Komissio kieltämässä itselataavat?

Itse en omista yhtäkään tuliasetta, mutta tällaisen kehityksen näen todella ikävänä reserviläisten, metsästäjien ja oikeiden aseharrastajien puolesta. Tämä soppa on Eurostoliiton täysin poskettoman raja/ulkopolitiikan tuotoksia ja tällä maalla tai sen kansalla ei ole mitään tekemistä tuon kanssa. Brysselissä marinoidut poliittiset broilerit tuskin asiaa alkavat vastustaa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Malliesimerkki miten Eu:n päätöksenteko ei sovi tänne Pohjolan Koreaan.
 
Tietääkö kukaan enemmän lakia lukenut että tarvitseeko tämä yksimielisen enemmistön vai määrällisen enemmistön mennäkseen läpi?

Höh!

Jos on aseen vuoksi valmis rikkomaan lakia (en kehota ketään näin tekemään) niin miksi tyytyä puoli-automaattiseen? Senkus antaa puolarin pois ja kuitatuilla korvauksilla ostaa Igorilta täysautomaatin.
Aivan kuin valtio korvaisi takavarikoidun omaisuuden täysimääräisesti (Maksaisi vähintään 100 miljoonaa.) ja laiton ase voi olla 5 kertaa kalliimpi kuin sama laillisena. Toisekseen sarjatuli ei itsessään kesää tee.
Tietysti tämä olisi kätevä tapa kasvattaa valtion kassaa jos nämä myydään eteenpäin.
 
Tietääkö kukaan enemmän lakia lukenut että tarvitseeko tämä yksimielisen enemmistön vai määrällisen enemmistön mennäkseen läpi?


Aivan kuin valtio korvaisi takavarikoidun omaisuuden täysimääräisesti (Maksaisi vähintään 100 miljoonaa.) ja laiton ase voi olla 5 kertaa kalliimpi kuin sama laillisena. Toisekseen sarjatuli ei itsessään kesää tee.
Tietysti tämä olisi kätevä tapa kasvattaa valtion kassaa jos nämä myydään eteenpäin.

Laittomasti juntatut EU sopimukset ovat tehneet määräenemmistö päätöksistä sen normin, ylipäänsä systeemi toimii niin että Saksan ja Ranskan yhdessä ajamat tavoitteet toteutuvat aina.
 
Saksassakin on melko aktiivinen asekulttuuri joten voi olla ettei se siellä ihan heittämällä läpi mene...
 
No esimerkiksi saksalaisillakin foorumeilla välillä väläytellään ajatusta juuri siitä että pikkuhiljaa kerätään aseita pois liikkeestä esim kuolinpesien kautta. Samaahan tapahtuu täälläkin.
Itselataavien aseiden keskustelussa enimmäkseen "max 2 patruunaa lippaassa " -laista keskustelua metsästyksen osalla.
Vaikka Saksassa onkin jossain määrin aktiivinen metsästysporukka, niin 80 miljoonaisessa kansassa se ei paljoa paina jos johto alkaa päättämään rajoituksista.

Sotilasaseiden osalta en usko, että aihe siellä on kovinkaan tapetilla, koska "black rifle" keskustelupiiri on aika olematonta. Metsästäjät pärjää sillä normikalustollaan, jossa enimmäkseen ehkä arvostavat kauniita kaiverruksia.

EU:ssa tosiaan tällaiset isot asiat menee siten kuin Ranska ja Saksa päättävät, muille vain esitetään sitten määräys toimeenpanosta.

Tällainen käsitys mulla tällä hetkellä.


.
 
No esimerkiksi saksalaisillakin foorumeilla välillä väläytellään ajatusta juuri siitä että pikkuhiljaa kerätään aseita pois liikkeestä esim kuolinpesien kautta. Samaahan tapahtuu täälläkin.
Itselataavien aseiden keskustelussa enimmäkseen "max 2 patruunaa lippaassa " -laista keskustelua metsästyksen osalla.
Vaikka Saksassa onkin jossain määrin aktiivinen metsästysporukka, niin 80 miljoonaisessa kansassa se ei paljoa paina jos johto alkaa päättämään rajoituksista.

