Komissio kieltämässä itselataavat?

Lainaus aktiivisen ressun kommentista eräältä laudalta......tai ainakin oli aktiivinen...

(piti sensuroida ja osa poistaa ..mutta jykevää tekstiä sanoisin..kansan syvissä riveissä alkaa valtiovallan kunnioitus olla "nollamatin" ja "kataisen" arvostuksen luokkaa... )

Nyt voidaan jo tuudittautua tuhoon kun kerran itse reserviläisten päällikkö on sitä mieltä että "ei se nyt maailmaa kaada vaikka rynnäkkökiväärin näköiset aseet kielletään," ne on vaan sellainen jäseniä sisään heittävä elementti. Voi vi**u mikä mul**u. "ja voihan sitä muunkinlaisilla aseilla ampua" ....joo vissiin laser ekoaseilla saatana. Vit*u että nyt alkaa päässä veri kohisemaan kun meidän ykkösmies on noin kujalla kaikesta käytännöstä, ne on vaan poliittista valtaa ajavia ky*piä joita ei kiinnosta kuin kokouspalkkiot.



Katso liite: 6790


iso vihainen vihreä mies

Ei tuosta kirjoituksesta nyt noin palavalla tunteella olisi tarvinnut kenenkään kirjoittaa, vaikka itse esimerkiksi olisin lehtikirjoituksessa käyttänyt vähän erilaisia sanamuotoja sekä samalla argumentoinut ja painottanut varsinkin loppuosassa eri tavalla.

Asia on nyt vaan sillä tavalla, että jos valtiovalta ei luota kansalaisiinsa, niin ei ole kansalaisillakaan mitään syytä luottaa valtiovaltaan, saati ryhtyä puolustamaan sitä tai edesauttamaan sen puolustamista tai muutakaan toimintaa millään tavalla. Lainkuuliaisimpien ja lojaalimpien kansanosien rankaiseminen ilman syytä olisi varsin vahva signaali siitä, että kahdenkeskinen luottamussuhde on päättynyt, mistä jokainen voi tehdä oman päätelmänsä. Paras patenttiratkaisu on pestä kätensä koko yhteiskunnasta ja maksaa veronsa mieluummin muualle.

Onko Suomella tällaiseen oikeasti varaa?
 
Asia on nyt vaan sillä tavalla, että jos valtiovalta ei luota kansalaisiinsa, niin ei ole kansalaisillakaan mitään syytä luottaa valtiovaltaan, saati ryhtyä puolustamaan sitä tai edesauttamaan sen puolustamista tai muutakaan toimintaa millään tavalla. Lainkuuliaisimpien ja lojaalimpien kansanosien rankaiseminen ilman syytä olisi varsin vahva signaali siitä, että kahdenkeskinen luottamussuhde on päättynyt, mistä jokainen voi tehdä oman päätelmänsä. Paras patenttiratkaisu on pestä kätensä koko yhteiskunnasta ja maksaa veronsa mieluummin muualle.

Onko Suomella tällaiseen oikeasti varaa?

Itse asiassa Ranskakin tällaista kieltoa ajamalla ampuu jalkaan omaa tavoitettaan(?) Euroopan yhteisestä puolustuksesta. Jos Suomen aktiiviressuilta viedään aseet, voisin hyvin kuvitella, että nimenomaan nämä aktiiviset, omasta koulutuksestaan ja kehityksestään huolehtivat ovat eturivissä ilmoittautumassa täydennyskoulutukseen. Tällöin myös Ranskan ja muidenkin EU-maiden käytössä oleva vapaahetoisten, motivoituneiden ja koulutettujen henkilöiden pooli Suomessa pienenee.
Puhumattakaan siitä, mitä tuo tulee tekemään EU:n yleiselle kannatukselle kyseisissä piireissä.
Hyvin vaikea minunkaan on ymmärtää, miten hassunväristen vaatteiden päälle pukeminen tekee kategorisesti itselaatavien hallussapitoon kelpaamattomasta henkilöstä välittömästi kategorisesti sarjatuliaseen hallussapitoon kelpaavan henkilön.
 
Hyvät reserviläinen!

Euroopan Unionin komission uusi esitys EU:n asedirektiiviksi uhkaa reservin toimintakykyä ja siten suoraan Suomen puolustuskykyä.

