Koronavirus Suomessa

Olen kolmannen piikin kohdalla kuullut haitta vaikutuksista lähipiirissä paljon enemmän kuin ekan ja tokan satsin aikana. Mikä lie siinä sit takana?
Tänään kuulin että yksi tuttu on myös hyvin kipeä 3:n jälkeen, ei hänkään osaa vielä sanoa johtuuko piikista vai muusta flunssasta, jota sai ennen/jälkeen rokotetta.
Mieleen tuli Lermontovin runo:

"The steeds, the men all disassembled,
And cannon volleys' sound resembled
A moaning o'er the land... "
:rolleyes::camo:
 
Noh se mikä tuli ekalla piikillä tuli nytkin eli jos käden nostat pystyyn tunnet jotain mut ei tota nyt kivuksi sentää voi kutsua. Kipu on sit jotain ihan erilaista. Toi on vähä ku ois lihas jumissa ja rullalla sitä kiusaisit.

Seuraillaan tuleeko muuta mut epäilen vahvasti et eiköhän se taas tuohon "lihaskipua" vastaavaan jää jos nostat käden pystyyn mut eipä mulla ole tarvetta viittailla onneksi.

Sama vika Rahikaisella. Eli tuntuu kuin olisi mustelma olkapäässä siinä pistoksen kohdalla jos kättä nostaa. Mulle tuli Pfizeriä niinkuin muillakin kerroilla. Ainakin ton lappusen mukaan.

En minäkään nyt innolla piikille alunperinkään mennyt, mutta kun nää koronahysteerikot nyt on ottaneet vallan ja mihinkään ei meinaa päästä jos ei ole rokotukset kunnossa, niin vähän pakko jos pitää työn takia käydä muuallakin kuin lähikaupassa. Ja kun toi emäntä nyt jonkunlainen hoitsu on, niin vähän huonoltahan se vaikuttaisi jos puoliso jättäisi piikit välistä ja vain toinen ottaisi ne...
 
Tänään kuulin että yksi tuttu on myös hyvin kipeä 3:n jälkeen, ei hänkään osaa vielä sanoa johtuuko piikista vai muusta flunssasta, jota sai ennen/jälkeen rokotetta.
Mieleen tuli Lermontovin runo:

"The steeds, the men all disassembled,
And cannon volleys' sound resembled
A moaning o'er the land... "
:rolleyes::camo:

Mulla meni kaverin tädiltä kävelykyky kolmeksi päiväksi jostian syystä. Ja muutama muu on sit muuten todella kipeänä. Mutsin tuttu meni 10minuutissa heikkoon kuntoon ku sai sen kolmannen tässä olikohan viime vai toissa viikolla. Et näköjään voi mennä ihan vaa minuutteja tai sit jopa päiviä ennen kuin jotain rupeaa tulemaan.

Itse juuri päätin et mittaan et onko lämpöä ku mun kroppa on aina vähä erilainen ollut et yleensä jos kuumeen nostaa se yli 40 ja sit vasta tunnen jotain. 40 asteessa monesti nuorempana töissäkii tuli oltua, mikä ei nyt nii fiksua fyysisessä hommassa ollut mut jos sopivat liksa köyhälle tarjolla ni silloin ei välistä jätetty. Nyt mittari näytti 38.4 mut olo on täysin normaali tota lukuun ottamatta et vasemmalla kädellä en viittaisi nyt vaan tyytyisin oikeaan. Jänniä juttuja nämä. Mut voi olla et tämä kolmas oli viimeinen omalla kohdallani. En saatana ala mihkää leikkii et joka vuosi useampi piikki pitäisi hakea. Odottelen sitä oikeaa rokotetta jos tämä nyt ei kuole itsestään kuten vähän epäilen et tulee käymään. Koht pöpö on vain menneisyys ja hallitus hoiti homman täydellisesti ;)
 
Mulla meni kaverin tädiltä kävelykyky kolmeksi päiväksi jostian syystä. Ja muutama muu on sit muuten todella kipeänä. Mutsin tuttu meni 10minuutissa heikkoon kuntoon ku sai sen kolmannen tässä olikohan viime vai toissa viikolla. Et näköjään voi mennä ihan vaa minuutteja tai sit jopa päiviä ennen kuin jotain rupeaa tulemaan.

