Laitetaas tämä tähän ketjuun kun se tänne oikeastaan kuuluukin. Muualla upposi liian pian näkymättömiin...
SJ said:
↑
Positiivista lienee se, että poliisilla ei tule riittämään ukkoja aseita etsimään, jos kansalaiset päättää pitää ne.
_________
Maakit virka-apuun?
"Käy sä keräämässä mun aseet ni mä käyn sun..."
Meillä päin on poliiseillakin
himassa aika perusteellisia
-kokoelmia . Varmaan ovat innokkaita keräämään omia aseita valtiolle.
Tän vuoden elo-syyskuussa oli muuten tosi pahoja ja yllättäviä myrskyjä sorsastuksen/hanhestuksen aikaan. Ja kelithän oli muutenkin sellaiset, että linnut eivät tulleet lähelle niin monella oli kiväärit mukana. Valtio on voimaton kun tuhansilta aseenomistajilta on veneet keikahtaneet nurin just syvänteen kohdalla. Eivät pysty laittamaan kaikkia vankiloihin kun ne ei edes mahdu niihin. Sitä paitsi virkamiehillä menee hermot ennen kuin saavat turvakaapit edes auki kun avaimetkin meni sinne samaan syvänteeseen. Ja kotonahan ei voinut vara-avaimia olla kun muuten aselupia omistamattomat perheen jäsenet vois ottaa aseita. Eikä noita kaappeja voi voimallakaan avata tai siirtää muualle avattavaksi kun niissä on aina se kilo ruutia, nalleja ja patruunoita. Sitä paitsi jos niitä alkaa siirtämään johonkin turvalliseen paikkaan avattavaksi niin kiikaritähtäimiä hajoaa ainakin viiden tuhannen euron edestä. Mutta voihan nuo korvaukset tietysti maksaa siitä samasta taikaseinästä mistä Sipilä ottaa pakoloisten täysihoitomaksut. Siinä kun on koko syksyn koittanut muistella missä ja kenellä kollegalla ne vara-avaimet olikaan niin on jo päässyt unohtumaan, että kaappi onkin itseasiassa aseista tyhjä. Ne mitkä ei sattuneet olemaan mukana veneen kaatuessa olikin kaverin kaapissa kun sillä on vastaavat luvat ja halus lainata niitä aseita. Harmi, ettei muistanut kaapin olevan tyhjä kuin vasta sitten kun poliisin erityisasiantuntijat oli nakertaneet viilan ja rautasahan kanssa viikon kaappia auki.
(enhän minä, mutta pojat)