Käytkö salilla ?

En suoraan tiedä, minkä alle laittaisin, mutta ehkä tämä otsikko lähimpänä:

EMS treenaus? Onko tuttua? Itse olen päässyt kokeilemaan nyt kolme kertaa, ja yllätti kyllä skeptisen taistelijan täysin.

Joku muistaa ehkä 15 vuoden takaa tv shopin mainokset, joissa sohvalla makaamalla sai sähköshokkien avulla sixpäkin? Jonkin sortin feikki EMSää sekin, mutta oikea EMS sen sijaan toimii. Ideana siis tehdä treeni lihaksia supistavan sähköimpulssin avustamana. Tämä tekee treenistä todella tehokkaan, ja myös syvät lihakset kiittää.

Kolme (ilmaista some kamppiksen kautta saatua) treenikertaa takana Helsingin Tekfitillä, ja toiminut erinomaisesti. Normaalisalitulokset ottaneet näinkin pienellä lisäbuustilla jo pientä nousua. Vahva suositus. Kohtuullisen hintavaa tuo on, mutta panoshyötysuhde erinomainen. Kannattaa käydä ainakin kokeilemassa ilmainen kokeilukerta, alla olevasta linkistä homma haltuun.

https://bit.ly/3wCzQbw
 
Mulla on kotona nk kivunlievittäjä, joka toimii käsittääkseni tällä periaatteella. Toimii lihaskipujen lievittämiseen.
 
Näin mä itse myös oletin. Tukee erinomaisesti muita treenimuotoja, mutta ei tosin sellaisenaan korvaa esim salia.
Mä oon näiden kanssa yleensä kysynyt, käyttääkö ammattiurheilijat? Jos ei, niin hyötyjäkään tuskin on. Jos käyttää, niin saako normijamppa mitään hyötyä, jos ne hyödyt on jotain promillen luokkaa.. Riippuu toki myös tavoitteista..
 
Mä oon näiden kanssa yleensä kysynyt, käyttääkö ammattiurheilijat? Jos ei, niin hyötyjäkään tuskin on. Jos käyttää, niin saako normijamppa mitään hyötyä, jos ne hyödyt on jotain promillen luokkaa.. Riippuu toki myös tavoitteista..
Kuulemma käyttää, mm Usain Bolt.

Toissapäivänä kävin taas rykäisemässä, älyttömän kovan treenin sai kyllä. Huomenna perussalia päälle.
 
Käytiin juuri pojan kanssa laittamassa kotisali kuntoon, penkki+paljon rautaa, talja pultattu seinään, kahvakuulat putsattu,kick boxing säkki katossa roikkumassa, hanskat putsattu, leuanveto tanko myös löytyy, huomenna alkaa reenaus, lumi kun lähtee mukaan tulee taas suunnistus.
 
Käytiin juuri pojan kanssa laittamassa kotisali kuntoon, penkki+paljon rautaa, talja pultattu seinään, kahvakuulat putsattu,kick boxing säkki katossa roikkumassa, hanskat putsattu, leuanveto tanko myös löytyy, huomenna alkaa reenaus, lumi kun lähtee mukaan tulee taas suunnistus.
Power Rack on hyvä kotisaliin, ellei mahdu erillistä penkkiä, kyykkytelineitä yms.
 
Power Rack on hyvä kotisaliin, ellei mahdu erillistä penkkiä, kyykkytelineitä yms.
Kyllä jos lähtisin kotisalia rakentamaan, homma lähtisi power rackista ja hyvästä, säädettävästä penkistä. Pystyy tekemään penkkiä, kyykkyä, mavea korotuksista (block pulls), vinopenkit, pystypunnerrukset ym ja rackiin saisi kaikenlaisia vetokumeja kiinni ym, ja voisi tehdä raskaita toistoja ilman varmistajaa.
 
Viikko tullut nyt jumpattua, 85 kg penkistä menee hyvin, maksimia en vielä koittanut, mielestäni ei huonosti koska vuosia jo ollut reenaamaamatta puntilla, ikää senverran että nostomies olen, painoa se 82kg itsellä.
 
