KHL, Jokerit ja turvallisuuspolitiikka

Veikkaan että tämä on vain rahan pesua. Kun miljoonat on laittomasti hankittu tai väärennetty niin joku Jokeritkin on ihan Ok sijoituskohde.
 
Veikkaan että tämä on vain rahan pesua. Kun miljoonat on laittomasti hankittu tai väärennetty niin joku Jokeritkin on ihan Ok sijoituskohde.
Rahanpesussa osa menee hukkaan, mutta ei kaikki. Jokerit ei ole sijoituskohde vaan rahareikä.

Tuo halli joka nyt on venäläisomistuksessa oli Harkimon pakko myydä, koska vaikka sitä monitoimihalliksi kutsutaan, se on aika alkeellinen ja huonosti suunniteltu ja oli tulossa katastrofi koska se oli rahoitettu yksistään velalla. Käytännössä kamojen sisään ja ulosrahtamiseen kuluu liikaa aikaa kun käyttötarkoitusta muutetaan, mikä taas johtuu huonosta suunnittelusta. Sitä taas ei millään ilveellä muuteta, joten hallia voi myydä vähemmän kuin jos se olisi suunniteltu oikein. Niin että logistiikka toimisi sutjakasti.

Rotenbergit ja Timtshenko eivät omista omaisuuttaan. He ovat vain Putinin bulvaaneja. Ja kun Putin haluaa että venäläistä kiekkoa levitetään Suomeen, he levittävät. Poika Rotenberg taas on oikeasti lätkästä innostunut, mutta huhujen mukaan ei ruudinkeksijä. Erityisen huono idea olla mukana kahden seuran johdossa. Näistä se venäläinen tietenkin aina vetää pidemmän korren. Saa nähdä kenet Harkimo saa vetämään kivirekeä (siis ostamaan hänen osuutensa Jokereista). Teemu Selännettä on veikattu ja huhujen mukaan hänelle on tätä kovasti kaupattu, mutta häntä ei vielä ole saatu ylipuhutuksi.
 
Viimeksi muokattu:
37ad62d3ecbc47e8b4ac8e575d5e206782495e6538b8b4ebd7098a634f840951.jpg
 
Jokereiden tilanteeseen on varmasti paljon syitä. Hallissa tarjoilut poskettoman kallista, safka heikkoa jne.
Olen huomannut että lätkäjätkät on saaneet tarpeeksi, nimenomaan venäläisistä. Siperian nimet ei sano mitään, pelityyli on erittäin puuduttavaa ja omistajista huokuu inho finskipoikia kohtaan. Ja kyllä kaveripiirin puheista kuulee muuttuneen asenteen Venäjää kohtaan.
Isänmaan kannalta erinomainen asia, kertoo paljon oikeasta asenteesta!
 
Tosiaanko ovat noin yksinkertaisia etteivät tajua että mikään Putinin Venäjään liittyvä ei ole mitenkään suosiossa tämän kansan parissa tällä hetkellä.

Kyllä ne tajuaa, mutta eivät uskalla sanoa sitä ääneen.

Tuollaisia puhuva oligarkki on nopeasti entinen oligarkki, ja löytää itsensä hiilikaivokselta jos ylipäätään on hengissä.
 
Ehkä Jokereita ei miellä enää -oman kylän joukkueeksi- kun fanaattisimmat narripaitahaaveilijat? Kai se koetaan vieraaksi, kun ei viitsitä vääntäytyä laajoin joukoin katsomaan siperialaista lätkää?

Kahtokkee nyt marginaalilaji pesistä vaikka. Uskomattomat yleisömäärät tuppukylillä. Mutta joukkueet koetaan omiksi ja oman kylän jätkiä ja -tyttöjä joukkueet ainakin puolillaan.

Nokka pystyssä kulkevia pukumiehiä löytyy jokaisen jäähallin yläparvelta, se ei ole mikään Jokereiden yksinoikeus. Tosin kalevalapukumiehillä ei ole yleensä Armania päällä....

Ja voi olla niinkin, että jääkiekko joutuu jatkossa muutenkin hoitamaan suhdettaan yleisöön entistä visummin, ei ole kirkossa kuulutettu, että yleisömäärät ovat hakattuja kallioon kultakirjaimin.

