Komissio kieltämässä itselataavat?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja magitsu
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Huhuja, joiden mukaan IMCO:n äänestys lykkääntyisi heinäkuulle.
Ainakin Puolan komissaari näyttää pyrkivän käyttämään valheita vallankäytön välineenä:
https://www.facebook.com/FirearmsUnitedFinland/posts/661586767341124


Komissio/Eurooppa-neuvosto on laatinut esityksen, kun LIBE torppasi edellisen - kuitenkaan ottamatta huomioon LIBE:n päätöksiä:
https://www.facebook.com/FirearmsUnitedFinland/posts/661772200655914

Eu:n fasistisen liittovaltiotavoite se vaan etenee pikkuhiljaa...:mad:
 
Sitkeästi tuo EU:n ikioma viides kolonna se vaan jaksaa kaikenlaista yrittää, vaan haistan ilmassa epätoivoa. Silti suosittelen jälleen kerran kaikkia ammunnanharrastajia taas hieman aktivoitumaan yhteydenotoilla päättäjiä kohtaan ihan vaan muistuttaaksemme että täällä ollaan edelleen. Ja vaikka kuinka sapettaisi niin muistakaa pitää viestisisällöt asiallisina: Päät kylminä, sydämet lämpiminä.
 
Kuten jo arvata saattaa, komissio ei kyennyt vastaamaan saksalaismepin esittämään kysymykseen, koska vastaukset eivät olisi puoltaneet komission kantaa:

https://www.facebook.com/FirearmsUnitedFinland/posts/662895387210262
Kirjallinen vastaus MEP Beatrix von Storchin välikysymykseen (E-000181/2016) asedirektiiviehdotuksesta:

Useampi teistä on varmasti jo moneen kertaan miettinyt ehdotuksen luettuaan onko tässä enää mitään järkeä?

Saksalainen MEP Beatrix von Storch on kysynyt (aivan kuten Anneli Jäätteenmäki ja Henna Virkkunenkin) komissiolta perusteluita ja todisteita uuden asedirektiiviehdotuksen hyödyistä. (lähde: http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do… )

Tarkalleen ottaen hän kysyi kaksi kysymystä:
- Kuinka monta vuosittaisista tuhannesta (tai viime vuosikymmenen kymmenestä tuhannesta) "tuliaseisiin liittyvistä henkirikoksista" on tehty luvallisella tai luvanhaltijalta varastetulla tuliaseella? Olkaa hyvä ja listatkaa luvut viimeiseltä kymmeneltä vuodelta jäsenmaakohtaisesti ja asekategoriakohtaisesti (A, B, C ja D).

- Kuinka monta aiemmin puoliautomaattina luvitettua luvallista asetta, joka on muutettu takaisin automaattiaseeksi, on ollut rikoksentekovälineenä viimeisen kymmenen vuoden aikana? Olkaa hyvä ja listatkaa luvut jäsenmaittain ja kategorioittain kategoriasta B1 kategoriaan B7.

Kysymykset ovat hyviä, täsmällisiä ja juurikin niitä kysymyksiä, joihin mekin haluaisimme varmasti kovasti kuulla vastauksen.

Rouva Bienkowska, on nyt vastannut kysymykseen komission puolesta (lähde: http://www.europarl.europa.eu/sides/getAllAnswers.do… )

Vastaus suomennettuna on seuraava (toim. huom. - poliitikon sanomisia on hankalahkoa suomentaa täsmällisesti, mutta yritimme parhaamme):
"18. Marraskuuta 2015 komissio julkaisi raportin tuliasedirektiivin soveltamisesta, joka perustuu tutkimukseen [joka löytyy täältä: http://ec.europa.eu/DocsRoom/documents/8385?locale=en]

Analyysi osoitti, että eräissä jäsenmaissa käytetään väärin laillisia aseita. Tutkimuksessa listataan esimerkkejä jäsenmaiden viranomaisilta, joissa rikosten ja laillisten tuliaseiden välillä on yhteys. Esimerkiksi Suomessa, keskimäärin, tehdään 20-30 henkirikosta vuosittain tuliaseilla ja alle 10 niistä laillisilla tuliaseilla. Toinen esimerkki on Tsekki, missä vuonna 2013 raportin mukaan käytetty tuliase oli neljä kertaa todennäköisemmin luvallinen kuin luvaton. (Toim. huom: Käytetty, missä? Henkirikoksissa? Asekeräilyssä? Metsästyksessä? Reserviläistoiminnassa? Eikö tahtotilan pitäisi olla, että turvallisesti käytetyt tuliaseet ovat 100% luvallisia?)