Viikko tullut nyt jumpattua, 85 kg penkistä menee hyvin, maksimia en vielä koittanut, mielestäni ei huonosti koska vuosia jo ollut reenaamaamatta puntilla, ikää senverran että nostomies olen, painoa se 82kg itsellä.
Täytyy kyllä hattua nostaa, mä en vaan osaa, jaksa, viitsi,aikaakaan ei löydy, ym. muut selitykset.;)

Tykkään kyllä rasittaa kroppaa, mutta tollaiset liian tekemällä tehdyt ei vaan innosta. Metsätyöt, ojankaivuut (se viimeistely lapiolla kaivurin jälkeen) ja vastaavat menee helpolla.

No hiihto ja pyöräily taas ihan sitä parasta! Tänäänkin meni jotain 20 km kevyesti hangenkanto hiihtoa aamulla, pari viikkoa ollut tosi hyvät kelit. Se hanki tosin paikoitellen ihan jäätä.
 
Tulee käytyä kohtuu paljonkin. Nyt laihdutuskuurin aikana tulokset tullu alas kuin lehmän häntä. Aikoinaan pysty tehdä kutosia 150kg:lla ja nykyään sarjat luokkaa 3x6x120kg. Niin se maailma muuttuu.
 
Mulla maksimi oli 110 kg, se oli 44 vuotiaana jolloin lopetin järkkäri hommat.
 
Käyn salilla, 4krt viikko.
Nyt oon meinannu rikkoa rajoja, panostaa aerobiseen, puntti treeni pois eräänlainen kunto piiri tilalle.
Viime syksynä otin ja repäisin elämäni ensimmäisen dieetin. 10kg pois 5kk
 
Ei kestä enää vasen käsi, rasitusta. Eli hintelää on. Kotona nostelen, mitä pystyn. Duunissa joutunut joskus painimaan. Tuohon ovat vielä tehot riittäneet.
 
Mulla on noin 15 vuotta nyt punttia takana muun liikunnan sivussa. Hermotuskausilla olen penkin 185 kiloon saanut pikkuhiljaa nostettua, jos sitä käytetään jonain mittarina. Miettikää, mitä siltä treeniltä haluatte. Jos haluatte maksimitulosta ylös, niin ottakaa peruskuntokauden jälkeen 4-7 viikon hermotuskausi. Alussa riittää tuo kuukaudenkin setti eikä ole paikat niin kovilla. Väitän, että melkein kaikilla tulee lisäkiloja tuloksiin.

Sen puolesta suosittelen kaikille salilla kävijöille maksimin nostamista, koska se tehostaa kaikkea treeniä. Oli sitten kyse lihaksen kasvattamisesta tai läskinpoltostakin. Jos haluatte vinkkiä penkkaamiseen, niin unohtakaa jalat penkillä nostaminen. Tarvitsette rinnalle, olkapäille ja ojentajille mahdollisimman kovia sarjoja kehittyäkseen. Jalat penkillä niitä ei tule.

Ja toinen vinkki. Menkää sinne kunnon salille. Saatte samalla tunnin treenillä ihan eritasoisen treenin aikaiseksi kuin kotiväkerryksillä. Itselle perus kotisali ei toimisi enään oikein edes ylläpitävänä treeninä, vaikka treenaisia kuinka oikein.

Vastaan mielelläni, jos jollakulla on jotain kysyttävää. Itse olen kantapäänkin kautta oman kokemuksen kautta punttia oppinut. Plus teoriat päälle :)
 
Ei ehdi kamalasti salilla käydä, mutta meillä on nyt hyvä tiimi ja voimakkaita heppuja touhaamassa työmaalla. Tiistaina mentiin salille ja lämmittelyn aikana alkoi kolinaa olla lupaavaa penkissä ja kyykkypaikalla. Tein pitkiä sarjoja 10x10x220 penkistä ja tietysti sitten kyykkyjä piti innostua kokeilemaan. 6x6x300 ja alkoi naama punottaan. On voima vähentynyt todella paljon nuoruuspäivistä, mutta mähän olenkin jo papparainen, kun 60 luvulla on ensihuudot huutanut...
Huomenna mennään taas käymään, saa nähdä, että saanko nuorison provosoitua mukaan kiloihin... :D
Jokaisella foorumilla pitää olla yksi pelle, jonka jutuissa ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. Niin näköjään täälläkin ;)
 
Back
Top