Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

Vaikka oletettaisiin, että sääntöjä muutettaisiin siten, että rajavartijalta ei voi hakea turvapaikkaa, niin ei tuon tyyppinen rajavalvonta oikeasti estä ketään tulemasta tänne, koska se on äärettömän helposti kierrettävissä. Eli jos turvapaikan hakemista suunnitteleva vaivautuu matkustamaan Etelä-Ruotsista Haaparantaan, niin eiköhän hän ole silloin myös valmis tekemään pienen ylimääräisen kierroksen (lyhyimmillään muutama sata metriä) päästäkseen Suomen puolelle.

Minun käsitys oli se, että tarkoitus olisi laittaa virannomainen siihen rajalle jolta kysyä sitä turvapaikkaa. Sen jälkeen todetaan tyypin tulleen turvallisesta maasta ja lähetetään se sinne takaisin. Jos tyyppi tulee maahan laittomasti, eli ei käytä raja-asemaa, niin kyseessä on rikollinen joka karkoitetaan maasta. Koko homma on puhtaasti poliittisen tahdon puutteesta johtuva.
 
"Legrain lisää kuitenkin, että positiivisia tuloksia syntyy vain, jos Eurooppa ryhtyy välittömästi vauhdittamaan turvapaikanhakijoiden pääsyä osaksi työvoimaa.

Heille on annettava oikeus tehdä töitä jo ennen kuin heidän turvapaikka-anomuksensa on ratkaistu, ja heidät on asutettava sinne, missä on eniten työpaikkoja, eikä sinne, missä asuminen on halvinta, Legrain patistaa. Hän korostaa myös välittömästi aloitetun kielenopetuksen merkitystä."

Eipä noin ole tehty, ja ehkä hyvä niin - herkästi tulevat halpatyövoimaksi. Mistä muuten tuo 3,6 miljardia on?
kerää yhteen kulut. ilman valtion maksamia korvauksia oikeusprosesseista, mutta ne ovatkin pikkujuttuja, muutamia tappoja ja raiskauksia muutama sata.
 
Tanskan rajavalvonnan tarkoituksena on käsittääkseni lähinnä tehdä pistotarkastuksia sillan ylittäville ja lauttamatkustajille, jotta voitaisiin jonkin verran rajoittaa esimerkiksi tunnettujen rikollisten matkustamista Tanskaan.

Suomen ja Ruotsin/Norjan raja on maantieteellisesti täysin erilainen kuin Ruotsin ja Tanskan raja, ja jos rajavalvonnan tarkoituksena olisi estää ihmisiä hakemasta turvapaikkaa, niin silloin rajavalvonnan ratkaisujen on myös oltava sitä mallia, mitä Venäjä käyttää Suomen vastaisella rajallaan tai Unkari Serbian vastaisella rajallaan.

Tanskan pistotarkastukset lienevät tosiasiassa etnistä profilointia. Ei ole mitään järkeä pysäyttää jokaista, kun tiedetään jo etukäteen, että mahdolliset rikolliset ovat ei-valkoisia. Tätä ei voi sanoa ääneen ja siksi puhutaan ”pistotarkastuksista”
 
Mikä on se suomea ja ranskaa erottava kansainvälinen sopimus?

Ranska otti käyttöön rajatarkastukset Italian-vastaisella rajalla kolme vuotta sitten, kun Eurooppaan pyrkijöiden määrä alkoi nousta. Käytännössä se tarkoittaa, että rajan yli ei päästetä paperittomia siirtolaisia tai turvapaikanhakijoita. Rajalta ei voi myöskään hakea turvapaikkaa.

 
Mikä on se suomea ja ranskaa erottava kansainvälinen sopimus?

Ranska otti käyttöön rajatarkastukset Italian-vastaisella rajalla kolme vuotta sitten, kun Eurooppaan pyrkijöiden määrä alkoi nousta. Käytännössä se tarkoittaa, että rajan yli ei päästetä paperittomia siirtolaisia tai turvapaikanhakijoita. Rajalta ei voi myöskään hakea turvapaikkaa.
Orpo, Risikko, Mykkänen, Ohisalo.

