Kirjat

Mitä suomennettuja Red storm rising kirjan tapaisia kirjoja suosittelisitte?

Suomennettuja sotatrillereitä / teknotrillereitä joissa soditaan modernilla kalustolla ? Eipä niitä turhan montaa ole. Kotimaisista nyt tulee ensimmäisenä mieleen Antti Kauranteen Punainen Porvoo ja Jere Laineen Sota 2016. Molemmissa on puutteensa ja asiavirheensä, mutta tutustumisen arvoisia ovat kyllä.
 
Suomennettuja sotatrillereitä / teknotrillereitä joissa soditaan modernilla kalustolla ? Eipä niitä turhan montaa ole. Kotimaisista nyt tulee ensimmäisenä mieleen Antti Kauranteen Punainen Porvoo ja Jere Laineen Sota 2016. Molemmissa on puutteensa ja asiavirheensä, mutta tutustumisen arvoisia ovat kyllä.
Horna ja Jäätynyt helvetti, jälkimmäinen muistaakseni jatko-osa. Eka ihan hyvä ja toinen toistaa jo vähän itseään.
Käydään taisteluja Kotkan alueella.
 
Horna ja Jäätynyt helvetti, jälkimmäinen muistaakseni jatko-osa. Eka ihan hyvä ja toinen toistaa jo vähän itseään.
Käydään taisteluja Kotkan alueella.

Remeksen Jäätyneessä Helvetissä oli se öljyjalostamon sabotaasi, jonka torjuntaan heitettiin erkkareita. Mutta onko tuossa Hornassa sitten mukana ihan kunnon sotimistakin vai samaa erikoisjoukkokikkailua ?
 
Remeksen Jäätyneessä Helvetissä oli se öljyjalostamon sabotaasi, jonka torjuntaan heitettiin erkkareita. Mutta onko tuossa Hornassa sitten mukana ihan kunnon sotimistakin vai samaa erikoisjoukkokikkailua ?
Hornassa oli sitten jo ihan sotimista osaksi. Kotkassa taistelivat lopulla. Itse pidin Hornasta enemmän.
 
OK. Kiitoksia. Pitänee katsastaa, vaikka en olekaan enää mikään varsinainen Remes -fani. Alkupään tuotanto oli hyvää, uudempi ei enää niinkään.
Sama täällä, en oikein pidä kauheasti Remeksestä, jäätyvä helvettikin oli aika nihkeä lukea mutta Horna meni nopeasti
 
Mulla on menossa kirja nimeltään:Keisari Aarnio. Olen noin puolessa välissä ja jos ennen epäilin jotain, että Aarnio olisikin syytön ja ajojahdin kohde, en epäile enää. Vankila on oikea paikka miehelle. Vaikuttaa olevan älykäs, tunteeton, laskelmoiva psykopaatti.

Tuota ennen luin kirjan: Stuka-lentäjä Hans Ulrich Rudel. Hurja ukko, noin lyhyesti sanottuna ja hyvä kirja.
 
Sain juuri luettua Steven Lee Myersin - Uusi Tsaari Vladimir Putin ja hänen Venäjänsä. Erittäin suositeltavaa luettavaa jokaiselle kuka Sun Tzun oppien mukaan haluaa tuntea ("mahdollisen") vihollisensa. Kirja käy Putinin elämän läpi lapsesta asti, antaa lukijalle vähintäänkin riittävästi laajuutta muodostaa oma käsityksensä ja on riittävän neutraalilla otteella lähestytty noinkin synkkää hahmoa. Kirja kuvaa hienosti sitä mikä isolla osalla länsimaissa jää huomaamatta: julkisuus Venäjällä on aivan toista kuin lännessä ja sitä kontrolloidaan vaikka lyijyllä valtion toimesta jos johtoportaalla on sen omat intressit edes vaarassa uhkaantua. Erinomainen perusteos mielestäni nykyvenäjän meiningin kuvaajana!

Edit: lisätty linkki kirjaan http://www.adlibris.com/fi/kirja/uusi-tsaari---vladimir-putin-ja-hanen-venajansa-9789522793492
 
Nyt olen aloittamassa kasariklassikko Red Armyä, tarttui Amazon UK:sta käytetty kovakantinen haaviin GBP 1.50 + postimaksut hintaan.



Hemmetti, notta oikean kirjan lukeminen meinaa olla vaikeaa ja vaivalloista...Tabletit ja kindlet ovat olevinaan niin paljon näppärämpiä... :p

Minä olen lukenut "alan" kirjoja iPadilla,MBP:llä (läppäri), ja perinteisesti. Kyllä loppujen lopuksi kirja on kätevä, ei tarvitse huolehtia koneen sähköistä, riittää kun lukuvaloon löytyy sähköä.
iPadi rupeaa jossain vaihessa painamaan ja MBP - 2011 kuumeni ja tuulettimet huuti, nykyinen MBP 2017 ei kuumene eikä tuulettimet huuda, mutta sekin rupeaa jossain vaiheessa painamaan, ja noiden sähköisten vekottimien lukeminen ulkona aurinkoisella kelillä on haasteellista..

Oikeassa kirjassa on se hyvä puoli että, niitä hommatessa huomaa kohta omistavansa pienoisen kirjaston.... eikä tarvitse murehtia kirjojen katoamisesta bittiavaruuteen.