Itse juuri päätin et mittaan et onko lämpöä ku mun kroppa on aina vähä erilainen ollut et yleensä jos kuumeen nostaa se yli 40 ja sit vasta tunnen jotain. 40 asteessa monesti nuorempana töissäkii tuli oltua, mikä ei nyt nii fiksua fyysisessä hommassa ollut mut jos sopivat liksa köyhälle tarjolla ni silloin ei välistä jätetty. Nyt mittari näytti 38.4 mut olo on täysin normaali tota lukuun ottamatta et vasemmalla kädellä en viittaisi nyt vaan tyytyisin oikeaan. Jänniä juttuja nämä. Mut voi olla et tämä kolmas oli viimeinen omalla kohdallani. En saatana ala mihkää leikkii et joka vuosi useampi piikki pitäisi hakea. Odottelen sitä oikeaa rokotetta jos tämä nyt ei kuole itsestään kuten vähän epäilen et tulee käymään. Koht pöpö on vain menneisyys ja hallitus hoiti homman täydellisesti ;)
Itse olen vähän odottavalla kannalla tässä. Toisesta rokotuksesta on nyt viisi kuukautta ja jos tämä nykyinen muunnos menee muutamassa viikossa läpi populaation ja homma on sillä selvä, niin viitsiikö sitä kolmatta ottaa ollenkaan. Ei oikein huvita ainakaan lyhennetyllä välillä ottaa rokotteita koko ajan. Jos nyt ottaisi kolmannen niin se olisi kolme rokotuskertaa reiluun puoleen vuoteen, mikä on aikamoista tahtia kuitenkin. Sinänsä en pelkää mitään erikoisia sivuvaikutuksia, mutta olen ottanut aikaisemmat kaksi piikkiäkin lähinnä periaatteella " otetaan nyt kun tarjotaan". En nimittäin usko niistä olleen itselleni mitään hyötyä näin perusterveenä ihmisenä. Lisäksi kun nykyinen muunnos on lievempi ja rokote tehoaa siihen huonommin, tulee kolmannen rokotuksen mielekkyys vähän kyseenalaiseksi.
 
Hengissä ollaan tosin 40.4c astetta lämpöä. Yöl oli yhdes vaihees varmaa yli 41 ku sen verran tärisytti jo. Mietin vaa et jos ne ois kokonaisen annoksen antanut sitä Modernaa ku puolikkaan sain ku se on kuulema todettu toimivaksi. Hieman hymyilytti siinä kohtaa. Noh nesteitä pitää siis juoda eli oisko se reissu alkoon mistä en oo tainnu yli 6kk käydä ainakaan.
 
Hengissä ollaan tosin 40.4c astetta lämpöä. Yöl oli yhdes vaihees varmaa yli 41 ku sen verran tärisytti jo. Mietin vaa et jos ne ois kokonaisen annoksen antanut sitä Modernaa ku puolikkaan sain ku se on kuulema todettu toimivaksi. Hieman hymyilytti siinä kohtaa. Noh nesteitä pitää siis juoda eli oisko se reissu alkoon mistä en oo tainnu yli 6kk käydä ainakaan.
Kannattaisko vähitellen mennä lääkärille?
 
Hengissä ollaan tosin 40.4c astetta lämpöä. Yöl oli yhdes vaihees varmaa yli 41 ku sen verran tärisytti jo. Mietin vaa et jos ne ois kokonaisen annoksen antanut sitä Modernaa ku puolikkaan sain ku se on kuulema todettu toimivaksi. Hieman hymyilytti siinä kohtaa. Noh nesteitä pitää siis juoda eli oisko se reissu alkoon mistä en oo tainnu yli 6kk käydä ainakaan.
Eipä se tärisyttäminen merkkaa mitään. Influenssan kourissa kun olin, niin eräs kerta kuvittelin, että nyt on kova kuume kun tärisyttää ja on niin horkkanen olo, mutta olikin normaalilämmöt. Tovi myöhemmin olin että nyt on parempi kuin se edellinen viluhorkka, ja höpöhöpö, 38,5c. Siinä kohtaa alko jo meno vituttaa.
 