Tämän tutkimuksen lisäksi muutaman viimevuoden aikana Euroopassa on tapahtunut muutama massamurha, jotka on tehty luvallisilla tuliaseilla. Esimerkkeinä voidaan käyttää Nanterren ampumavälikohtausta (2002), Jokelan ampumavälikohtausta (2007), Winnenden koulun ampumista 2009 sekä Cumbrian ampumista vuonna 2010, sekä ampumavälikohtausta Ridderhofin ostoskeskuksessa alankomaissa 2011. Suurimmassa osassa massamurhia, puoliautomaattisia aseita käytetään usein, kuitenkaan tarkkaa dataa ei ole olemassa

YK:n UNODC:n tutkimus "Global Study on Homicide 2013" raportoi että tuliaseiden omistamisen ja ampuma-aserikosten välillä on yhteys." (Toim. huom: Ihanko tosi? Toki, tässä ei otettu kantaa siihen, ovatko aseet luvattomia vai luvallisia.)

Kuka tahansa välttävän lukutaidon omaava ihminen (eli siis meidän kohderyhmäämme kuuluva) on jo tässä vaiheessa huomannut, että eihän Bienkowska (joka siis, hinnalla millä hyvänsä, ei halua nähdä enään ainoatakaan Kalashnikovia Euroopassa) ole vastannut KUMPAANKAAN esitettyyn kysymykseen. Firearms Unitedin Puolan edustajat ja puolalaiset ovat jo tälläkin sivulla aiemmissa kommenteissa antaneet tulkintaohjeita Bienkowskan lausuntojen tulkitsemiseen - lyhykäisyydessään neuvo oli: "Jos hänen huulensa liikkuvat, hän valehtelee."

Tästä voidaan vetää muutama johtopäätös, jotka toki ovat jo ammunnan harrastajien, metsästäjien, urheiluampujien, asekeräilijöiden ja reserviläisten tiedossa, mutta kertauksen vuoksi:
1. Komissiolla ei ole faktoja. Komissio ei pysty vastaamaan esitettyyn välikysymykseen, koska tilastot eivät yksinkertaisesti tue komission väitteitä tai toimia.

2. Komissiolla on tutkimus käytössään, (löytyy täältä, sekä linkki, että analyysi: http://firearms-united.com/…/how-to-decrease-firearms-rela…/) ja se on heidän itse teettämänsä. EC DG Home julkaisi sen heinäkuussa 2014, mutta sitä ei näytetä, sillä se ei tue heidän direktiiviehdotustaan. Tärkeimmät löydökset ovat:
- Melkein kaikki 10 000 aseisiin liittyvää kuolemaa johtuivat laittomista aseista (sivu 30).
- Suurin osa laittomista aseista tulee rajojen ylitse EU:n ulkopuolelta (sivu 8)
- Järjestäytynyt rikollisuus toimittaa suurimman osan luvattomista aseista (sivu 22)
- 75% aserikoksista liittyy rikolliseen toimintaan (jengit). (Sivu 37)
- LAILLINEN asekauppa työllistää merkittävän määrän ihmisiä. (Sivu 50)

3. Esimerkkinä käytetty Tsekkien tilanne on selkeä valhe. 135 rikoksissa käytetyistä 182 aseesta ovat kategorian D aseita. Tosin tässä jätetään mainitsematta, että kyseessä ei ole EU:n kategoria D, vaan Tsekkien kategoria D, mikä tarkoittaa että rikolliset käyttävät:
- Ennen vuotta 1890 valmistettuja aseita
- Yksi ja kaksipiippuisia suustaladattavia aseita
- Ilma-aseita (airsoft ja paintball)
- deaktivoituja aseita
- starttiaseita
- jousipyssyjä, jalkajousia ja niin edelleen...

Syynä tähän on se, että nämä "aseet" ovat Tsekeissä lupavapaita.

Kun tarkastellaan OIKEITA lukuja ja OIKEITA aseita, 12% ampuma-aserikoksista Tsekeissä tehdään luvallisella aseella. 12% tehtiin luvattomilla aseilla ja loput tehtiin sitten yllämainituilla D-kategorian "aseilla".

4. Suomen käyttö esimerkkinä - ei sekään ihan putkeen mennyt
EU:n rahoittama ISEC tutkimus tarkasteli 1500 henkirikosta Suomessa, Ruotsissa ja Alankomaissa ja päätyi siihen lopputulokseen minkä kaikki jo tiesivätkin: niin sanottu tavallinen henkirikos Suomessa tehdään yleensä teräaseella ja merkittävää roolia näyttelee kuningas alkoholi. Suomessa on EU:n suurin asetiheys ja Alankomaissa on alhaisin - siltikin pohjoismaissa teräaseet olivat suosittu tekoväline, toisin kuin Alankomaissa, jossa yleensä käytettiin tuliasetta.

Nyt tässä voi turhautunut lukija ihmetellä kuinka Bienkowska voi vain ladella tälläistä tekstiä joutumatta tilille sanomisistaan - vastaus on hyvinkin yksinkertainen - hän on osa komissiota, eli palkattu virkamies, joten hänen ei tarvitse välittää siitä mitä ihmiset hänestä ajattelevat.

