Kirjat

Minä ajattelin lukea, mutta aika harva taitaa tällä palstalla samaan sortua. Toimittaja Haimila on punainen vaate monelle.
Minä entrasin vähän käsitystäni #LauraHammerista.

Oli ollut vuodon aluksi yhteydessä puolustusvoimien kontakteihinsa, ja yrittänyt selvittää onko kyseessä yhtään tolkullinen asia.

PV:n kontaktit ei ollu korviansa lotkauttaneet.

Muistinvaraisesti kirjoitettu.
 
Minä entrasin vähän käsitystäni #LauraHammerista.

Oli ollut vuodon aluksi yhteydessä puolustusvoimien kontakteihinsa, ja yrittänyt selvittää onko kyseessä yhtään tolkullinen asia.

PV:n kontaktit ei ollu korviansa lotkauttaneet.

Muistinvaraisesti kirjoitettu.
Sama täällä.

Sitä paitsi, Martti J. Kari on selvästikin tehnyt Halmisen kanssa yhteistyötä tämän kirjan merkeissä. Jos Kari on luottanut Halmiseen, niin eiköhän me mpnettiläisetkin voida kirja lukea.
 
Storytel:n palvelussa Käsikirjoitukset eivät pala sekä luettavana että kuunneltavana.
Saattaa ensi yö jäädä vähille unille.
 
Joo, samoin Bookbeatissa. Näissä kirjojen streamauspalveluissa on kyllä etuna mm se, että kirjat saa jonottamatta.
 
Ja ammattisotilaaksi oli kai aika poikkeuksellinen älykköpersoona. Ei ainakaan vähennä mielenkiintoani kirjaa kohtaan.
Gustav Hägglundin mukaan kevyesti lahjakkain sodan jälkeisen ajan kenraali. Hägglund oli toiminut Pajusen avustajana, asiakirjoja oli pitänyt etsiä arkistohuoneesta kenraalin virkahuoneen yhteydessä ja niistä vielä jokin tietokin, kun tämä oli jo kävellyt sisään ja kysynyt Hägglundilta että jokos alkaa olla valmista. Hän ei Hägglundin mukaan ymmärtänyt, että taviksilla nyt ottaa enemmän aikaa. Pajunen kuulema soitti erinäisiä instrumenttejä ja tietenkin hallitsi useita kieliä. Tutulle toimittajalle arvosteli Norjan politiikkaa tyhmäksi, kun luuli ettei haastattelu ollut vielä alkanut, mutta alkanut oli ja pian oli kenraalin mielipide lehdestä luettavissa. Tällainen ei Koiviston (?) aikana sopinut, eikä Pajusesta koskaan tullut komentajaa.
 
Aloitin Martti J. Karin muistelmia. Kyseessä tosiaan muistelmateos, jonka Halminen on toimittanut. Halminen ja Kari olivat pitkäaikaisia tuttavia ennestään ja Kari oli itse pyytänyt Halmisen muistelmiensa kirjoittajaksi. Karin omaa kertomusta täydentää otteet haastatteluista, joissa Halminen oli Kari haastatellut ja lisäksi mausteena on muiden aikalaiskertomuksia. Teoksen käsikirjoitus on hyväksytetty sotilastiedustelussa etukäteen.

Hyvin kirjoitettua ja mielenkiintoista juttua. Olen päässyt vasta Karin kadettiaikoihin.
 
Aloitin Martti J. Karin muistelmia. Kyseessä tosiaan muistelmateos, jonka Halminen on toimittanut. Halminen ja Kari olivat pitkäaikaisia tuttavia ennestään ja Kari oli itse pyytänyt Halmisen muistelmiensa kirjoittajaksi. Karin omaa kertomusta täydentää otteet haastatteluista, joissa Halminen oli Kari haastatellut ja lisäksi mausteena on muiden aikalaiskertomuksia. Teoksen käsikirjoitus on hyväksytetty sotilastiedustelussa etukäteen.

Hyvin kirjoitettua ja mielenkiintoista juttua. Olen päässyt vasta Karin kadettiaikoihin.
Mielellään sitten varoituksia juonipaljastuksista, jos meinaat sitämukaa tänne rapsata :cool:
Em mää kerkee ennen ku ensi yönä itte lukemaan.
 
Olen nyt kuunnellut 55% (5/9h) kirjasta storytellin kautta. Erittäin mielenkiintoinen kirja, vaikka ei mikään kerronnallinen mestariteos, tempaa mukaansa juuri aiheiden kiinnostavuuden kautta. Suosittelen kaikille. Jatkuvasti vilahtelee maanpuolustusta seuraavalle siviilillekkin tuttuja nimiä.
 
Viimeksi muokattu:
Karin kirja parhaillaan menossa. Elämänmakuista kerrontaa. Menossa siinä kohtaa, kun päähenkilö lähtee 90-luvun puolivälissä Sotakorkeaan. Tähän mennessä todella mielenkiintoista juttua mm. Viestikoelaitoksen suorittamista tiedustelulennoista.
Mä oon jo Bosniassa, s. 150.
 
Back
Top