Koronavirus Suomessa

Heitetään mukaan meikäläisen prepaid, joka ei ole missään puhelinoperaattorin kirjoissa eikä kansissa eikä ole liikkunut ulos kehäkolmoselta päiväkausiin. Suomeksi tuli tiedonanto lauantaina iltapäivällä. Tosin olen hoitanut sillä viranomaisasiointia (ml. Pasilan mies) eli se on kyllä useammallakin valtion taholla linkitetty henkilötietoihini.

Eilen illalla tuli omaan puhelimeeni ko. viranomaisviesti. Ilmeisesti jaottivat lähetyksiä jotenkin?
 
Viimeksi muokattu:
.........

Sen verran tässä nyt on jo muutenkin perusoikeuksia kavennettu kriisin ajaksi, niin se että ei kotona pystyisi sitten nauttia viikonloppuna muutamaa olutta
ja viinilasillista kun muutamilla juopoilla ei pysy kontrollissa.

Sanon ehdottoman ein ehdotukselle. Kyllä Suomi kestää muutaman kuukauden koholla olevan alkoholin kulutuksen.
.........

Tää on varsin tyypillinen ilmiö Suomessa. Aina nousee jostain kolosta joku "asiantuntija" vaatimaan lisää kieltoja ja paapomista.

Tämäkin herra perustelee ehdotustaan kaupan ja Alkon lisääntyneellä myynnillä ja jättää sopivasti mainitsematta, että esim. matkustajatuonti laivoilta on ollut jo hetken nollilla.
Tarkoitushakuista propagandaa, jota meillä on niin kovin suosittua tehdä alkoholin varjolla.

PS. mulla tuo Protheonin linkki ei jostain syystä toimi, koetetaan tätä

 
Tää on varsin tyypillinen ilmiö Suomessa. Aina nousee jostain kolosta joku "asiantuntija" vaatimaan lisää kieltoja ja paapomista.

Tämäkin herra perustelee ehdotustaan kaupan ja Alkon lisääntyneellä myynnillä ja jättää sopivasti mainitsematta, että esim. matkustajatuonti laivoilta on ollut jo hetken nollilla.
Tarkoitushakuista propagandaa, jota meillä on niin kovin suosittua tehdä alkoholin varjolla.

PS. mulla tuo Protheonin linkki ei jostain syystä toimi, koetetaan tätä

Samalla logiikalla käsidesi pitää kieltää, ettei spurgut nappaa sitä huiviin :cool:
 
En minä niin väittänyt. Tarkoitin vaan että Jussi sai aika herkulliset asetelmat puolueen nostamiselle. Ja kuten sanottu, puolueen johtaminen edellyttää ihan eri ominaisuuksia kuin valtion johtaminen tässä tilanteessa.
Uskon että nimenomaan Halla-aho kykenisi rakentamaan asiantuntijaorganisaation, joka koordinoi toimia. Nyt ollaan menty sillä, että Salminen on sanonut Marinille, ettei tässä mitään hätää ole. Marin on takertunut valtaansa, kuten monilla epävarmoilla on tapana.

Niinistö näkee kuviossa jotakin mitä me ei nähdä (tai nähdään kyllä) eikä luovuta:

Presidentti Niinistö myöntää IS:lle käyneensä pääministeri Marinin kanssa viestinvaihtoa kriisiryhmästä
29.3.2020 16:55
 
"Alkoholiin liittyy selvästi hyvin voimakkaita tunteita, ja se herättää intohimoja. Minulle on lähetetty viestejä, joissa sanotaan, että kotona olemista puolison ja lasten kanssa ei kestä, jos ei saa edes alkoholia.”

Ei helvetti. Miksi olet naimisissa? Avioliitto on kahden ihmisen liitto missä ne muodostaa yksilön, joka toimii niin hyvinä kuin huonoina päivinä. Itse olisin iloinen jos olisi perheen luona enkä duunissa, jossain ulkona.
 
Uskon että nimenomaan Halla-aho kykenisi rakentamaan asiantuntijaorganisaation, joka koordinoi toimia. Nyt ollaan menty sillä, että Salminen on sanonut Marinille, ettei tässä mitään hätää ole. Marin on takertunut valtaansa, kuten monilla epävarmoilla on tapana.

Niinistö näkee kuviossa jotakin mitä me ei nähdä (tai nähdään kyllä) eikä luovuta:

Presidentti Niinistö myöntää IS:lle käyneensä pääministeri Marinin kanssa viestinvaihtoa kriisiryhmästä
29.3.2020 16:55
Tässä saatat kyllä olla oikeassa. Halla-aho ei ole välttämättä johtajatyyppi sellaisessa käskyttämismielessä, mutta fiksuna ihmisenä hän saattaisi hyvinkin kyetä keräämään ympärilleen tarvittavaa asiantuntemusta.
 
