Olen itse tarjonnut selitykseksi että se koordinoi Venäjän ja Kiinan kanssa sitoakseen Yhdysvallat alueelle (Iran, Irak, Syyria, Jemen, jne.) heikentääkseen sitä ja ehkä jopa vapauttamaan ne toimimaan muilla suunnilla kuten Ukraina, Taiwan.
Venäjää ja Kiina ovat korostaneet strategista kumppanuutta Iraniin viime kuukausina hyvin samanlaisin sananmuodoin, nimiä voi olla papereissa.
Emme tiedä kaikkea mistä syystä Yhdysvallat on ottanut entistäkin tiukempaa linjaa, Iran voi kiristää tilannetta julkisuudelta piilossa ja Yhdysvallat ei voi eri syistä paljastaa näitä tapahtumia.
Yhdysvallat paljasti lopulta sen ohjusten lastaamisen Jemeniin meneviin aluksiin, siinäkin varmaan harkittiin pitkään halutaanko se tuoda julkisuuteen.
Itse haistan tällaisen ansan tässä takana.
Iranissa on kyllä oppositiotakin mutta se keskittyy Teheraniin ja muihin isoihin kaupunkeihin.
Maan ilmapuolustus ja laivasto on poistettavissa pelistä suhteellisen helposti mutta miehitys on tietenkin mahdotonta ja jopa johdon vaihtaminen olisi erittäin epätodennäköistä.