Se on järkevää, että oikeat hengityssuojaimet varataan terveydenhuollon käyttöön. Kysymys onkin se, että miksi tavallisia ihmisiä ei kannusteta käyttämään tee se itse hengityssuojaimia ja tavallisia asusteita hengityssuojina.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vai Matlab:ia käytät.
(52) | Henkilötietojen erityisryhmien käsittelykiellosta olisi voitava poiketa myös siinä tapauksessa, että poikkeaminen perustuu unionin oikeuteen tai jäsenvaltion lainsäädäntöön ja tapahtuu asianmukaisia suojatoimia soveltaen, jotta voidaan suojata henkilötietoja ja muita perusoikeuksia, kun se on perusteltua yleistä etua koskevien syiden vuoksi, joita ovat erityisesti henkilötietojen käsittely työlainsäädännön ja sosiaalista suojelua koskevan lainsäädännön aloilla, eläkkeet mukaan luettuina, terveysturvaa varten, valvonta- ja hälytystarkoituksiin sekä tartuntatautien ja muiden vakavien terveysuhkien estämiseksi tai hallitsemiseksi. Tällainen poikkeus voidaan tehdä terveydenhuoltoon liittyvien syiden vuoksi, muun muassa kansanterveyden ja terveydenhuoltopalvelujen hallinnon alalla, erityisesti laadun ja kustannustehokkuuden takaamiseksi sairausvakuutustoiminnassa etuuksia ja palveluja koskevien vaatimusten käsittelymenettelyssä tai yleisen edun mukaisia arkistointitarkoituksia taikka tieteellisiä tai historiallisia tutkimustarkoituksia tai tilastollisia tarkoituksia varten. Tällaisten henkilötietojen käsittely olisi myös sallittava poikkeuksellisesti, jos se on tarpeen oikeusvaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi oikeudellisessa menettelyssä tai hallinnollisessa tai tuomioistuimen ulkopuolisessa menettelyssä. |
Siksi että tavallisten tallaajien on parempi istua kotona eikä pyöriä kaupungilla huivi naamalla saamassa/levittämässä tartuntaa. Vain osittain toimivan suojan luoma valheellinen turvallisuuden tunne on vaarallinen asia, jos se saa ihmiset palaamaan normaaleihin rutiineihin kun "onhan tässä nyt suojauduttu".Se on järkevää, että oikeat hengityssuojaimet varataan terveydenhuollon käyttöön. Kysymys onkin se, että miksi tavallisia ihmisiä ei kannusteta käyttämään tee se itse hengityssuojaimia ja tavallisia asusteita hengityssuojina.
Jos hengityssuojaimien käyttö yhdistettynä sosiaaliseen etäännyttämiseen on liian vaikea asia suomalaisille, niin sitten täytyy kyllä todeta, että olen pahasti yliarvioinut suomalaisten älykkyden. Suomalaisille pitäisi tietysti korostaa, että hengityssuojaimet eivät anna täydellistä suojaa ja että muiden ohjeiden noudattmainen on yhä tärkeää.Siksi että tavallisten tallaajien on parempi istua kotona eikä pyöriä kaupungilla huivi naamalla saamassa/levittämässä tartuntaa. Vain osittain toimivan suojan luoma valheellinen turvallisuuden tunne on vaarallinen asia, jos se saa ihmiset palaamaan normaaleihin rutiineihin kun "onhan tässä nyt suojauduttu".
Tätä kysymystä on täälläkin pohtinut moni tasamaan tallaaja, mutta mitäpä nämä yksinkertaiset ihmiset ymmärtäisi näin monimutkaisesta asiasta..Se on järkevää, että oikeat hengityssuojaimet varataan terveydenhuollon käyttöön. Kysymys onkin se, että miksi tavallisia ihmisiä ei kannusteta käyttämään tee se itse hengityssuojaimia ja tavallisia asusteita hengityssuojina.
Loistava ajoitus...
Ihmisissä on se vika että noin puolet on keskivertoa tyhmempiä.Jos hengityssuojaimien käyttö yhdistettynä sosiaaliseen etäännyttämiseen on liian vaikea asia suomalaisille, niin sitten täytyy kyllä todeta, että olen pahasti yliarvioinut suomalaisten älykkyden. Suomalaisille pitäisi tietysti korostaa, että hengityssuojaimet eivät anna täydellistä suojaa ja että muiden ohjeiden noudattmainen on yhä tärkeää.
Hengityssuojaimien käyttöä ollaan alettu suosittelemaan lukuisissa eri maissa. Onko näissä maissa suositus johtanut vähäisempään sosiaaliseen etäännyttämiseen?
