Suosittelisitteko te ensikertalaiselle ensimmäiseki lajiksi Krav Magaa?
Vaikeaan suositella mitään lajia, kyse on enemmänkin opettajasta ja siitä mitä/miten harjoittelee. Judon ja karaten hyvänä puolena on levinneisyys, miltei kylästä löytyy seurat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Suosittelisitteko te ensikertalaiselle ensimmäiseki lajiksi Krav Magaa?
Suosittelisitteko te ensikertalaiselle ensimmäiseki lajiksi Krav Magaa? Itseäni kiinnostaa vain itsepuolustustaitojen oppiminen, eikä niinkään kilpailu. Pohjakuntoa meikäläiseltä kyllä löytyy salilla käymisen ja lenkkeilyn ansiosta.
Vaikeaan suositella mitään lajia, kyse on enemmänkin opettajasta ja siitä mitä/miten harjoittelee. Judon ja karaten hyvänä puolena on levinneisyys, miltei kylästä löytyy seurat.
Kun on kysytty monta kertaa, että mikä on paras laji, niin vastaus on ollut aina: "se mikä sopii sinulle parhaiten".
Suosittelen kyllä Krav Magaa aluksi, sen jälkeen voi laajentaa reperuaaria. Ja kannattaa kokeilla monia lajeja.
Tätänykyä minulle tulee juomat pöytään lämpiminä ja naiset kylminä, mutta silloin kun asiat oli vielä toisinpäin niin sattui muuan perjantai-ilta että kävelin kotia kohti muutaman Guinnes tuopin nauttineena. Koska en kiinnittänyt tarpeeksi huomiota ympäristöön niin ohikulkija heitti minut seinää vasten ja vaati lompakkoa. Tehtyäni lyhyen tilanneanalyysin, päätin luopua lompakosta (se oli tyhjä, siksi minä olin menossa kotiin), mutta kaivaessani lompsaa esille kaveri rupesi ropeloimaan taskujaan. päätin nopeasti etten halua tietää mitä taskusta ilmestyy esille, joten kaverin roplatessa napautin kylkiluille ja otin helevatanmoisen spurtin. En kerro tätä kehuskellakseni, olen ottanut turpiini pariinkin otteeseen, mutta tiedä mitä eroa tuossa tilanteessa olisi ollut Krav Magalla, Defendolla, Tae Kwan Dolla, Karatella tai vaikka nyrkkeilyllä.

Meikäläinen saavutti Kendossa 1.Danin tänä syksynä. Piti käydä myös sm-kisoissa ottelemassa mutta vähän huonolla menestyksellä. Turpaan saamisesta vaan oppiin yllättävän paljon. Sellainen kunnollinen maanpinnalle palauttaminen pistää miettimään ja sitä kautta löytää heikkouksia omasta tekemisestä ja asenteesta. Onneksi suunnitelmat asian korjaamiseksi etenee ja pääsee maaliskuussa treenaan kuukaudeksi Japaniin. Sen verran mitä näihin Japanilaisiin 7-8.Dan Senseihin olen päässyt tutustumaan leireillä sun muilla niin kylmää kyytiä tulee olemaan![]()

Eipä noita omia nyrkkejäkään saa mihinkään käyttääTaitaa Suomen laki suhtautua nihkeästi vaikka vain bambumiekan käyttöön kadulla...![]()

Eipä noita omia nyrkkejäkään saa mihinkään käyttää![]()

1300-luvun lopusta saakka lajissa on tällä hetkellä menossa 20. sukupolvi joka jatkaa vieläkin opetusta. Laji on myös määritelty kulttuuriaarteeksi. Se onkin sitten eri juttu että hyväksytäänkö oppilaaksi 
Asuessani taannoin Herttoniemessä alueella riehui joku lääkitysvajainen ukko jolla aggressiivinen saksanpaimenkoira joka uhkasi koiria ja oli purrutkin muutamaa (mamman facebook-ryhmän 'tieto').Taitaa Suomen laki suhtautua nihkeästi vaikka vain bambumiekan käyttöön kadulla...![]()
.
.
Ekoihin treeneihin kun mentiin niin paikalla oli dojon vanhinta sakkia ns.tervetulokomiteana. Nopeat tervehdykset ilmoitusluontoisesti että on vieraita suomesta jonka jälkeen hiljentyminen ja muut rituaalit jonka jälkeen 5 minsaa lämpöjä päälle ja kiertävässä muodossa matsia tunti putkeen. Juomatauko on tuntematon käsite.
Olivat sentään tosi yllättyneitä suomalaisesta asenteesta treenaamiseen että saa vissiin tulla toisenkin kerran mestoille. Aika huikea kokemus kyllä. Kyllä sen huomaa että näillä sedillä on sitä samuraiverta vielä. Ekan kerran kun astui tuon eturivin keskimmäisen sedän miekan lyöntietäisyydelle niin tiesi jo hävinneensä ja kypärän ritilän takaa näkyy vain semmonen semisti sadistinen hymy ja pieni naurahdus. Hauskaa hommaa.