Kepun kuihtumisen syyt ja seuraukset

Onko Kärnällä yhä putki päällä?

Kauankohan nuo kännipostauksilta näyttävät hourailut jatkuvat?
Luulisi kansanedustajalla olevan tärkeämpääkin tekemistä kuin kaljanhuuruissa henkisten patoumien purku Twitteriin.

Ja vieläpä näin Lappiin äskettäin muuttaneena on todettava, että ei helkutti tämä pelle on yksi minun asuinpaikkaani edustavista kansanedustajista.
 
Kepu on ilmeisesti päättänyt valita liikenteen uudeksi veromalliksi km-veron, joka kerätään GPS tai vastaavalla tekniikalla.

Sieltä se "berneri-akan" malli tulee. Eikä se mikään bernerin idea ollut vaan Jorma Ollilan vetämän työryhmän ajatuksia ja tilaajana Merja Kyllönen (vas.).

Se tietysti sopii vasemmiston takuumiehenä toimivalle kepulle, että otetaan autoilun verouudistus vasemmistoliiton ministerin askelmerkkien mukaan.

https://www.is.fi/autot/art-2000006676870.html
 
Kepu on ilmeisesti päättänyt valita liikenteen uudeksi veromalliksi km-veron, joka kerätään GPS tai vastaavalla tekniikalla.

Sieltä se "berneri-akan" malli tulee. Eikä se mikään bernerin idea ollut vaan Jorma Ollilan vetämän työryhmän ajatuksia ja tilaajana Merja Kyllönen (vas.).
Tuotahan on valmisteltu pitkään. En tiedä sitten kuinka yhdistetään Suomen pitkät välimatkat, harva asutus ja Kepun kannatus... tietullit suurimpien kaupunkien rajalle/johtaville motareille olisi ollut minulle kivempi, mutta kannatuksen kasvuahan Kepu lähti niistä kaupungeista hakemaan, joten ei se sitten vissiin sopinut. Tähän mennessä valittu strategiahan on toiminut näin ei-kepulaisena loistavasti...
 
En tiedä, onko maailmassa vielä yhtäkään valtiota, jossa olisi käytössä paikannuksen kautta toteutettu tiemaksu. Ulkomailla on kyllä erilaisia systeemejä vinjeteistä automaattilukijoihin, joista saisi helpon mallin ja hyötyarviot laskettua. Valitettavasti halutaan olla aallonharjalla asiassa, josta ei ole mitään iloa kenellekään paitsi niille puuhastelijoille, jotka pääsevät osaksi tätä sampoa. Paikannustiedot luonnollisesti luovutetaan jonkin ulkomaisen toimijan haltuun, kun ensin yhtiöitetään joku tätä varten rakennettu Suomen Kyttäyspalvelu Oy Ab. Huomatkaa, että paikannusta ei ole perusteltu vielä kertaakaan esim. liikenneturvallisuuden ja sujuvuuden kautta.

Itse en suostu hyväksymään ajoneuvooni paikannuslaitetta ja 24/7 seurantaa, mutta onneksi IT -työläisenä on vaihtoehtoja ja etätyö kovassa nousussa kaikkialla :cool:
 
Miksi ihmeessä ei käy systeemi joka on Tukholmassa käytössä? Siellä on automaattinen rekisterinumeron lukulaite.

trangselskatt_-_lars_pehrson_svd_tt.jpg
 
Miksi ihmeessä ei käy systeemi joka on Tukholmassa käytössä? Siellä on automaattinen rekisterinumeron lukulaite.

trangselskatt_-_lars_pehrson_svd_tt.jpg
Myös sellaisessa hitech valtiossa kuten Romania, on käytössä vastaava systeemi kaikilla maanteillä ja moottoriteillä. Rekkarin sijaan luetaan tarra, mutta muuten sama idea. Unkarissa voit rekisteröidä netissä parissa minuutissa turistiajoneuvon rekkarin systeemiin. Kärpästä ammutaan nyt tykillä, mutta minkäs teet, kun tutustumismatkat yms. ovat utopiaa niin monessa asiassa täällä kylmässä Pohjolassa ja toteuttajina visionäärit, joita en päästäisi edes rakentamaan Legolinnaa.
 