Jos hengityssuojaimien käyttö yhdistettynä sosiaaliseen etäännyttämiseen on liian vaikea asia suomalaisille, niin sitten täytyy kyllä todeta, että olen pahasti yliarvioinut suomalaisten älykkyden. Suomalaisille pitäisi tietysti korostaa, että hengityssuojaimet eivät anna täydellistä suojaa ja että muiden ohjeiden noudattmainen on yhä tärkeää.
Hengityssuojaimien käyttöä ollaan alettu suosittelemaan lukuisissa eri maissa. Onko näissä maissa suositus johtanut vähäisempään sosiaaliseen etäännyttämiseen?
Uskon, että se ei ole ongelma. Keskivertoa tyhmempikin ihminen ymmärtää jos asia selitetään hänelle. Kyseessä ei ole rakettitiede.Ihmisissä on se vika että noin puolet on keskivertoa tyhmempiä.
Moni aasialainen tuttavani on kehottanut minua käyttämään hengityssuojainta. Voisimme monikulttuurisuuden hengessä ottaa heistä mallia!Suomessa on vaan paljon muitakin kuin suomalaisia. Monta porukkaa, joita ei paskaakaan kiinnosta suomalaisen yhteiskunnan määräykset, normitukset jne. إن شاء الله
Eihän kukaan kiellä ketään käyttämästä vaikka sitä kuuluisaa omatekoista henkäilysuojaa....eikun leipomaan vaan ja huivi naamalle, mikä estää? Jos kerran omatekoinen puuvillasuoja kertaa kolme estää kaksi kolmesta tartunnasta, niin eikun ompelukoneet ulvomaan joka torpassa ja rätti naamaan.
On niin hellyttävää, kun isot miehet odottavat -valtion määräystä pitää naamaria- kun itse ovat niin varmoja siitä, että ne yleisestävät tartunnat. Kiitos ja anteeksi.
Kukaan ei myöskään ole kieltänyt käsien pesemistä. Osa suomalaisista pesi käsiään hyvin ja tarpeeksi usein jo ennen epidemiaa. Näistä seikoista huolimatta Suomessa korostetaan hyvän käsihygienian merkitystä epidemian hillitsemisessä. Miksi? Siksi, että kyse on väestötason asiasta, jonka vaikutus on sitä suurempi, mitä useampi tekee niin.Eihän kukaan kiellä ketään käyttämästä vaikka sitä kuuluisaa omatekoista henkäilysuojaa....eikun leipomaan vaan ja huivi naamalle, mikä estää? Jos kerran omatekoinen puuvillasuoja kertaa kolme estää kaksi kolmesta tartunnasta, niin eikun ompelukoneet ulvomaan joka torpassa ja rätti naamaan.
On niin hellyttävää, kun isot miehet odottavat -valtion määräystä pitää naamaria- kun itse ovat niin varmoja siitä, että ne yleisestävät tartunnat. Kiitos ja anteeksi.
Kukaan ei myöskään ole kieltänyt käsien pesemistä. Osa suomalaisista pesi käsiään hyvin ja tarpeeksi usein jo ennen epidemiaa. Näistä seikoista huolimatta Suomessa korostetaan hyvän käsihygienian merkitystä epidemian hillitsemisessä. Miksi? Siksi, että kyse on väestötason asiasta, jonka vaikutus on sitä suurempi, mitä useampi tekee niin.
Eli se nyt on vähän eri asia, että muutama asiaan perehtynyt ihminen käyttää hengityssuojainta, kuin se, että viranomaiset alkavat suositella hengityssuojaimen käyttöä ja täten väestö laajemmin ryhtyy käyttämään suojaimia.
Ehdottomasti. Onpa sitä tälläkin foorumilla raportoitu, että kaupassa käyminen hengityssuojainta pitäen johti asiattoman käytöksen kohteeksi joutumiseen.Kyllähän tuossa on aina mukana myös turhamaisuutta yms. kun ei kehdata käyttää suojaimia ennen kuin riittävän moni muukin niitä käyttää. Käyttökynnys alenisi monella olennaisesti jos viranomaiselta tulisi kehoitus käyttää suojaimia julkisilla paikoilla.
Jos pelit ja vehkeet huippuja, niin ei pitäis valittaa.No pitäisikö työt tehä paskalla kalustolla?
Mitä siitä saisi että Suomessa maatalouden työt tehtäs vanhalla neukkukalustolla?
Vähämmän katteutta ja tuottavuutta?
Silti havainto tietystä sekavuudesta viestinnän puolella on kieltämättä oikea. Vielä on parannettavaa ja viranomainen puhuu turhan monella suulla kun tarinat ovat keskenään ristiriidassa
Mietihän tällaista talkkunaviestintää, jos kriisi olisi oikeasti päälle kaatuvaa sorttia ja uhkaisi todella kansallista olemassaoloa? Tosin en ole itse kokenut ongelmaa, koska minulle oli Niinistön ensimmäisten ulostulojen jälkeen selvää, mitä tuleman pitää.