Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Löytyikö kirjasta mitään uutta tai muuten vaan mainitsemisen arvoista?Katso liite: 47354
Äsken luin tuon Koiviston Karjala-politiikkaan liittyvän kirjan.
Katso liite: 47385
Suosittelen tuota teosta, jonka äsken luin.
Juttua Jussi Niinistön uutuuskirjasta.
Paavo Susitaival oli everstiluutnantti ja IKL:n perustajia – Elämäkerran kirjoittanut Jussi Niinistö ei näe yhtäläisyyttä sinimustissa ennen ja nyt: Puhutaan eri asioista
Entinen kansanedustaja ja ministeri kommentoi uuden kirjansa yhteydessä myös nykypäivän nationalismia ja kansallismielistä liikehdintää.yle.fi
Tiukkatahtinen esikoistrilleri huomispäivän Suomesta nostaa sykkeen ja salpaa hengityksen. Syvä talouskriisi repii Suomen kansaa kahtia. Suurmielenosoituksen alla nuori nainen sytyttää itsensä tuleen. Jälkeensä hän jättää salaisuuden, joka voisi kaataa maan hallituksen. Nuori pääministeri Leo Koski herää tosielämän painajaiseen. Hän on joutunut keskelle valtapeliä, jossa panoksena on paljon enemmän kuin hänen oma henkensä. Koskella on vain vuorokausi aikaa selvittää juoni, joka uhkaa tuhansien ihmisten henkeä ja koko Suomen tulevaisuutta.Niskakankaan Roihu tarttui käteen. Poliittinen trilleri lähitulevaisuudesta, kun globaali velkapommi iski näpeille, ja Suomikin kärvistelee tiukassa lamassa. Muutama eka luku luettu, palaan asiaan kun kirja luettu.
Katso liite: 47347
Luin kirjan ja samaa mieltä kanssasi. Hyvä kokonaisuus.Tiukkatahtinen esikoistrilleri huomispäivän Suomesta nostaa sykkeen ja salpaa hengityksen. Syvä talouskriisi repii Suomen kansaa kahtia. Suurmielenosoituksen alla nuori nainen sytyttää itsensä tuleen. Jälkeensä hän jättää salaisuuden, joka voisi kaataa maan hallituksen. Nuori pääministeri Leo Koski herää tosielämän painajaiseen. Hän on joutunut keskelle valtapeliä, jossa panoksena on paljon enemmän kuin hänen oma henkensä. Koskella on vain vuorokausi aikaa selvittää juoni, joka uhkaa tuhansien ihmisten henkeä ja koko Suomen tulevaisuutta.
Hesarin politiikan ja talouden toimittajan esikoisromaani luettu läpi. Hienoa että tällainenkin kirja kirjoitettu. Niskakangas maalailee lähitulevaisuuden Suomea maailmassa, jossa painetun rahan kupla on puhjennut ja maailman sekä Suomen talous syöksynyt syvään lamaan. Valtiolla ei ole varoja, ja lainaa ei saa mistään. Eriarvoisuus kasvaa voimakkaasti. Kaiken tämän keskelle Niskakangas maalailee poliittista trilleriä, jossa yhdistynyt vasemmiston juonii oikeistohallituksen pään menoksi.
Kirja on parhaimmillaan näiden taustan maalailujen parissa, Niskakangas on siinä omimmillaan. Juoni on kunnianhimoinen, ja ajoittain toimii oikeinkin hyvin, ajoittain jokin tökkii, en osaa sanoa mikä. Hahmot jäävät hieman ohuiksi mutta niin Remekselläkin. Välillä pitkiä puheenvuoroja, mutta niinhän vaikka Da Vinci koodissakin välillä vaan piti lukijalle kertoa paljon.
Ihan OK kirja, josta vain jotenkin olisi toivonut vielä parempaa, aihe on ajankohtainen ja teemaa käsitellään mielenkiintoisesti. Lupaava esikoisteos ilman muuta. Lisää vaan.
Olisi mielenkiintoista kuulla miten kirja muille kolahti.
Kyllä, kokonaisuus kannatteli, tiistaista perjantaihin meni 550 sivua lukiessa, välillä piti laittaa hetkeksi sivuun, mutta pitihän se loppuun sitten saada taas pian.Luin kirjan ja samaa mieltä kanssasi. Hyvä kokonaisuus.
Jep, ostin kirjan, kun huomasin sinun vinkkisi siitä ja meni kyllä ripeästi maaliin. Minusta siinä on paljon sellaista, joka voisi tietyin ehdoin tapahtuakin.Kyllä, kokonaisuus kannatteli, tiistaista perjantaihin meni 550 sivua lukiessa, välillä piti laittaa hetkeksi sivuun, mutta pitihän se loppuun sitten saada taas pian.
Luin kyllä kaikki Pahkasiat pienenä poikana, todennäköisesti ymmärtämättä huumorin kaikkia nyansseja. MAD oli enemmän minun makuuni.
Sitten oli Myrkky, jota en aktiivisesti lukenut, mutta ketkä olivat sen lajityypin faneja, niin tässä erinomainen artikkeli.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2021/...astan-portit-1990-luvun-likaisin-nuortenlehti
Itse olen lukenut 80-luvun Lehväslaihoja silloin ns tuoreeltaan kypsässä 10-12-vuoden iässä, silloin ne kolahtivat ja tuntuivat toimivilta. Ja Panssarisotaa ihan aikuisiällä, se oli kyllä hyvä minusta. Sitten olen lukenut yhden viimeisistä Sotakamreerin kirjoista, Ei tuumaakaan, ja se oli kyllä tuota pieremistä yms, eli aika oli ajanut kirjailijasta jo ohi. Pitäisi joskus ryhdistäytyä ja lukea vanhat Lehväslaihot (ja tietysti Esa Anttalat) ja katsoa miten ne toimisivat nykyisin ?Ilta Reino Lehväslaihon seurassa.
Oletan että tarinassa on mukana kaikki kirjailijalle olennaiset elementit. Kaukopartiosissit kärsivät ilmavaivoista. Kärjessä etenevät kolttatiedustelijat haistavat vihollisen väijytykset kilometrin päästä ja lopussa kaikki sissit saavat roppakaupalla kunniamerkkejä ja ylennyksiä.
Katso liite: 47444
Minulla oli juuri jokin aika sitten tällainen Lehväslaiho-projekti. Aloitin Panssarisodasta ja mikäs se oli se SS Bombata tai joki (muuten Lehväslaihon paras kirja tuo meriromaani), jatkoin siitä kirja per vuosikymmen. Tulin tulokseen, että vielä 90-luvun alkuun taso säilyi jotenkin, mutta sitten mukaan tuli aivan ihmeellisiä elementtejä. Jonkinlaisia uskonnollisia näkyjä oli monessa kirjassa, enkeleitä vilisi ja kaiken maailman yliluonnollisuutta.Itse olen lukenut 80-luvun Lehväslaihoja silloin ns tuoreeltaan kypsässä 10-12-vuoden iässä, silloin ne kolahtivat ja tuntuivat toimivilta. Ja Panssarisotaa ihan aikuisiällä, se oli kyllä hyvä minusta. Sitten olen lukenut yhden viimeisistä Sotakamreerin kirjoista, Ei tuumaakaan, ja se oli kyllä tuota pieremistä yms, eli aika oli ajanut kirjailijasta jo ohi. Pitäisi joskus ryhdistäytyä ja lukea vanhat Lehväslaihot (ja tietysti Esa Anttalat) ja katsoa miten ne toimisivat nykyisin ?