StepanRudanskij
Respected Leader
-Ilmoitin 16. elokuuta 2019 eroavani sinisistä. Muutama päivä myöhemmin kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo soitti.
Petteri kertoi katsovansa, että yhteiskunnallinen ajatteluni oli lähellä kokoomusta ja puolue olisi minulle luonteva paikka vaikuttaa.
Vastasin Petterille, että en tiedä, mikä työ voisi tuntua minulle yhtä merkitykselliseltä kuin yhteiskunnallinen vaikuttaminen.
Hänkään ei ollut sellaista työtä keksinyt, vaikka politiikassa joutuikin tekemään ympäripyöreitä päiviä.
Lupasin miettiä ehdotusta.
Tapasin Petteri Orpon kokoomuksen puoluetoimistolla 18. syyskuuta 2019 ja samalla tervehdin ja onnittelin tehtävästään vasta valittua puoluesihteeri Kristiina Kokkoa. Siirryimme puolueen puheenjohtajan työhuoneeseen. Petteri nojasi rennosti taaksepäin mustassa nahkanojatuolissaan ja otti kravatin pois. Pienet eleet kertoivat, että tapaaminen olisi epämuodollinen.
Kiinnitin huomiota J. K. Paasikiven, P. E. Svinhufvudin ja Risto Rytin kuviin seinällä ja tummanruskean työpöydän sisällä lasivitriinissä. Vieraalle viesti kuului, että puolueella on historiaa.
"Kysymykset vainosivat minua" - näin Simon Elo tuli kokoomukseen | Verkkouutiset
"Kysymykset vainosivat minua" - näin Simon Elo tuli kokoomukseen | Verkkouutisetwww.verkkouutiset.fi
"Ilmassa oli historian siipien havinaa...."