Direktiiviesityksessä esitetään esimerkiksi seuraavia toimenpiteitä:
• Kielletään yksityishenkilöiltä itselataavat kertatuliaseet i.e. puoliautomaattiset aseet (ns. reserviläiskiväärit), jotka muistuttavat sarjatuliaseita.
• Kielletään aseiden ja niiden osien etämyynti (erityisesti internetissä) muilta kuin laillistetuilta asekauppiailta ja välittäjiltä.
• Kaikki aseluvat tulevat määräaikaisiksi ja ne on uusittava 5 vuoden välein.
• Kielletyt aseet lunastetaan laillisilta omistajiltaan välittömästi ilman korvausta.

Tässä tilanteessa on jokaisen reserviupseerin velvollisuus vastustaa hyödytöntä ja itse asiassa erittäin haitallista direktiiviesitystä.
Toteutuessaan direktiivi ei vähennä tippaakaan terrorismia ja rikollisuutta. Pariisin hirvittävät murhatyöt ja muut Euroopassa nähdyt terroriteot, joiden varjolla direktiiviä nyt ajetaan eteenpäin, on tehty laittomilla aseilla. Rikolliset eivät laeista ja direktiiveistä piittaa nyt, eivätkä jatkossa.

Kieltämällä lainkuuliaisilta ampumaharrastajilta, metsästäjiltä ja reserviläisiltä - jotka usein ovat yksi ja sama henkilö - heidän laillisen harrastuksensa, EU tekee peruuttamatonta vahinkoa kansalaisten luottamukselle Euroopan Unionia kohtaan. Samalla esitys on uhka Suomen turvallisuudelle. Puolustuksemme perustuu reserviarmeijaan. Ampumataito on jokaisen sotilaan välttämätön perustaito, olipa aselaji, tehtävä tai sijoitus mikä tahansa. Puolustusvoimat ei kykene kertauttamaan reserviä niin paljon kuin olisi tarpeellista sotilaallisten taitojen säilyttämiseksi. Näin ollen omaehtoinen sotilastaitojen harjoittelu mukaan lukien ampumaharjoittelu on ollut ja tulee jatkossakin olemaa ensiarvoisen tärkeää reservin suorituskyvylle. Reserviläisten ampumataitoja ylläpitävät ja kehittävät ampumaurheilun muodot, kuten esimerkiksi soveltava reserviläisammunta eli SRA, ovat olleet myös merkittävä vetovoimatekijä reserviläisten aktivoitumiselle vapaaehtoiseen maanpuolustustyöhön. Harrastus, joka ylläpitää maanpuolustustahtoa, kehittää maanpuolustustaitoja ja on lisäksi hauskaa. Tämä kaikki on nyt uhattuna Euroopan Unionin komission direktiiviesityksen johdosta.

Ei voida myöskään sivuuttaa sitä tosiasiaa, että kaiken lisäksi esitys on koostettu salassa, ilman, että esityksen koostamiseen on osallistunut tahoja, joita esitys koskettaa. Tässä pari linkkiä, jotka valottavat valmistelun epädemokraattisuutta ja suoranaista pyrkimystä tiedon vääristelyyn.

http://www.suomensotilas.fi/asedirektiivi-aiheuttaisi-suurta-vahinkoa-ilman-mitaan-hyotya/
http://www.firearms-united.com/images/download/marini.pdf



Mitä voimme suomalaisina reserviläisinä ja reserviupseereina tehdä asian eteen?

Levittäkää tietoa direktiiviesityksestä tuttavienne, sukulaistenne, reserviläisten, metsästäjien ja ampumaharrastajien parissa. Ottakaa yhteyttä kansanedustajiin, europarlamentaarikkoihin ja hallituksen ministereihin.
Lisäksi pyydän, että jokainen käy antamassa palautetta direktiiviesityksestä seuraavassa osoitteessa. Voitte antaa palautetta suomeksi omin sanoin.
https://ec.europa.eu/transparency/regdoc/?fuseaction=feedback&docId=3085376&language=fi

Tässä muutama keskeinen epäkohta, joihin voitte palautetta antaessanne viitata.