Sotilasaseiden osalta en usko, että aihe siellä on kovinkaan tapetilla, koska "black rifle" keskustelupiiri on aika olematonta. Metsästäjät pärjää sillä normikalustollaan, jossa enimmäkseen ehkä arvostavat kauniita kaiverruksia.

EU:ssa tosiaan tällaiset isot asiat menee siten kuin Ranska ja Saksa päättävät, muille vain esitetään sitten määräys toimeenpanosta.

Tällainen käsitys mulla tällä hetkellä.


.

Poliisi kampaa asekätkennän kätköjäkin ja lupaa olla syyttämättä.

Poliisi muistuttaa, että vanhojen ase- ja räjähdekätköjen paljastaminen on kaikkien etujen mukaista, sillä kätkijöitä ei enää rangaista.

http://yle.fi/uutiset/rajahdekatko_paljastui_kiuruvedella_kahdeksan_sodanaikaista_miinaa/8414991


Noita kävi punainen valpo viimeksi kyselemässä monilta, tuskin tietävät asiasta tänään sen enempää. :rolleyes:
 
Minulla tuli sellainen mieleen tässä asiassa että kieltoehdotus todennäköisesti kohtaa voimakasta vastarintaa myös itäisen euroopan maissa kuten Viro, Puola, Unkari, Tsekki yms koska näissä maissa monissa aktiivinen IPSC harrastuskulttuuri, CCW-luvatkin osassa ainakin saatavana mutta ennen kaikkea vanhassa muistissa kommunistiajan kiellot sekä maanpuolustusmyönteisyys idän nostaessa päätään kodinturvajoukkojen suosionnousun myötä. Nämä tietty pelkkiä mutuja kansojen mietteistä mutta uskoisin asiaan tulevan vastustusta enemmän idän kuin lännen suunnalta euroopassa.
 
Minulla tuli sellainen mieleen tässä asiassa että kieltoehdotus todennäköisesti kohtaa voimakasta vastarintaa myös itäisen euroopan maissa kuten Viro, Puola, Unkari, Tsekki yms koska näissä maissa monissa aktiivinen IPSC harrastuskulttuuri, CCW-luvatkin osassa ainakin saatavana mutta ennen kaikkea vanhassa muistissa kommunistiajan kiellot sekä maanpuolustusmyönteisyys idän nostaessa päätään kodinturvajoukkojen suosionnousun myötä. Nämä tietty pelkkiä mutuja kansojen mietteistä mutta uskoisin asiaan tulevan vastustusta enemmän idän kuin lännen suunnalta euroopassa.

Samat maat jotka jyrättiin mamujen asuttamisessa.
 
Hoh hoh. Lukaisin ketjun ja ei voi kun todeta että meitä harrastajia on moneen junaan. Itse en lähtisi noita Eurostoliitto- ja" 8 surmanluotia jos tulevat minun pyssyt hakemaan" puheita julkisella foorumilla viljelemään, saattavat äkkinäisen korvaan antaa väärän kuvan harrastajista.

Hyvä että Ressuliitto ja harrastajat ovat julkisesti ottaneet asiaan kantaa, lopullinen niitti tuo olisi toiminta-ammunnalle.

Löysikö joku muuten muitakin lähteitä noille ehdotuksille kun tuon Iltalehden artikkelin? itse en ainakaan mitään järkevää ja tuoretta löytänyt. Tekisi mieli tutustua että mitkä tahot noiden ehdotusten takana ovat.
 
Erälle.netissä joku näytti lainanneen jotain Jussi Halla-ahon kirjoitusta. Tässä pätkä:

Oma arvioni on, että E-parlamentista tällainen hanke, ehkä vielä vähän hullummaksi muokattuna, menee sukkana läpi. Toisessa lainsäädäntöelimessä eli Neuvostossa luultavasti pullikoidaan enemmän, mutta siellä asia päätetään määräenemmistöllä, eli Suomi ei yksinään (tai muutaman pienen kaverin kanssa) pysty päätöstä estämään.

Eli huonolta näyttää tällä hetkellä.

T. Jussi Halla-aho
 
Hoh hoh. Lukaisin ketjun ja ei voi kun todeta että meitä harrastajia on moneen junaan. Itse en lähtisi noita Eurostoliitto- ja" 8 surmanluotia jos tulevat minun pyssyt hakemaan" puheita julkisella foorumilla viljelemään, saattavat äkkinäisen korvaan antaa väärän kuvan harrastajista.

