Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Minulle on siunaantunut satojen sotahistoriallisten kirjojen kokoelma.
Poikani 2,5v tykkää katsella kirjojen kuvia aina ennen nukkumaan menoa. Jostain kumman syystä käteen päätyy aina Saksaan liittyviä kirjoja. Tänään illalla katseltiin Dritte Nordland SS vapaaehtoisista kertovaa kirjaa sekä Wehrmachtin panssarit Suomessa.
ITI ITI ja taas osoitetaan panssarivaunun kuvaa.
Minulle on siunaantunut satojen sotahistoriallisten kirjojen kokoelma.
Poikani 2,5v tykkää katsella kirjojen kuvia aina ennen nukkumaan menoa. Jostain kumman syystä käteen päätyy aina Saksaan liittyviä kirjoja. Tänään illalla katseltiin Dritte Nordland SS vapaaehtoisista kertovaa kirjaa sekä Wehrmachtin panssarit Suomessa.
ITI ITI ja taas osoitetaan panssarivaunun kuvaa.
Suomessa oli myös toista ranskalaista sotasaalisvaunuja saksalaisilla. Muokkaan tänne vaunun nimen kun olen sen tarkistanut.Yhtena erikoisimmista Suomen Lapissa oli ehka (kuvassa kaksi suomalaisten tuhoamaa vaunua) saksalaisten riveissa palvellut ranskalainen sotavankipanssari S35 SOMUA...
http://www.kaleva.fi/uutiset/galler...ella-paikkakunnalla-pohjoisessa/8774/1986700/
Kiitos @Ottoville loputtomille kuva-arkistoillesi etta toit taman esille, en edes tiennyt etta noita oli Suomessa...
Ja hyvaa Vapun aattoa kaikille 'Kirjat'-ketjun lukijoille ja kirjoittajille. Yksi taman hienon foorumin kaikkein antavimmista ketjuista.
Suomessa oli myös toista ranskalaista sotasaalisvaunuja saksalaisilla. Muokkaan tänne vaunun nimen kun olen sen tarkistanut.
Turussa oli Ravintola Koulun pihalla pienimuotoinen panssarimuseo tournee aikanaan. Tarjosin muutamalle Sturm veteraanille siinä teltalla hernekeitot. Olipa Börre myös suikka päässään siinä samassa pöydässä. Hieno mies oli muuten! Joku näytti mustavalkoista valokuvaa tavarajunasta jonka vaunuissa oli panzer 4 vaunuja. Kuva oli otettu pohjoisessa. Joku asiantuntija ilmeisesti Panssarimuseosta väitti ettei kuva voi olla Suomen Lapista. Kyseisiä vaunuja ei pitänyt olla siellä. Tästä nyt 10+ vuotta joten en kaikkea keskustelusta muista.
Kyseessä oli saksalaisia vaunuja.Saksalaisia Pz nelosia? Suomalaiset Pz nelkuthan kävi kääntymässä Oulun yläpuolella mistä on paljon kuvia SA-kuva.fi palvelussakin.
Saksalaisia Pz nelosia? Suomalaiset Pz nelkuthan kävi kääntymässä Oulun yläpuolella mistä on paljon kuvia SA-kuva.fi palvelussakin.
Kyllä, siellä todellakin käytiin kokeilemassa suomalaisten Pz IV vaunuilla ja todettiin, että alue ei sovi niille.
Suomalaisten panssarimiesten arvioiden mukaan T-34 oli ainoa passeli vaunu Lapin oloihin.
Mitä saksalaista panssarikalustoa oli Petroskoissa eli Äänislinnassa jatkosodan aikana?
Isoisäni ystävystyi sakemannien kanssa ja he esittelivät kalustoa hänelle siellä. En edes tiedä oliko kyseessä panssarivaunut vai jotain muuta.