Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Valmistelijat eivät ole ottaneet mitään kantaa reserviläisyyteen, joka on aika suomalainen ilmiö. Manner-euroopan näkökulma korostuu ja reserviläisarmeijat onneksi unohdettu.Suomalainen reserviläinen on siviili, jolla on direktiivin valmistelijoiden näkökulmasta yksiselitteisesti siviilin status.
Suomella on mahdollisuus muuttaa kansallista lainsäädäntöä ja määritellä uudelleen henkilöiden statuksia - jos niin päätetään tehdä. Silloin jää voimaan, että puhtaasti siviili-yksityishenkilö ei saa pitää manittua asetta, mutta jollain toisella statuksella oleva henkilö saa pitää. EU edellyttää vain että direktiivi implementoidaan Suomen kansalliseen lainsäädäntöön, mutta EU ei sano mitään siitä kenellä kansallisen lainsäädännön perusteella erikseen mainitusti saa olla puheena oleva ase. Saa olla kunhan ei ole siviili-yksityishenkilö. No nyt vaan ideoimaan uusia rooleja maanpuolustajille, voi olla isokin remontti, mutta eikös sellaista muutenkin ole täällä peräänkuulutettu? Tulis samalla sekin asia hoidettua.Siviili on parempi suomentaa yksityishenkilöksi - riippumatta tämän mahdollisesta kansallisesta poikkeusolojen tehtävästä tai virkasuhteesta valtion väkivaltakoneistoihin. Tämä on myös yksiselitteisesti suomalaisen lainsäätäjän näkemys - sitten kun direktiiviä aletaan ensi vuoden alkupuolella valmistelemaan osaksi kansallista lainsäädäntöä.
https://www.change.org/p/council-of...-terrorism-by-restricting-legal-gun-ownership
Jos ei ole jo täällä, niin käykäähän allekirjoittamassa.
Suomalainen reserviläinen on siviili, jolla on direktiivin valmistelijoiden näkökulmasta yksiselitteisesti siviilin status.
Siviili on tämän eurostoliiton aikomuksen yhteydessä parempi suomentaa yksityishenkilöksi - riippumatta tämän mahdollisesta kansallisesta poikkeusolojen tehtävästä tai virkasuhteesta valtion väkivaltakoneistoihin. Tämä on myös yksiselitteisesti suomalaisen lainsäätäjän näkemys - sitten kun direktiiviä aletaan ensi vuoden alkupuolella valmistelemaan osaksi kansallista lainsäädäntöä.
(2) In Article 2, paragraph 2 is replaced by the following:
‘2. This Directive shall not apply to the acquisition or possession of weapons and ammunition, in accordance with national law, by the armed forces, the police, the public authorities. Nor shall it apply to commercial transfers of weapons and ammunition of war.
Member States shall take all appropriate steps to prohibit the acquisition and the possession of the firearms and ammunition classified in category A and to destroy those firearms and ammunition held in violation of this provison and seized.
Juuri näin. Nyt tuota kohtaa direktiivissä ei pidä mennä enää muuttamaan ja täsmentämään, vaan antaa sen mennä läpi noilla maininnoilla.Itse asiassa Rauhantekijän ajatus ei - periaatteessa - ole *täysin* mahdoton.
Allekirjoitan, mutta onko tuossa linkissä tarkoituksella nimi (nimesi?) näkyvissä? Siinä näkyy recruiter eli siis linkkaajan nimi. Sen voisi muokata pois, ellei sitten ollut tarkoituskin että se nimi näkyy. @MustaruutiJos ei ole jo täällä, niin käykäähän allekirjoittamassa.
Valmistelijat eivät ole ottaneet mitään kantaa reserviläisyyteen, joka on aika suomalainen ilmiö. Manner-euroopan näkökulma korostuu ja reserviläisarmeijat onneksi unohdettu.
Suomella on mahdollisuus muuttaa kansallista lainsäädäntöä ja määritellä uudelleen henkilöiden statuksia - jos niin päätetään tehdä. Silloin jää voimaan, että puhtaasti siviili-yksityishenkilö ei saa pitää manittua asetta, mutta jollain toisella statuksella oleva henkilö saa pitää. EU edellyttää vain että direktiivi implementoidaan Suomen kansalliseen lainsäädäntöön, mutta EU ei sano mitään siitä kenellä kansallisen lainsäädännön perusteella erikseen mainitusti saa olla puheena oleva ase. Saa olla kunhan ei ole siviili-yksityishenkilö. No nyt vaan ideoimaan uusia rooleja maanpuolustajille, voi olla isokin remontti, mutta eikös sellaista muutenkin ole täällä peräänkuulutettu? Tulis samalla sekin asia hoidettua.
Älkääkä ny ainakaan lintua alkako ampumaan tämän ajatuksen takia. Huomautan, että toistaiseksi tämä on ainoa ehdotus joka puolareiden pitämiseksi on täällä esitetty.
Laittakaa vaihtoehtoisia ehdotuksia vapaasti vaan jos on parempia.
.
Oletetaan, että direktiivi tulee voimaan sellaisenaan ja Suomen viranomaiset/päättäjät ottavat määräykset sellaisenaan kansalliseen lainsäädäntöön ja alkavat sitä soveltamaan. Herättää pari kysymystä.
a) Mikä on aika, jolloin lakia aletaan soveltamaan tai muuttuuko lupa heti väliaikaiseksi, jolloin haltijoilla on tavallaan ns. "siirtymäaika" ?
b) Ottaako valtio itselataavat pois noin vaan vai maksaako valtio aseista jotain? (Myyminenhän on mahdotonta koska kukaan ei niihin saa lupia.)
c) Onko asia maanpuolustuksen kannalta jopa niin iso kysymys, että kielto nousee kynnyskysymykseksi EU -jäsenyyden jatkamisessa?
Itse asiassa Rauhantekijän ajatus ei - periaatteessa - ole *täysin* mahdoton. Lainaus direktiiviehdotuksesta:
Mutta koska Suomi, en pidättäisi henkeä tällaista lainmuutosta odotellessa.
Mutta yleisesti ottaen näyttää pahalta, tässä esimerkki:
Eikös "Kansallinen turvallisuus " ole yleisavain direktiivien kiertämiseen?
En valitettavasti osta esittämiäsi näkökohtia keskeisimmiltä osin. Lähtökohta on liian perinteinen suomalainen ja ulkolaisille alistuva.Vaikka aikomuksesi on ilmeisen hyvä, niin se ei valitettavasti onnistu.......