Kertauksista luistaminen

Mistä muusta _velvollisuudesta_ Sluiba aikoo laistaa?
 
Hejsan kirjoitti:
Miksi Suomi puolustetaan
KOTI , siis perhe
ISÄNMAA, saat elää vapaasti itsenäisessä maassa
USKONTO, siis Jeesus Kristus

Entäs ne jotka eivät tuohon (satuun) usko? Ei, kyllä suurin osa sinne lähtee sen takia, kun on pakko.
 
Se että mua ei kiinnosta pyssyleikit aikuisiällä ei tarkoita sitä että luistaisin elämän joka tilanteessa/asiassa vastuusta yms.

Mä oon kerran armeijan käynyt ja yhden kertauksen suorittanut, nyt se saa mun osaltani riittää.Yhtään viisaammaksi en kummallakaan "velvollisuuskerralla" en tullut.
 
juhapar kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
Miksi Suomi puolustetaan
KOTI , siis perhe
ISÄNMAA, saat elää vapaasti itsenäisessä maassa
USKONTO, siis Jeesus Kristus

Entäs ne jotka eivät tuohon (satuun) usko? Ei, kyllä suurin osa sinne lähtee sen takia, kun on pakko.

Minä meinaan kaikki kolme yhdessä.

Mutta ne jotka ei uskoo saa nuola ateistien persettä...:D
 
baikal kirjoitti:
Mulla on kuusi lasta, oikeasti. Jos sota syttyisi niin pitäisikö minun jäädä lasten vuoksi VAI LÄHTEÄ LASTEN VUOKSI???? Tämän kysymyksen voi esittää myös näin päin...jos jokainen perheenpää ajattelee, että en voi, kun on lapsia NIIN MINNE HITTOON NE LAPSET JOUTUVAT TUON RATKAISUN TAKIA????? Heittopennuiksi Ruotsiin menetettyään kotinsa, kotimaansa jne. ja todennäköisesti vielä kuitenkin sen pappansakin...

Asioissa on useampia näkökulmia, tässäkin. Minä en kommentoi ollenkaan sitä, että ei nappaa...ei se nappaa niin minuakaan suoraan sanoen. Pitäisi osata (minunkin) joskus törmyyttää itsensä ulos sieltä mukavuusalueelta ja nähdä mitä tapahtuu piiri pieni pyörii-ulkopuolella.

Mietis hetki, lähteäkö, kun on lapsiakin...vai lähteäkö JUURI SIKSI, koska on lapsia?

Kyllähän ne vaikeita ratkaisuja ovat kovassa paikassa. Siinäkin tapauksessa, että pääsisi häipymään maasta muijan ja muksujen kanssa, niin ei se herkkua tulisi olemaan. Vähän on maailmassa sellaisia hölmölöitä, jossa ulkomailta tulleet rintamakarkurit majoitetaan hotelleihin täydellä ylöspidolla. Historian valossa parhaimmillaankin on ollut odotettavissa piikkilangalla rajattu leiri mutaisella pellolla. Siinä sitten voi katsella, kun tuberkuloosi ja kolera tappaa pennun kerrallaan.

Voi toisaalta jättää penskat emännän ja vanhusten huomaan kotimaahan ja häipyä itse ulkomaille. Useimmiten ei ole paluuta. Uusi kotimaa saattaa huolia nuoren ja nohevan miehen, mutta perästä tulevaa perhettä ei enään kelpuuteta. Turha taakka uudelle maalle. Eikä se omakaan sija ole turvattu. Kun töitä ei ole, niin kalossia perseelle ja maasta ulos.

Kolmas vaihtoehto on puskissa piileskely. Mamma kantaa ruokaa kuusen juurelle. Menettelee ehkä jonkin aikaa. Toivoo vaan oman maan tappiota, jotta voi julistautua urheaksi vastarintataistelijaksi vanhaa hallintoa vastaan. Muutoin käy ohraisesti.

Neljäs ja yleisin vaihtoehto on vetää tornin kamppeet niskaan ja kokeilla onnea. Kaippa sitä joku katsoo muksujen perään, jos itse kasvaa koiranputkea.


Onneksi nykyisin ei näin vaikeisiin valintoihin jouduta. Tuoreelle isukille kertaus käy kuulemma lähinnä lomasta. Hikiseen kerkiää ruokapöydästä nousemaan, kun taas viedään valmiille aterialle. Yöllä ei pelkästään saa nukkua, vaan on suorastaan pakko. :D
 
Hejsan kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
Miksi Suomi puolustetaan
KOTI , siis perhe
ISÄNMAA, saat elää vapaasti itsenäisessä maassa
USKONTO, siis Jeesus Kristus

Entäs ne jotka eivät tuohon (satuun) usko? Ei, kyllä suurin osa sinne lähtee sen takia, kun on pakko.

