Käytkö salilla ?

SS siinä on kaikki mitä mies ja myöskin nainen tarvitsee ja muutkin sukupuolioletetut. Siis Starting Strenght... :)
https://pakkotoisto.com/threads/starting-strength-1-jakoinen-perusohjelma-aloittelijalle.73043/
Rippetoelta löytyy hyviä videoita tekniikoiden hiomiseen.
SS on suunniteltu teini-ikäisille jenkkifutiksen pelaajille. Siksi treenit ovat noin lyhyitä. Jos et ole samassa tilanteessa (tarvitse lepoa lajitreenin vuoksi) voit huoletta lisätä volyymia tuntuvasti. Tekniikkaa on hyvä oppia tuosta ohjelmasta, mutta ei kannata kuvitella, että noin vähällä treenillä tulee suuria tuloksia.
 

lottako

Alikersantti
kiitos, hyvät herrat! Vaikka olen pakkotoiston sivuilla käynytkin, niin jostain kumman syystä en ole punttimimmejä sieltä bongannut. Käväisin hiukan jo selailemassa ja todellakin sieltä löytyy apua ja mielipiteitä kysymyksiini. Nyt on hyvä jatkaa raihnasen mummon matkaa....
 
kiitos, hyvät herrat! Vaikka olen pakkotoiston sivuilla käynytkin, niin jostain kumman syystä en ole punttimimmejä sieltä bongannut. Käväisin hiukan jo selailemassa ja todellakin sieltä löytyy apua ja mielipiteitä kysymyksiini. Nyt on hyvä jatkaa raihnasen mummon matkaa....
Pakkotoistolla on erillinen alue Punttimimmit! Sinne vaan lukemaan, löytyy varmasti joku aloittelijalle neuvoja -osio sieltä!
Ja mitenkään väheksymättä tätä foorumia, kannattaa kysymykset heitellä sinne; siellä on asiansa osaavaa puoliammattilaista, jotka tietävät (naisten)treenauksesta lähes kaiken. Ei sillä, kyllä täälläkin niitä löytynee, mutta foorumin asiakaskunta hiukan eri.
Loistavaa, että olet ottanut treenin tosissaan ja "haltuun". Nyt vaan imemään itseensä kaikki tieto ja ei muutakun järkevästi toteuttamaan!
Muista kuitenkin, että (kuntosali-/fitness-)treeni on vähän oma maailmansa. Siinä kehittyminen tapahtuu itse treenin ulkopuolella paljonkin, ehkä eniten; tarkoitan ravintoa ja lepoa, se on siis elämäntapa, joka tekee siitä mielestäni upean!
Tulet lisäksi huomaamaan, että jos kehitystä todella haluaa, ei pahalta ololta voi välttyä :)
Tsemppiä!
 
Näin on ja pitäisi myös vaihdella harjoitusta ja eri laitteita ja välineitä, ettei lihas pääse "tottumaan". Sitten tarvittava lepo, palautumisaika ja hyvä puhdas proteiinipitoinen ravinto, lisäproteiinia unohtamatta. Myös hiilihydraatteja pitää saada tarpeeksi treenin jälkeen.
Aamen ja halleluja!
Itse treenaan aika tavoitteellisesti ja todellakin vaihtelua pitää treeniohjelmassa olla, unohtamatta tiettyä progressiivisuutta vaikka tietyissä liikkeissä, joita pyrkii aina parantamaan;isompi paino tai enemmän sarjoja tms.
Sitten tuo ravinto; itse olen 183/93 ja voi jeesus että saa syödä! Tällähetkellä build-suuntainen ei sikabulkkiin tähtäävä ruokavalio, niin miltä kuulostaa vaikka perunan määrä/ateria = 580g! Tuo on sellainen määrä, että ei vaan pysty, siksi riisi tai pasta!
Tarkoitan vaan, että puhtaasti kun syö ja haluaa lihasmassaa kehittää niin voi heittää pelontunteet siitä että "se on sellasta riutumista" mitä nyt kuulee työpaikkojen viineripöydissä, joissa kritisoidaan jannihusseja ja muita fitnessihmisiä, tietämättä faktoja.
Miehillehän tämä on mitä loistavin harrastusmuoto, saa syödä ihan helvetisti ja muna seisoo 24/7 :)
 

lottako

Alikersantti
juu, pahalta ololta ei voi välttyä. Itse koen asian niin, jos ei tule paha olo treenatessa ja seuraavana päivänä tunnu lihaksissa, niin sitten on treenit menneet harakoille.
Tänään pidän lepopäivän punttien heiluttamiselta. Vastapainoksi pidin siivous-session (3h 30min) ja hiki lensi.
Mites pidättekö ns. herkuttelupäiviä? Kelpaako bisse vapaalla? millainen grillikesä on enemmän treenaavilla?
 