• Esitys on paniikkireaktio Pariisin tapahtumiin, esityksellä ei kuitenkaan voida ehkäistä tai estää terroritekoja tai muita rikoksia.
• Direktiiviesitys perustuu Firearms Taskforcen poliittisesti värittyneiden asiantuntijoiden omiin tilastoihin, ryhmässä ei ole kuultu yhtään oikeaa ammunnan harrastajaa.
• Itselataavat kertatuliaseet i.e. puoliautomaattiaseet ovat moderneja urheilu- ja metsästysaseita. Eivät jo valmiiksi laittomia automaattisia sotilasaseita, joilla viimeaikojen hirvittävät rikokset on tehty.
• Asekiellot vain todennäköisesti loisivat uuden laittomien aseiden lähteen EU:n sisälle.
• Laillisen omaisuuden pakkolunastus on Suomen perustuslain vastaista.
• 5 vuoden määräaikainen luparuljanssi lisää byrokratiaa järjettömästi, vaikka resurssit tulisi kohdistaa nimenomaan terrorisminvastaiseen taisteluun ja laittomiin aseisiin. Ei lainkuuliaisten harrastajien, metsästäjien ja reserviläisten kiusaamiseen.
• Esitys vaarantaa Suomen turvallisuuden.
• Esitys tuhoaa satojen tuhansien ihmisten harrastuksen Suomessa.
• Kustannukset muodostuisivat järjettömäksi taakaksi veronmaksajille.
• Esitys vaikuttasi erittäin negatiivisesti Suomen ja koko EU:n talouteen siten, että se tuhoaisi osittain tai kokonaan laillisen elinkeinon, eli asekaupan ja aseiden valmistamisen.


Maanpuolustusterveisin
 
Hyvät reserviläinen!

Euroopan Unionin komission uusi esitys EU:n asedirektiiviksi uhkaa reservin toimintakykyä ja siten suoraan Suomen puolustuskykyä.

Direktiiviesityksessä esitetään esimerkiksi seuraavia toimenpiteitä:
• Kielletään yksityishenkilöiltä itselataavat kertatuliaseet i.e. puoliautomaattiset aseet (ns. reserviläiskiväärit), jotka muistuttavat sarjatuliaseita.
• Kielletään aseiden ja niiden osien etämyynti (erityisesti internetissä) muilta kuin laillistetuilta asekauppiailta ja välittäjiltä.
• Kaikki aseluvat tulevat määräaikaisiksi ja ne on uusittava 5 vuoden välein.
• Kielletyt aseet lunastetaan laillisilta omistajiltaan välittömästi ilman korvausta.

Tässä tilanteessa on jokaisen reserviupseerin velvollisuus vastustaa hyödytöntä ja itse asiassa erittäin haitallista direktiiviesitystä.
Toteutuessaan direktiivi ei vähennä tippaakaan terrorismia ja rikollisuutta. Pariisin hirvittävät murhatyöt ja muut Euroopassa nähdyt terroriteot, joiden varjolla direktiiviä nyt ajetaan eteenpäin, on tehty laittomilla aseilla. Rikolliset eivät laeista ja direktiiveistä piittaa nyt, eivätkä jatkossa.

Kieltämällä lainkuuliaisilta ampumaharrastajilta, metsästäjiltä ja reserviläisiltä - jotka usein ovat yksi ja sama henkilö - heidän laillisen harrastuksensa, EU tekee peruuttamatonta vahinkoa kansalaisten luottamukselle Euroopan Unionia kohtaan. Samalla esitys on uhka Suomen turvallisuudelle. Puolustuksemme perustuu reserviarmeijaan. Ampumataito on jokaisen sotilaan välttämätön perustaito, olipa aselaji, tehtävä tai sijoitus mikä tahansa. Puolustusvoimat ei kykene kertauttamaan reserviä niin paljon kuin olisi tarpeellista sotilaallisten taitojen säilyttämiseksi. Näin ollen omaehtoinen sotilastaitojen harjoittelu mukaan lukien ampumaharjoittelu on ollut ja tulee jatkossakin olemaa ensiarvoisen tärkeää reservin suorituskyvylle. Reserviläisten ampumataitoja ylläpitävät ja kehittävät ampumaurheilun muodot, kuten esimerkiksi soveltava reserviläisammunta eli SRA, ovat olleet myös merkittävä vetovoimatekijä reserviläisten aktivoitumiselle vapaaehtoiseen maanpuolustustyöhön. Harrastus, joka ylläpitää maanpuolustustahtoa, kehittää maanpuolustustaitoja ja on lisäksi hauskaa. Tämä kaikki on nyt uhattuna Euroopan Unionin komission direktiiviesityksen johdosta.