Olemme edelleen selvittämässä kuinka äärimmäisen monimutkainen päätöksentekoprosessi EU:ssa toimii, mutta ilmeisesti lakiehdotukset tulevat virkamiehiltä, joiden ei tarvitse välittää muiden mielipiteistä. Vastapainona heille, on Europarlamentti ja europarlamentaarikot, jotka valitaan vaaleilla - mutta onko heillä tarpeeksi valtaa kääntää veneen suunta ajoissa?

Kuinka ihmeessä tässä oikein kävi näin?

Linkki alkuperäiseen englanninkieliseen artikkeliin, jota on käytetty lähteenä: http://firearms-united.com/…/28/eugunban-ec-misuses-massac…/

‪#‎EUGunban‬
 
Kuten jo arvata saattaa, komissio ei kyennyt vastaamaan saksalaismepin esittämään kysymykseen, koska vastaukset eivät olisi puoltaneet komission kantaa:

https://www.facebook.com/FirearmsUnitedFinland/posts/662895387210262

"Olemme edelleen selvittämässä kuinka äärimmäisen monimutkainen päätöksentekoprosessi EU:ssa toimii, mutta ilmeisesti lakiehdotukset tulevat virkamiehiltä, joiden ei tarvitse välittää muiden mielipiteistä. Vastapainona heille, on Europarlamentti ja europarlamentaarikot, jotka valitaan vaaleilla - mutta onko heillä tarpeeksi valtaa kääntää veneen suunta ajoissa?"

Matkalla sinne missä ei aurinko paista eikä kuu kumota..eli sosialsitis-fasistiseen EU-liittovaltioon, joka on "arvoyhteisö" ja jossa on "avoin ja demokraattinen parlamentaristinen kansalaisten vaikutusmahdollisuus".? :confused:

EUSSR – Kopio.webp

make people happy – Kopio.webp
 
Viimeksi muokattu:
Hollanti yrittää komission puheenjohtajamaana nyt tosissaan pakottaa linjaansa läpi:

https://www.facebook.com/FirearmsUnitedFinland/posts/664688980364236
VAROITUS!

Pahin painajainen on toteutumassa - EU:n puheenjohtajamaa Hollannin ehdotus julkaistiin ja se on nyt neuvottelupöydällä. Valitettavasti Suomi on sitä mieltä, että "tämän ehdotuksen kanssa voidaan elää".

Seuraavaksi 10.6 pidetään oikeus- ja sisäasianeuvoston kokous, jossa käsitellään pj-maan esitystä.

Suuri valiokunta pitää PERJANTAINA kokouksen, jossa annetaan ministerille neuvottelumandaatti kokoukseen.

Olemme saaneet tietää, että Suomi suhtautuu myönteisesti Alankomaiden esitykseen, koska EU jne.

Jos esitystä ei hyväksytä, pj-maan pitää tietysti tehdä parempi esitys - ja tämä luonnollisesti tarvitaan, jotta ampumaurheilulla, metsästyksellä ja asekeräilyllä on tulevaisuus maassamme.

Nyt jos koskaan kannattaa tuoda mielipiteensä esiin ja lähettää se (kohteliaasti, lyhyesti, mutta jämäkästi muotoiltuna) suuren valiokunnan jäsenille ja luonnollisesti myös Orpolle, jonka harteilla lepää suuri vastuu. Listan löydätte postauksen lopusta. Ja välitättehän tiedon myös muille tuntemillenne alan harrastajille.

Mitä ehdotus pitää sisällään?

- Hallussapitoluvan pituus 3 vuotta.
- Keräilijät mukaan asedirektiivin piiriin (samat säännöt kuin muillekin).

Seuraaviin aseisiin ei enää saa lupia (muuten kuin erityistapauksissa):
-Automaattiaseet, jotka on muutettu puoliautomaattiaseiksi
-Puoliautomaattiaseet, jotka voidaan muuttaa automaattiaseiksi tavallisilla työkaluilla.

-Kaikki yhdenkin allaolevan ehdon täyttävät keskisytytteistä patruunaa ampuvat puoliautomaattiaseet:
a) Lyhyet aseet, joilla on mahdollista ampua yli 21 patruunaa lataamatta, jos yli 20 patruunan lipas on kiinnitetty aseeseen. (Siis - kaikki pistoolit käytännössä)
b) Pitkät aseet, joilla on mahdollista ampua yli 10 patruunaa lataamatta, jos yli 10 patruunan lipas on kiinnitetty aseeseen. (Kaikki puoliautomaattikiväärit)

-Pitkät aseet, joilla voidaan ampua silloin kuin kokonaispituus on alle 60 senttimetriä tai joiden perä voidaan poistaa ilman työkaluja.

-Latausvälineet, jotka voidaan kiinnittää keskisytytteistä patruunaa ampuviin puoliautomaattiaseisiin, jotka täyttävät seuraavat kriteerit:
a) Lippaat, joiden kapasiteetti on yli 20 patruunaa.
b) Pitkissä aseissa käytettävät lippaat, joiden kapasiteetti on yli 10 patruunaa.

