Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
commando kirjoitti:Hiukan asiasta sivuun kun puhutaan siitä että kriisinhallinta- ja rauhanturvaoperaatiot tuovat kokemusta ja taitoa reserville niin vähän olen eri mieltä, koska se reservi (ei ammattisotilaat) on pääasiassa sitä porukkaa, joka ei millään tavoilla ole tai osallistu vapaaehtoiseen toimintaan ja täten siirrä eteenpäin kokemuksia ja taitoja. Tällä hetkellähän tuo operaatio lisää hieman yksittäisten sotilaiden taitoja sekä upseeriston mutta operatiivisissa tehtävissä toimiva miehistö ei siirrä millään tavalla kokemustaan eteenpäin reserville. Mielestäni esim. Afganistaniin voisi lähettää yhden maakuntakomppanioiden vapaaehtoisista kootun jääkärijoukkueen oikeisiin taistelutehtäviin, ehkäpä sen jälkeen alkaisi olla hinku kehittää reserviläisen taitoja, kuntoa ja varustusta niin PV:lla kuin reserviläisillä että vapaaehtoisiin reserviläisrientoihin hakeutuisi porukkaa kuten naapureissamme.
Tvälups kirjoitti:Ammattisotilas (blogisti) vapaaehtoisista maanpuolustajista : "Tähän asti tärkeämpää vapaaehtoisille, harrastusta ja PR:ää. Minä ja tuntemani kollegat pitävät usein sinilippispäisiä kavereitä vähän kaheleina, ja vähintäänkin vaarallisina."
pstsika kirjoitti:Ihan kivaa spekulaatiota, mutta minä en tule tuota näkemään kuin märissä unissa. Eikä varmaan kukaan muukaan foorumilainen.
Iso-Mursu kirjoitti:pstsika kirjoitti:Ihan kivaa spekulaatiota, mutta minä en tule tuota näkemään kuin märissä unissa. Eikä varmaan kukaan muukaan foorumilainen.
Kontiorantaan Kodinturvajoukkojen koulutuskeskus
skärdis kirjoitti:On kyllä vakuuttavan näköistä toimintaa. Tokihan kyse lienee osittain myös poseeraamisesta, mutta näyttää uskottavammalta kuin suomalaisten vastaava esiintyminen lököverkkareissa ampumaradalla tai keltaliivisinä liikenteenohjausta harjoittelemassa.
baikal kirjoitti:skärdis kirjoitti:On kyllä vakuuttavan näköistä toimintaa. Tokihan kyse lienee osittain myös poseeraamisesta, mutta näyttää uskottavammalta kuin suomalaisten vastaava esiintyminen lököverkkareissa ampumaradalla tai keltaliivisinä liikenteenohjausta harjoittelemassa.
Kävikö vähän silleen, että pikkuveli lahden etelä-puolella meni res.toiminnassa isoveljen ohi että hurahti? Ei taida enää tarvita suomalaisia ressuja kylkimiinanasennuspuuhiin...on tainneet osat vaihtua. Miksi?
Tvälups kirjoitti:Mihin vedät tuon ruohonjuuritason rajan? Olisiko se yhteistoiminta venäläisten mp-aktiivien kanssa? Jos niin miksi?
Tvälups kirjoitti:Mihin vedät tuon ruohonjuuritason rajan? Olisiko se yhteistoiminta venäläisten mp-aktiivien kanssa? Jos niin miksi?
Tvälups kirjoitti:Voidaan kuule olla samassa tst-haudassa (ja lopulta haudassa ilman etuliitteitä) vanjankin kanssa.