Suomi ei tee samoja virheitä maahanmuuttopolitiikassa kuin muut maat.

Siinä se.
 
kerää yhteen kulut. ilman valtion maksamia korvauksia oikeusprosesseista, mutta ne ovatkin pikkujuttuja, muutamia tappoja ja raiskauksia muutama sata.
"kerää yhteen kulut" ei kyllä ole kelvollinen vastaus, kun esitetään väite ja joku kysyy lähdettä. Jos et pysty perustelemaan, älä käytä tarkkoja numeroita.
 
"kerää yhteen kulut" ei kyllä ole kelvollinen vastaus, kun esitetään väite ja joku kysyy lähdettä. Jos et pysty perustelemaan, älä käytä tarkkoja numeroita.

Miten hinnoitellaan -muutama sata- raiskausta? Vai onko niitä jo luokkaa -tuhansia-? Kysytäänkö uhreilta, mikä hinta määritellään heidän kokemukselleen?

Millainen hintalappu annetaan sille, kun -melkoinen osa kantaväestöä- ei yksinkertaisesti halua tänne kymmentuhatmäärin tulijoita.....mutta heidät tänne silti tuodaan tai lasketaan? Mikä hinta on sillä, että tulijoiden päältä tapellaan jo nyt viidettä alkavaa vuotta?

Millainen alelappu pannaan terrorismin pelolle, joka konkretisoitui, onneksi tähän saakka lkm vähän. Totutellaan katuelämään kivipossujen välissä niinkuin ennen wanhaankin....vai miten se oli?

Mikä on tuontitavarana tulleen rikollisuuden hintalappu? Tekeväthän ne suomalaisetkin ja jengejäkin on ollut aina tms.?

Paljonko maksaa sen kantaväestönosan pakko oppia uimaan muuttuvassa kulttuurissa, johon tuo väestönosa ei ole halunnut tutustua alun alkaenkaan?

Vihtu. Euroja painaa ekp:n setelikoneet, ei kaikkea voi mitata edes euroissa. Rahalla sentään aina saa ja hevoisilla pääsee, mutta mitä tarkoittavat nämä mm. yllä luettelemani hinnat? Mitä ne tarkoittavat pitkässä hevoisen juoksussa? Aivan.

Ihmisten kokemusten sivuuttaminen puhumalla euroista on sitä ihtiään. Ja on tasan niin, että -ihmisten kokemukset- ne vasta ajan myötä tuottavat hinnan, jota maksaessa kylmä merivesi vielä polttelee päättäjien persieitä, sano vaan mun luvanneen.
 
Miten hinnoitellaan -muutama sata- raiskausta? Vai onko niitä jo luokkaa -tuhansia-? Kysytäänkö uhreilta, mikä hinta määritellään heidän kokemukselleen?

Millainen hintalappu annetaan sille, kun -melkoinen osa kantaväestöä- ei yksinkertaisesti halua tänne kymmentuhatmäärin tulijoita.....mutta heidät tänne silti tuodaan tai lasketaan? Mikä hinta on sillä, että tulijoiden päältä tapellaan jo nyt viidettä alkavaa vuotta?

Millainen alelappu pannaan terrorismin pelolle, joka konkretisoitui, onneksi tähän saakka lkm vähän. Totutellaan katuelämään kivipossujen välissä niinkuin ennen wanhaankin....vai miten se oli?

Mikä on tuontitavarana tulleen rikollisuuden hintalappu? Tekeväthän ne suomalaisetkin ja jengejäkin on ollut aina tms.?

Paljonko maksaa sen kantaväestönosan pakko oppia uimaan muuttuvassa kulttuurissa, johon tuo väestönosa ei ole halunnut tutustua alun alkaenkaan?

Vihtu. Euroja painaa ekp:n setelikoneet, ei kaikkea voi mitata edes euroissa. Rahalla sentään aina saa ja hevoisilla pääsee, mutta mitä tarkoittavat nämä mm. yllä luettelemani hinnat? Mitä ne tarkoittavat pitkässä hevoisen juoksussa? Aivan.

