Koronaviruksen sairastaminen - omaseurantaketju mp.nettiläisille

Huomionarvoinen teksti lapusta mitä sain testin jälkeen:
"Jos testintulos on negatiivinen eli sinulla ei todeta koronavirustartuntaa.
Saat tekstiviestin, jossa lukee "testituloksesi on normaali (negatiivinen)". On kuitenkin tärkeä, että pysyttelet karanteenin kaltaisissa olosuhteissa niin kauan kuin sinulla on oireita".
Tämä varmasti siksi, et jokin muu pöpö on ollut ja senkään leviäminen ei mitenkään toivottavaa.
Ellei kyseessä kylmettymisestä johtuva flunssa.
 
Tämä varmasti siksi, et jokin muu pöpö on ollut ja senkään leviäminen ei mitenkään toivottavaa.
Ellei kyseessä kylmettymisestä johtuva flunssa.

Ja myös sen takia, että testien luotettavuus on isommassa mittakaavassa aika heikko.

Odotan innolla sitä, että sen uuden sylkitestin toimintaa ja luotettavuutta päästään vertaisarvioimaan ja lisätestaamaan. Se kuulostaa todella lupaavalta jos ennakkoväitteet antavat oikean kuvan. (Ja tästähän ei ole vielä mitään varmuutta.)
 
Perheestämme kaksi kävi testeissä viime viikon tiistaina. Molemmat ohjattiin näppärästi eri kuntiin testeihin joista kumpikaan ei ole meidän kotikunta. Molemmat tulokset NEG. Toinen tekstiviesti PE iltana ja toinen SU tasan 6:00.
 
Pohjois-pohjanmaan sh:n alueella tuloksen sai aika nopeasti. Kävin perjantaina 12.20 antamassa nieluontelonäytteen, seuraavana päivänä 15.49 negatiivinen tulos näkyi omakannassa.
 
Älkää tykätkö pahaa, mutta tämän nimi voisi olla Suuri räkätautiketju.

Tyttö testattu, poika testattu, äiti testattu. Kaikki negatiivisia ja olleet "turhaan" karanteenissa kotona, tyttö jopa kahteen otteeseen kun on "nenä vuotanut". Meillä >2000 työntekijän firmassa ei tiettävästi ole tullut yhtään sairastunutta, ainoastaan yhden puolisolla ollut varmistettu tartunta. Alkaa olla mielestäni jo vähän hysterian oireita tässä. Itse olen ollut töissä konttorilla aivan normaalisti koko ajan. Mutta eiköhän tähän kommenttiin tule vastapalloa piakkoin. Ps. koronavilkku asennettu kännyyn.
 
Ainakin joissain kouluissa poissaolomäärät ovat todella kovia.

Helsingin tilanteesta.

Normipäivä on 4-5 poissaoloa per ryhmä. Kouluista ja oppilaitoksista on annettu määräys jäädä matalalla kynnyksellä pois ja jos on lieviäkin flunssamaisia oireita, tehdä oma-olo-kysely ja sen kautta testiin. Näin toimimme pojan osalta viime viikolla, kun oli yhtenä aamuna nuha ja kurkku kipeä. Negatiivinen. Kavereilla oli samanlaisia juttuja. Heillä myös negatiivinen eli sama lenska.

Helsingissä lapsia ja nuoria testataan koko ajan. Kaupunki lähettää Mehiläisen drive-in-asemille ostopalveluna, jos omilla asemilla on ruuhkaa.

Helsingin Medialukio, Vuosaaren lukio, Helsingin yhteislyseo ja Helsingin kielilukio ovat ns. alempien sosiaaliluokkien maahanmuuttajien lukioita. Kaksi ensimmäistä on jo kiinni, koska tartunta + altistumisia.

Perinteisissä korkean keskiarvorajan lukioissa vieraskielisiä opiskelijoita on myös, mutta sosiaalisesti he ovat vieraskielisten kermaa: diplomaattien ja korkeakoulutettujen työntekijöiden lapsia, venäläisen keskiluokan lapsia ja IB-opiskelijoita ym. Toisaalta niiden lukioiden opiskelijoilla on varaa matkustaa, joten palataanpa asiaan syyslomien jälkeen.

Mutta muutoin edellytyksiä pitää toinen aalto käpälässä on, jos niitä ei pilata.
 
off toopic

Mutta muutoin edellytyksiä pitää toinen aalto käpälässä on, jos niitä ei pilata.

Ei mene omaseurantaan, joten off topic -maininta.