Vannoutunut saälimuia täälläkin. Treenityyliä vaihtelen vähän vuodenajan ja fiilisten mukaan. Syksyllä teen yleensä voimaa, joulun aikana tekee mieli revitellä perinteisempää painonnostoa tekniikoineen, ja kevätkakaudella mukaan tulee kehonpainojuttuja ja HIIT-treenejä kun lämpimämpi ulkoilukausi alkaa.

Mulla oli tässä kevyempi jakso kun palauttelin hermostoa ydintalven ajan. Nyt sisäänajan Sheikon voimanosto-ohjelmaa, painotuksena kyykyt, jotka vielä vaihdoin etukyykkyihin :)
 
juu, pahalta ololta ei voi välttyä. Itse koen asian niin, jos ei tule paha olo treenatessa ja seuraavana päivänä tunnu lihaksissa, niin sitten on treenit menneet harakoille.
Tänään pidän lepopäivän punttien heiluttamiselta. Vastapainoksi pidin siivous-session (3h 30min) ja hiki lensi.
Mites pidättekö ns. herkuttelupäiviä? Kelpaako bisse vapaalla? millainen grillikesä on enemmän treenaavilla?
Kuulostaa hyvälle tuo treeniasentees!
Lepopäiviä pidä ehdottomasti,ihan ilman siivoustakin,mutta mikäs sen hyödyllisempää kuin antaa lihaksille ja jänteille lepoa ja kämppä kiiltää

Itse pidän ehkä yhden cheat päivän/kk,jolloin syön jotain makeaa tai rasvaista tai molempia. Oon kyllä aika huono herkuttelija muutenkin,etten koe että saan herkuttelusta kummempia kiksejä,mutta välillä,tietty. Ja joo kesällä nyt välillä makkaraa tosin kunnon kamaa,mieluummin savustelen kalaa tai kunnon pihvi.
Kalja silloin tällöin on tietty jees!
Paljon kun treenaa ja pääosin syö puhtaasti ni antaa mennä vaan joskus herkkuja ym. Ei ressiä!
 
Vannoutunut saälimuia täälläkin. Treenityyliä vaihtelen vähän vuodenajan ja fiilisten mukaan. Syksyllä teen yleensä voimaa, joulun aikana tekee mieli revitellä perinteisempää painonnostoa tekniikoineen, ja kevätkakaudella mukaan tulee kehonpainojuttuja ja HIIT-treenejä kun lämpimämpi ulkoilukausi alkaa.

Mulla oli tässä kevyempi jakso kun palauttelin hermostoa ydintalven ajan. Nyt sisäänajan Sheikon voimanosto-ohjelmaa, painotuksena kyykyt, jotka vielä vaihdoin etukyykkyihin :)
Kiva kuulla et sielläkin rauta liikkuu!
Tuo siun vaihtelu kuulostaa tosi hyvälle,ei pelkkää peppuatosin se nyt on päivän trendi ja jotkut pitää sitä naurettavana,mutta hei, jos nyt nuori tyttö tai vanhempikin haluaa treenatun pepun niin ei ehkä pahin tavoite maailmassa.sitäpaitsi itseäni miellyttää ainakin nähdä tuolla treenattuja peppuja ja käsivarsia

Tuomhermosto on kyllä ihme juttu,monilla naisilla se ja hormonit menee ihan tukkoon etenkin rankoissa crossfit treeneissä,pitää palauttelunolla kyllä kohdallaan.hyvä että oot malttanu hermostoa palautella,jos aiot nyt tota sheikoa käydä tekee
Voi luoja,vaihoit vielä etukyykkyihin,nyt jo oksettaa

Itsellä on kokematta puhas voimapuoli,aina tehnyt hypertrofiapainotuksella.nyt uutta itsellä monen liikkeen progressio,jossa lämään painoa aina lisää ja lisää.muut liikkeet sitten erikoistekniikoilla. Toimii!
 
