Justin Case
Eversti
Haaveilen aika ajoin neliveto traktaatista,tänään taas kiittelin tuota takapotkun ketteryyttä kun erästä pientä pihaa putsailin lumesta,kääntyy se pienessä alassa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Osaavissa käsissä se takapotku on parempi mitä neliveto jollain.... Ketjut takapotkussa on tietenkin aika must.Haaveilen aika ajoin neliveto traktaatista,tänään taas kiittelin tuota takapotkun ketteryyttä kun erästä pientä pihaa putsailin lumesta,kääntyy se pienessä alassa.
Opin kerrasta pitämään ketjuja siinä tulee kalsaripyykkiä kun traktori lähteekin luistamaan takaperin mäessäOsaavissa käsissä se takapotku on parempi mitä neliveto jollain.... Ketjut takapotkussa on tietenkin aika must.
Toisaalta näillä takavetoisilla touhutessa ja traktori- ja muitakin konehommia opetellessa on sellainen hyvä puoli, että niillä ajaessa hankalammissa paikoissa joutuu aina vähän miettimään mihin voi ajaa ja miten. Eli että jos ajat koneen nokka edellä pehmeällä tai keulan alamäkeen niin voit jäädä jumiin. Nelivedoilla ei tätä ongelmaa ole niin helposti ja siten sitä ei välttämättä opi eikä ongelmaa tiedosta edes hankalassa tilanteessa. Mutta onhan ne takavedot käytännössä jo katoavaa kansanperinnettä ja perinnehommia isommassa mitassa.Takavetotrakrorit pitäisi kieltää. Olen nähnyt 2 tapausta, jossa takavetoromu uukiutuu tasaisella maalla pieneen lumi-/hiekkaesteeseen, kun etupyörät ovat kuin ankkurit ja kuollutta painoa.
Seurailin yhden kevyen liikenteen väylän uudelleen asfaltointia. Pintaan vedettiin kerros karkeaa mureketta, ja sen jälkeen jyrsimellä sen sekä vanhan asfaltin läpi. Sitten profilointi ja jyräys ennen asfaltointia. Vaikutti fiksulta.Lue lisää! | Stabilointijyrsimellä sorastus voidaan tehdä suoraan paikan päällä. Jyrsin murskaa tierakenteessa olevat kivet jopa 25 cm syvyydeltä ja sekoittaa... | By YIT Suomi | Facebook
Stabilointijyrsimellä sorastus voidaan tehdä suoraan paikan päällä. Jyrsin murskaa tierakenteessa olevat kivet jopa 25 cm syvyydeltä ja sekoittaa...fb.watch
Tientekoa/ kunnostusta. Aikamoinen mylly, jonkun vastaavan jyrsimen myyjää joskus jututin messuilla, niin sanoi että tehontarve on luokkaa 100hv/työleveys metri. Ja painoakin noissa on ihan mukavasti, olisko tämäkin 4-5 tonnin luokkaa.
Meilläkin päin on suunnilleen tuolla tavalla korjattu alemman verkon asfalttiteitä. Tosin sen jyrsimen oli valmistanut Wirttgen ja se painoi jotain 50-60 tonnia. Mutta traktorikäyttöisenä tällainen on tietysti huokeampi/kevyempi yms.Seurailin yhden kevyen liikenteen väylän uudelleen asfaltointia. Pintaan vedettiin kerros karkeaa mureketta, ja sen jälkeen jyrsimellä sen sekä vanhan asfaltin läpi. Sitten profilointi ja jyräys ennen asfaltointia. Vaikutti fiksulta.
Taitaa olla "ihanan halpa" remontti?Kaivinkoneista puheenollen, meidän kohta 30- vuotias Japanintuonti tela-alustainen ja tähän asti pienillä murheilla pelannut kaivinkone teki ojatyömaalla sen pahimman minkä tuollainen kone voi tehdä: käännöstä alkoi kuulua metallista ääntä ja liike muutui nykiväksi pysähtyen lopulta kokonaan. Nyt on hyvät neuvot todellakin kalliita.. Sen verran on asia edennyt jo että tuttu kaveri joka noita on remontoinut niin ottaa koneen tutkimuksiin ja sinne on autokyytikin jo tilattu, mutta jotain kääntökehä/ kääntömmoottori vikaa on nyt osunut pahemmin kohdalle.
Voi vittu. Otan osaa. Toivottavasti pelkkä säikähdys. Meillä olisi jo soitettu Mörkö-Eskolle Turun kupeeseen.Kaivinkoneista puheenollen, meidän kohta 30- vuotias Japanintuonti tela-alustainen ja tähän asti pienillä murheilla pelannut kaivinkone teki ojatyömaalla sen pahimman minkä tuollainen kone voi tehdä: käännöstä alkoi kuulua metallista ääntä ja liike muutui nykiväksi pysähtyen lopulta kokonaan. Nyt on hyvät neuvot todellakin kalliita.. Sen verran on asia edennyt jo että tuttu kaveri joka noita on remontoinut niin ottaa koneen tutkimuksiin ja sinne on autokyytikin jo tilattu, mutta jotain kääntökehä/ kääntömmoottori vikaa on nyt osunut pahemmin kohdalle.
Katsotaan mitä paljastuu, ei heitetä vielä kirvestä kaivoon.. Alibabasta saattaa saada tietysti halvalla vaihto-osaa Kiinasta /Kauko-Idästä. Siellähän noita pienehköjä telakoneita on todella paljon ja osia on saatavilla. Ja Suomestakin löytynee , mutta maksaa saa enemmän. Ja kun telakone on kyseessä, niin kaikki remonttihommat on yleensä melko työläitä.Voi vittu. Otan osaa. Toivottavasti pelkkä säikähdys. Meillä olisi jo soitettu Mörkö-Eskolle Turun kupeeseen.
Meillä porsi Hitassin kääntö. Virallinen huoltoukko kävi kolme päivää raplaamassa ja laskutti nelinumeroisen summan, vaikka ei tullut kuntoon. Mörkö-Esko ruokapalkalla raplasi vajaassa päivässä kuntoon. Siksipä levitetään punainen matto ja untuvapatja laitetaan sänkyyn ja ruokapöydässä on kuoritut potut, kun kyseinen herrasmies kutsutaan tantereille.Katsotaan mitä paljastuu, ei heitetä vielä kirvestä kaivoon.. Alibabasta saattaa saada tietysti halvalla vaihto-osaa Kiinasta /Kauko-Idästä. Siellähän noita pienehköjä telakoneita on todella paljon ja osia on saatavilla. Ja Suomestakin löytynee , mutta maksaa saa enemmän. Ja kun telakone on kyseessä, niin kaikki remonttihommat on yleensä melko työläitä.
Ei ole joo enää virallisen huoltoukon hommia tuollaiset remontit noissa tuon ikäisissä koneissa enää. Ja varaosia ei haeta marmoritiskiltä..Meillä porsi Hitassin kääntö. Virallinen huoltoukko kävi kolme päivää raplaamassa ja laskutti nelinumeroisen summan, vaikka ei tullut kuntoon. Mörkö-Esko ruokapalkalla raplasi vajaassa päivässä kuntoon. Siksipä levitetään punainen matto ja untuvapatja laitetaan sänkyyn ja ruokapöydässä on kuoritut potut, kun kyseinen herrasmies kutsutaan tantereille.