Hyvä että Ressuliitto ja harrastajat ovat julkisesti ottaneet asiaan kantaa, lopullinen niitti tuo olisi toiminta-ammunnalle.

Löysikö joku muuten muitakin lähteitä noille ehdotuksille kun tuon Iltalehden artikkelin? itse en ainakaan mitään järkevää ja tuoretta löytänyt. Tekisi mieli tutustua että mitkä tahot noiden ehdotusten takana ovat.

Eurooppa-neuvosto pyysi tiukennuksia direktiiviin, eli valtioiden päämiehet, eli Suomesta Sipilä.

Eurostoliitto se nyt kuitenkin on.
 
Olisikohan nyt vihdoinkin hyvä hetki irtautua EU:sta ja pestä aika monen mustapekkakortin likaamat kädet koko touhusta? EU oli periaatteessa ihan hyvä vielä 90-luvun puolella ja itsekin sitä siihen liityttäessä lähes varauksettomasti kannatin, mutta siitä eteenpäin on hieman yllättäen sen kehitys on ollut pelkkää alamäkeä. Tästä eteenpäin voisimme aidosti hyvällä omallatunnolla todeta aika moneen negatiiviseen asiaan, että ei luojan kiitos koske meitä.

Jos joku pelkää neuroottisesti Putinia ja on sen vuoksi valmis mihin tahansa myönnytyksiin tai kiristykseen EU:n suunnalta, niin kannattaa ehkä herätä todellisuuteen ja turhista irrationaalisista pelkotiloista voi päästä terapialla tai sopivalla lääkityksellä eroon. Venäjän aselainsäädäntö on nyt suunniteltua EU-kieltolakia huomattavasti liberaalimpi. Venäjällä järjestetään jatkossakin mm. IPSC-kilpailuja, toisin kuin EU-maissa.

Tätä se on kun lähtee isojen poikien päätöspöytiin leikkimään, vaikka ei edes pää yllä pöydälle tai jalat tuolilta lattiaan.
 
Niin, meidänhän piti päästä "tekemään päätöksiä isoissa pöydissä". Onkin käynyt niin että isoissa pöydissä meille sanellaan mitä tehdään.
 
Reserviläisliitto luonnehtii tilannetta "taisteluksi tuulimyllyjä vastaan".

Kyseessä tulee olemaan taistelu tuulimyllyjä vastaan. Tämän suhteen ei riitä, että vaikutamme vain suomalaisiin päättäjiin. Ennen kaikkea vaikuttaminen tulee kohdistaa omiin Euroopan parlamentin edustajiimme sekä parlamentin eri työryhmiin, joissa direktiiviasioita valmistellaan. Ymmärrystä tulee saada myös muilta mailta.

Itse veikkaan, että asia on jo päätetty "EU:n ytimissä" ja kaikki vastaanpyristely on turhaa. Suomen päättäjät kenties näyttelevät olevansa asiaa vastaan, mutta se on täysin merkityksetöntä. EU ei luota eu-kansalaisiin ja haluaa heiltä aseet pois. Ensin puoliautomaatit ja lopulta myös muut ruutiaseet. Kun pyssyistä on päästy eroon, aletaankin kiristämään jousien hallussapitoa ja sen jälkeen veitsien...

Jos mietitään maantieteellistä näkökulmaa, niin mitä merkitystä jollekin Keski-Euroopassa sijaitsevalla Saksalle tai Ranskalle on tällaisella mitättömällä pohjoisella rajavaltiolla, vaikka sen 1340 km pitkä itäraja sattuukin olemaan samalla yksi EU:n ulkorajoista? Niitä tuskin kiinnostaa miten joidenkin suomalaisten reserviläisten touhuille käy.
 
25 vuoden kokemuksella voin perustellusti sanoa että ainakaan minun tuttavapiirini saksalaisia ei kiinnosta ollenkaan miten täällä asiamme järjestämme. Heille on ok että minusta välillä kuuluu ja silloin tällöin nähdään....Saksassa.
Itse menevät lomillaan muualle kuin pohjolaan.

Ei siellä mitään huolenpitoa tunneta Suomesta tai Ruotsista, eikä niitä muutenkaan kiinnosta.


.
 
Back
Top