Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

Hyvä puhe.

Heikel veti myös hyvän keskustelun, toki aihekin oli sellainen että kenelläkään ei ollut järkeä lähteä räksyttämään. Lyly ja SAK ottavat pidemmän päälle pataan ja rajusti, siemenet alamäelle on kylvetty. Vielä kun AKT:lle saisi jotain rotia niin homma voisi kehittyäkin. Toisaalta luulen, että suuren yleisön silmät alkavat aukenemaan tälle perseet penkkiin politiikalle.

Ajatukseni siitä, että esillä olleet leikkaukset eivät ole tarkoitettukaan vietäväksi maaliin, alkaa vahvistua. Voi jopa olla että asiat nitkahtavat oikeaan suuntaan. Apuja siihen on tulossa yllättävältä suunnalta, ylhäältä.

Rajoittaa aika tavalla mielenosoituksen osallistujen määrää kun sataa kaatamalla.

Olisivat vielä ottaneet sinne studioon sen AKT:n lakkokenraalin. Olisi ollut ihan mielenkiintoista katsoa olisiko äänensävyssä tapahtunut yhtään muutosta, vai olisiko uho vaan jatkunut.

Ai, perjantaina Hesassa sataa ? No kun ottavat tarpeeksi sisäistä lämmikettä (jos muistavat että Alkot on kiinni), niin ehkäpä pääsevät jopa ihan hulinoimaankin. Sitten vaan ihmetellään, että kuinka monen tuhannen euron edestä omaisuutta laitettiin päreiksi. Vai olisiko jopa niin, että osaisivat käyttäytyäkin.
 
Olisivat vielä ottaneet sinne studioon sen AKT:n lakkokenraalin. Olisi ollut ihan mielenkiintoista katsoa olisiko äänensävyssä tapahtunut yhtään muutosta, vai olisiko uho vaan jatkunut.

Ai, perjantaina Hesassa sataa ? No kun ottavat tarpeeksi sisäistä lämmikettä (jos muistavat että Alkot on kiinni), niin ehkäpä pääsevät jopa ihan hulinoimaankin. Sitten vaan ihmetellään, että kuinka monen tuhannen euron edestä omaisuutta laitettiin päreiksi. Vai olisiko jopa niin, että osaisivat käyttäytyäkin.

Me työkavereiden kanssa mietimme, että menemme tietysti jatkoille mutta vasta sitten kun on päivä pulkassa. Hengessä mukana kuin Kekkonen talvisodassa.
 
Sipilä on paljon uskottavampi kuin poliitikot koska hän on rikastunut noin saavutuksin. Ja ei varmasti petaa itselleen eläkevirkaa minnekään. Poliitikkojen ja AY-liikkeen toimesta tässä ollaan, kuka heistä kykenisi tekemään tarvittavat.

Lindman oli pettymys, odotin häneltä enemmän. Rinne on vitsi.
 
Me työkavereiden kanssa mietimme, että menemme tietysti jatkoille mutta vasta sitten kun on päivä pulkassa. Hengessä mukana kuin Kekkonen talvisodassa.
Minä kuskaan nuoria töihin ja pois ja haen intistä lomille. Käyn kyl ite töissä mitä ehdin.
 
Minä kuskaan nuoria töihin ja pois ja haen intistä lomille. Käyn kyl ite töissä mitä ehdin.

Kyllä mekin olemme suunnitelleet melkoiset roudausreitit mennen tullen perjantaiksi. Mutta kun perheellä on vain yksi auto ja emäntä menee kauemmas Espoon perukoille, hän tipauttaa minut töihin mutta ei hae pois. Niin että minkä mahdan sille, että jään maailmalle ja konttaan joskus kotiin.
 
Melko kökkö puhe sisältönään jo useammankin kerran kuultua tavaraa. Sinällään positiivista että joku muistaa kansalaistenkin olemassaolon mutta onkohan tämä sittenkään se paras mahdollinen konsepti?Suomalaispoliitikkojen joukosta ei taida löytyä uskottavaa tv-esiintyjää.

En pidä linjauksesta niistää kotimaista kysyntää entisestään. Jo Kataisen ja Stubbin hallitukset tekivät sillä osastolla tuhojaan verolinjauksilla. Tarvitsemme tuotekehitystä ja tutkimusta sekä yritysjohtoa joka osaa muutakin kuin säästää ja jarruttaa. Kaikkien fokus pitäisi olla pinnalla pysymisessä mutta nyt kisataan lähinnä siitä saako hallitus vai ay-liike napata paatista tulpan?