Kiva kuulla et sielläkin rauta liikkuu!
Tuo siun vaihtelu kuulostaa tosi hyvälle,ei pelkkää peppuatosin se nyt on päivän trendi ja jotkut pitää sitä naurettavana,mutta hei, jos nyt nuori tyttö tai vanhempikin haluaa treenatun pepun niin ei ehkä pahin tavoite maailmassa.sitäpaitsi itseäni miellyttää ainakin nähdä tuolla treenattuja peppuja ja käsivarsia

Tuomhermosto on kyllä ihme juttu,monilla naisilla se ja hormonit menee ihan tukkoon etenkin rankoissa crossfit treeneissä,pitää palauttelunolla kyllä kohdallaan.hyvä että oot malttanu hermostoa palautella,jos aiot nyt tota sheikoa käydä tekee
Voi luoja,vaihoit vielä etukyykkyihin,nyt jo oksettaa

Itsellä on kokematta puhas voimapuoli,aina tehnyt hypertrofiapainotuksella.nyt uutta itsellä monen liikkeen progressio,jossa lämään painoa aina lisää ja lisää.muut liikkeet sitten erikoistekniikoilla. Toimii!
Kyllä se kankku kehittyy siinä sivussa, kun kyykkyä ja mavea veivaa :D Etukyykkykin ottaa takaketjuun ihan hyvin kun tiputtaa kunnolla alas. Mutta joo, mitään eristäviä liikkeitä en oikeestaan tee. Tuo Sheiko on sen verran volyymipainotteinen että toimii mulle. Mun on joskus vaikea saada konetta käyntiin pelkillä lyhyillä sarjoilla tai jatkuvilla neljän sarjan veivauksilla.
 
Kyllä se kankku kehittyy siinä sivussa, kun kyykkyä ja mavea veivaa :D Etukyykkykin ottaa takaketjuun ihan hyvin kun tiputtaa kunnolla alas. Mutta joo, mitään eristäviä liikkeitä en oikeestaan tee. Tuo Sheiko on sen verran volyymipainotteinen että toimii mulle. Mun on joskus vaikea saada konetta käyntiin pelkillä lyhyillä sarjoilla tai jatkuvilla neljän sarjan veivauksilla.
Parhaiten reisikinkku ja kankku kehittyy juurikin noilla raskailla per(u)sliikkeillä!!instassa seuraan paria voimanostajaa niin näyttää kehittyvän ihan mukavasti :)
Tuo 4 sarjaa on jo vähän kyllä vuotta 2002,itse teen nykyään ihan riippuen onko ollu superslow-toistoo tai ylhäälläalhaalla pitoja jne 3-6 sarjaa.

Ite saan parhaat pumppipolteet erikoistekniikoilla ja lyhyillä palautuksilla,tosin egopainot voi jättää pois. Välillä sitten ryskään niin että vieressä treenaava omt fyssari pyörtyy kauhusta.
Tässä iässä (40) huomaa vaan että pitää rasittaa ja keksiä kaikenlaista perverssiä lihakselle jotta se kasvaa ja kehittyy,unohtamatta ravintoo ja lepoa.
 
Mavepäivä.
 
juu, pahalta ololta ei voi välttyä. Itse koen asian niin, jos ei tule paha olo treenatessa ja seuraavana päivänä tunnu lihaksissa, niin sitten on treenit menneet harakoille.
Tänään pidän lepopäivän punttien heiluttamiselta. Vastapainoksi pidin siivous-session (3h 30min) ja hiki lensi.
Mites pidättekö ns. herkuttelupäiviä? Kelpaako bisse vapaalla? millainen grillikesä on enemmän treenaavilla?
Tuohan on ihan kiinni siitä mitä tavoittelee. Jos lihas ei palaudu, palaa kalorit kyllä, mutta lihas siinä sivussa. Jos joka treenin vetää tappiin ja pahaan oloon, tulee seinä aika pian vastaan.
 

crane

Kenraali
Lahjoittaja
Voi perkele, sanokaapa millä sen kadonneen motivaation saa takaisin?
Ennen tuli käytyä reenailemassa mutta etelään muuton jälkeen en ole kertaakaan käyny salilla tai uimassa. Kävelylenkkiä vaan lähes joka ilta.
 
Voi perkele, sanokaapa millä sen kadonneen motivaation saa takaisin?
Ennen tuli käytyä reenailemassa mutta etelään muuton jälkeen en ole kertaakaan käyny salilla tai uimassa. Kävelylenkkiä vaan lähes joka ilta.
Kun sinä et treenaa, nämä herrat treenaavat.

Vaihtoehtoisesti poista tuo "Si vis pacem, para bellum" sigistäsi jollet sitä tarkoita.
 