Minä meinaan kaikki kolme yhdessä.

Mutta ne jotka ei uskoo saa nuola ateistien persettä...:D

Uskotko Hejsan joulupukkiinkin?
 
Jes, hän asuu Korvatunturilla!!!! :D..........no en uskoo.
Mutta uskon Jeesuksen että hän on Jumalan poika ja että raamattu on Jumalan sanat.

Etkö sinä ole tehnyt sotilasvalan?

Minä N.N. lupaan ja vakuutan valassa kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä tai teitkö sinä sotilasvakuutus eli juhlallinen vakuutus.
 
JOKO kirjoitti:
Neljäs ja yleisin vaihtoehto on vetää tornin kamppeet niskaan ja kokeilla onnea. Kaippa sitä joku katsoo muksujen perään, jos itse kasvaa koiranputkea.

Nyt kun muksut on aikuisia ja itsekin reserviläisiä niin tätä tilannetta arvioi eri lailla kuin joskus ennen.
Me lähtisimme kaikki tekemään tuota jos laillinen esivalta Suomessa niin käskisi.

Toki, minä en kelpaisi kuin johonkin toimistohommiin.....

JOKO kirjoitti:
... Tuoreelle isukille kertaus käy kuulemma lähinnä lomasta. Hikiseen kerkiää ruokapöydästä nousemaan, kun taas viedään valmiille aterialle. Yöllä ei pelkästään saa nukkua, vaan on suorastaan pakko. :D

Sama pätee vähän vanhempaankin isukkiin :)
 
Hejsan kirjoitti:
Jes, hän asuu Korvatunturilla!!!! :D..........no en uskoo.
Mutta uskon Jeesuksen että hän on Jumalan poika ja että raamattu on Jumalan sanat.

Etkö sinä ole tehnyt sotilasvalan?

Minä N.N. lupaan ja vakuutan valassa kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä tai teitkö sinä sotilasvakuutus eli juhlallinen vakuutus.

Olen tullut järkiin.
 
Minkälaiset hommat Sluibaa odottaa kertauksissa? Kannattaa miettiä myös sitä, että ne asepalveluksen aikaiset "sotaleikitkin" ovat kehittyneet aika paljon.

Ymmärrän ja hyväksyn sen, että kaikkia ei kiinnosta. Niin se on aina ollut ja tulee olemaan. Sen verran vaan ihmettelen, että miksi ihmeessä et hoitanut tuota peruutusasiaa ajoissa? Viikkoa ennen kertauksia alkaa ihmettelemään ja kaiken lisäksi vielä nettifoorumilla että miten voisin asian välttää?! Olisko kuitenkin ollut helpompaa ilmoittaa ajoissa, jos ei aio osallistua harjoitukseen sen sijaan, että menee hankaloittamaan asioita paikanpäälle? Herra meinaa nähdä aika paljon vaivaa menemällä paikanpäälle vaan kettuilemaan ja sluibailemaan? Eli pikkusen järkeä noihin hommiin.

Vinkki mahdollista ensikertaa varten: Hanki se lääkärintodistus ajoissa ja toimita se kertauskutsussa mainittuun osoitteeseen, jotta ei tarvitse turhaan raahautua paikan päälle vaan kääntymään. Se on harjoitusteknisestikin mukavampaa kun ei tarvitse kuljettaa joukon mukana väkeä joka yrittää mahdollisimman paljon vaikeuttaa kaikkien muiden hommia.
 
Vahva mahdollisuus on sekin, että sluiba otti viime yönä viinaa tai muita etyylialkoholia sisältäviä tuotteita ja päätti nettiä plaratessaan ryhtyä vedättämään sopivalla tavalla kirkasotsaista reserviä. Tosin olen aistivinani pientä pettymystä aloittajassa, kun monissa liemissä muhinut foorumikaarti ei olekaan rynnännyt tuomitsemaan ja ulvomaan vaan on lähes isällisesti pyrkinyt ohjaamaan sluibaa ajattelemaan myös vaihtoehtoja ja jopa punnitsemaan kh:een osallistumisen mielekkyyttäkin....
 
Ei sitä nyt niin vaan ilmoiteta että en tule, jos kerran kertauskäsky on tullut.Saa olla kaiketi aika painavat syyt jos meinaa ihan "laillista" tietä luistaa.Eli paras tässä tapauksessa on viedä saikkupaperi niille.Miten muuten voi lähetellä mitään sairaslomapapruja minnekkään etukäteen jos esim.jalka sattuu katkeamaan vaikka lähtöä edeltävänä iltana?

Hommista siellä en tiedä muuta kuin, että merivoimiin pitää mennä vaikka olen koulutukselta it-mies 285.Todella outoa, en oo ikinä merillä ollu tai merivoimiin tutustunut.