Jos hallitus edelleen jatkaa ideologista sotaansa EK:n puolella palkansaajia vastaan niin vuoden päästä neuvottelupöydässä on todennäköisesti 5-7% palkankorotusvaateet yleislakon uhalla kuorrutettuna. Ja tätä herkkua lusikoivat myös ne Pk-yritykset joita Hiilimonoksidimiehen narikka ei todellakaan edusta. Nyt pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen ja sopia äärimaltillinen palkkakehitys neljäksi vuodeksi. Ay-liikkeellä ei oikein ole muuta mahdollisuutta kuin lähteä tähän mukaan. Tuon lisäksi tarvitaan vain pientä järkeistystä arkipyhiin. Itse kiinnittäisin loppiaisen ja helatorstain sekä vapun viikonlopun yhteyteen niin että niitä vietettäisiin aina maanantaina. Kaupan päälle saadaan työrauha vuosikymmenen loppuun ja lakkosekoilut loppuisivat siinä kun muukin lapsellinen uho puolin ja toisin. Sen jälkeen onkin yritysten vuoro näyttää osaamisensa ja kehittää ne vientituotteet joilla vuoteen 2020 mennessä huimasti parantunut kilpailukykymme kansainvälisillä markkinoilla täysimääräisesti ulosmittaan. Halpa työ ei paljoa lämmitä jos ei ole mitään myytävää.

Lopuksi pitää todeta että Sipilä voi vielä joskus olla mies paikallaan. Se kuitenkin edellyttää että hän astuu itse ruoriin ja katkoo ne langat joiden avulla Aho ja Vanhanen ynnäsunmuut kepupamput hänen liikkeitään marionettimaisesti ohjailevat.
 
Sipilä on paljon uskottavampi kuin poliitikot koska hän on rikastunut noin saavutuksin. Ja ei varmasti petaa itselleen eläkevirkaa minnekään. Poliitikkojen ja AY-liikkeen toimesta tässä ollaan, kuka heistä kykenisi tekemään tarvittavat.

Lindman oli pettymys, odotin häneltä enemmän. Rinne on vitsi.

Sipilässä on ainesta suurelta osin juuri siksi, että hän ei ole ammattipoliitikko ja rahaa on omasta takaa loppuelämäksi. Voi siis tehdä kerralla ns. selvää jälkeä eikä paljon tarvitse murehtia tulevia vaaleja ja kannatuslukuja tai työllistymistä johonkin suojatyöpaikkaan.
 
Sipilässä on ainesta suurelta osin juuri siksi, että hän ei ole ammattipoliitikko ja rahaa on omasta takaa loppuelämäksi. Voi siis tehdä kerralla ns. selvää jälkeä eikä paljon tarvitse murehtia tulevia vaaleja ja kannatuslukuja tai työllistymistä johonkin suojatyöpaikkaan.

Panen toivoni tähän samaan ajatukseen. Toivottavasti olemme oikeassa.
 
Lyly ja SAK ottavat pidemmän päälle pataan ja rajusti, siemenet alamäelle on kylvetty.
Lisäisin listaan sdp:n, ei oikene alamäki näin. Lindtman ja Rinne ruokkivat vastakkainasettelua horisten samalla innovaatioista ja paremmista tuotteista eli suomeksi kehottavat hallitusta jatkamaan odottelua & toivomista. Herraisä sentään että nuo kaksi ukkoa ovat kahvilla.

Urpilainen kuulostaa vähemmän vauhkolta:
http://www.hs.fi/hstv/uutiset/Vanha...tivat+pääministerin+tv-puhetta/v1442377909086
 
Omasta mielestäni Sipilän puhe oli hyvä.

Heti puheen jälkeen alkoi marina siitä, että viikko on liian vähän aikaa työnantaja ja -tekijä järjestöille aikaa sopia. Viikko on kansainvälisessä yrityselämässä pitkä. Ennen puhetta oli marinaa siitä, että Eduskunta pitäisi olla se foorumi keskustella, eihän sitä nyt kansaa saa suoraan lähestyä. On jo aika, että vallitsevia rutiineja ja itsestäänselvyyksiä Suomessa ravistellaan.

Oma kokemukseni useista kansainvälisistä yrityksistä on se, että Suomessa keskituloiset ihmiset, jotka työskentelevät kansainvälisissä yrityksissä, tekevät vähemmän työtä, mitä vastaavat Saksassa, Ranskassa, Italiassa ja Espanjassa. On jo aika herätä ajatukseen, että Suomen pitää olla tehokkaampi ja parempi mitä muut, jos aiomme pärjätä kisassa.