Yksi mun pojista pelaa omassa ikäluokassaan ja olen joutunut silloin tällöin raahaamaan itseni keinokylmään halliin värjöttelemään. Onko tympeämpää -hupia- kuin pakata itsensä toppapukuun ja istua jäisellä penkillä ölähtelyä kuuntelemassa? Ulvontaa, karjuntaa ja molahtelua....voisi kuvitella joskus istuvansa apinaluolassa, jäisessä sellaisessa.
 
Mulla on trauma. Jääkiekkotrauma. Isobroidi pelasi lätkää ihan kääpiöstä lähtien ja mä jouduin kökkimään lapsuuteni niissä haisevissa helvetinloukoissa palelemassa. Mut armahdettiin 11 vuotiaana ja mulle ostettiin hevonen, sain viettää aikani tallilla. Kertaakaan en ole jäähalliin sen jälkeen mennyt enkä mene. Vittu. Ikinä.

Täysin mihinkään liittymätön välikommentti, oli vaan pakko avautua kun jääkiekko puski kysymättä ja pyytämättä näytölle.
 
Mulla on trauma. Jääkiekkotrauma. Isobroidi pelasi lätkää ihan kääpiöstä lähtien ja mä jouduin kökkimään lapsuuteni niissä haisevissa helvetinloukoissa palelemassa. Mut armahdettiin 11 vuotiaana ja mulle ostettiin hevonen, sain viettää aikani tallilla. Kertaakaan en ole jäähalliin sen jälkeen mennyt enkä mene. Vittu. Ikinä.

Täysin mihinkään liittymätön välikommentti, oli vaan pakko avautua kun jääkiekko puski kysymättä ja pyytämättä näytölle.
Minä soittelin musaa ja mainoksia yhden liigakauden ja sen jälkeen en ole käynyt hallissa kuin työni takia kerran..tuli kiintiö kerrasta täyteen..;)
 
Hjallis Harkimo myy Jokerit salaperäiselle suomalaiselle – "On muuten hyvä tyyppi"

Arkisto/Teemu Vestovuo
Liikemies Harry "Hjallis" Harkimokertoo Youtube-kanavallaan, että hän on löytänyt uuden omistajan Jokereille. Kanavalla Harkimolta kysytään, "Kuka tulee sun tilalle Jokereihin?".
Harkimo paljastaa, että kyseessä on suomalainen ostaja. Enempää hän ei vielä kerro.
– Valitettavasti sitä en voi vielä kertoa. Ennen kun joulupukki tulee, te tiedätte, kuka tulee mun tilalle Jokereihin. Muistakaa, että Jokereita ei myydä, jos se ei ole luotettava suomalainen ihminen. Se on varm, Harkimo sanoo.


– Kyllä se teille pian selviää. Se on muuten hyvä tyyppi.
Harkimo omistaa Jokereista 51 prosenttia. Hän kertoi huhtikuussa, että luopuu Jokereista, jotta voi keskittyä poliittiseen Liike Nyt -liikkeeseensä.
– Nyt on oikea aika irtautua Jokereista, Harkimo kertoi Ylen aamuohjelmassa.
Helsingin Jokerit on tehnyt KHL–taipaleensa aikana lähes 50 miljoonaa euroa tappiota. Vähemmistöosakkaat ovat kuitanneet kaikki tappiot.

Asiasta kertoi ensimmäisenä Iltalehti.

https://www.helsinginuutiset.fi/art...eraiselle-suomalaiselle-on-muuten-hyva-tyyppi
 
Hjallis Harkimo myy Jokerit salaperäiselle suomalaiselle – "On muuten hyvä tyyppi"

Arkisto/Teemu Vestovuo
Liikemies Harry "Hjallis" Harkimokertoo Youtube-kanavallaan, että hän on löytänyt uuden omistajan Jokereille. Kanavalla Harkimolta kysytään, "Kuka tulee sun tilalle Jokereihin?".
Harkimo paljastaa, että kyseessä on suomalainen ostaja. Enempää hän ei vielä kerro.
– Valitettavasti sitä en voi vielä kertoa. Ennen kun joulupukki tulee, te tiedätte, kuka tulee mun tilalle Jokereihin. Muistakaa, että Jokereita ei myydä, jos se ei ole luotettava suomalainen ihminen. Se on varm, Harkimo sanoo.