Ei voida myöskään sivuuttaa sitä tosiasiaa, että kaiken lisäksi esitys on koostettu salassa, ilman, että esityksen koostamiseen on osallistunut tahoja, joita esitys koskettaa. Tässä pari linkkiä, jotka valottavat valmistelun epädemokraattisuutta ja suoranaista pyrkimystä tiedon vääristelyyn.

http://www.suomensotilas.fi/asedirektiivi-aiheuttaisi-suurta-vahinkoa-ilman-mitaan-hyotya/
http://www.firearms-united.com/images/download/marini.pdf



Mitä voimme suomalaisina reserviläisinä ja reserviupseereina tehdä asian eteen?

Levittäkää tietoa direktiiviesityksestä tuttavienne, sukulaistenne, reserviläisten, metsästäjien ja ampumaharrastajien parissa. Ottakaa yhteyttä kansanedustajiin, europarlamentaarikkoihin ja hallituksen ministereihin.
Lisäksi pyydän, että jokainen käy antamassa palautetta direktiiviesityksestä seuraavassa osoitteessa. Voitte antaa palautetta suomeksi omin sanoin.
https://ec.europa.eu/transparency/regdoc/?fuseaction=feedback&docId=3085376&language=fi

Tässä muutama keskeinen epäkohta, joihin voitte palautetta antaessanne viitata.

• Esitys on paniikkireaktio Pariisin tapahtumiin, esityksellä ei kuitenkaan voida ehkäistä tai estää terroritekoja tai muita rikoksia.
• Direktiiviesitys perustuu Firearms Taskforcen poliittisesti värittyneiden asiantuntijoiden omiin tilastoihin, ryhmässä ei ole kuultu yhtään oikeaa ammunnan harrastajaa.
• Itselataavat kertatuliaseet i.e. puoliautomaattiaseet ovat moderneja urheilu- ja metsästysaseita. Eivät jo valmiiksi laittomia automaattisia sotilasaseita, joilla viimeaikojen hirvittävät rikokset on tehty.
• Asekiellot vain todennäköisesti loisivat uuden laittomien aseiden lähteen EU:n sisälle.
• Laillisen omaisuuden pakkolunastus on Suomen perustuslain vastaista.
• 5 vuoden määräaikainen luparuljanssi lisää byrokratiaa järjettömästi, vaikka resurssit tulisi kohdistaa nimenomaan terrorisminvastaiseen taisteluun ja laittomiin aseisiin. Ei lainkuuliaisten harrastajien, metsästäjien ja reserviläisten kiusaamiseen.
• Esitys vaarantaa Suomen turvallisuuden.
• Esitys tuhoaa satojen tuhansien ihmisten harrastuksen Suomessa.
• Kustannukset muodostuisivat järjettömäksi taakaksi veronmaksajille.
• Esitys vaikuttasi erittäin negatiivisesti Suomen ja koko EU:n talouteen siten, että se tuhoaisi osittain tai kokonaan laillisen elinkeinon, eli asekaupan ja aseiden valmistamisen.


Maanpuolustusterveisin
+ Maanpuolustus on eliminointi kiminalisoidun ampumaharrastuksen hiipumisen myötä. Kun ei anneta omaehtoista mahdollisuutta harjoitella, oletetaan että kyseiset aktivistit ohjautuu esim. MPKn ammuntoihin. Nykyisen mallin mukainen epäsäännöllinen ja harvalukuinen tarjonta ei tätä mahdollista. Lisäksi kriminalisointi vie pohjaa koko maanpuolustuksesta ja sen edistämisestä.
 
