Koirat (koiranomistajien ketju, ei sotilaspoliisijuttu) :D

Ystävät, kaipaan neuvoja..
Simon omistaja (mami) ja minä (kaveri) suunnitellaan Simolle kevät trimmausta. Hän ehdotti ajaa Simoa ihan klaaniksi, minä olen nyppimisen puolella, kettu terjerin komeus ja terjerimaisuus on mennyttää jos sit ajetaan klaaniksi.
Nyppiminen on työlästä, mutta tulos on komea, ajoin itsekin oppia sitä ja yhdessä voidaan nyppiä Simon nopeasti, kunhan hoidetaan eka nyppimis trimmi salongissa aluksi.
Onko kellä kettista, mitä mieltä olette?

Voitteko suositella hyvän trimmamon hki alueella.
 
Meillä on karkeakarvainen mäyräkoira, joka aina nypitään. Karva menee pilalle koneella ajamalla. Työlästähän se on itse nyppiä mutta toki harjoitus siinäkin opettaa. Helsingistä en osaa nyppijää sanoa, kun asun niin kaukana mutta luulisi vaihtoehtoja löytyvän.
 
Yllättävän hauska video kaikille koiraihmisille - mitä koirasi puuhaa nukkuessasi? Ja Corgi on siis käyttökoira, mitä Fremenkään ei tiennyt!

 
Aika vauhtia gorgit painelevat menemään töppöjaloista huolimatta, koirapuistoon aina välillä sattuu tulemaan isompikin gorkilauma yhtä aikaa.
Gorgit ovat tosin aika nyhveröitä kun niitä vertaa ruotsalaisten versioon eli länsigöötanmaanpystykorvaan. Parikin kertaa korvat ovat alkaneet soimaan kun göötti on louskuttanut jalkojen juuressa ja kerran göötin terävät hampaat tuntuivat persuuksissa kun keppiä ei ilmeisesti heitetty tarpeeksi nopeasti.
 
Talvela,jos lapinkoiraa havittelet niin Katso sukupuut ensin,näillä on joitain perinnöllisiä juttuja,aika vähän kuitenkin,katso maaseudulla oleva kasvattaja,näitä kun on seuraillut niin joku outous niissä koirissa on,tarkoitan tuota että ne pysyy paremmin pihassa,meillä ei koira ole koskaan kiinni eikä se ole koskaan lähtenyt pihasta omin nokkinensa huinimaan,Jukka Kuusiston koiria kannattaa harkita,pitkän linjan kasvattaja joka ajoi asiaa että koira saa olla minkä värinen tahansa eikä jalostettu pilkuntarkasti väri väriin,metsällä koira ei myöskään karkaile,mulla se aina vapaana omilla mailla,tietysti hakuun lähtee jos vainuaa jänön tahi teeren,näitä on riistaverisiä,mainio koira joka ei ole pelkästään näyttelykoira,siitä on moneen työhön,pelastus/etsintä myös.
 
Tässä tuo ylläkuvattukin heppu laittaa ruokaa koiralleen... rehellisyyden nimissä on todettava että helpommallakin pääsis!

 
Lapinkoirasta vielä,tuo meidän tykkää uida,se siis uimalla ui,ei kahlaa,kolme kertaa taas tänään tuo on vetänyt lenkkiä lammessa,omin neuvoinensa tuo menee sinne kun sillä on lämmin,sitten tulee taas tupaan.
 
Partacolliesta paljastuu yllättävää metsästysviettiä. Meni talon yli hävittäjä matalalla, niin koira reagoi salamana, lähti juoksemaan perään sen kymmenen metriä ja loikki samalla ilmaan.
:D Uudeksi nimeksi englantilainen Hornet-noutaja?
 
Tässä joku ruotsalainen nainen opettanut häkellyttävän tempun ihan käyttökoiran näköisille kaveruksille... meinasin laittaa eränkäynti-ketjuun kun ajattelin että tuolla saattaisi olla jotain erä-taktisia sovelluksia jopa. En kyllä heti keksi mitä...

 
Tässä joku ruotsalainen nainen opettanut häkellyttävän tempun ihan käyttökoiran näköisille kaveruksille... meinasin laittaa eränkäynti-ketjuun kun ajattelin että tuolla saattaisi olla jotain erä-taktisia sovelluksia jopa. En kyllä heti keksi mitä...

Sundsvallinseisoja
 
Porokoira järsinyt viikon verran sarvipään konttiluuta,alkaa olemaan mielenkiintoinen aromi tuossa kulkimessa..
 
Suomen kotiin on tulossa uusi pentu, portugalilainen Podengo-narttu. Iso hörökorvallinen könsikäs alakuvassa on Sulo. Hiirentappaja.
Eli kyseessä on siis *pienehkö*/ pulleahko espanjalainen terrieri-rotu.


FB_IMG_1572873053231.jpg


FB_IMG_1572873034949.jpg
 
Jos joku tuntematon halua kuvata koiran ja minua puiston polulla, onko hänellä lupa? Tänään yksi arabin näköinen mies alkoi kuvata meitä, kun koira pysähtyi nuuskimaan paikkoja. Pimeässä lisäksi, oikein nousi penkiltä ja kuvasi.
Tuntui todella inhottavalta.
 
Back
Top