Kiellettyjä asioita (Puoliautomaattikiväärit ja yli 10 patruunan lippaat) voidaan antaa urheiluampujille seuraavin ehdoin:
- Lääkärintarkastus on tehty, samoin pällitesti on läpäisty.
- Todisteita lytyy siitä, että hän ampuu kilpailuissa, jotka järjestää virallisesti hyväksytty seura.
- Seuralta on todistus siitä, että ampuja on seuran jäsen ja on harrastanut aktiivisesti 12 kuukautta tai pidempään ja hänen harrastamansa laji on yleisesti hyväksytty laji.

Orpo:
[email protected]

Suuren valiokunnan varsinaiset jäsenet:

[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]

Eurooppa-neuvosto taas esittää "kompromissia":

https://www.facebook.com/FirearmsUnitedFinland/posts/663392113827256
Tietovuoto:

GENVAL/Neuvosto-linjan "kompromissiesitys", versio 05. Jälleen kerran - meillä ei ole tätä dokumenttia, mutta jos sen näkisimme, niin siinä lukisi varmaankin jotain tämän suuntaista:

Nyt ehdotusta perustellaan kahdella syyllä - eli vanha perustelu, mikä oli terrorismi on saanut kaverin, jota kutsutaan "tasapainoksi tavaroiden vapaan liikkuvuuden ja turvallisuuden välillä" - jota perustellaan seuraavasti: "The need to control that freedom using security guarantees suited to this type of products in question."

Asekeräilijät ovat edelleen nesteessä:
Välttääksemme sen, että keräilijöistä tulee mahdollinen laittomien aseiden lähde, heidän kuuluisi olla direktiivin piirissä. Jäsenmaat saavat myöntää keräilijöille lupia hallussapitää tuliaseita, oleellisia komponentteja ja patruunoita, tämän direktiivin linjaamalla tavalla. Tämän lisäksi erityistapauksissa voidaan myöntää lupa myös myös kategorian A-aseisiin.

Kieltolaki kummittelee tekstissä edelleen:
"Tämän lisäksi kaikista vaarallisimmille (aika subjektiivista...) aseille pitäisi esittää tiukemmat säännöt ja varmistaa, että noita aseita, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, ei ole lupa omistaa eikä myydä. Kun näitä sääntöjä ei seurata, jäsenmaiden tulisi takavarikoida nämä aseet".

Reseviläispykälä on lisätty tekstiin:
"Jäsenmailla tulisi olla mahdollisuus myöntää lupia kiellettyjen aseiden ostamiseen ja hallussapitoon mikäli se on tarpeellista koulutuksellisista, kulttuuriteknisistä, tutkimus- tai historiallisista syistä. Jäsenmaiden tulisi myös mahdollistaa näiden aseiden ja oleellisten komponenttien hankkiminen kansallisen puolustuksen tarpeisiin, kuten vapaaehtoiseen reserviläistoimintaan jäsenmaan lainsäädännön puitteissa".

(Toki tässä on juju - heti kun et aktiivisesti harrasta reserviläistoimintaa, voidaan luvat perua)

Aiemmin mainitsemamme lipaskielto ja puoliautomaattikielto ovat edelleen voimissaan ja aikalailla muuttumattomina.

Hyvänä puolena voidaan mainita, että koska Norja, Islanti, Liechtenstein ja Sveitsi kuuluvat Schengeniin, tässä ehdotuksessa sanotaan, että heidän pitäisi myös soveltaa tätä ja olla mukana päätöksentekoprosessissa.

Kuka arvaa, mikä sormi luultavasti nousee pystyyn suklaan, käkikellojen ja demokratian maasta? Sveitsissä kun ihan kaikilla ja heidän äideillään on B7 ase, joka on kaiken lisäksi entinen automaattiase.

Se tarkoittaisi käytännössä sitä, että koko direktiivi on hyödytön kun keskellä EU:ta on Sveitsin kokoinen (Schengeniin kuuluva) aukko, josta on mahdollista hankkia muualla kiellettyjä aseita. Islannista ja Norjasta en uskalla sanoa mitään...

Lipaskieltoa vaativat seuraavat maat: Belgia, Italia, Portugali, Espanja, Bulgaria.

Tekstistä löytyy edelleen "laiton latauslaite", eli toisin sanoen jos kiinnität aseeseesi liian ison lippaan, luvat lähtevät kävelemään...

Museota saavat (luvan kanssa) hankkia ja hallussapitää kategorian A ja B tuliaseita.

Kiellettyjä asioita (Puoliautomaattikiväärit ja yli 10 patruunan lippaat) voidaan antaa urheiluampujille seuraavin ehdoin:
- Lääkärintarkastus on tehty, samoin pällitesti on läpäisty.
- Todisteita lytyy siitä, että hän ampuu kilpailuissa, jotka järjestää virallisesti hyväksytty seura.
- Seuralta on todistus siitä, että ampuja on seuran jäsen ja on harrastanut aktiivisesti 12 kuukautta tai pidempään ja hänen harrastamansa laji on yleisesti hyväksytty laji.

