Maidan
Respected Leader
Tätä sama aatelia oli minullakin. Vuodesta 91. Päältä täydettävä, en muista tyyppia enää. Se sitten alkoi pestää huonosti, ei ottanut enää vettä, joten arvelin että se on ikäloppui. Päätin heti ostaa samanmallisen.Olen pessyt pyykkini 90 -luvun alusta Mielellä, joka on pyykkikoneiden aatelia
Nyt vähän yliviikon minulla OLI uusi Miele, W 668 F, johon petyin kovasti ja olen jo kuvaillut kokemustani. Tuli kaupan purkua, joten sekin viettin pois. Epäilen että siinä huuhtelussa oli jotain muuta kun tämä vesipihiys, nimittäin kokeilin jopa pestää hyvin maltillisellä pesuainemäärällä, eli reilusti alle suositusta, mutta vaatteetkin oli aika puhtaat ja sitten seurasin miltä huuhteluvesi näytti, pahalta näytti. Piti huuhdella lisää ja lisää "vesi plussalla" mutta pyykikään oli tunkkainen, eikä pestyn näköinen. Pesutuloksessa siis tällä Mielellä oli niin selvä ero vanhan verrattuna, lisäksi kone teki muutaman t-paidan kertaheitolla jotenkin liian kuluneen näköisiksi, nukkautuneeksi, kuluneet silmissä, vaikkei osaa niistä tietenkään edes ollut uusia. Oletin myös että uudessa konessa ne hinkautui toisiinsa vähässä vedessä liika. Ennen tätä en todellakaan osannut aavistaa,miten pahalta tämä vesi-ja energiasäästö voi olla pesukoneissa.
Nyt minua harmittaa että vanha viettiin, vaikka järjellä tajuan että sen remontti olisi maksanut maltaita.
Jos sinulla on vielä normaali pyykkiPESUkone, joka käyttää vettä, pitää sitä hyvää huolta, kun arresta Itse yritin parhaani mukaan, käytin joskus sitruunahappoakin ja muuta puhdistusta, sihdintä puhdistin myös säännöllisesti, pyöritin 90 asteessakin, aina kun muistin. Ehkei tarpeeksi sittenkin, mutta 23 v on kai pitkä ikä koneelle.
Nyt en oikein tietää mitä konetta edes ostan, onneksi meillä on pesutupa viereisessa talossa. Voi olla mahdollista että tämä uusi Miele tietenkin olisi voinut olla maanantaikappale, mutta kun tutustuin kuluttaijen palautteisiin nykykoneista ja, valitettavasti juuri Mielen koneista, niin tulin surulliseksi. Pesu-ja huuhtelutulokset ovat selvästi huonontuneet uusien koneiden myötä.