Mä en juuri nyt tiedä mitä ennakoida jatkolta. Toisaalta luvut ovat matalalla eivätkä osoita sellaista nousua kuin olin luullut tähän kohtaan. Toisaalta taas mietityttää, että onko koronan voimakkaimmin leviävien kantojen kohdalla mutatoituminen ja eri aloille tyypillinen riskiarvointikulttuuri muuttanut tilannetta niin, että tutkakatveessa tapahtuu huomattavan paljon aiempaa enemmän oireetonta ja vähäoireista leviämistä.

Välillä kallistun toiseen, välillä toiseen suuntaan. Vähän kuin olisi kolikko ilmassa eikä vielä voi tietää muuta kuin että todennäköisesti se ei tipu molemmille puolilleen yhtäaikaisesti.
 
Edelleen vielä hiukan kuin tuntematon uhka. Joten sen mukaisesti on toimittava. Voidaan olla varmoja että monet asiat menevät sen jälkeen vituiksi jos täällä kävisi vielä tämän kaiken virusväistelyn ja tarjuntatyön jälkeen kuten Ruotsissa... vain siksi että "palattiin vanhaan normaaliin" pari kuukautta liian aikaisin
 
Onko kenelläkään koronavilkku ilmoittanut kontaktista tautiin sairastuneeseen?

Itselläni napsahti ilmoitus tiistaiaamuna "mahdollisesta altistumisesta". No, mietittiin hetki firman koronavastaavan kanssa, työterveyteen vai sovelluksen kautta julkinen. Ajateltiin testata tuo sovelluksen toiminta, kun kiinnosti hieman. Tiedot sovelluksen kautta eteenpäin, kaksi tuntia myöhemmin soiteltiin. Kyseltiin vielä onko oireita jne. Kun ei oireita, hoitsu totesi, jatka elämää kuten ennenkin, jos oireita, sitten vasta pääsee testiin.

Eli aivan turha sovellus!

Ainiin, eri kohtelu eri ihmisille. PM pääsi heti testiin, kun KV oli herjannut "mahdollisesta altistuksesta" :D
 
Edelleen vielä hiukan kuin tuntematon uhka. Joten sen mukaisesti on toimittava. Voidaan olla varmoja että monet asiat menevät sen jälkeen vituiksi jos täällä kävisi vielä tämän kaiken virusväistelyn ja tarjuntatyön jälkeen kuten Ruotsissa... vain siksi että "palattiin vanhaan normaaliin" pari kuukautta liian aikaisin

Täällä Lontoossa kävi aivan samanlailla, mutta nyt kun tiedot uusista kovennuksista on tullut esille, niin kummasti 80 prosentilla on maskit päällä ja käsidesiä käytetään hulvattomasti. Viime viikolla maskeja oli päällä ehkä 40 prosentilla ja kukaan ei halunnut läträtä käsidesin kanssa.
 
Perheessä nyt pientä flunssaa. Pojan tulos tuli tänään ja oli negatiivinen. Itse olin tänään testissä joka muuten oli varsin vastenmielinen. Oireina minulla väsymystä, kurkun kutinaa sekä hieman räkää. Negatiivinen minullekin tulossa mutta varmuuden vuoksi.
 
Perheessä nyt pientä flunssaa. Pojan tulos tuli tänään ja oli negatiivinen. Itse olin tänään testissä joka muuten oli varsin vastenmielinen. Oireina minulla väsymystä, kurkun kutinaa sekä hieman räkää. Negatiivinen minullekin tulossa mutta varmuuden vuoksi.
Negatiivinen. Eli perus flunssaa vaan.
 
Koronavilkkuun oli ilmestynyt punainen ruutu ja minun kerrotaan olleen 14 vrk sisällä kontaktissa koronapositiiviseen henkilöön.

Mitäs nyt? Ei mitään tietoa ajankohdasta eikä mistään muustakaan.

Ei edes tietoa koska tuo ilmoitus on tullut,.koska sattumalta avasin sovelluksen. Mitään hälytystä en ole havainnut.
 
Koronavilkkuun oli ilmestynyt punainen ruutu ja minun kerrotaan olleen 14 vrk sisällä kontaktissa koronapositiiviseen henkilöön.

Mitäs nyt? Ei mitään tietoa ajankohdasta eikä mistään muustakaan.

Ei edes tietoa koska tuo ilmoitus on tullut,.koska sattumalta avasin sovelluksen. Mitään hälytystä en ole havainnut.

Se on menoa nyt eikä nykytystä. Eihän sinun tarvitse tietää milloin ja missä olet altistunut.....riittää, että sovellus paljastaa altistukset.
 
Back
Top