Mä otan pelkästään posiitiivisena tämän vastaanoton täällä, se voisi olla toisenlainenkin.Ja en ole nauttinut mitään päihdyttävää vuosiin.
 
Tervetuloa vaan joukkoon, kyllä tänne sopii mukaan nekin, jotka kyseenalaistavat koko homman mielekkyyden. Se lisää keskustelua ja tuo aina uutta näkökulmaa juttuihin.
 
Yllätävää jos kertausta ei nykyään voi välttää jos haluaa. Mulle itelle ei kutsua ole tullu, mutta ne kaverit joita on kutsuttu on kertoneet että hyvin kohteliaasti on tiedusteltu puhelimitse että sopisiko tulla kertaamaan ja siihen on voinut vastata joo tai ei.
 
Todella outoa, en oo ikinä merillä ollu tai merivoimiin tutustunut

Kato sitä kun pieni kesäloma, pääset mereen ja ehkä kalastamaan.
 
Soitteleeko ne nykyään ja kyselee kertaushalukkuutta? kyllä mulle tuli tornikirjekuori kotiin.
 
Me sinne ja te se, älä ole pikku lapsi, ole mies, mitä se kestää...5 päivää ja tule sitten tänne kertomaan kun kiva sulla oli!! :)
 
Eiköhän merivoimien rannalta käsin toimivat yksikötkin tarvitse ilmatorjuntaa. Tuskin sergeikään erilainen on käsitellä oli päällä sitten sininen tai vihreä paita. Saattaa jopa olla että että sinisissä vaatteissa pääsee kevyemmällä ja saa nauttia saariston luonnosta. Säät ainakin parhaillaan suosivat.
Jos jalka katkeaa edellisenä iltana niin silloin pitää toimttauta paikan päälle lääkärin todistuksen kanssa mutta silloin ei asiaa tiedä kysyä viikkoa ennen harjoitusta netistä. Vielä viikoa ennen voi hyvin ottaa yhteyttä käskystä löytyvään yhteyshenkilöön. Tämä sitten antaa varmasti mielellään selkeää ja yksiselitteistä ohjeistysta miten toimia. Tältäkään foorumilta kun ei saa sataprosenttisen varmaa faktaa vaikka monet täällä(kin) uskovat sellaista esittävänsä.
 
Sluiba kirjoitti:
Mites toi sluibaaminen onnistuu, olis lähtö kertauksiin viikon päästä.Riittääkö, että haen lääkäriltä saikkaripaperin viikoksi selkäkipuihin vedoten? lyön sitten paikan päällä paperin kouraan niille ja pääsen kotiin?

Ei enää kiinnosta (ikä 35v) eikä oo koskaan kiinnostanutkaan toi naurettava pyssyleikki.Jokatapauksessa menen paikan päälle "vittuako kutsuitte" -asenteella.

Kysymys siis kuuluu, pääsenkö saikkaripaperilla kotiin takaisin?
Trollaati trollaati, mutta jos ihan oikeasti kysyt niin:

Helpommalla olisit päässyt jos olisit jo kutsun saadessasi pistänyt paperit takaisin/soittanut esikuntaan "jottei nappaa".

Jos kuitenkin paikalle menet niin ilmoita jo siinä paperien tarkastus vaiheessa, ei kuitenkaan jo portilla, ettet ole kykenevä suoriutumaan KH:n vaatimuksista. Eli siinä terveystarkastuksessa (joskus on lääkäri paikalla) / terveysilmoituksessa rasti kohtaan "en ole kykenevä..."
Läiski mielenterveys tai muuta keuhkoahtaumaa lisäksi mielesi mukaan. Allekirjoitus perään ja 'vittu mua ei nappaa' toivotus päälle. Sillä lykkääntyy ainakin ne KH:t, uuden saat ehkä isolla ehkällä, ainakin eri hommassa ja sinne sitten samat toivotukset päälle.
Varmista loppuelämäsi rauha käymällä sotilasläänin esikunnassa jossa revit ja palautat sotilaspassisisi jotta kaikille tulee selväksi ettei nappaa.

Edit: Ei sillä passin repimisellä eroon pääse mutta laittaapa helpommin lisävaraan tai millä sitä nostoväkeä kutsutaankaan..
 
juhapar kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
Miksi Suomi puolustetaan
KOTI , siis perhe
ISÄNMAA, saat elää vapaasti itsenäisessä maassa
USKONTO, siis Jeesus Kristus

Entäs ne jotka eivät tuohon (satuun) usko? Ei, kyllä suurin osa sinne lähtee sen takia, kun on pakko.

Entäs nuo muut, jotka ovat monella aivan kuin satuja? isänmaa, koti...
 
Back
Top