juhapar kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
Miksi Suomi puolustetaan
KOTI , siis perhe
ISÄNMAA, saat elää vapaasti itsenäisessä maassa
USKONTO, siis Jeesus Kristus
Entäs ne jotka eivät tuohon (satuun) usko? Ei, kyllä suurin osa sinne lähtee sen takia, kun on pakko.
Mitä noissa missään on epäselvää?
KOTI tai mikä tahansa mikä on MINUN (tai sinun tapauksessa, sinun) on minun ja jos minä rupean maahantunkeutujaa vastaan rähisemään (tai ainakin varaudun tähän), niin tämä vähentää mahdollisuutta, että joku Moskovassa (tai missään muualla) rupeaa kuvittelemaan niitä omakseen.
ISÄNMAA, ei se tosiaankaan ole täydellinen, mutta ne vaihtoehdot eivät ole sen parempia (tämä tuntuu marisioilta unohtuvan) ja mahkut siitä, että asiat paranisivat, jos joku muu maa täällä alkaisi määräilemään, ovat aika tähtitieteelliset.
USKONTO, Suomessa on uskonvapaus ja se merkitsee sitä, että kukin tolvana saa uskoa vaikka avaruus-spagetti-monsteriin ja kukaan ei saa tulla väkivalloin muuta tyrkyttämään. Jos jollakin on ongelmia toisen uskonnon kanssa, niin se mielipide sallittakoon, meillähä on myös mielipiteenvapaus. Mutta jos joku alkaa väkisin uskontoaan tuputtamaan, niin sillä on parempi olla iso armeija, jolla se tuputtaa tai sitten joutuvat oppimaan suvaitsevaisuutta.