HALLUSSAPITOLUVAN PITUUS EI OLE YLI 3 VUOTTA.

Välitön takavarikointi ei enää ole ilmeisesti agendalla:
"Jäsenmaat voivat uusia luvat aseeseen, joka oli kategoriassa B, mutta on siirretty kategoriaan A, mutta vain jos henkilöllä on lupa aseeseen, joka on myönnetty ennen direktiivin voimaantuloa". Suomi on ehdottanut viimeisen sivulauseen poistamista Viron kanssa.

3D-tulostusta, QR-koodeja sekä RFID siruja tulee tutkia muutaman vuoden välein ja komission tulee laatia ehdotus mitä näiden "ongelmien" kanssa tulisi tehdä.

Liite 1 on edelleen entisellään - kieltolistalla:

Sitten analysoidaan liitettä 1, jota meillä ei luonnollisestikaan ole hallussamme:

Seuraavia lisäkategorioita ja muutoksia ehdotetaan:
Kategoria A, eli kielletty siviileiltä:
A6. Automaattiaseet, jotka on muutettu puoliautomaattiaseiksi

A6a. Puoliautomaattiaseet, jotka voidaan muuttaa automaattiaseiksi tavallisilla työkaluilla.

A7. Kaikki yhdenkin allaolevan ehdon täyttävät keskisytytteistä patruunaa ampuvat puoliautomaattiaseet:
a) Lyhyet aseet, joilla on mahdollista ampua yli 21 patruunaa lataamatta, jos yli 20 patruunan lipas on kiinnitetty aseeseen. (Siis - kaikki pistoolit käytännössä)
b) Pitkät aseet, joilla on mahdollista ampua yli 10 patruunaa lataamatta, jos yli 10 patruunan lipas on kiinnitetty aseeseen. (Kaikki puoliautomaattikiväärit)

A8. Pitkät aseet, joilla voidaan ampua silloin kuin kokonaispituus on alle 60 senttimetriä tai joiden perä voidaan poistaa ilman työkaluja.

A9. Latausvälineet, jotka voidaan kiinnittää keskisytytteistä patruunaa ampuviin puoliautomaattiaseisiin, jotka täyttävät seuraavat kriteerit:
a) Lippaat, joiden kapasiteetti on yli 20 patruunaa.
b) Pitkissä aseissa käytettävät lippaat, joiden kapasiteetti on yli 10 patruunaa.

Kategoria B, eli sallitut muuttuisi seuraavasti:

B4. Puoliautomaattiset keskisytytteiset pitkät aseet, joiden latauslaitteeseen tai patruunapesään mahtuu enemmän kuin kolme, mutta vähemmän kuin 12 patruunaa. Puoliautomaattiset reunasytytteiset, joihin mahtuu yli 3 patruunaa.

B4a. Lyhyet puoliautomaatit, jotka eivät ole kategoriassa A7.

....

Sitten on vielä joku ihan järjetön kategoria:
B7. Puoliautomaattiset aseet siviilikäyttöön, jotka muistuttavat aseita, joissa on automaattimekanismi, mutta eivät kuulu kategorioihin A6, A7 ja A8.
 
Eipä tässä muuta kuin EU-lippuja polttamaan. Toivottavasti hajoaisi mahdollisimman pian ennen kuin tekee pahempaa vahinkoa.

EU:ta enemmän tulen kyllä kiroamaan kokoomuksen... ja ne syyt mistä tämä alkoi (laiton maahantulo)

Kun koittaa se päivä että Venäjä tulee itärajan yli niin siinä sitä onkin miettimistä, kenen joukoissa seison. En ainakaan EU:n
 
Gonzales_Flag.JPG
 
Eipä tässä muuta kuin EU-lippuja polttamaan. Toivottavasti hajoaisi mahdollisimman pian ennen kuin tekee pahempaa vahinkoa.

EU:ta enemmän tulen kyllä kiroamaan kokoomuksen... ja ne syyt mistä tämä alkoi (laiton maahantulo)

Kun koittaa se päivä että Venäjä tulee itärajan yli niin siinä sitä onkin miettimistä, kenen joukoissa seison. En ainakaan EU:n


fuck  Eu  – Kopio.webp
 
Eipä tässä muuta kuin EU-lippuja polttamaan. Toivottavasti hajoaisi mahdollisimman pian ennen kuin tekee pahempaa vahinkoa.