Siitäkös se johtuikin? Minä vain luulen ettei oireita ole vaikka niitä kuitenkin oli!

Leikki sikseen!
Viime piikillä muija laittoi kunnolla lihakseen.(y) Sen oikein tunsi että meni syvälle.

Käykää nyt ottamassa se piikki. Omikron piikki tulee kolmannen rokotteen päälle.
Mitä nopeammin nyt otatte sen, niin sitä nopeammin saatte omikoron-tehosteen
 
Tänään kuulin että yksi tuttu on myös hyvin kipeä 3:n jälkeen, ei hänkään osaa vielä sanoa johtuuko piikista vai muusta flunssasta, jota sai ennen/jälkeen rokotetta.
Mieleen tuli Lermontovin runo:

"The steeds, the men all disassembled,
And cannon volleys' sound resembled
A moaning o'er the land... "
:rolleyes::camo:

Kuvittelee. Uskokaa mediaa, se sanoo että suurin osa oireista on kuvittelua. Miksipä tehdä ilmoituksia kuvitelluista oireista ettei leimaudu kuvittelijaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Tilanne on nyt sikäli hassu, että Suomessa poliitikot on tiukemman rajoittamisen kannalla kuin viranomaiset. Aiemminhan asia on ollut pikemminkin päinvastoin.
Monet ovat tuota ihmetelleet. Virus on (???) vieläpä miedompi kuin keväällä 2020. Silloin meni viikkoja kunnes hallituskin reagoi - vaikka oli tuntematon uhka. Maaliskuun puoliväliin. Tavalliset kansalaiset seurasivat kiinalaisen viruksen leviämistä jo tammikuussa. Pääministeri piti tärkeämpänä olla puhumassa YK:ssa pohjoismaisten naisten sorrosta kuin että olisi ollut valmistelemassa maata tulevaan. Samalla linja näyttää jatkavan nytkin, kun hallitus ei osaa tai hallitus sekoilee niin syy on tietysti sovinistien ja naisvihaajien.

Nyt on aivan älytön hysteriä. Britanniassa helpottaa, Suomessa lähestytään huippua? Vähätellään rokotehaittoja, esitellään joka mediassa miten hyvin Ranska onnistui kansalaisten elämää rajoittavilla passeillaan ja miten ihanaa Itävallassa on kun kansa pakkorokotetaan vähintään kolmesti. Toimittajat kirjoittavat omia mielipiteitään vai tuleeko ohjausta STM:ltä? Uskottavuuden kannalta hankalia mediamyrskyjä on ennenkin nähty?

Natsien vastaiset mielenosoitukset olivat suurtakin muotia 2-3 vuotta sitten. Nyt nämä samat toimittajat ihailevat natsismia jota on alettu harrastaa Itävallassa ja Ranskassa. Voi näitä aikoja. Miten kauan meneekään kun jotkut niistä ihailevat putinismia ja silloilta putoilemisia :D
 
Viimeksi muokattu:
Eipä se tärisyttäminen merkkaa mitään. Influenssan kourissa kun olin, niin eräs kerta kuvittelin, että nyt on kova kuume kun tärisyttää ja on niin horkkanen olo, mutta olikin normaalilämmöt. Tovi myöhemmin olin että nyt on parempi kuin se edellinen viluhorkka, ja höpöhöpö, 38,5c. Siinä kohtaa alko jo meno vituttaa.
Niin, voi olla että osalla rokotteen ottaneistakin on ollut kuumetta ja kuvitelleet kaiken. Näkeväthän jotkut hiilidioksidinkin.

p.s. edelleenkin kannustan ottamaan kaksi rokotetta, en ole antivakseri injektioista puhuva, en. Rokotteilla pelastettiin viime vuonna vähintään satoja suomalaisia - ja toissa vuoden rajoituksilla tuhansia. Mutta liika öyhötys alkaa olla liikaa, ja nämä pakot, kun kerran WHO:kin puhuu että pakot pois ja rauhoittukaa.
 