Tuohan on ihan kiinni siitä mitä tavoittelee. Jos lihas ei palaudu, palaa kalorit kyllä, mutta lihas siinä sivussa. Jos joka treenin vetää tappiin ja pahaan oloon, tulee seinä aika pian vastaan.
Jantuska sanoi kyllä oikein ja palautuminen onkin kaiken a ja o lihastreenissä, olkoon tavoitteena voima tahi massa. Voimatreeni nyt rasittaa enemmän hermostoa muutenkin kuin kohdelihasta. Lihasmassatreenillä hauikset voipi olla semitulehdustilassa pari päivää.
Kuitenkin melko varmuudella voin väittää, että suurin osa treenaajista, etenkään aloittelijoista, ei tunne itseään, eikä tunnista olotilojaan oikein. Tietynlainen lihaskipu ei tarkoita heti ylikuntoa ja väsymys ei tarkoita lähestyvää sydänlihastulehdusta. Nämä tuntemukset oppii vain treenaamalla ja kärsimällä parit ylikuntotilat.
Edes itsensä treenissä äärirajoille vieminen on sellainen juttu, jota moni ei vaan osaa; luullaan että viimeinen toisto tuli nyt, vaikka 2-3 on jäljellä jne.
Paha olo tai lihaskipu (DOMS) ei ole mikään onnistuneen treenin mittari. Mittareina toimivat ainoastaan ruutupaperi,jossa toistomaksimit tai kokovartalopeili. Vaa´an voi unohtaa myös.
 

lottako

Alikersantti
ööö... taidan olla menossa mettään, ilmeisesti, treenaamiseni kanssa. Päämääräni on voida ja jaksaa paremmin, pudottaa läskit ja saada lihasta. Kuten jo jossain vaiheessa totesin; ei ole rahallisesti mahdollista pt:hen, joten on nyhdettävä tieto täältä ja muualta netistä.
Treenaanko liikaa?
Eilen kiusasin pakaroita, etu- ja takareisiä, lähentäjiä ja pohkeita. Ja nyt tuntuu kipeeltä pohkeista. Muu osa jaloista ei ainakaan vielä muistuttele. Tänään pitäis taas YRITTÄÄ saada vatsalihaksiin jotain eloa. Jotain kummaa on mun tekemisissä, kun vieläkään en ole huomannut kehitystä vatsaliikkeiden tekemisessä; samaa saatanan pelleilyä eli liikkeet ei onnistu tehdä niin kuin ohjeet sanoo. Turhauttaa. Viimeksi yritin keskittyä lähinnä niihin liikkeisiin jotka aktivoi enemmän syviä vatsalihaksia ja suoran vatsalihaksen alaosaa ( netistä löydetty ohjeita), mutta kipeeksi tulikin ylävatsalihakset. Oon mä mestari!
 

Loyd

Luutnantti
Lahjoittaja
Tuo viimeksi mainittu on varmaankin pilatesta. Kaiken a ja o on varmaan aluksi tehdä korsetti. Siis joku jännitys alavatsaan.
Ja kun korsetti päällä tekee liikkeitä niin ne kohdistuvat oikein ja ei tule kipuja muualle.
Olen käynyt joskus pilatesharkoissa. Meille miehille ei ole niin helppo selittää mikä tuo korsetti on..
 
ööö... taidan olla menossa mettään, ilmeisesti, treenaamiseni kanssa. Päämääräni on voida ja jaksaa paremmin, pudottaa läskit ja saada lihasta. Kuten jo jossain vaiheessa totesin; ei ole rahallisesti mahdollista pt:hen, joten on nyhdettävä tieto täältä ja muualta netistä.
Treenaanko liikaa?
Eilen kiusasin pakaroita, etu- ja takareisiä, lähentäjiä ja pohkeita. Ja nyt tuntuu kipeeltä pohkeista. Muu osa jaloista ei ainakaan vielä muistuttele. Tänään pitäis taas YRITTÄÄ saada vatsalihaksiin jotain eloa. Jotain kummaa on mun tekemisissä, kun vieläkään en ole huomannut kehitystä vatsaliikkeiden tekemisessä; samaa saatanan pelleilyä eli liikkeet ei onnistu tehdä niin kuin ohjeet sanoo. Turhauttaa. Viimeksi yritin keskittyä lähinnä niihin liikkeisiin jotka aktivoi enemmän syviä vatsalihaksia ja suoran vatsalihaksen alaosaa ( netistä löydetty ohjeita), mutta kipeeksi tulikin ylävatsalihakset. Oon mä mestari!
Teetkö liikkeet loppuun eli failureen ts. niin että viimene toisto ei enää tule loppuun?
Teetkö täydellä liikeradalla.Tunnetko treenattavan lihaksen.onko siinä poltto kun lopetat sarjan?

Oma veikkaukseni on että jos kehitystä ei tule syöt väärin (liian vähän).

Heitäpä rohkeesti noita kysymyksiä Pakkotoiston Punttimimmit -osioon!
Hyvä siitä tulee kun opettelee!
Et lannistu!
 
Top