Kaveri heitti aika tylyn vaihtoehdon siihen tilanteeseen, että aseet yritettäisiin kerätä ilman korvausta pois ja tottelemattomia rangottaisiin. Hänen sanojensa mukaan oikeus omistaa aseita on ehkä merkittävin syy yleiselle lainkuuliaisuudelle, joten maalasi vaihtoehdoksi seuraavaa:

Viraltapantu ex-virkamies, joka
- Saa elantonsa ensivaiheessa ansiosidonnaisena ja lopuksi sosiaalitoimistosta palkan sijaan.
- Edelleen aseistettu.
- Rangaistu jo niin kovin, että ampuma-aselain saati järjestyslain noudattamattajättäminen ei enää aiheuta kokonaiskuvassa merkittävää rangaistuksenuhkaa eikä rangaistus suinkaan toimi pelotteena. Käytännössä ainoa rangaistus olisi vankeus, joka vain tarkoittaisi hetkellistä toimintavapauden menettämistä ilman jälkiseurauksia.
- Tapahtuneen vääryyden johdosta muovautuu ns. "yhteiskuntakriittiseksi" ja aloittaa "poliittisen uransa" em. lähtökohdista.

Todellinen win-win tilanne nykyhetkeen verrattuna. Kuka hyötyy?
 
Viimeksi muokattu:
Mistä on kysymys:

Aamulla 7. tammikuuta 2015, terroristit hyökkäsivät Charlie Hebdo -lehden toimitukseen laittomin sarjatuliasein.

Siitä asti EU on valmistellut uutta lainsäädäntöä kieltääkseen puoliautomaattiaseet lakia noudattavilta EU-kansalaisilta huolimatta siitä, että terroristit, eivätkä muutkaan rikolliset, ole tällaisia aseita käyttäneet.

He käyttävät rekisteröimättömiä, laittomia, jäljittämättömiä ja salakuljetettuja pimeiden markkinoiden sarjatulikalashnikoveja.

Uutta direktiiviehdotusta on valmisteltu salassa huhtikuusta 2015 asti, noustakseen valmiina ehdotuksena pintaan 18.11., vain viisi päivää toisen Pariisin hyökkäyksen jälkeen.

Tämän tragedian uhreja ei ole vielä edes haudattu, rikolliset ovat vapaina, eikä tutkimuksia ole saatettu vielä loppuun. Silti Euroopan komissio käyttää uhreja keppihevosinaan.

Ikävä kyllä mikään ehdotetuista muutoksista ei olisi estänyt näitä kahta iskua. Iskut toteutettiin laittomilla aseilla, joita on rikollisten saatavilla, vaikka lailliset aseet kerättäisiinkin pois.

Direktiiviehdotus ei ole looginen, ja ennen kaikkea se on äärimmäisen epäreilu. Se on epäreilua niin uhreille, kuin lainkuuliaisille kansalaisille, joiden harrastus ja omaisuus vietäisiin pois. Ehdotus on vastoin kansalaisvapauksia, rikkoo perustuslakiin kirjattua omaisuudensuojaa, ja on eurooppalaisten oikeusarvojen vastainen.


http://maanpuolustuksenasialla.fi/
 
http://videonet.fi/web/sm/aseluvat/

AMPUMA-ASELUPAMENETTELYN UUDISTAMINEN: KUULEMISTILAISUUS

Aika 26.11.2015 klo 9 - 12


Ohjelma Puheenjohtajana toimii osastopäällikkö Kauko Aaltomaa, SM/PO


09.00 Tilaisuuden avaus, ministeri Petteri Orpo, SM

09.20 Poliisiylijohtaja Seppo Kolehmainen, POHA

09.30 Suunnitellut uudistukset, SM:n ja POHA:n asiantuntijat

10.15 Puheenvuorot ja keskustelu

- Ampumaharrastusfoorumi

- Suomen Ampumaurheiluliitto

- Reserviläisliitto

- Reserviläisurheiluliitto

- Maanpuolustuskiltojen liitto

POHA:n esityksen pääkohtia tulevat kuulemma olemaan:

Tässä jotain pääkohtia.
1) Sähköinen asiointi (vireillepano ja maksaminen)
Lisäksi joitakin kokonaan sähköisiä lupaprosesseja esim. kaksoiskappaleet ja Euroopan ampuma-asepassi
Sähköisellä prosessilla korvataan käyntejä
Lisäksi sähköiset lupakortit
Hintaohjaus sähköiseen asiointiin