Johannes
 
Olen samaa mieltä siitä että puhe oli hyvä. Uskon että tuota puhetta seurasi moni sellainenkin joka ei muuten ole seurannut talouspolitiikkaa tai Suomen tilaa aikaisemmin muista lähteistä.
Ihan hyvä jos Sipilä tällä puheellaan tavoitti enemmistön suomalaisista työikäisistä.
Videoitu viestintätapa oli minusta myös oivallinen ulostulo. En allekirjoita niitä ennakkoon tuomitsevia mileipiteitä tästä esiintymistavasta. Eipä tuollaista ole liikaa nähty joten siitä vaan.
En ole keskustan äänestäjä mutta myönnän että taloutta koskeva puheen osa oli ihan ok.

SDP:n Rinne on menneen talven lumia ja horisee wanhaa liturgiaa. Jääräpäinen lakimies on harvoin hyvä poliitikko ja tässähän se todistetaan.
Lindtman parka. Siinä on nuori Vantaan mies hypännyt junaan jonka vauhti hidastuu vuosi vuodelta. Ei mitään annettavaa Suomelle. Asun itse Vantaalla ja tiedän.


.
 
AY-pomot yrittävät vanhaa kikkaa jossa asioita jarrutetaan, eivät raukat pysy mukana kun mahdoton* on tapahtunut.
*Heiltä ei kysytä, kun päätöksiä tehdään.
 
Ei perjantain toritapahtuma ole mikään kunnon mielenosoitus. Tärkein on perjantain työnseisaus. Sekin enemmänkin symbolinen. Itse olen tosiaankin matalapalkkaisessa elektroniikkateollisuudessa jossa palkanlisä tulee juuri sunnuntai öiltä ja ylitöistä. Jos nämä otetaan pois tulee se oikea mielenosoitus. Puheet on puhuttu. Sitten yleislakko ja katsotaan mihin Tali-Ihantala asettuu tällä kertaa. Näinhän ne asiat oikeasti hoidetaan Suomessa.
 
kuka heistä kykenisi tekemään tarvittavat.

Minä kun en ihastunut uuteen lastenohjelmaan, tähän Pikku-Kekkosen postiin, voisin kysäistä, mitkä ovat ne tarvittavat? Esimerkiksi ehdotus sata tuntia pidemmästä työajasta on EK:n, ja se oli silloin pöydällä etukäteen lukkoon lyötynä tavoitteena, kun Sipilä halusi yhteiskuntasopimuksen. Anne Berner ajoi sitä toukokuun neuvotteluissa.

Työllisyys ei lisäänny Suomen Pankin mukaan yhtään. Työajan pidentäminen merkitsee sitä, että valmiiksi töissä olevat tekevät enemmän tunteja. Innovaatiot eivät siitä lisäänny, ja se koko clue on siinä: pitää olla jotain, mitä myydä.

Tämä asia työajan pidentämisestä on todella huolellisesti tutkittu:

http://www.suomenpankki.fi/fi/julka...t/bof_online/Documents/BoF_Online_04_2013.pdf

Mitkä ovat aivan omasta mielestäsi ne tarvittavat? Ajatellaan itse eikä olla marionetteja. EK;ta, Sipilää ja SAK:ta on siteerattu tarpeeksi. Mietin koko ajan, miksi ylipäänsä poliitikoilla pitää olla jonkun edunvalvontajärjestön lista. Seuraavalla hallituksella on kai sitten sen toisen puolen lista. Ja joku hurraa, mutta en kyllä ole silloinkaan tyytyväinen. Tässä pitäisi olla täysin objektiivinen tutkijajärki - ja sellaistakin on ollut esillä, mutta ei poliitikko sellaista kuuntele. Se kuuntelee edunvalvontajärjestöjä. Milloin ketäkin.

On pakko haastaa, sillä sen verran löysää retoriikkaa poliitikoilla on.
 
Ay-liikkeellä ei oikein ole muuta mahdollisuutta kuin lähteä tähän mukaan. Tuon lisäksi tarvitaan vain pientä järkeistystä arkipyhiin. Itse kiinnittäisin loppiaisen ja helatorstain sekä vapun viikonlopun yhteyteen niin että niitä vietettäisiin aina maanantaina.
Jos SAK olisi tempaissut tuon pöytään kun tilaisuus oli, ei tätä sirkusta olisi tarvinnut nähdä.

Vastaus oli kategorinen ei.
 
