tulikomento
Supreme Leader
Saitko luitko? On mielestäni hyvä kirja ja googlaamalla nimiä ja termejä löydät lisää lukemistoa.
Ei oo tullu vielä, mutta menee lukulistan kärkeen jahka saapuu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Saitko luitko? On mielestäni hyvä kirja ja googlaamalla nimiä ja termejä löydät lisää lukemistoa.
Mitäpä arvelette sellaisesta kuvitteellisesta skenaariosta, jossa kykenevän vihollisen ehdottomaan syvyyteen laitetaan esim. maalinosoituspartio mestoille....paljonko siinä on lkm porukkaa? Painaako välineistö 70 kiloa per mies? Tapahtuipa siirtyminen miten tahansa, miten kätkeydytään ehdottomasti suojatun kohteen läheisyyteen siten, ettei käry käy kättelyssä? Kohteensuojaamista kun harjoittavat muutkin kuin suomalaiset.
Mitäpä arvelette sellaisesta kuvitteellisesta skenaariosta, jossa kykenevän vihollisen ehdottomaan syvyyteen laitetaan esim. maalinosoituspartio mestoille....paljonko siinä on lkm porukkaa? Painaako välineistö 70 kiloa per mies? Tapahtuipa siirtyminen miten tahansa, miten kätkeydytään ehdottomasti suojatun kohteen läheisyyteen siten, ettei käry käy kättelyssä? Kohteensuojaamista kun harjoittavat muutkin kuin suomalaiset.
Olen lukenut ihan faktana, ja minulle on myös tietävien toimesta kerrottu, että tossa tärkeän maalin valaisussa on se ongelma että tärkeä maali tuppaa huomaamaan sen noin 0,1 sekunnissa ja on sen jälkeen melko tyytymätön tilanteeseen, kunnes valaisija(t) on siirretty toimekkaasti ja pysyvästi ns. autuaammille valaisumaille...Oon ymmärtänyt, että maalin valaisua varten ei tarvii olla ihan maalin kylessä kiinni.
Olen lukenut ihan faktana, ja minulle on myös tietävien toimesta kerrottu, että tossa tärkeän maalin valaisussa on se ongelma että tärkeä maali tuppaa huomaamaan sen noin 0,1 sekunnissa ja on sen jälkeen melko tyytymätön tilanteeseen, kunnes valaisija(t) on siirretty toimekkaasti ja pysyvästi ns. autuaammille valaisumaille...
Pitää paikkansa... kuten myös sitä, mitä ajoneuvoja ei missään tapauksessa pidä valaista. Tankkeja.Kuitenkin sitä harjoitellaan.
Olen lukenut ihan faktana, ja minulle on myös tietävien toimesta kerrottu, että tossa tärkeän maalin valaisussa on se ongelma että tärkeä maali tuppaa huomaamaan sen noin 0,1 sekunnissa ja on sen jälkeen melko tyytymätön tilanteeseen, kunnes valaisija(t) on siirretty toimekkaasti ja pysyvästi ns. autuaammille valaisumaille...
Kyllä vihollisen ehdottomassa syvyydessä täytyy olla kunnianhimoisempia maaleja kuin panssarivaunu.
Ongelma lienee maassa oleva lähetin ja sen paljastuminen heti kun sitä käytetään lennokki-linkkiin...?Miten olisi kaukopartio ja lennokki kombinaatio maalituksessa?
Jep tarkoitinkin siis kolonnaa tuossa, ja mitä kolonnan osia ehdottomasti ei pidä maalata, koska sensorit, joten näkevät mistä se tulee ja toimivat heti.Kyllä vihollisen ehdottomassa syvyydessä täytyy olla kunnianhimoisempia maaleja kuin panssarivaunu.
Ongelma lienee maassa oleva lähetin ja sen paljastuminen heti kun sitä käytetään lennokki-linkkiin...?
Tapahtuipa siirtyminen miten tahansa, miten kätkeydytään ehdottomasti suojatun kohteen läheisyyteen siten, ettei käry käy kättelyssä?
Kohteensuojaamista kun harjoittavat muutkin
Jos Suomi ajautuisi taas sotaan itänaapurinsa kanssa, niin miltä näyttäisi kaukopartiomies nykyään? Millainen olisi aseistus, varustus, viestintä? Vai olisiko moiselle toiminalle enää tarvetta kun tiedustelua voidaan tehdä paljon moderneimmin välinein ja ratakin katkaista ristilyohjuksella? Mikä olisi partion mahdollisuus ylipäätään selviytyä nykyaikana rajalinjojen takana?
Liha on heikko.Jos koetat kysellä erikoisjoukkojen varustusta niin sanotaanko lyhyesti että opsec.