Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

Minua suuresti lohduttaa se, että aamulla herätessäni olen edelleen valkoinen lihaa syövä heteromies maaseudulta ja Husu on edelleen somalina punavihreässä kuplassa:ROFLMAO:

Ihan vakavasti, nythän näyttää siltä, että vähemmistöön kuuluminen oikeuttaa mitä hyvänsä, myös muiden leimaamisen rasisteiksi:rolleyes: Vielä kun keksisin oman vapaalippuni, kelpaako raumalaisuus?
 
Minua suuresti lohduttaa se, että aamulla herätessäni olen edelleen valkoinen lihaa syövä heteromies maaseudulta ja Husu on edelleen somalina punavihreässä kuplassa:ROFLMAO:

Ihan vakavasti, nythän näyttää siltä, että vähemmistöön kuuluminen oikeuttaa mitä hyvänsä, myös muiden leimaamisen rasisteiksi:rolleyes: Vielä kun keksisin oman vapaalippuni, kelpaako raumalaisuus?

Raumalaisia ei lasketa! :D Satun just olemaan Raumalla... :p
 
Päivän Keski-Uusimaa, rekisteröityneille käyttäjille:

Pääministeri Rinne: Puolustusvoimain komentajan on syytä ymmärtää asemansa

Päivi Tuovinen

Uuden Puolustusvoimain komentajan, kenraali Timo Kivisen on oleellista ymmärtää asemansa poliitikkojen määrittämän politiikan toteuttajana, muistuttaa pääministeri Antti Rinne (sd.).
– Se on tärkeää, että asema on ymmärretty oikealla tavalla. Meillä Suomessa häntä ei heiluta koiraa vaan koira heiluttaa häntää tarvittaessa, Rinne sanoo Uutissuomalaiselle.
Hän korostaa, että suomalaisessa yhteiskunnassa Puolustusvoimain komentajan on tarpeen tunnistaa maan valtiosääntö ja perustuslailliset valtasuhteet.

– Tämä tarkoittaa suomeksi, että tasavallan presidentti yhteistoiminnassa valtioneuvoston kanssa johtaa ulkopolitiikkaa ja on Puolustusvoimien ylipäällikkö. Hallituksella on selkeä rooli puolustuspolitiikassa ja turvallisuuspolitiikassa. Näissä asioissa poliittinen päätöksentekijä määrittää linjat ja niitä linjoja virkamiehet ja sotilaat virkamiehinä seuraavat.

Rinne kertoo, ettei henkilökohtaisesti tunne vielä lainkaan Puolustusvoimain komentajana tällä viikolla aloittanutta Kivistä.

Jatkuu diibaDaaballa...

Muilutuspaku nähty kaartavan nelostietä Mäntsälään.
 
Mistähän pääministerille tuli sysäys moiseen ulostuloon? Tuskin se komentaja lähtee politiikkaa tekemään, tai vallankumousta suunnittelemaan. Mulle on muutenkin tullut vuosien mittaan siviilinä ja sen lyhyen PV:n työsuhteen aikana semmoinen kuva, että muutamaa poikkeusta lukuunottamatta sotilaat ovat kohtuullisen epäpoliittista ainesta.

IMHO kun kerran ylipäällikkö on se korkein hefe ja Antti ei uutta kommaa edes tunne, niin pitäisi vielä turpansa kiinni. Saatana hallitus vielä edes aloittanut hommiaan kunnolla vaalien jälkeen...

Oliko jutussa mitään taustaa tälle, vai mistä moinen ojennus?
 
Mistähän pääministerille tuli sysäys moiseen ulostuloon? Tuskin se komentaja lähtee politiikkaa tekemään, tai vallankumousta suunnittelemaan. Mulle on muutenkin tullut vuosien mittaan siviilinä ja sen lyhyen PV:n työsuhteen aikana semmoinen kuva, että muutamaa poikkeusta lukuunottamatta sotilaat ovat kohtuullisen epäpoliittista ainesta.

IMHO kun kerran ylipäällikkö on se korkein hefe ja Antti ei uutta kommaa edes tunne, niin pitäisi vielä turpansa kiinni. Saatana hallitus vielä edes aloittanut hommiaan kunnolla vaalien jälkeen...

Oliko jutussa mitään taustaa tälle, vai mistä moinen ojennus?

Sama kiinnostaisi minuakin. En muista, milloin olisin nähnyt noin kovaa kritiikkiä ketään PV:n (tai muunkaan instanssin) komentajaa / päällikköä kohtaan. Ei ole mikään pikkujuttu esittää tuollaisia kommentteja julkisesti. On sen verran vakava syytös.
 
Jospa Antti vain päätti esittää kovaa johtajaa saadakseen rispektiä hallituksen vihervasemmistolaiselta laidalta? Siellä puolen ei paljoa armeijaa rakasteta, joten irtopisteiden hankkiminen on Antin kaltaiselle pellellekin helppoa. Pysyy riitaisat rivit ehkä vähän pitempään ojennuksessa?
 
