Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lihassärky on hyvä merkki siitä, että kehitystä tulee, mutta ei välttämätön. Vapinoille kun menee niin teethän tarpeeksi lyhyitä sarjoja haastavilla painoilla? Jos teet liian pitkiä menee aerobisen puolelle ja kulutat lihaksista energiat ja sen takia vapisee, mutta varsinaisesti voimatreeniä se ei silloin ole.kuntosalitreeniä tehneenä yms. eteeni tuli tietämättömyyden paikka, kysyn josko joku osaisi minua valistaa.
Vaikka kuinka vetäisen punttitreenin useamman kerran ihan vapinoille asti, niin lihakset ei enää kipeydy, miksi? Jos treeni ei aiheuta kipeytyneitä lihaksia, niin tapahtuuko lihaksissa minkäänlaista kehitystä? ...Ja en ole blondi vaikka tätä kyselen...
Lihassärky on hyvä merkki siitä, että kehitystä tulee, mutta ei välttämätön. Vapinoille kun menee niin teethän tarpeeksi lyhyitä sarjoja haastavilla painoilla? Jos teet liian pitkiä menee aerobisen puolelle ja kulutat lihaksista energiat ja sen takia vapisee, mutta varsinaisesti voimatreeniä se ei silloin ole.
Sen kyllä huomaaSaleista minä käyn lähinnä ruokasalilla.
Oletko mies vai nainen? Naiset palautuvat nopeammin kuin miehet, treenata voi sitten kun lihakset ovat palautuneet. Viikottainen volyymi, eli sarjat ja toistot, on se tärkein, kunhan ne on tehty lihasvoimaa kasvattavalla intensiteetillä, eli tarpeeksi isoilla painoilla jolloin toistomäärät eivät mene liian korkeiksi.ok, tarttee vissiin lisätä painoja ja automaattisesti sarjat lyhenee. riittääkö huiliksi 1-2 päivää viikossa? vaikeeta on pollalle huilata nuokin päivät; tuntuu kuin lusmuilisi laiskana.
mun "vaihtelu" on lähinnä sitä että teen eri päivinä eri kropanosille treenin ja vaihtelen järjestystä; viimeksi tehdyt liikkeet tuppaavat jäämään latteiksi punnertamisiksi joihin ei enää täyttä tehoa riitä. Siispä seuraavalla kerralla aloitan siitä liikkeestä minkä tein viimeiseksi. Hullua?
Tee näin, sää alat semmoisella painolla mitä sää voit tehdä 3*8 ja sitten 3*9 samalla painolla 3*10:neen ja sitten sä nostat painoa ja teet sillä uudella painolla 3*8 ja niin edelleen.ok, tarttee vissiin lisätä painoja ja automaattisesti sarjat lyhenee.
http://selkakanava.fi/keskivartalotreeniJos nyt vielä saisin neuvoja miten kannattaisi treenata keskivartaloa?
Sitten otin härkää sarvista ja aloin kaikesta huolimatta liikkua. Ensin kävelyä ja hölkkää. Sitten voimaharjoittelua. Ja sanoisin että se auttoi kivut pois. Enää en voi kävellä kauaa koska lonkka tekee tenän. Juosta en jaksa kovinkaan pitkää matkaa ja sitä paitsi vihaan hengästymistä koska tuntuu että henki lähtee. Hengästyn toki kyykätessäkin ja muissa isoissa liikkeissä.
Jos nyt vielä saisin neuvoja miten kannattaisi treenata keskivartaloa? Nimittäin vatsalihakset on kadonnut jonnekin, vaikka kuinka olen koettanut rutistaa eri asennoissa yms.
taidan olla pikkuisen pöpi kun en oikein osaa pitää uimista tai fillarointia treeninä, vaikka hengästyttää ne kumpikin. Fillareita on heinälato puolillaa, mutta epäkuntoisia ja kuntopyöräkin löytyy, mutta sekin kuuluu samaan sarjaan soutulaitteen ja juoksumaton kanssa eli tuntuu hölmöltä kuntoilla sisätiloissa. Uimahalli löytyy vasta n.40 kilometrin päästä. Mulla on tuossa pihassa ratsastuskenttä jota ympäri on tullut juostua jonkun verran, mutta sekin on tylsää kun maisema ei juurikaan muutu. pohja on sopivan joustava. Sulalla kelillä kävin noilla yleisillä teillä jolkottamassa, mutta susi- ja karhukammonen kun olen, niin sekin jäi vähemmälle. Siinä oli se hyvä puoli että ei voinut lopettaa kesken kun alkoi laiskottamaan; oli pakko tulla takasin kotiin päin sama matka kuin mennessä.
Kävin syksyllä kansalaisopiston kuntosaliryhmässä toiveikkaana, jotta saisin kokemusta kuinka liikkeet tehdään oikein ja mitkä lihakset tekee töitä missäkin liikkeessä. Toive ajattelua. Sitä vaan riennettiin laitteelta toiselle (kuntopiiri). Lopetin sen kun en saanut siitä mitään irti. Ostin sitten kuntokeskuksen käsipainojen kaveriksi ja koetan hakea tietoa vähän joka puolelta. Pt ois ihan kiva, mutta työttömänä tarvii miettiä vähän miten rahansa sijoittaa.
kiitos neuvoista! Olen nainen ja terveysongelmia pitkin elämää. Nyt suurin haitta on toisen lonkkanivelen kuluma. Noin kolmekymmentä vuotta elämistä rasitti si-nivelen kipeytyminen joka ei ole enää pariin vuoteen pahemmin kiusannut. Tuosta ajasta sain muita ongelmia, koska fyssari suositteli jättämään normaalit vatsalihasliikket ja muut alaselkää rasittavat tekemiset pois. Tuloksena yhdessä jatkuvan kiputilan kanssa on tönkkö selkä ja jotkin syvät pienet selkälihakset ovat käytännössä surkastuneet olemattomiin. Tämän kertoi magneettikuvaus vuosia sitten.
Sitten otin härkää sarvista ja aloin kaikesta huolimatta liikkua. Ensin kävelyä ja hölkkää. Sitten voimaharjoittelua. Ja sanoisin että se auttoi kivut pois. Enää en voi kävellä kauaa koska lonkka tekee tenän. Juosta en jaksa kovinkaan pitkää matkaa ja sitä paitsi vihaan hengästymistä koska tuntuu että henki lähtee. Hengästyn toki kyykätessäkin ja muissa isoissa liikkeissä.
Jos nyt vielä saisin neuvoja miten kannattaisi treenata keskivartaloa? Nimittäin vatsalihakset on kadonnut jonnekin, vaikka kuinka olen koettanut rutistaa eri asennoissa yms.