Koronaviruksen sairastaminen - omaseurantaketju mp.nettiläisille

Viimeviikon perjantain tietämillä armoton voimattomuus,ajoittainen hengenahdistus ja ajoittaiset mutta jatkuvat vihlonnat korvissa. Kuumeinen olo joka pahenee iltaa kohti mutta ei ole kuumetta. Koviakin lihaskipuja maantaista keskiviikkoaamun. Pistoa hengittäessä.
Eilen saunoin ja tirpasin pienen kännin. Äsken kävin ekan kerran juoksemassa kolme kilometriä. Lähti korona saatana. Enää ei satu mihinkään. Korvia vähän vihloo.
 
Olen odotellut korona-testin tuloksia tämän illan. Laborantti sanoi testin yhteydessä, että Torstaina on tulokset. Lupasivat jos testi on positiivinen, niin lääkäri soittaa. Jos negatiivinen niin tieto tulee omaterveys järjestelmän kautta. Nyt meni hermot ja otin yhteyttä lääkäriin chatillä.
No sain tietoa... tulokset tulee huomenna. Onhan labrassa varmaankin ruuhkaa ja ymmärrän sen kyllä! Olo vaan on itsellä kuin löysässä hirressä roikkus.

Oireet ovat samat kuin aikaisemminkin, tosin ovat menossa kokoajan lievempään suuntaan. Ihmettelen vain kun ne esiintyy lähinnä iltapäivällä! Ja nyt on Kasken aika.. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Oletko pitänyt niihin yhteyttä? Vai onko se testi joka sua huolettaa?

Appivanhemmat asuu maalla, ja puhelimella oltu yhteydessä nyt viimeinen kuukausi. Testaamattomuus huolettaa vaikka en riskiryhmää ole kuin kohta ehkä iän puolesta, vaimo ja lapsi liikunnallisia ja hyvä kuntoisia. Silti tuo jatkuva rinta- ja kurkkukipu kalvaa hermoja, olenko itse tuonut viruksen kotiin, minä kenen pitäisi suojella perhettäni. Työ on toinen ei olisi vara olla pois, mutta mahdollisuuksien mukaan olen kotona ollut, töissä kehoittanut pitämään turvavälin ja kahvihuoneesta olen pysynyt pois. Etenkin työn puolesta olisi helpotus jos olisi tulos, aivan sama kumpi positiivinen vai negatiivinen, ei tuntisi niin suurta syyllisyyttä jos töihin menee.
Kuten sanoin enemmän tämä on henkinen juttu, olen kyllä yllättynyt että on näin raskasta.
 
Mä olin reilut puolitoista viikko jossain oudossa keuhkorutossa.. Ei nuhaa ja vain vähän lämpöä joka seilasi lämmön ja alilämmön välillä. Se mikä oli outoa oli että kuin joku olisi istunut rinnan päällä ja kutina kurkuissa sellainen raspimainen. Mutta keuhkot olivat tulessa. Sen kanssa mentiin pari päivää sitten tuli kuiva yskä ja siitä pari päivää niin märkäinen köhä ja koko hoito poistui... testaamaan eivät suostuneet missään vaiheessa. Kysyttiin vain onko tullut käytyä ulkomailla epidemia alueilla.
 
Hei,

Tässä nyt takana kaksi aika terveen oloista päivää. Käyn tänään lenkillä ja tutkailen olotilaa.

Pidän todennäköisenä, että tuossa viikonlopun yli ma asti oli joku muu pöpö päällä. Eräällä sairaanhoitajalla oli samanlaisia oireita (hengitys hiukan normaalia raskaampi, vointi alavireinen, ei kuitenkaan kuumetta), mutta testitulos negatiivinen.

Kiinnostaisi tietää @skärdis , miten hurisee? Eikö sinua jopa testattu?
 
  • Tykkää
Reactions: e7i
Mäkin kokeilin lenkillä käyntiä mutta hyvin huomaa, että pumppu hakkaa kuin viimeistä päivää kun vähän ponnistelee ja keuhkoihin ottaa. Muutoin jo nyt ihan hyvä olo mutta hyvin huomaa, että jotain on ollut.
 
Labratulos tuli. Negatiivinen oli :D (y) Kausilenssu ilmeisesti. Koronaa odotellessa...:mad:
 
Itse asiassa tuli mieleen, että itsellä oli myös vatsakipuja kun olin kipeänä.
 
Hei,

Tässä nyt takana kaksi aika terveen oloista päivää. Käyn tänään lenkillä ja tutkailen olotilaa.

