Lämsä oli Pikku-Roballa ensin piirin apulaispäällikkö ja sen jälkeen päällikkö, kun itse olin Roballa. Sitten laitos lakkautettiin ja toiminnot siirrettiin Pasilaan, missä J-P jatkoi eläkkeelle jäämisen saakka.
Vaikka oli Roban ykkösmies, niin aina oli työhuoneen ovi auki kaikille, heitti herjaa jokaisen kanssa ja tunsi jokaisen alaisensa (noin 200 henkilöä) etunimeltä. Varsin pidetty päällikkö. Oli myös juttumiehiä; kirjoitti etupäässä pakinatyylisiä juttuja erilaisiin poliisien julkaisuihin ja muihinkin.
Odotukseni näitä kirjoja kohtaan olivat varsin korkealla, ja pettymys oli suuri kun luin (tai itse asiassa kuuntelin) tämän. Sinänsä ihan letkeää kerrontaa, mutta aivan liian seikkaperäisesti käydään läpi ihan pieniäkin sattumuksia ja ihan liikaa kerrotaan, paljonko maksoi evääksi ostettu Elannon sekaleipä ja gouter-makkara. Sarjan toista kirjaa aloittelin myös, mutta meno ei vaikuttanut paranevan. Vaikka Suomen lähihistoria ja suomalainen arki esim 70-luvulla tietyllä tasolla kiinnostavatkin, niin tässä olisi täytynyt tehdä editointia aika rankalla kädellä. Luulen, että lopputulos olisi ollut parempi jos trilogia olisi typistetty yksiin kansiin. Toki voi olla että tulossa oleva kolmas osa on parempi...