Miksi ihmeessä ei käy systeemi joka on Tukholmassa käytössä? Siellä on automaattinen rekisterinumeron lukulaite.

trangselskatt_-_lars_pehrson_svd_tt.jpg
Ei kai sitä nyt valmista kannata. Paljon parempi keino suhmuroida rahaa on perustaa tuota varten uusi firma ja palkata sinne sopivilla puoluetaustoilla olevat henkilöt. Sitten voikin laskuttaa veronmaksajilta niin paljon kuin vain ikinä kehtaa. Tässä maassa parhaat tuotot saadaan valtion rahoittamista projekteista, niissä on täysin avoin shekki kuluille eikä mitään vastuuta, kunhan poliitikot saavat oman siivunsa.
 
Jos joku maksu pitää olla, voisi se
olla vanha kunnon polttoainevero. Suosii vähän ajavaa, harrasteautoilijaa, bensapihin omistavaa ja maaseudulla asuvaa. Kaiken lisäksi sitä voi runklata päivittäin, miltei minuuteittain eestaas.
Jaa miksi maaseudulla asuvaa, siksi kun ei ole taajama-ajoa. Sähköautoa ei tarvitse verottaa, kun siirtomaksuina maksettu 10 vuotta etukäteen.
 
Tuli sekin mieleen, että kun politiikka polarisoituu äärilaidoiksi, Keskusta on nimensä mukaisesti hankalassa paikassa. Liian vasemmalla osalle ja liian oikealla osalle. Hallitusneuvotteluissa se toki on näpsäkkää, kannatuksellisesti ei ehkä niinkään.
 
Melkeinpä aina keskustaa tai kokoomusta äänestäneenä. Mutten enää... rajat vaan tulevat täyteen.

Itse en suostu hyväksymään ajoneuvooni paikannuslaitetta ja 24/7 seurantaa, mutta onneksi IT -työläisenä on vaihtoehtoja ja etätyö kovassa nousussa kaikkialla :cool:

En minäkään ja häirintä tulee olemaan päällä koko ajan. Ei vittu ikinä nämä saatanan paskasäkit seuraa missä liikun. Kepu pettää kaikessa, myös tässä. Vanhanen vanha mulkku.

Jos tuo toteutuu niin keskusta pitää saada kerta kaikkiaan häviämään.
Toiste se ei tätä maata sen jälkeen sotke.

Kommarien kanssa Kärnäkin, paskasäkki ja häpeä Lapille ...
Perkeleen Kärnä lue jos käytät googlea: olet yksi PASKASÄKKI
 
Viimeksi muokattu:
Kepu on ilmeisesti päättänyt valita liikenteen uudeksi veromalliksi km-veron, joka kerätään GPS tai vastaavalla tekniikalla.

Laboratorio-Suomi on taas etupellossa menossa kohti Ihmeitä....maksajina tsadaa: totta moses suomalaiset. Joku ja jotkut yritykset hilloavat tällä hankkeella toteutuessaan satumaisesti. Tilataan Huaweilta yksiköt hintaan 60 euroa kpl ja laskutetaan autoilijoilta 350 e. Kauppa se on mik kannattaa ja taas mennään muutamat vaalit.....

Pahimmillaan sössitään koko liikenneverotus reikiä täyteen ja -uudistetaan-. Keskustan jatkuva tarve hässiä tämän hankkeen parissa on kyllä selvä. En millään jaksa uskotella itselleni, että tässä haetaan kansakunnan etua tai jotain oikeudenmukaista ratkaisua autoilijoiden kesken.
 
Verenpainehan tässä rupeaa pamppailemaan, kun miettii mitä hittoa tuleman pitää. Kaikki merkit viittaa vahvasti siihen että tavalla tai toisella autosta riippuvaiset taloudet joutuvat maksajan rooliin ja vahvasti.

Eilen olin Helsingin ytimessä ja spora joutui seisahtumaan abt. 10 - 20 sek., kun kapealla kadulla asemoin ajokkia kadun reunaan, niin eikö mitä!. Kyytiläinen sporassa heristi kohdistetusti keskaria minulle......, myöhästyiköhän auton vihaaja teekutsuilta minun takiani?. Kuski sen sijaan otti homman tyynesti ja jatkoi matkaansa.
 
Autoilua verotetaan jo nyt raskaasti ei tarvita mitään uusia maksuja tai veroja, vaan kevennystä kuluihin jotta autokanta uusiutuisi turvallisemmaksi ja vähemmän saastuttavaksi.
Jännä miten tämä kansa hyväksyy kaikki uudet veronkorotukset, täälläkin porukka miettii vain mikä on oikea tapa kerätä lisää rahaa!
Miksi Kärnä räksyttää Kokoomukselle ja PS:lle, hän on ilmeisen tyytyväinen yhteistyöhön vasemmiston ja vihreiden kanssa?
 
Back
Top