2) Kotipaikkasidonnaisuudesta luopuminen
Aselupa-asioissa voisi asioida missä tahansa poliisilaitoksella/toimipisteessä kuten muissakin lupalajeissa (esimerkiksi passit)
Asiakas voi jättää hakemuksensa missä tahansa, mutta ei voi vaikuttaa päätöksentekopaikkaan.
Haastattelut joko kotipaikka/muu/etäpalvelu

3) Käyntimäärien vähentäminen
Nyt keskimäärin 4 käyntiä/asiakas
Tavoitteena ainakin puolittaa se eli 1-2 käyntiä /asiakas.
Edellyttää sähköisten palvelujen käyttämistä.
Käyntiasiointi kuitenkin mahdollista myös jatkossa

4) Prosessiteknisiä muutoksia
Uutena sähköinen prosessi (kaavio)
Rinnalla myös käyntiasiointiprosessi
Ase-elinkeinonharjoittajille lisäroolia (kaavio)
Aseen esittämisestä luopuminen. (Jäljelle ehkä vain yksityisten välinen kauppa/aseet, joiden edellinen omistajanvaihdos tapahtunut ennen vuotta 1998)

Soveltuvuustestauksen korvaaminen kehittyneellä valvonnalla. Poliisin omien (YJT/tutkinta) sekä muiden viranomaisten tietojärjestelmien käyttö, tiedon ajantasainen analysointi ja hyödyntäminen.

Lupakortti joko sähköinen tai paperinen/muovinen (fyysisen luvan toimitus postitse)

Hankkimisluvan aika pidemmäksi kuin 6 kk

Rikkoutuneen tai kuluneen aseen vaihtaminen helpommaksi

Peruuttamismenettelyä ja sen vireillepanoa tarkastellaan säädöshankkeessa ja tehdään tarvittaessa muutosehdotus.
(EAO 3021/4/14 Aselaissa ei säädetty millä perusteella peruuttamismenettely voidaan laittaa vireille)

Aseen elinkaaren hallinta (rekisteröinti heti aseen valmistuttua/maahan saavuttua)

Huom: Aineelliset edellytykset eivät muutu, harkinta ja käyttötarkoitussidonnaisuus kuten ennenkin, vaikka sähköinen prosessi mahdollinen.

Aseen tulee edelleen soveltua hyvin aiottuun käyttötarkoitukseen. Aselupien saaminen ei helpotu!

Lupaprosessi koostuu osamoduuleista, joita otetaan mukaan prosessiin tarpeen mukaan

Aikataulu
Lakihanke vireille kuulemisen jälkeen.
Yhdistetään asetietojärjestelmän uudistamiseen, jotta saadaan sähköinen asiointi. Tietojärjestelmän määrittely tehdään ensi vuonna.
Kaikki muutokset siis käytössä vuonna 2018.
Uudistukset, jotka eivät vaadi tietojärjestelmämuutoksia voimaan heti lain voimaantultua, kuten soveltuvuustestauksesta ja kotipaikkasidonnaisuudesta luopuminen.
 
oikeus omistaa aseita on ehkä merkittävin syy yleiselle lainkuuliaisuudelle,

Tuo on totta. Täällä periferiassa, missä metsästys on lähes ainoa henkireikä, löytyy aseita lähes jokaisesta talosta.
Murtomiehelle on suunnaton riski yrittää minkäänlaista rikollista toimenpidettä talonväen ollessa paikalla. Eikä täällä murtoja tai varkauksia koskaan tapahdu.

Jos herään yöllä minkäänlaiseen epämääräiseen rytinään, joku yrittää pokat kaulassa sisälle, on ladattu ase käsissäni alta 30:n sekunnin.
Mikäli olisin sisään yrittävä murtovaras ja kuulisin pumppuhaulikon lukon latausliikeen rasahduksen, paskoisin jo siinä vaiheessa pelosta housuihini..;)

 
Suomessa reserviläisliitto vasta heräilee, kun tekijämiehet hakkaavat jo nauloja komissaarien arkkuihin. No ei ehkä ihan, mutta aseet tähän löytyivät, mistäpä muualtakaan kuin byrokraattien omista kaapeista:

Erään suomalaisen sankarin kunniamerkin arvoinen postaus:

It seems that commission of EU did not do their job when they needed to the study for impacts of new firearm directive .

