Moi moi. Juu!No moi vonka. Ehdit lurkkia tännekin. Mutta hyvä meininki.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Moi moi. Juu!No moi vonka. Ehdit lurkkia tännekin. Mutta hyvä meininki.![]()
Toisena tuomion saaneena varmasti Suomen nuorin vääpeli..eli arvossa lienee virhe.
![]()
Rajajääkärioppilaita seisotettiin hyisessä vedessä ja pantiin kannattelemaan turhaa taakkaa – tällainen tuomio tuli
Kouluttajat käskyttivät aliupseerioppilaat hyiseen veteen niin pitkäksi aikaa, että osa oppilaista sai tuntopuutoksia jalkoihinsa.www.mtvuutiset.fi
Olen useasti kuullut "Ei armeijassa voi enää tehdä tuolla tavalla" eli maailma ja armeija on muuttunut. Onko muutos hyvä? joissain asioissa kyllä, joissain ei.Kun muistelen omaa vm-palvelustani rjk ssa silloin yya aikaan, niin tuollaista saattoi kyllä tapahtua vähän kurinpalautusmielessä. Kyllä sitä hevosteluperseilyä kitkettiin jätkistä aika karuilla tavoilla. En edes viitsi kertoa mitä seurasi, kun joku toope valitti ruoasta leiriruokajonossa.
Olen useasti kuullut "Ei armeijassa voi enää tehdä tuolla tavalla" eli maailma ja armeija on muuttunut. Onko muutos hyvä? joissain asioissa kyllä, joissain ei.
Olisiko kyseessä rajavartija joka palvelee komppaniassa vääpelin roolissa?Toisena tuomion saaneena varmasti Suomen nuorin vääpeli..eli arvossa lienee virhe.
![]()
Rajajääkärioppilaita seisotettiin hyisessä vedessä ja pantiin kannattelemaan turhaa taakkaa – tällainen tuomio tuli
Kouluttajat käskyttivät aliupseerioppilaat hyiseen veteen niin pitkäksi aikaa, että osa oppilaista sai tuntopuutoksia jalkoihinsa.www.mtvuutiset.fi
Vähän tuota epämukavuuden ja pitkäaikaisen taistelustressin kestoa aina mietin, kun nuo rauhanajan harjoitukset ovat nykypäivänä lyhyitä jne tiukkoineen sääntöineen..Kun koulutettava kohderyhmä on parikymppiset nuoret ja ryhmän on opittava sietämään tottelemista ja epämukavuutta.... Heistä on saatava yhteen pelaavaa porukkaa ja heidän on saavutettava koulutustavoitteet, heihin pitää saada itseluottamusta ym. Heistä pitää saada uskottavia sijoituskelpoisia taistelijoita.
Onneksi minun ei tarvitse päättää, miten tuo kaikki saadaan aikaiseksi.Minulle intti teki hyvää ja niin on tehnyt minun pojillekin. En osaa muuta sanoa.
Joissain uutisessa oli maininta samasta tapauksesta ja rangaistuksen sain kersantti.Olisiko kyseessä rajavartija joka palvelee komppaniassa vääpelin roolissa?
Kyllä tosiaan Lapin rajavart. sissikomppaniassa otettiin 80-luvun alkupuolella kovimmaltakin hevostelijalta luulot pois ja nopeasti. Heistä tuli hiljaisia poikia.Kun muistelen omaa vm-palvelustani rjk ssa silloin yya aikaan, niin tuollaista saattoi kyllä tapahtua vähän kurinpalautusmielessä. Kyllä sitä hevosteluperseilyä kitkettiin jätkistä aika karuilla tavoilla. En edes viitsi kertoa mitä seurasi, kun joku toope valitti ruoasta leiriruokajonossa.
En minäkään simputusta kaipaa, mutta kyllä koulutuksen pitää olla kova ja raskasta niin, että ihminen oppii tuntemaan itsensä väsyneenä, nälkäisenä ja loppuun ajettuna. Tuon jälkeen mennään eteenpäin tahdonvoimalla..sillä sisulla.Niin, mitään simputusta en halua/salli.
Mutta se auktoriteetti pitää säilyä siinä koulutuksessa.
Nyt on jo nähty mitä sen menettäminen tarkoittaa, koulumaailmassa, opettajilta on viety se kaiken maailman säännöillä.
Yleensä näissä simputuksissa ei ole ollut kovasta koulutuksesta vaan jostakin muusta.En minäkään simputusta kaipaa, mutta kyllä koulutuksen pitää olla kova ja raskasta niin, että ihminen oppii tuntemaan itsensä väsyneenä, nälkäisenä ja loppuun ajettuna. Tuon jälkeen mennään eteenpäin tahdonvoimalla..sillä sisulla.