Sipilässä on ainesta suurelta osin juuri siksi, että hän ei ole ammattipoliitikko ja rahaa on omasta takaa loppuelämäksi. Voi siis tehdä kerralla ns. selvää jälkeä eikä paljon tarvitse murehtia tulevia vaaleja ja kannatuslukuja tai työllistymistä johonkin suojatyöpaikkaan.
Luuletko että hänellä on motiivina tehdä selvää jälkeä yhteiskunnassa tai AY-liikkeestä, vai voisiko taustalla olla aito huoli? Ymmärsinkö oikein viestisi?
 
Luuletko että hänellä on motiivina tehdä selvää jälkeä yhteiskunnassa tai AY-liikkeestä, vai voisiko taustalla olla aito huoli? Ymmärsinkö oikein viestisi?

Sipilällä varmaan on pyrkimyksenä oman käsityksensä mukaisesti tehdä parhaita ratkaisuja talouden saamiseksi kuntoon. Itse en vastusta leikkauksia, mutta pidän hallituksen esitystä epäoikeudenmukaisena ja lomarahoihin kohdistuvaa taas parempana. Olen tosin sen verran kyyninen, että tiedostan tämän olevan vasta alkua.
 
Minä kun en ihastunut uuteen lastenohjelmaan, tähän Pikku-Kekkosen postiin, voisin kysäistä, mitkä ovat ne tarvittavat? Esimerkiksi ehdotus sata tuntia pidemmästä työajasta on EK:n, ja se oli silloin pöydällä etukäteen lukkoon lyötynä tavoitteena, kun Sipilä halusi yhteiskuntasopimuksen. Anne Berner ajoi sitä toukokuun neuvotteluissa.

Työllisyys ei lisäänny Suomen Pankin mukaan yhtään. Työajan pidentäminen merkitsee sitä, että valmiiksi töissä olevat tekevät enemmän tunteja. Innovaatiot eivät siitä lisäänny, ja se koko clue on siinä: pitää olla jotain, mitä myydä.

Tämä asia työajan pidentämisestä on todella huolellisesti tutkittu:

http://www.suomenpankki.fi/fi/julka...t/bof_online/Documents/BoF_Online_04_2013.pdf

Mitkä ovat aivan omasta mielestäsi ne tarvittavat? Ajatellaan itse eikä olla marionetteja. EK;ta, Sipilää ja SAK:ta on siteerattu tarpeeksi. Mietin koko ajan, miksi ylipäänsä poliitikoilla pitää olla jonkun edunvalvontajärjestön lista. Seuraavalla hallituksella on kai sitten sen toisen puolen lista. Ja joku hurraa, mutta en kyllä ole silloinkaan tyytyväinen. Tässä pitäisi olla täysin objektiivinen tutkijajärki - ja sellaistakin on ollut esillä, mutta ei poliitikko sellaista kuuntele. Se kuuntelee edunvalvontajärjestöjä. Milloin ketäkin.

On pakko haastaa, sillä sen verran löysää retoriikkaa poliitikoilla on.
Oma lista on:
Pekkaspäivät pois, niillä ei kukaan maksa yhtään laskua. Joku tekee firaabelia mutta se on taas suoraan joltakin toiselta työntekijältä pois.

Arkipyhät viikonloppuun. Varsinkin kevät on tosi tuskallinen tuossa suhteessa, pääisäinen ja vappu riittävät mainiosti.

Laittomat lakot kuriin. Laillisilla pitää pärjätä kun kerran työnantajapuolikin on velvoitettun noudattamaan lakia.

Työn teettäminen järkeväksi ja mahdolliseksi. Monin osin se on jo, mutta menepä palkkaamaan vakituinen työntekijä niin..

Työntekijäliitoilta valtaa pois jos ne eivät sitä vastuullisesti pysty käyttämään. Koskee ennen kaikkea SAK:ta.

Työnantajien oikeus tehdä nollatuntisopimuksia pois. Tämän kaltainen viilaaminen saa aluksi riittää työnantajapuolelle.

Jos nämä pysytytään soveltamaan järkevin palkankorotuksin, ollaan melko pitkällä.
 
Sipilällä varmaan on pyrkimyksenä oman käsityksensä mukaisesti tehdä parhaita ratkaisuja talouden saamiseksi kuntoon. Itse en vastusta leikkauksia, mutta pidän hallituksen esitystä epäoikeudenmukaisena ja lomarahoihin kohdistuvaa taas parempana. Olen tosin sen verran kyyninen, että tiedostan tämän olevan vasta alkua.
Ite luulen tuon listan olevan käsky ja kannustus ryhtyä oikeisiin toimiin. SAK hylkäsi heti hyvät vaihtoehdot ja hallitus nokitti tällä. Tarkoitus on osoittaa, että myös työntekijöiden eliitti jota SAK myös edustaa, voisi tulla mukaan.
 
Back
Top