Toisaalta voi ajatella niinkin että jos ei ole alko-ongelmaa niin ei pitäisi olla ollenkaan vaikeata pysytellä vesilinjala. Jos taas tuntuu että pitää saada se muutama olut niin kenties on tiedostamaton ongelma...
Eihän se vaikeaa olekaan. Mutta jos ei ole ongelmaa niin miksi myöskään pitäisi välttämättä olla vesilinjalla. Monelle maukas artesaaniolut tai lasi hyvää viiniä silloin tällöin on nautinto vailla vertaa. Tämmöisenä ankeana aikana tällaisten pienten asioiden merkitys korostuu. Sitä paitsi olen huolissani pienpanimoiden kohtalosta tässä kriisissä.
 
On kyllä. Valtion johtaminen kriisitilanteessa on vaan täysin eri asia. Sen tyyppinen johtajuus ei Jussista oikein välity ollenkaan. Lisäksi on sanottava että yleiseurooppalainen tilanne ja kilpailevien puolueiden sekä median toiminta antoivat Jussin puolueelle aikamoisen hyvät eväät kasvuun. Muut toimijat pelasivat suoraan Jussin pussiin koko ajan.
Sanoisin että näyttöä johtamiskyvyistä on. Vastakkaista näyttöä en "mutu" tason tiedon lisäksi ole nähnyt.
 
C-vitamiinin lisäksi toinen halpa hoito on koronavirusten lisääntymistä estäväksi osoitettu hivenaine sinkki. Klorokiinijohdannaiset malarialääkkeet tehoavat koronaviruksiin siksi, että ne ovat sinkin ionoforeja, eli ne edesauttavat sinkki-ionien pääsyä solujen sisään estämään viruksen RNA:n kopioitumista.

Paras tilanne olisi jos saisi sekä sinkkilisäravinnetta että ionoforia (esim. hydroksiklorikiiniä), silloin sinkki-ionien pitoisuudet keuhkosoluissa olisivat korkeimmillaan. Pelkästään veren sinkkipitoisuuden lisäämisestä ilman ionoforia on jotain hyötyä siitäkin, vaikka pienikin klorokiiniannos helposti kaksinkertaistaa sinkki-ionien pitoisuudet laboratoriotestien soluissa.

Apteekista on saatavilla sinkki- ja C-vitamiiniravinnelisiä, joissa on siis kummatkin hyödylliset hivenaineet samassa. Apteekissa myynnissä, käyttöohjeiden mukaan otettuna ei merkittäviä haittoja tiedossa ja toisaalta vahva teoreettinen pohja sille miksi niistä voisi olla SARS 2:sta vastaan tehoa.

Katso liite: 38784
Itse napostelen sekä C-vitamiinia että sinkkiä. Olen harrastanut tätä talvikaudella aikaisemminkin aina kun olen sattunut muistamaan. Jospa siitä olisi jotain hyötyä.
 
Kerrassaan erinomaista ettei tartuntojen määrät ole kasvaneet, vaikka testejä lisätty tuhansia. Näyttää vahvasti siltä, että Suomi selviää länsimaista parhaiten Coronasta. Ei nuolaista vielä mutta kaikki merkit viittaavat siihen.
 
Se muutama tuhat testiä tehty lisää, ei kerro vielä mitään. Suomella ei ole mitään käsitystä kuinka moni oikeasti on sairastunut. Tämä on vähän sama kun Liikkuvapoliisi lakkautettiin, niin rattijuopumus, ylinopeudet yms tippu. Eli kansalaiset oli mystisesti vaan parantanut tapansa....
 
Ohessa on tartuntatilanne suomessa. THL ja ESRI tehneet suomalaisen karttasovelluksen
 
Jos muutama tuhat testiä tehty flunssaisille enempi eikä määrät ole tästä huolimatta hypänneet. Mielestäni se on hyvä merkki. Ei välttämättä vielä ole sodan loppu mutta hyvinkin lopun alku.
 
  • Tykkää
Reactions: e7i
Kerrassaan erinomaista ettei tartuntojen määrät ole kasvaneet, vaikka testejä lisätty tuhansia. Näyttää vahvasti siltä, että Suomi selviää länsimaista parhaiten Coronasta. Ei nuolaista vielä mutta kaikki merkit viittaavat siihen.

Eipä nuolasta vielä. Muutama viikko ainakin pitää katella ja kärvistellä.
 
Back
Top