– Kyllä se teille pian selviää. Se on muuten hyvä tyyppi.
Harkimo omistaa Jokereista 51 prosenttia. Hän kertoi huhtikuussa, että luopuu Jokereista, jotta voi keskittyä poliittiseen Liike Nyt -liikkeeseensä.
– Nyt on oikea aika irtautua Jokereista, Harkimo kertoi Ylen aamuohjelmassa.
Helsingin Jokerit on tehnyt KHL–taipaleensa aikana lähes 50 miljoonaa euroa tappiota. Vähemmistöosakkaat ovat kuitanneet kaikki tappiot.

Asiasta kertoi ensimmäisenä Iltalehti.

https://www.helsinginuutiset.fi/art...eraiselle-suomalaiselle-on-muuten-hyva-tyyppi
"Ostaja on suomalainen."
Just, niinhän tuon Hartwall Arenankin omistaja on "suomalainen".
 
Mistä nyt sitten rahat ostoon ja tappiollisen toiminnan pyörittämiseen?
Tuohon liittynee myös että aiemmat pääomalainat joilla tappiot on katettu on pääomitettu ennen kauppaa. Siitä huolimatta tuskin Kurrilla on papua pyörittää tappiollista toimintaa kovin kauaa, joten jäämme vielä odottamaan mitä tulee ilmi.
 
Tuohon liittynee myös että aiemmat pääomalainat joilla tappiot on katettu on pääomitettu ennen kauppaa. Siitä huolimatta tuskin Kurrilla on papua pyörittää tappiollista toimintaa kovin kauaa, joten jäämme vielä odottamaan mitä tulee ilmi.
Jotenkin nimen Jari Kurri yhteydessä ensimmäinen mielleyhtymä (jonka olen henkilökohtaisesti haastattelujen yms. perusteella muodostanut) ei minulla ole "Kova bisnesmies" tai "massikeisari". Tekihän se rumasti rahaa NHL-urallaan, mutta toisaalta silloin palkat eivät kuitenkaan olleet nykyistä luokkaa, eikä Kurri kaikkein kovin supertähti. Sen sijaan tämän uutisen yhteydessä mieleen tulee ilkeä termi "keulakuva", jos haluamme välttää Leninin lanseeraamaa ilkeämielistä termiä.

Mutta katsotaan nyt, mitä tuolta lopulta paljastuu. Jatkoaika.com kertonee tarkemmin.
 
Tämä noin vuoden vanha artikkeli avaa tuota kuviota ihan hyvin.


Kurria tuossa ei mainita, koska aikanaan Selänne oli ykkösbulvaaniehdokas.

Kun nyt tämän kaupan yhteydessä puhutaan kotimaisesta rahoituksesta, lienee siinä taas joitakin uusia pöytälaatikkoyhtiöitä, jotka saavat ihmeellistä rahoitusta joltain ihmeelliseltä taholta. Saa nyt nähdä kuinka hyvin tavanomaiset veijarit ovat vääntäneet rahoituskuvion piiloon julkisuudelta, jotteivät pakotteet heti iske päälle.


Jos Venäjältä tarvitaan hämärämiehiä kuten tuon Helsingin telakan osalta, niitä kyllä riittää. Kreml kertoo hämäräliikemiehelle että nyt Venäjä tarvitsee sinua, ja jos ei miellytä teemme pari verotarkastusta. Sen jälkeen miellyttää.

Kukaan järkevä taho ei lähde rahoittamaan toimintaa joka tuottaa lähemmäksi kymmenen miljoonaa euroa tappiota vuodessa, paitsi Kremlin kätyrit, joilla on ihan eri tavoitteet kuin urheilulliset tai rahan ansaitseminen.

Ja sanoinko jo, että tuo areena ei ole mikään hyvä bisnes, koska sunnittelussa on mokattu siten ettei areenaa saada muutettua tarpeeksi nopeasti käytöstä toiseen ja kamojen sisään- ja ulosraijaaminen on liian hidasta suunnittelun vanhanaikaisuuden suhteen. Se tarkoittaa että areenalle ei saa tarpeeksi tapahtumia, vaikka sitä haluttaisiin käyttää joka päivänä vuodessa. Venäläisillä on siis areena joka ei tee fyrkkaa vaan on hiinä ja hiinä pääseekö se edes omilleen.

-------
Edit:
Vielä ollaan sinisilmäisiä

 
Back
Top