Pidän todennäköisenä, että tuossa viikonlopun yli ma asti oli joku muu pöpö päällä. Eräällä sairaanhoitajalla oli samanlaisia oireita (hengitys hiukan normaalia raskaampi, vointi alavireinen, ei kuitenkaan kuumetta), mutta testitulos negatiivinen.

Kiinnostaisi tietää @skärdis , miten hurisee? Eikö sinua jopa testattu?

No ei testattu, kun en ole riskiryhmiin kuuluva, en lääkäri, en hoitsu enkä ole matkaillut Italiassa.

Oikeastaan tilanne on aikalailla sama kuin sinulla. Tunnen oloni terveeksi muutoin, mutta hengitysteissä on edelleen jotakin. Voimakkaampi hengittely johtaa yskimiseen, mutta ei tässä mitään hengenahdistusta poeta.

Joka tapauksessa podettu tauti oli erilainen kuin ne lukemattomat flunssat joita tähän ikään on ollut.

Kyllä harmittaa, ettei ole tietoa mahdollisesta covidin sairastamisesta. Olisi oikeastaan helpotus kun voisi sanoa, että homma hoidettu.

Lähipiiriin ei ole sama levinnyt, kun olemme olleet pian 1,5 viikkoa omaehtoisessa karanteenissa eli ei ole siitäkään oikein vertailupohjaa, että miten muilla. Perheen sisällä tarttuvuus oli 100 %.
 
Viimeksi muokattu:
No ei testattu, kun en ole riskiryhmiin kuuluva, en lääkäri, en hoitsu enkä ole matkaillut Italiassa.

Oikeastaan tilanne on aikalailla sama kuin sinulla. Tunnen oloni terveeksi muutoin, mutta hengitysteissä on edelleen jotakin. Voimakkaampi hengittely johtaa yskimiseen, mutta ei tässä mitään hengenahdistusta poeta.

Joka tapauksessa podettu tauti oli erilainen kuin ne lukemattomat flunssat joita tähän ikään on ollut.

Kyllä harmittaa, ettei ole tietoa mahdollisesta covidin sairastamisesta. Olisi oikeastaan helpotus kun voisi sanoa, että homma hoidettu.

Lähipiiriin ei ole sama levinnyt, kun olemme olleet pian 1,5 viikkoa omaehtoisessa karanteenissa eli ei ole siitäkään oikein vertailupohjaa, että miten muilla.
Pohdin juurikin samaa, että olisi aika helpottava tieto jos saisi kuulla sen sairastaneensa. Oireet sopivat hyvin kuitenkin mutta kun on voinut olla jotain muutakin.
 
Mäkin kokeilin lenkillä käyntiä...

Lenkillä?

Mä tein tänään henkilökohtaisen ennätykseni. Hengästyin siitä että tein itselleni juusto-kinkku-tomaatti-metukka-suolakurkku-vauvatomaattinäkkileivän. En ole ikinä aikaisemmin hengästynyt yhden voileivän tekemisestä.

(Koitan pistää kuvan siitä pienestä näkkärinpalasesta myöhemmin niin ymmärrätte paremmin.)

Yskää. Väsymystä. Hengitystä jaksoin pidättää 46 sekuntia. Tuntuu kuitenkin että suuntaon paraneva.

Yksi muu perheenjäsen ja kaksi sellaista tuttua joiden kanssa ollaan oltu samoissa ympyröissä aika samoissa oireissa. Jälkimmäinen näistä alkoi vatsaoireilla.

Oon käynyt noin joka toinen päivä hyvin miedossa saunassa pitkähköissä kosteissa löylyissä. Sen jälkeen olen pitänyt itseni lämpimänä enkä vilvoitellut niin kuin yleensä. On helpottanut oloa ja hengittämistä.

En vieläkään tiedä että onko korona vai joku vähäisempi riesa. Oireet ja oloerilaiset kuin missään muussa ikinä. Sellaista outoa "kylmää" hikoilua myös. Silmissä melkein koko ajan sellainen "väsymys + siitepölyaika" -tyyppinen olo.

Ruokahalu vaihteleva mutta hyvä.

D-vitamiinia oon ottanut lisänä ja oireilun aikana C-vitamiinia vähän kiinalaisten systeemien tyyliin. Myös pieni sinkkilisä ja nyt myös B-vitamiinilisä pari päivää. Tuntuu kuin pää toimisi vähän paremmin tänään. Ei päänsärkyjä. Ne ovat olleet mulla superpieniä muiden kuvauksiin tai esim. kunnon migreeniin verrattuna.
 
Back
Top