Harvoin olen eri mieltä kanssasi mutta tässä joudun olemaan. Brändien määrää ollaan kasvatettu paljonkin. Käytännössä tavaratalo on nykyisin liiketila eri brändeille. Miesten osastosta näkee, että bisnes pukeutuminen myy. Samaten ryssät ja kiinalaiset ostavat arvokkaampia tavaroita jotka saavat taxfree hintaan. Laukkuja, takkeja, kenkiä jne..
Luonnollisesti nämä ovat nyt pitkälti seis mutta tilanne palautuu aikanaan. Turku alkaa kyllä olemaan kuopattu. Samaten manse sekä Itäkeskus. Joko sen sopparia on jatkettu?
Toivottavasti sinä olet oikeassa.
Itse olen seuraillut Stockan touhuja vuosikymmenet. Asiakkaana lähinnä, mutta syvempääkin kosketuspintaa
löytyy useamman kaverini kohdalta, jotka ovat siellä työskentelet, sekä ex-vaimoni, joka oli siellä myös töissä.
Äkkiseltään muistui mieleen, että Hobbarin leivissäkin oli pari tuttavaani.
Oli aikoinaan hyvä ja arvostettu työpaikka. Toiminta kesti päivänvaloa joka suuntaan.
Parempaa palvelua sai hakea. Työnantajana Stocka oli hyvä ja pidetty. Ja oikeudenmukainen, sekä
kannustava etenemään, jos paukkuja riitti. Aivan kuten kaikki vanhan ja hyvän ajan menestyjät.
Edellämainitsemistani henkilöistä ei enään yksikään ole Stockan leivissä ollut vuosiin. Kaikki lähteneet,
tai saaneet monoa.
Koko konserni alkaa käsittääkseni olemaan huorattu loppuun? Yritetty miellyttää kaikkia ja sen myötä
menetetty se status, jonka se aikoinaan palveluillaan rakensi. Ikävä ollut seurata kehitystä alas.
Ihan pienenä sivujuonteena muistui mieleeni tapaus, kun kävin ostamassa sieltä itselleni puvun.
Sain vanhemmalta naismyyjältä niin helvetin upeaa palvelua, että jäi oikein hyvä mieli mulle.
Kerroin siitä ystävälleni, joka työskenteli johdon assarihommissa. Hän otti selvää, kuka se myyjä
oli ja ilmoitti asiasta eteenpäin. Myyjärouva sai kuulemani mukaan palkallisen vapaapäivän, pullon kuohuvaa
ja leffaliput kahdelle.