Tämän asian ihmettelyä ja vastustamista olen itse ihmetellyt jo kauan. Minun mielestäni Kiinan johtava rooli on väistämätön ja Kiina on jo nyt se kaikkein voimakkain valtio kun reaalitaloudella mitataan.
Kiina 1400 miljoonaa, johto ajaa Kiinan, ja usein kiinalaistenkin, etua aina ja painokkaasti. Johto muodostuu silloin tällöin vaihtuvista seitsemästä pitkän tien kulkijasta joiden kyvyt on valintaprosessin kuluessa monesti punnittu. Tulokset on nähtävissä: puoli vuosisataa 7-11% reaalista talouskasvua ja uskomattomia infrahankkeita. Kansa arvostaa johtoaan ja pitää korkeaa moraalia arvossa.
USA 320 miljoonaa. Teollisuus on ajettu alas, talous nojaa keinotteluun ja "dollarien painamiseen". Terveydenhoito on kustannuksillaan maailmanennätysluokkaa ja sen tuottama terveys häviää osin jopa kehitysmaa Kuuballe. Lääketeollisuus myy trustihintaisia lääkkeitä jättivoitoin, avioerojuristit joka kylässä tulokermaa. Puolet kansasta ei luota johtoon lainkaan eikä se toinen puolikaan vältsiin niin paljon. Moraali taas, hehe. Paskaa ja mädätystä siis tietenkin.
EU. Puolen miljardin ihmisen vitsi. Johto koostuu ideologisista ja rahalla ostetuista pettureista sekä ns. riemuidiooteista. Naurattaisi jos ei itkettäisi. Kansoja kurjistetaan vuodesta toiseen ja johto käy jopa suoranaista matalan intesiteetin kansanmurhaa omaa kansaansa vastaan. Ei jaksa. Mut hei, Trumppi ei oo enää vallassa!!!!!1111
Miten tässä tilanteessa voisi tapahtua mitään muuta kuin Kiinan nousu maailman johtavaksi valtioksi, täysin riippumatta meidän päätöksistämme?