien tuhansien kävelyt päälle niin eivät he lähde näiltä lakeuksilta kiltisti takaisin mistä lähtivätkin jos kysyy erittäin ystävälliseen sävyyn. Ei tarvitse olla mikään psykologian tohtori, että he tulevat vaatimaan reklamaatiota ihan missä muodossa ihan missä määrin mitä heidän alle 80 alykkyynosamäärän kallo heille kertoo. En ole kovin paljon kiinnostunut kommareista sinällänsä, koska he päätyvät yhteiskunnallisten muutosten teleketjun alle eli se valtio, josta he ovat riippuvaisia, katoaa ja samalla heidän valta. Mutta sitä on turha huutaa puskan takaa, että ei täällä ole mitään kommareita, vaikka hiippalakit näkyy ihan selvästi, mielipiteet ovat sekalainen kombinaatio valtion roolin kasvattamista, valtion yhdistymistä korporaatioiden kanssa lobbauksen (lue: korruptio) avulla, kapitalismin (jatkuva keskittäminen) tahi sosialismin avulla luodaan suunnittelutaloutta, lisää maahanmuuttoa erinäisillä verukkeilla, puunhalausta, jne. Summa summa rum, SOTEt ja muut rojektit ovat vain teatteria varsinaisen ongelman päällä, nyt vain pitää minimoida valtion tekemän virheet. Itse asiassa koen kaikkein suurimpana virheenä jos Pipilä ehtii myydä Kiinalle Suomen kobalttivarannot ja Kiina haluaa pitää kiinni sopparista voimalla niin sitten kait täytyy alkaa sotia Kiinan kanssa, koska maailmassa tulee kärhämää harvinaisista maametalleista. Toki Venäjälläkin on tässä jonkinlainen rooli.
Itse asiassa koko valtion käsite pitää määritellä uudestaan ellemme mallia esim. USA:n perustuslaista ja Bill of Rights:sta. Katsoin joskus Michael Badnarikin (ent. USA:n libertarian pressaehdokas vm.2004) Constitution Class:n niin siinä hän mainitsee minimin millä valtio voi ja pitäisi toimia eli armeijan, laivaston, rajavalvonta, postin (ja lisättäköön tähän Internet ja Ilmavaivat koska yli pari sataa vuotta sitten näitä ei ollut), eduskunta kokoontuu about kerran vuodessa, veroja kerätään ainoastaan ed. asioiden rahoittamiseen, valtio omistaa rahan painamisen, jne. Tälläistä järjestelyä vastustavat kommarit joko sen puolesta että ovat riippuvaisia valtio tissistä tahi ovat itse vallan kahvassa. Tästä voisin pauhaa ikuisuuteen mutta katkaistaa (shaisse)kaapeli tähän...