Viimeksi muokattu:
Niin, voi olla että osalla rokotteen ottaneistakin on ollut kuumetta ja kuvitelleet kaiken. Näkeväthän jotkut hiilidioksidinkin.

p.s. edelleenkin kannustan ottamaan kaksi rokotetta, en ole antivakseri injektioista puhuva, en. Rokotteilla pelastettiin viime vuonna vähintään satoja suomalaisia - ja toissa vuoden rajoituksilla tuhansia. Mutta liika öyhötys alkaa olla liikaa, ja nämä pakot, kun kerran WHO:kin puhuu että pakot pois ja rauhoittukaa.
Meinasin vain, että ylipäänsä epäoptimaallisessa tilanteessa fiilisten kanssa on huono arvioida kuumettansa. Veikkaan, että kolmannen rokotteneen myötä sain lyhyesti kuumetta, mutta pienikin liike tuntui niin musertavalta, ettei ollut mitään intoa hakea kuumemittaria ja käyttää sitä; ja olisiko sillä tuloksella ylipäänsä ollut mitään vaikutusta muutenkaan.
 
Ei ole ollut mitään oireita mistään kolmesta rokotteesta (Pfizer).

Siksi toivoinkin että kolmas olisi ollut Moderna joka on örtsiä kamaa. Olisi tuntenut saavansa jotain tehokasta ja saanut kärsiä pari päivää rokotteen vaikutuksista.

No, sivuvaikutuksista yleensä voi sanoa että jos joku saa oireita rokotteista niin hän voi olla kiitollinen siitä että ei ole saanut koronaa. Onhan rokotteen sivuvaikutukset vain vähäinen vihje siitä mitä itse tauti olisi voinut saada aikaan.
 
Viime viikkoina virallisella testillä todettuja tartuntoja on ollut noin 10 tuhatta päivässä ja koronakuolemia noin 10 päivässä. Eli siis tällä matematiikalla todennäköisyys kuolla koronaan on noin 1 promille.

Tosin käytännössä tartuntoja lienee moninkertainen määrä johtuen mm. omikronin oireiden lievyydestä ja testaamisen vähentämisestä. Todellisuudessa koronaan kuolemisen todennäköisyys lienee siis maksimissaan joitakin promillen kymmenesosia. Se, onko tämä paljon vai vähän on mielipidekysymys, mutta ainakaan influenssaan verrattuna se ei ole kovin paljon.

Koronan torjuntatoimet pyörivät Suomessa taas kovilla kierroksilla, mutta hirveästi ei pidetä esillä sitä, että minkä takia niitä toimia katsotaan tarvittavan. Sairaaloiden ja varsinkin teho-osastojen toimintakyky on varmasti yksi peruste torjuntatoimille, mutta näppituntuma on kyllä se, että taustalla on paljon sellaistakin joka ei välttämättä pohjaudu mihinkään harkittuun arvioon.
 
Vaalipäivänä jopa 11 000 tartuntaa. Onse kova tuo teehooällä ennustelemaan, ainoastaan vaali meni pieleen, mutta muuten nappiin.


 
Nyt on aivan älytön hysteriä
Eikä ole älytön, eikä hysteria.
Tänään ties kuinka monen päivän sinnitelyn jälkeen en kestänyt enää pahoinvointia eikä muita oireita, jotka vain paheni ja paheni eikä loppua näkynyt.

Nyt Malmin sairaalassa, ja korona testi posiitivin. Keuhkot on röntgeenattu, siistit kuitenkin, oireet johtuu kuitenkin koronasta lääkärin mukaan. Kohtaa pistetaan verenohennusannoksen ja loput 9 annosta kotiin.
Jos tämä on omikron, niin kohdallani se ei ollut mikään helppo!
:mad::camo:
Hyvin homma täällä Malmilla järjestetty, heti testituloksen jälkeen "epäsevän tilan" odotustilasta laitettuu Covid positiivisten tilaan. Ja hoitohenkilökunta hyvin varovainen. Ja ihan oikein tekevät. Kyllä tänne tulee ihan kipeita ihmisiä, yksi nainen itki ja välitti kuinka sattuu keuhkoihin.
 
Back
Top