EU:ta enemmän tulen kyllä kiroamaan kokoomuksen... ja ne syyt mistä tämä alkoi (laiton maahantulo)

Täsmälleen samaa mieltä. Vaihtelevasti Kokoomusta ja Perussuomalaisia elämäni aikana äänestäneenä tiedän jo nyt että Kokoomus tuskin tulee enää koskaan saamaan ääntäni. PS näyttää olevan tällä hetkellä ainoa puolue joka puolustaa aseharrastajia, maanpuolustusta ja Suomea terveenä, itsenäisenä valtiona ylipäätänsä. Kokoomuksen touhut ovat tyhjiä korulauseita ja takki kääntyy sen mukaan mistä milloinkin tuulee. Rasistivouhottajien ja muiden haihattelijoiden häipyessä* hölmöyttään pienpuolueiden (pakenemisen sijaan kaikkien PS:ää kannattaneiden tulisi nimenomaan juuri nyt pysyä lujana ja pitää linjat yhtenäisinä pysymällä PS:n leirissä) ja SDP:n (häpeällistä kuinka onnettoman lyhyt voikaan ihmisen muisti olla) kelkkaan jäävät onneksi viisaimmat ja jämäkimmät jäljelle, joten asialla voi olla valoisakin puoli. Synkkänä kuitenkin näen EU:n tulevaisuuden.

Kun koittaa se päivä että Venäjä tulee itärajan yli niin siinä sitä onkin miettimistä, kenen joukoissa seison. En ainakaan EU:n

Mikäli Suomella ei ole rohkeutta liittyä NATO:on mahdollisimman pian niin oikea sanavalinta on nimenomaan kun eikä jos. Eikä tämä ole mielipide vaan fakta. En muuten koskaan lakkaa hämmästelemästä kuinka sokeita Venäjän päivittäiselle propagandalle suuri osa suomalaisista voikaan olla. Omat käteni eivät tule venäläistä** koskaan palvelemaan mutta mikäli tilanne noin pahaksi menisi niin olisi vaikea kuvitella seisovansa EU:nkaan riveissä. Ja mikäli Suomen poliitikot munattomuuttaan antavat aseasiassa EU:lle periksi niin se on allekirjoittaneelle tarpeeksi suuri syy ilmoittaa poistuvansa Suomen valtion käytöstä. Tämä maa kun ei enää nykyäänkään ole se jota on joskus vannottu loppuun asti puolustettavan.

Verenpaine nousee kyllä liki joka kerta lukiessa tämän farssin uusia käänteitä. Tätä taistelua ei kuitenkaan tulla antamaan periksi eikä häviämään. Molon labe.

*ainakin sopivasti agendaa edistävällä tavalla toteutettujen gallupien mukaan.
**alkuperäisversiosta hieman poliittisesti korrektisoidumpi sanavalinta

edit. typoja korjattu
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka tämä on ihan OT mutta toivoa on vielä, kyllä se vielä kaatuu kuten kävi sen esikuvalle, suurelle ja mahtavalle Neuvostoliitolle.
Mitä muuta voisikaan odottaa onhan merkittävä EU parlamentin ryhmä suoraan entisten Stalimistien perillinen eli Vihreät

Vive l'europe libre!

http://www.hs.fi/paivanlehti/03062016/a1464844594675
Haastaja tulee kotoa – Euroskeptisyys kerää voimaa Itä-Euroopassa, kun jäsenmaa toisensa jälkeen asettuu EU:ta vastaan
 
Vaikka tämä on ihan OT mutta toivoa on vielä, kyllä se vielä kaatuu kuten kävi sen esikuvalle, suurelle ja mahtavalle Neuvostoliitolle.
Mitä muuta voisikaan odottaa onhan merkittävä EU parlamentin ryhmä suoraan entisten Stalimistien perillinen eli Vihreät

Vive l'europe libre!

http://www.hs.fi/paivanlehti/03062016/a1464844594675
Haastaja tulee kotoa – Euroskeptisyys kerää voimaa Itä-Euroopassa, kun jäsenmaa toisensa jälkeen asettuu EU:ta vastaan

Ne jotka ovat kommunistisen diktatuurin elämässään kokeneet tai joutuneet sen ikeessä elämään, ovat saaneet kokemusperäisesti sisimpäänsä "vasta-aineen" , joka reagoi voimakkaasti, kun vastaavankaltainen tauti kuin kommunismi, joka ilmenee nykyään vihervasemmistolaisena, "minulla on monikulttuurinen unelma maailman harmoniasta ilman aseita" , tulee lähelle ja yrittää/pyrkii vaikuttamaan myrkyttäen ihmisten aselakeja, mieliä, elämää, vapautta, omistusoukeuksia, toimintaa, sanan/mielipiteenvapautta ect rajoittaen ja estäen..o_O

ilmeisesti veli @Geronimo on saanut vihervasemmistolaisen kommunismin "vasta-ainetta" useampiakin annoksia kehoonsa ? :D
 
Viimeksi muokattu:
Suomi se vaan perseilee...:facepalm: Kovasti on "isänmaallista" toimintaa juu..?

Mitä muuta näiltä selkärangattomilta poliittisilta parasiitti-ameeboilta voidaan odottaa kuin tällaista p*skaa? o_O


Tietovuoto:

Olemme hieman aiemmin julkaisseet neuvoston (katastrofaalisen) esityksen tuliasedirektiiviksi ja olemme myös välittäneet tiedon, siitä että Suomen vastustus ei olisi riittävän aktiivista.