Ihmisten kokemusten sivuuttaminen puhumalla euroista on sitä ihtiään. Ja on tasan niin, että -ihmisten kokemukset- ne vasta ajan myötä tuottavat hinnan, jota maksaessa kylmä merivesi vielä polttelee päättäjien persieitä, sano vaan mun luvanneen.
Juuri näin. Ei tarkkaa euromäärää sellaisiin paikkoihin, missä ei ole mitään perusteita sitä käyttää.
 
Miten hinnoitellaan -muutama sata- raiskausta? Vai onko niitä jo luokkaa -tuhansia-? Kysytäänkö uhreilta, mikä hinta määritellään heidän kokemukselleen?

Millainen hintalappu annetaan sille, kun -melkoinen osa kantaväestöä- ei yksinkertaisesti halua tänne kymmentuhatmäärin tulijoita.....mutta heidät tänne silti tuodaan tai lasketaan? Mikä hinta on sillä, että tulijoiden päältä tapellaan jo nyt viidettä alkavaa vuotta?
Juuri näin. Ei tarkkaa euromäärää sellaisiin paikkoihin, missä ei ole mitään perusteita sitä käyttää.
Koska et @baikal tai muutkaan kykene kertomaan eurontarkkaa summaa, on lopputulema että me tienataan tällä.

Ei me mitään voida, lisää haalitaan ja lapsemme, heidän lapsensa jne maksavat katkeran hinnan. Mutta kuultinpa kuitenkin, että tarkkaa summaa ei tiedetä!
 
Koska et @baikal tai muutkaan kykene kertomaan eurontarkkaa summaa, on lopputulema että me tienataan tällä.

Ei me mitään voida, lisää haalitaan ja lapsemme, heidän lapsensa jne maksavat katkeran hinnan. Mutta kuultinpa kuitenkin, että tarkkaa summaa ei tiedetä!
Siinä toivossa, että asian hiukan eri tavoin muotoilemalla viestini saataisiin perille: ei ole ok sanoa, että maahanmuutto maksaa 3.6 miljardia euroa, jos ei ole näyttää jotakin tutkimusta, jossa näin sanotaan. Ei ole oikein sanoa, että maahanmuutolla varmasti tienataan, jos ei ole näyttää jotakin tutkimusta, jossa näin sanotaan. On ok sanoa, että maahanmuutto tulee liian kalliiksi, tai että luulee, että maahanmuuttoon menee vuodessa miljardeja, tai että luulee, että pitkällä tähtäimellä maahanmuuton hyödyt ovat suuremmat kuin haitat, tai että haitat ovat järkyttävän paljon suuremmat kuin hyödyt.

Yhteenvetona: älä esitä asioita faktoina, jos peruste on tasoa "kaikkihan sen tietää". Mielipiteitä saa olla, mutta niitä ei pidä sekoittaa tosiasioihin.
 
Viimeksi muokattu:
Elä Heikki rupea hyvää keskustelua moisella pilku häntimisellä jäädyttämään. Mielipiteet on kuin persereiät, jokaisella niitä on vähintään yksi ja pääsääntöisesti ne eivät muita kiinnosta. Faktana voi ilmaista että persreikiä on ihmisellä yksi, mutta varma ei voi olla...
 
Elä Heikki rupea hyvää keskustelua moisella pilku häntimisellä jäädyttämään. Mielipiteet on kuin persereiät, jokaisella niitä on vähintään yksi ja pääsääntöisesti ne eivät muita kiinnosta. Faktana voi ilmaista että persreikiä on ihmisellä yksi, mutta varma ei voi olla...
https://www.ah-potilaat.org/diagnoosit/anusatresia/ (Sori, oli pakko. :D)

Vakavammin: mielestäni tosi iso osa yhteiskunnan sirpaloitumisesta johtuu siitä, että mielipiteet ja tosiasiat sekoittuvat ihmisten mielessä paljon pahemmin kuin aikaisemmin. Paljoa en voi asialle tehdä, mutta parempi pikkuisenkin kuin ei lainkaan.
 
