Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jos on hyvä, luen itsekin. Mukavasti olisi kirjastolaitoksen kautta saatavilla.Tämä tuli vastaan nettidivarissa. Kirjoittaja Paul Karl Schmidt toimi sodan aikana ulkoministeri Ribbentropin lehdistösihteerinä. Sodan jälkeen julkaisi lukuisia sotakirjoja. Osa näistä on suomennettu.
Katso liite: 95542
Jos on hyvä, luen itsekin. Mukavasti olisi kirjastolaitoksen kautta saatavilla.
En tarkoita tuota näkökulmaa lainkaan, vaan Fergusonin kirjassa on luku, jossa muistelijat kuvaavat sotaa ylivertaisena seikkailuna jne. Nuo esimerkkisi ovat 100 % päinvastaista kantaa.Siis onhan tuossa monenlaista kulmaa, kuten vaikka länsiliittoutuneiden pasifistit ja jenkkien puolueettomat tai Saksan Schollin sisarukset, eli kyllä sotaan osallistuminen kyseenalaistetaan ja nimenomaan suurempaan kehykseen peilaten, eli ei vain yksittäisinä mielipiteinä.
Sori, luin huonosti. Ei suoraan tuommoista, mutta kerrotaan kyllä muutaman henkilön kohdalla tuosta ilmiöstä. Tuossa kirjassa ei ole varsinaisia lukuja, vaan se vain etenee marraskuun alusta loppuun.En tarkoita tuota näkökulmaa lainkaan, vaan Fergusonin kirjassa on luku, jossa muistelijat kuvaavat sotaa ylivertaisena seikkailuna jne. Nuo esimerkkisi ovat 100 % päinvastaista kantaa.
Saksalaisnäkökulma Normandiasta minua kiinnostaisikin kovasti. Siitä ei ole itselleni osunut mitään kohdalle (en ole tosin varsinaisesti tullut etsineeksikään), mitä nyt vanha kunnon Cornelius Ryanin Atlantin valli murtuu sekä kirjana että tietenkin leffana.Aiemmin on tullut luettua saman tekijän Venäjän rintamaa kuvaavat kirjat Marssi Venäjälle ja Poltettu maa. Vahva saksalaispainotushan näissä toki on.
Vince Milano: Taistelu Normandiasta - Maihinnousu saksalaisten silminSaksalaisnäkökulma Normandiasta minua kiinnostaisikin kovasti. Siitä ei ole itselleni osunut mitään kohdalle (en ole tosin varsinaisesti tullut etsineeksikään), mitä nyt vanha kunnon Cornelius Ryanin Atlantin valli murtuu sekä kirjana että tietenkin leffana.
Olisipa kiva, jos joskus Atlantin valli murtuu viitsittäisiin uudelleenfilmatisoida ja käsikirjoituksessa ottaa lisänä mukaan se, mikä alkuperäisen kirjan aikana oli vielä tiukasti salaista. Lähinnä tiedustelun tekemiset ja merkitys, jotka silloin aikoinaan olivat vielä 100% Ultraa jne.
Tuota Otto Hennig:in kirjaa olen metsästänyt. Painokset loppu, ei löydy mistään. Hyvä kirja olen sen lukenut, mutta haluaisin sen hyllyyni.
Osaako kukaan sanoa tästä mitään syvällisempää ? Kilpaileeko missä määrin esim. Erkki Käkelän teosten sisällön kanssa ?
Katso liite: 95564
Laitoinpa kirjaston kautta tilaukseen. Kokonainen yksi kappale löytyi. Näyttäisi tosiaan lukemisen arvoiselta.Selvittelin vähän kirjan taustoja. Ymmärtääkseni kirjoittaja toimi itse Rynnäkkötykkipataljoonassa Sturmin ampujana. Eli tässä lienee autenttiset ja ainoat olemassa olevat suomalaiset rynnäkkötykkimuistelmat ? Nettidivareissa pyydetään jopa 70 euroa. Huuto.netistä sain nyt tämän vähän halvemmalla. Ilmeisesti omakustanne ja hyvin pieni painos. Ilmestyi vuosituhannen vaihteessa. Kuulemma täydentää oivasti Erkki Käkelän Panssaridivisioonan historiasta kertovia teoksia.
Kirja on erittäin hyvä. Toivottavasti saataisiin ihan kunnon kovakantinen uusintapainos. Kirjassa on paljon materiaalia, mitä ei missään muussa kirjassa ole. Valtaosa tekstistä on siis muisteloita. Varsinaiset muistelmat ei ole syystä, että siinä on paljoin muittenkin kuin Leppäsen muisteloita.Osaako kukaan sanoa tästä mitään syvällisempää ? Kilpaileeko missä määrin esim. Erkki Käkelän teosten sisällön kanssa ?
Katso liite: 95564