I haven't seen any study that they are relating on that directive proposal (banning semi auto firearms, 5 year limit to the licenses, banning deactivated full auto firearms, adding airsoft guns to the category C).

If you look at that amend to the directive section 3. It says such impact assessments have been done. There is no reference on that study like there is on the other issues like deactivating guns.

Section 3 last point says it all: "Due to of urgency of the proposal in the light of recent events, IT IS SUBMITTED WITHOUT AN IMPACT ASSESSMENT.
It is the base line of law making in EU that such assessment is done before the directive proposal is released to the public. On the other hand I found this document below dated 2012 which says:
7.5 However, a significant number of Member States consider the current situation to be, for the most part, satisfactory and/or do not propose any particular measures. Some, such as Italy, think that any change considered should take into account the principle of proportionality and whether there is a real need for an initiative at EU level.

So the commission is pushing this illegally.
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?qid=1448343573001&uri=CELEX:52012DC0415

Jos englanti ei taivu - niin lyhyesti sanottuna tässä on luettu EU:n käyttöohjetta, huomattu että EU toimii tässä laittomasti. Eli nyt EU:ta lyödään niiden omilla dokumenteilla.

Tätä varmaan kannattanee levittää omille kontakteillenne?

Kuka pistää juttuvinkkiä lehtiin? Vinkkiä Halla-aholle?
 
Jo 130 000 on allekirjoittanut sähköisen kannatuslomakkeen. Myös yhteisöjä mukana.

http://maanpuolustuksenasialla.fi/
Mistäs tuollainen luku löytyy? Ettei olis nolla liikaa...

Kävin tuon allekirjoittamassa ja sen toisen tänne linkatun kansainvälisen version vai mikä se ny oli. Toiminta-ampujien sivuilta löytyi linkki jossa sai kommentoida lakiehdotusta ja kävin sielläkin mussuttamassa eu:lle, vaan nykyisen systeemin tuntien se "lähetä" -nappi on yhtä kuin delete...:confused:
 
Mistä on kysymys:

Aamulla 7. tammikuuta 2015, terroristit hyökkäsivät Charlie Hebdo -lehden toimitukseen laittomin sarjatuliasein.

Siitä asti EU on valmistellut uutta lainsäädäntöä kieltääkseen puoliautomaattiaseet lakia noudattavilta EU-kansalaisilta huolimatta siitä, että terroristit, eivätkä muutkaan rikolliset, ole tällaisia aseita käyttäneet.

He käyttävät rekisteröimättömiä, laittomia, jäljittämättömiä ja salakuljetettuja pimeiden markkinoiden sarjatulikalashnikoveja.

Uutta direktiiviehdotusta on valmisteltu salassa huhtikuusta 2015 asti, noustakseen valmiina ehdotuksena pintaan 18.11., vain viisi päivää toisen Pariisin hyökkäyksen jälkeen.

Tämän tragedian uhreja ei ole vielä edes haudattu, rikolliset ovat vapaina, eikä tutkimuksia ole saatettu vielä loppuun. Silti Euroopan komissio käyttää uhreja keppihevosinaan.

Ikävä kyllä mikään ehdotetuista muutoksista ei olisi estänyt näitä kahta iskua. Iskut toteutettiin laittomilla aseilla, joita on rikollisten saatavilla, vaikka lailliset aseet kerättäisiinkin pois.

Direktiiviehdotus ei ole looginen, ja ennen kaikkea se on äärimmäisen epäreilu. Se on epäreilua niin uhreille, kuin lainkuuliaisille kansalaisille, joiden harrastus ja omaisuus vietäisiin pois. Ehdotus on vastoin kansalaisvapauksia, rikkoo perustuslakiin kirjattua omaisuudensuojaa, ja on eurooppalaisten oikeusarvojen vastainen.


http://maanpuolustuksenasialla.fi/

Tuota ridektiiviä on valmisteltu jo kauemmin. Olen sähköpostieni mukaan lähestynyt kansanedustajia aiheesta ensimmäisen kerran jo keväällä 2014.
 
Back
Top