Siinä toivossa, että asian hiukan eri tavoin muotoilemalla viestini saataisiin perille: ei ole ok sanoa, että maahanmuutto maksaa 3.6 miljardia euroa, jos ei ole näyttää jotakin tutkimusta, jossa näin sanotaan. Ei ole oikein sanoa, että maahanmuutolla varmasti tienataan, jos ei ole näyttää jotakin tutkimusta, jossa näin sanotaan. On ok sanoa, että maahanmuutto tulee liian kalliiksi, tai että luulee, että maahanmuuttoon menee vuodessa miljardeja, tai että luulee, että pitkällä tähtäimellä maahanmuuton hyödyt ovat suuremmat kuin haitat, tai että haitat ovat järkyttävän paljon suuremmat kuin hyödyt.

Yhteenvetona: älä esitä asioita faktoina, jos peruste on tasoa "kaikkihan sen tietää". Mielipiteitä saa olla, mutta niitä ei pidä sekoittaa tosiasioihin.
Jossakin päin maailmaa on tapana vastata, että MISSÄ TODISTEET?! vaikka muu maailma näkee kuinka asia on.

Voisi kysyä, että minkä vuoksi kunnolla suuntaa antavaa ja suuruusluokan kertovaa laskelmaa ei tehdä ja esitetä. Ehkäpä sen vuoksi, että jos joku epäilee maahanmuuton tulevan helvetin kalliiksi, voi kannattajakuoro huutaa että MISSÄ TODISTEET?!

Helsingin pormestari viittaa kalleuteen, Espoon kaupunginjohtaja samoin. KELAsta tihkuu tietoa, että aivan suhteeton osuus menee tulkkia tarvitseville, työttömyysluvut ovat karmeat. Jos joku sattuukin työllistymään, useimmat heistä työllistyvät yhteiskunnan maksamina työpaikkoihin, joita ei tarvittaisi ilman maahanmuuttoa. Verokertymistä on jotakin viitteitä, että parhaimmillaankin nämä maahanmuuttajaryhmät joista nyt puhutaan, eivät tienaa edes omia tulonsiirtojaan.

Terveydenhuolto ei ole ihan ilmaista, kalliita tartuntatauteja tulee, poliisi ja pelastuslaitos kuormittuvat, opetustaitos joutuu taipumaan monelle mutkalle.

Mutta tosiaan, MISSÄ TODISTEET?!
 
Eräs laskelma löytyy, joka on laadittu hieman huolellisemmin:
Suora pdf-linkki: https://www.suomenperusta.fi/conten...-julkinen-talous-Elinkaarivaikutukset-pdf.pdf
"4.4.2.1 Somalia: havaintoaineisto Taulukossa 4.7 on esitetty Somaliassa syntyneiden 16–62-vuotiaiden nettovaikutushavaintojen lukumäärä ja havaintojen jakauman keskeisimmät tunnusluvut. Taulukossa on esitetty samat tiedot myös havaintoaineiston henkilöiden nettovaikutushavaintojen keskiarvoille. Mallinnusaineistoon ei sisälly alle 16-vuotiaana Suomeen muuttaneita. Nämä nettovaikutushavainnot muodostavat selitettävän muuttujan nuorten ja työikäisten julkisen talouden nettovaikutusten mallinnuksessa. Taulukon 4.7 tietojen mukaan esimerkiksi kaikkien havaintojen (42 835 kappaletta) keskiarvo on -12 000 euroa ja mediaani -9 800 euroa. Havaintoaineiston henkilöiden (5 412 henkilöä) nettovaikutushavaintojen keskiarvojen mediaani on -9 100 euroa ja keskihajonta 14 000 euroa. "

Tämänkaltainen laskelma on hieman erilainen kuin valtioneuvoston keskimääräinen tapa lähestyä asiaa:
Jossa todetaan mm. "Somaliassa syntyneiden maahanmuuttajien julkisen talouden nettovaikutukset keskimäärin olivat tutkimuksen mukaan vuonna 2011 noin -13 850 euroa henkilöä kohden. "
Kuva raportista alla:
1574081109175.png
Perustan laskelmassa siis arvio julkisen talouden nettovaikutuksista esim. Somalian osalta on pienempi kuin valtioneuvoston arviossa, samaa suuruuluokkaa joka tapauksessa.
Julkisen talouden kannalta on väliä mistä meille muutetaan.
 
Back
Top