Alta löydätte kaikki SUOMEN tekemät muutosehdotukset, jotka on kirjattu vuotaneeseen EU-dokumenttiin. Tämä ei toki tarkoita, etteikö muitakin olisi mahdollisesti tehty, mutta nämä on ylöskirjattu.

Valitettavasti EMME löytäneet vastustusta esimerkiksi puoliautomaattikielloille...


EI Näin! EU-komission (ja neuvoston) ehdotus on hylättävä, sillä oleelliset parannukset (deaktivointisäädökset) ovat jo voimassa.

Alla Suomen varaukset ja muutosehdotukset:

1. Yleinen varaus tarkastella ehdotusta kriittisesti (scrutiny)

2. Aseiden tietojen säilyttäminen rekisterissä, Suomen ehdotus 20 vuotta maastaviennin jälkeen. Alkuperäinen ehdotus - loputtomasti.

3. "Järjestettäessä siirto jäsenmaassa, jäsenmaiden välillä, ei-EU-maahan tai ei-EU-maasta"... Suomi ehdottaa lievää parannusta "tai, kun välittäjä on EU:n alueella ja kaupan osapuolet kolmansissa maissa". Tässä on kyse lähinnä aseen ostamisesta ulkomailta.

4. "Direktiivissä museo tarkoittaa pysyvää instituutiota, joka palvelee yhteiskuntaa ja sen kehitystä, on avoinna yleisölle, hankkii, säilyttää, tutkii ja näytteilleasettaa aseita, oleellisia osia tai patruunoita koulutustarkoitukseen, opetustarkoitukseen tai huvittelutarkoitukseen." Suomi ehdottaa poistettavaksi seuraavaa kappaletta tai viimeistä sanaa "huvittelutarkoitukseen", koska eihän aseissa kuulu olla mitään hauskaa.

5. "Direktiivi ei koske aseiden ja patruunoiden laillista hankkimista puolustusvoimien, poliisin tai yleisten viranomaisten toimesta". Suomi ehdottaa tähän puolustusvoimia ja viranomaisia.

6. Merkintöihin Suomi ehdottaa "Jäsenmaat varmistavat, että jokainen kasattu ase joka päätyy markkinoille tai jokainen oleellinen osa joka päätyy markkinoille erikseen, on merkattu".

7. Lisäksi Suomi ehdottaa, että ase pitäisi voida merkitä heti kun se tulee EU-alueelle.

8. Jos ase on tuotu EU:hun, tuontivuosi pitäisi merkitä ennen kuin ase myydään.

9. Suomi ehdottaa, että ylijäämäaseet merkitään kun ne päätyvät markkinoille "sopivalla merkinnällä".

10. Suomi varaa oikeuden tarkistaa seuraavan lauseen "Aseen ja komponenttien tiedot täytyy pitää saatavilla viranomaisille rikostutkintaan 20 vuotta aseen hävittämisen jälkeen".

11. Lisäpykälä, missä on mahdollista antaa A-kategorian ase siviileille ERITYISTAPAUKSISSA, mikäli hän ei aiheuta uhkaa itselleen, yhteiskuntajärjestykselle ja yleiselle turvallisuudelle, Suomi haluaa lisätä sanan "tai muille".

12. Italia Puola ja Unkari haluavat seuraavan lauseen: "Jäsenmaat voivat sisällyttää lääkärintarkastuksen ja pällitestin luvan uusimisen yhteyteen", Suomi haluaa muuttaa siten että: "Jäsenmaat voivat halutessaan". Tämä on ihan järkevä...

13. Jäsenmaat varmistavat, että osto ja hallussapitoluvat A ja B kategorian aseille perutaan, mikäli henkilöltä löydetään Kategorian A latauslaite (normaalikokoinen lipas". Suomi ilmeisesti pitää tätä kohtuuttomana. "consider the withdrawal as a matter of subsidiarity.

14. Etämyyntiin Suomi pyytää lisäselvennystä.

15. Määräaikaisia lupia koskeva täsmennys on epäselvä mutta Suomi haluaa "periodic review every five years". Ei näin.

16. Ehdotuksessa sanotaan, että jäsenmaat voivat uusia määräaikaisia lupia kiellettäville aseille, jos ne on annettu ensimmäisen kerran ennen lain voimaantuloa. Suomi haluaa poistaa tuon "ennen lain voimaantuloa". Ihan ymmärrettävää.

17. Suomi täsmentää, että tuliaseen "valvominen, supervision" ei vaadi "välitöntä valvontaa." Huono käännös, mutta lakiteksti on vaikeaa kääntää. Tarkoitus on kuitenkin että pistoolia on mahdollista ilmeisesti kuljettaa vaikka auton takaluukussa, ettei tarvitse koko ajan ajella käsi kuudestilaukeavan kahvalla.

18. Suomi tukee ja ajaa jäsenmaisten viranomaisten välistä sähköistä tiedonvaihtoa.

19. EU-komissio toimittaa systeemin tiedonvaihtoon, mikä mahdollistaa aseiden jäljittämisen... etc. Suomi suhtautuu tähän varauksella, mikä on ihan ymmärrettävää.