Siis oikea fyysinen kirja rules.:D
 
Viimeksi muokattu:
Minä olen lukenut "alan" kirjoja iPadilla,MBP:llä (läppäri), ja perinteisesti. Kyllä koppujen lopuksi kirja on kätevä, ei tarvitse huolehtia koneen sähköistä, riittää kun lukuvaloon löytyy sähköä.
iPadi rupeaa jossain vaihessa painamaan ja MBP - 2011 kuumeni ja tuulettimet huuti, nykyinen MBP 2017 ei kuumene eikä tuulettimet huuda, mutta sekin rupeaa jossain vaiheessa painamaan.

Oikeassa kirjassa on se hyvä puoli että, niitä hommatessa huomaa kohta omistavansa pienoisen kirjaston.... eikä tarvitse murehtia kirjojen katoamisesta bittiavaruuteen.

Siis oikea fyysinen kirja rules.:D

Ainoa mikä sähköisessä muodossa on etuna, on "etsi" toiminto ja useamman teoksen liikuteltavuus. Muutoin perinteisen kirjan käyttöliittymä ja käytettävyys on parempi.
 
Minä olen lukenut "alan" kirjoja iPadilla,MBP:llä (läppäri), ja perinteisesti. Kyllä loppujen lopuksi kirja on kätevä, ei tarvitse huolehtia koneen sähköistä, riittää kun lukuvaloon löytyy sähköä.
iPadi rupeaa jossain vaihessa painamaan ja MBP - 2011 kuumeni ja tuulettimet huuti, nykyinen MBP 2017 ei kuumene eikä tuulettimet huuda, mutta sekin rupeaa jossain vaiheessa painamaan, ja noiden sähköisten vekottimien lukeminen ulkona aurinkoisella kelillä on haasteellista..

Oikeassa kirjassa on se hyvä puoli että, niitä hommatessa huomaa kohta omistavansa pienoisen kirjaston.... eikä tarvitse murehtia kirjojen katoamisesta bittiavaruuteen.

Siis oikea fyysinen kirja rules.:D

No tätä mieltä minäkin olin, enkä olisi voinut kuvitellakaan että mikään sitä muuttaisi. Onhan oikea kirja sentään oikea kirja.

Ainoa mikä sähköisessä muodossa on etuna, on "etsi" toiminto ja useamman teoksen liikuteltavuus. Muutoin perinteisen kirjan käyttöliittymä ja käytettävyys on parempi.

Jotenkin sitten pikku hiljaa Kindle appi vei voiton. Aluksi luki pari kirjaa, sitten paha vei koko käden :p Joku sähköinen härpäke on aina saatavilla, appi auki ja lukemaan siitä mihin viimeksi jäi.

Sitten se, että uuden kirjan saa saman tien luettavaksi. Ja osa kirjoista on todella halpoja. Ostan harvoin jos koskaan uutuuksia, katselen tarjouksien perään. Viime viikolla ostin David Glanzin "Barbarossa Derailed" tiiliskivisarjan toisen osan kattaen Smolenskin taistelut 1941 hintaan USD 3.95. WTF!

Kindle lukija on sitten kokonaan oma juttu. En tajunnut mikä idea siinä pienessä rumassa laitteessa on, ennen kuin sain sellaisen käteeni. Ihan paras keksintö ikinä. Kahden-kolmen viikon akunkesto. Sähköistä paperia voi lukea vaikka rannalla. Pienellä taustavalolla voi lukea vaikka sängyssä, ilman että vieressä tuhiseva puoliso häiriintyy. Ei enää "yksi sivu vielä" keskusteluja :)
 
Olisi kyllä mielenkiintoista tutkia, kuinka moni lukee nykyisin kirjoja perinteisellä tavalla ja kuka elektronisella.
 
Olisi kyllä mielenkiintoista tutkia, kuinka moni lukee nykyisin kirjoja perinteisellä tavalla ja kuka elektronisella.

Molempia. Sähköisessä muodossa lähinnä ohjekirjoja tai vastaavia, sekä myös public domain kirjoja.
Esimerkkinä vaikka: "Small unit actions during the German campaign in Russia", noista tekijänoikeudettomista, vapaaseen käyttöön annetuista.
Linkki: https://archive.org/details/PAM20-269

Siis tabletilta luen, pöytäkoneelta en viitsi kirjoja lukea.
 
Äänikirjat varsinkin jos kirja on englanniksi niin tietokoneella tai puhelimella.
Lopput ihan perinteisessä muodossa. En oikein pidä lukemista esim Ipadilla.
 
Mielenkiintoiselta vaikuttavaa sotilasilmailun historiaa vähän tunnetusta aiheesta.

http://www.aviationshop.fi/product_info.php?products_id=4225

Kertoo itäblokin lentäjistä, jotka loikkasivat länteen lentämällä MiG-15 -hävittäjiä Tanskalle kuuluvalle Bornholmin saarelle. Mukana on myös Ruotsiin ja Jugoslaviaan päätyneet tapaukset, sekä yksi Suomeen tippunut MiG-15 -tapaus.

Tässä yksi tapaus:

 
Viimeksi muokattu:
Back
Top