Sama kiinnostaisi minuakin. En muista, milloin olisin nähnyt noin kovaa kritiikkiä ketään PV:n (tai muunkaan instanssin) komentajaa / päällikköä kohtaan. Ei ole mikään pikkujuttu esittää tuollaisia kommentteja julkisesti. On sen verran vakava syytös.

Kivinen tuntuu vieläpä olevan korostetun korrekti kaveri. Erittäin vaikea kuvitella että jutut lähtisivät laukalle.
 
Saatana hallitus vielä edes aloittanut hommiaan kunnolla vaalien jälkeen...
Saati sitten komma.
Hyvin alkoi yhteistyö, tuskin tulee välit kuntoon. Onkohan PM kokenut tulleensa sivuutetuksi? En kyllä muista aikaisemmista hallituksista, että pääministeri ottaisi näin kovaa roolia puolustuskysymyksissä, kyllä se on ollut TP, puolustusministerin ja komman pyhä kolminaisuus.
 
Rinne taitaa vain olla (näyttöjen perusteella) yksinkertaisesti... PÖHKÖ!
 
Mistähän pääministerille tuli sysäys moiseen ulostuloon? Tuskin se komentaja lähtee politiikkaa tekemään, tai vallankumousta suunnittelemaan. Mulle on muutenkin tullut vuosien mittaan siviilinä ja sen lyhyen PV:n työsuhteen aikana semmoinen kuva, että muutamaa poikkeusta lukuunottamatta sotilaat ovat kohtuullisen epäpoliittista ainesta.

IMHO kun kerran ylipäällikkö on se korkein hefe ja Antti ei uutta kommaa edes tunne, niin pitäisi vielä turpansa kiinni. Saatana hallitus vielä edes aloittanut hommiaan kunnolla vaalien jälkeen...

Oliko jutussa mitään taustaa tälle, vai mistä moinen ojennus?
Todella omituinen ja huonoa käytöstä oleva purkaus Rinteeltä.

Arvaan, että taustalla on Rinteen ja hallituksensa halu omia puolustus ja ulkopolitiikkaa Tasavallan presidentiltä sekä hankintapäätösten poliittisen ohjauksen (HX suurimpana) valmistelua.
 
Todella omituinen ja huonoa käytöstä oleva purkaus Rinteeltä.

Arvaan, että taustalla on Rinteen ja hallituksensa halu omia puolustus ja ulkopolitiikkaa Tasavallan presidentiltä sekä hankintapäätösten poliittisen ohjauksen (HX suurimpana) valmistelua.
Minulle tulee lähinnä Rinteestä mieleen se laiturin pääluottamusmies Röyttän satamassa jolle jonkun ulkomaisen rahtilaivan kapteeni (ilmeisesti aiheesta) vittuili. Seurauksena tästä oli kaikki ahtaajat tukilakossa kolme päivää...
 
Merivoimien komentaja Jori Harju on kommentoinut kansainvälisiä harjoituksia Reserviläisen haastattelussa 01.07.2019.

"Harjun mukaan Merivoimat osallistuu niihin kansainvälisiin harjoituksiin, joista se selkeästi hyötyy.

– Hyöty tulee usein kehittämisen, valmiuden tai näkyvyyden kautta. Sen verran meidän pitää olla itsekkäitä, että kaikkeen emme voi mennä mukaan.

Puolustusvoimissa kansainvälistyminen vaikuttaa olevan alati lisääntyvä trendi, mutta ehkä hieman yllättäen Harju toppuuttelee kasvun suhteen. Jo henkilöstön takia priorisointia täytyy tehdä.

– En lähtisi nykyisestä määrästä ainakaan lisäämään kansainvälisiä harjoituksia. Mielestäni olemme saavuttaneet näillä resursseilla jonkinlaisen maksimin nyt. Ennemminkin suorittaisin karsimista ja priorisoisin vielä enemmän, mikä on meille tärkeää ja hyödyksi ja mikä ei ole ehkä aivan niin välttämätöntä. Tällä en tarkoita sitä, että meidän tulisi harjoitella vain itseksemme. Kansainvälisyys on olennainen osa tätä päivää, emme voi olla yksin hiekkalaatikolla."


Onkohan Harju hihitellyt mielessään tämän sanoessaan.
 
Minua suuresti lohduttaa se, että aamulla herätessäni olen edelleen valkoinen lihaa syövä heteromies maaseudulta ja Husu on edelleen somalina punavihreässä kuplassa:ROFLMAO:

Ihan vakavasti, nythän näyttää siltä, että vähemmistöön kuuluminen oikeuttaa mitä hyvänsä, myös muiden leimaamisen rasisteiksi:rolleyes: Vielä kun keksisin oman vapaalippuni, kelpaako raumalaisuus?
Mää voin kysyä tuota raumalaisuutta työkaveriltani. Se on kyllä just nyt kesälomalla auttamassa vanhempiaan - Porissa. :)
 
Pöhköläinen mikä pöhköläinen tuo Rinne. Kyllä hänen avulla seuraava suurin puolue tulee olemaan PerSut.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Back
Top