Tässä on ilmeisesti lähdetty raivaamaan sademetsää oksasaksilla... Jerrykannu ja tulitikut voisi toimia paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Ne jotka ovat kommunistisen diktatuurin elämässään kokeneet tai joutuneet sen ikeessä elämään, ovat saaneet komusperäisesti sisimpäänsä "vasta-aineen" joka reagoi voimakkaasti kun vastaavankaltainen tauti kuin kommunismi joka ilmenee vihervasemmistolaisena "minulla on monikulttuurinen unelma maailman harmoniasta ilman aseita" tulee lähelle ja yrittää/pyrkii vaikuttamaan myrkyttäen ihmisten mieliä, elämää, vapautta, omistusoukeuksia, toimintaa, sanan/mielipiteenvapautta ect rajoittaen ja estäen..o_O

ilmeisesti veli @Geronimo on saanut vihervasemmistolaisen kommunismin "vasta-ainetta" useampiakin annoksia kehoonsa ? :D

Vasta-aineita on saatu ihan riitävästi jopa niin paljon etten usko kenenkään EU vastaisen enkä isänmaallisen olevan Putinisti, mutta sen uskon että jos vihervassari avaa suunsa niin taustalla häärii "isokäsi"
 
Tämä kohta on se mikä koskee ressuja ja ipsi-ampujia:

Neuvottelutulokseen on aivan viime vaiheessa sisällytetty säännös aseluvan myöntämisestä tarkoin määritellyin edellytyksin henkilölle A7-luokan aseisiin ja A 9-luokan latauslaitteisiin urheiluammuntaa varten. Näitä lupia tarkasteltaisiin säännöllisesti vähintään kolmen vuoden välein. Valiokunta pitää sinänsä asianmukaisena, että näiden lupien myöntäminen tapahtuu tarkkojen edellytysten vallitessa. Valiokunta kiinnittää kuitenkin valtioneuvoston tavoin huomiota siihen, että luvan myöntämisen edellytyksenä olisi muun muassa lääketieteellinen ja psykologinen arvio hakijan luotettavuudesta ja vaarallisuudesta. Valiokunta yhtyy valtioneuvoston näkemyksiin luvan myöntämisessä vaadittavista edellytyksistä.


Ja jos haluaa laittaa palautetta, niin nuille:

Helsingissä 3.6.2016
Asian ratkaisevaan käsittelyyn valiokunnassa ovat ottaneet osaa
puheenjohtaja Pirkko Mattila ps

varapuheenjohtaja Timo V. Korhonen kesk

jäsen Thomas Blomqvist r
jäsen Antti Häkkänen kok
jäsen Elsi Katainen kesk
jäsen Kari Kulmala ps
jäsen Antti Kurvinen kesk
jäsen Sirpa Paatero sd
jäsen Juha Pylväs kesk
jäsen Wille Rydman kok
jäsen Joona Räsänen sd
jäsen Matti Semi vas
jäsen Mari-Leena Talvitie kok

Valiokunnan sihteerinä on toiminut valiokuntaneuvos Minna-Liisa Rinne
 
Neuvotteluasiakirjassa kokonaan uutena asiakohtana on säännös siitä, että jäsenvaltioiden tulee peruuttaa henkilön aseen hallussapitolupa A- tai B-luokan aseeseen jos häneltä löydetään laittomasti hallussa oleva A9-luokan latauslaite. Säännöksellä pyritään toteuttamaan direktiivin mukaista tavoitetta taata kansalaisten turvallisuutta.
 
Valiokunta kiinnittää kuitenkin huomiota siihen, että luokkaan A7 on sijoitettu sellaiset keskisytytteiset puoliautomaattiaseiden kokoonpanot eli aseen ja latauslaitteen yhdistelmät, joilla voidaan ampua huomattava määrä ammuksia ilman uudelleen latausta (lyhyiden aseiden osalta yli 21 laukausta ja pitkien aseiden osalta yli 11 laukausta). Lisäksi kiellettäisiin latauslaitteet, jotka voidaan liittää keskisytytteisiin puoliautomaattiaseisiin tai lippaallisiin kertatuliaseisiin, jos latauslaitteeseen mahtuu lyhyiden aseiden osalta yli 20 ammusta ja pitkien aseiden osalta yli 10 ammusta (A9). Määritelmässä käytetään termiä latauslaite. Valiokunnan saaman selvityksen mukaan latauslaitteella viitataan tässä yhteydessä lähinnä lippaisiin ja vyösyötteisiin latauslaitteisiin (magazines and feeding belts). Valiokunta katsoo, että tältä osin tulee viimeistään trilogineuvottelujen yhteydessä pyrkiä saamaan selvennystä, jotta säännöksen täytäntöönpanon yhteydessä vältytään mahdollisilta tulkintaepäselvyyksiltä.
 
Back
Top