Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

Bushmaster

Ylipäällikkö
Lahjoittaja
Renkihän kysyy aina isännältään lupaa ? ....:unsure:

"Haavisto kertoo halunneensa korostaa tällä lausunnollaan muun muassa sitä, että aiempaa aktiivisemmalla Venäjällä on samaan aikaan myös suuri vastuu maailmanpolitiikassa ja kansainvälisiä konflikteja on vaikea ratkaista ilman Venäjän myötävaikutusta. Hän kertoo esimerkiksi itse käyneensä usein Afrikassa tapaamassa paikalla olleita Venäjän suurlähettiläitä saadakseen tietää heidän näkökulmansa kulloisenkin maan tilanteeseen."

"– Venäjän kanssa keskustellessa ei pitäisi keskustella Venäjän ”pään yli” tai luennoimalla, sillä luennointi ei ole vuorovaikutusta. Pitää olla tapaamisia kasvotusten ja suoraa puhetta asioista niiden oikeilla nimillä. Se on normaalia dialogia, Haavisto korostaa
."

arix

Eversti
Äänestin Esko Ahoa, mutta eipä tuo riittänyt. SAK tuki Halosta, ja Helsingin Sanomat vanhan KGB-kontaktin Unto Hämäläisen johtamana alkoi näyttää Tarjan paremmassa valossa kuin Eskon. Olen ennenkin sanonut, että HS ja puoli yhdeksän uutiset ratkaisivat sen vaalin. Osa kokoomusnaisista päätti sitten, että nyt "nainen", ja tavallaan Halonen pääsi presidentiksi, koska Elisabeth Rehn ei ollut päässyt.

Taloustutkimuksen mukaan Ahosta annettiin julkisuuteen kuva ylimielisestä tyypistä. Asiantuntemus molemmilla oli ok, joten se sukupuoli ja se "uusien arvojen" viehätys merkitsi paljon. Vain 10% sanoi äänestäneensä Halosta puolueen takia.

Olen muuten äänestänyt presidentiksi kepulaisen lisäksi demaria (Ahtisaari) ja kokoomuslaista (Niinistö). Sitä ennen oli niitä valitsijamiesvaaleja.
Eipä tuo Sperbankin Aho taida olla yhtään vähemmän ostettu...

Erkki

Eversti
Lahjoittaja
Aho vs. Halonen oli minulle melkein kuin rutto vs. kolera. Taisin kuitenkin vaivautua uurnille ja äänestää pitkin hampain Ahoa.

Mortti

Eversti
Ulkoministeri Pekka Haavisto (vihr) kertoi Fontankalle käyneensä Venäjällä noin sata kertaa ja tutustuneensa maahan ”keittiön kautta” jo 1980-luvun lopulta alkaen.
On käynyt noin 100 kertaa Venäjällä? Olettaen että matkailu on alkanut lähempänä aikuisikää, olisi Haavisto käynyt keskimäärin noin kahdesti vuodessa Venäjällä yli 40 vuoden ajan. Jos tämä yhtään kuvastaa yleisemminkin Haaviston matkustelun frekvenssiä, niin hänen ekologinen jalanjälkensä lienee aika mielenkiintoisella tasolla. Erittäin "vihreä" mies...