Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

Poliisin arvostus ja luottamus on meillä korkealla tasolla esim. USA :han verrattuna.Typeryyttä sotkea sitä mihinkään liikkeeseen.Ei muslimihuivit tai lapuan liikkeen tunnukset kuulu poliiseille.Näin kaikki väestöryhmät kokevat voivansa luottaa poliisin puolueettomuuteen.
 
Poliisin arvostus ja luottamus on meillä korkealla tasolla esim. USA :han verrattuna.Typeryyttä sotkea sitä mihinkään liikkeeseen.Ei muslimihuivit tai lapuan liikkeen tunnukset kuulu poliiseille.Näin kaikki väestöryhmät kokevat voivansa luottaa poliisin puolueettomuuteen.

Minä taas olen eri mieltä. Poliisin kipa, päähuivi tai vaikkapa sikhien turbaani - tai miksipä ei kalevalainen väinämöislakki jos meillä olisi vaikkapa suomalaisuskoisia - ei rinnastu poliittiseen kannanottoon. Uskonnonvapaus on eri asia kuin poliittisen mielipiteen ilmaus.
 
Poliisin kipa, päähuivi tai vaikkapa sikhien turbaani - tai miksipä ei kalevalainen väinämöislakki jos meillä olisi vaikkapa suomalaisuskoisia - ei rinnastu poliittiseen kannanottoon.
On yhdentekevää sanotaanko henkilön ilmettä poliittiseksi vai maailmankatsomukselliseksi. Nuo kaikki lippikset on leimaavia ja kategorisoivat henkilön samalla myös johonkin uskonsuuntaan koska maailmankatsomukset ovat samaa asiaa.

Poliisille vain poliisin lippis eikä muita erityispäähineitä.
.
 
On yhdentekevää sanotaanko henkilön ilmettä poliittiseksi vai maailmankatsomukselliseksi. Nuo kaikki lippikset on leimaavia ja kategorisoivat henkilön samalla myös johonkin uskonsuuntaan koska maailmankatsomukset ovat samaa asiaa.

Poliisille vain poliisin lippis eikä muita erityispäähineitä.
.

Eivätpä nuo tunnu olevan ongelmallisia useimmissa maissa - miksi ihmeessä Suomessa?
 
Eivätpä nuo tunnu olevan ongelmallisia useimmissa maissa - miksi ihmeessä Suomessa?
Haluatko sanoa jonkin länsimaan esimerkiksi? Voisin sitä kautta ymmärtää paremmin.
Minua kyllä häiritsee se, jos näen jonkin länsimaan poliisilla erityiskulttuuria korostavan päähineen. Kun länsimaat muuten korostavat jonkinlaista neutraalia ilmettä.
.
 
Vaalit tosiaan lähestyvät :unsure:

Ja Sipilä aloittaa julkisuuskampanjansa valehtelemalla?

Siis jos nyt pitää paikkansa, että nyrkiniskut ja mustelmat ovat iltasatuosaston juttuja.
 
Haluatko sanoa jonkin länsimaan esimerkiksi? Voisin sitä kautta ymmärtää paremmin.
Minua kyllä häiritsee se, jos näen jonkin länsimaan poliisilla erityiskulttuuria korostavan päähineen. Kun länsimaat muuten korostavat jonkinlaista neutraalia ilmettä.
.

Suvakki-Australia esimerkiksi...

16x9
 
Minä taas olen eri mieltä. Poliisin kipa, päähuivi tai vaikkapa sikhien turbaani - tai miksipä ei kalevalainen väinämöislakki jos meillä olisi vaikkapa suomalaisuskoisia - ei rinnastu poliittiseen kannanottoon. Uskonnonvapaus on eri asia kuin poliittisen mielipiteen ilmaus.

Eri mieltä olen minäkin.

Poliisilla on virassa yksi ja tasan yksi sallittu maailmankatsomus/poliittinen kanta/uskonto. Se on Suomen Tasavallan laki, jonka on säätänyt Suomen Kansaa edustava Eduskunta.

Hän ei edusta muuta eikä voi tai saa edustaa mitään muuta ollessaan virassa. Ja näin pitää olla. Jos joku poliisi katsoo, että ei kykene tähän vaan haluaa esitellä uskontoaan virassa, niin eropaperit vetämään. Poliisina oleminen on vapaaehtoista.

Minä en kaipaa kadulle poliisia, joka kantaa virkapuvussaan koraanin säkeitä, ristejä tai Vishnun kuvaa. Se, mitä kotialttarinsa ääressä kumartaa on kunkin oma asia, mutta virassa noille ei ole sijaa.
 
Entä jos muilutettavat olisivat olleet kansallissosialisteja? Olisiko se ollut ok? Kommunistit ovat täysin samaa porukkaa, jopa virulentti antisemitisminsä on ihan samasta muotista natsien kanssa, kuten myös halunsa ja tavoitteensa leirittää ja tuhota toisinajattelijat, ihanteellisesti perhekunnittain.
Joo, harva muistaa, että 1920-30- luvuilla SKP murhasi enemmän ihmisiä kuin lapualaiset. Toki jälkimmäiset saivat enemmän julkisuutta jo siksi, että väkivalta oli tarkoitettukin julkiseksi painostuskeinoksi, kun taas SKP teloitti lähinnä omien riviensä heikkoja lenkkejä. Mutta jos ruumita lasketaan, niin kultamitali menee vasemmistolle.
 
Joo, harva muistaa, että 1920-30- luvuilla SKP murhasi enemmän ihmisiä kuin lapualaiset. Toki jälkimmäiset saivat enemmän julkisuutta jo siksi, että väkivalta oli tarkoitettukin julkiseksi painostuskeinoksi, kun taas SKP teloitti lähinnä omien riviensä heikkoja lenkkejä. Mutta jos ruumita lasketaan, niin kultamitali menee vasemmistolle.

Lisäksi voisi laskea vielä ne lukemattomat järjestön sisäisissä kamppailussa tapetut Neuvostoliitossa - jo ennen Stalinin puhdistuksia...
 
@StmSvejk Viralliset kielet = Suomi ja ruotsi. Molemmat maat (Suomi ja Ruotsi, siis perinteinenn Ruotsi) ovat kulttuuriltaan lähes identtisiä. Ei siis ole kyse mistään multikultiudesta.
 
Eli siirrellään maalitolppia sitten. Mutta arvaan, että esimerkit eivät kelpaa, koska ne ovat sitten multikultihelvettejä?

london-england-uk-armed-sikh-police-officer-outside-the-houses-of-F2YK74.jpg

Oli kyseessä Australia tai Britit tai mikä vain maa ei muuta asiaa.

Molemmat kuvat kertovat vain siitä, miten päättäjät aiheuttavat katastrofin pitkässä juoksussa pyrkiessään lyhyen aikavälin hyötyihin koska eivät ymmärrä sitä, mistä tuossa kuvassa on pohjimmiltaan kyse.

Me tulemme valitettavasti maksamaan vielä todella kovan hinnan tästä "moniarvoisuuden" utopiasta.
 
Back
Top