Koronavirus Suomessa

Jos ja kun koronan tehokkaasti leviävät muunnokset ovat muutenkin häjympiä, niin vapaamatkustajien, rokotusvastaisten ja muiden salaliittohörhöjen rivit harvenee nopeasti. Nykyiset tartuntakäyrät sojottavat sen verran ikävästi yläviistoon, että vapaamatkustajien on jo kiire vaihtaa taktiikkaansa. Darwin-setä hoitaa hörhöosaston, mutta siinä saattaa tulla myös läheisistä oheisvahinkoja, kun tartuntaketjut leviää. Kaikkia kansalaisia ei tarvitse rokottaa, vaan ainoastaan ne, ketkä halutaan pitää.
Ei kai nämä toistaiseksi löydetyt muunnokset ole sen häjympiä kuin alkuperäinenkään. Leviävät kyllä tehokkaammin.
 
Nyt on kova Lappu!! En oo tsekannu vielä!

Underlying Medical Conditions and Severe Illness Among 540,667 Adults Hospitalized With COVID-19, March 2020–March 2021

https://www.cdc.gov/pcd/issues/2021/pdf/21_0123.pdf

edit. nyt joku kova jätkä/mimmi vois tehä tiivistelmän!

Melko suoraan siellä ihmetellään:

Anxiety and fear-related disorders were a prevalent condition in
our sample; they were also the second highest risk factor for death
among the underlying conditions considered in our study. The
reasons for this finding are likely multifactorial and may include a
reduced ability to prevent infection among patients with anxiety
disorders, the immunomodulatory and/or cardiovascular effects of
medications used to treat these disorders, or severe COVID-19 ill-
ness exacerbating anxiety disorders (19,20).


Eli ahdistuneisuushäiriö olisi yksi suurin kuolemalle altistavista tekijöistä. Yksi mahdollisuus, tutkimuksen mukaan on, että kyseiset potilaat panikoivat itsensä hengiltä.

----

On muuten tutunlaista juttua siltä osin, että Suomessakin on jokin long covid parantola. Siitä kertovassa jutussa lääkäri poliittisesti korrektisti kertoi: - "siellä myös tutkitaan, johtuuko long covid muista syistä kuin koronasta".
 
Viimeksi muokattu:
Melko suoraan siellä ihmetellään:

Anxiety and fear-related disorders were a prevalent condition in
our sample; they were also the second highest risk factor for death
among the underlying conditions considered in our study. The
reasons for this finding are likely multifactorial and may include a
reduced ability to prevent infection among patients with anxiety
disorders, the immunomodulatory and/or cardiovascular effects of
medications used to treat these disorders, or severe COVID-19 ill-
ness exacerbating anxiety disorders (19,20).


Eli ahdistuneisuushäiriö olisi yksi suurin kuolemalle altistavista tekijöistä. Yksi mahdollisuus, tutkimuksen mukaan on, että kyseiset potilaat panikoivat itsensä hengiltä.

----

On muuten tutunlaista juttua siltä osin, että Suomessakin on jokin long covid parantola. Siitä kertovassa jutussa lääkäri poliittisesti korrektisti kertoi että, - "siellä myös tutkitaan, johtuuko long covid muista syistä, kuin koronasta".
Käsittääkseni oikein pahaan paniikkikohtaukseen voi ilman lääkitystä jopa kuolla. Ihan ilman mitään muita vaivojakin siis. Siihen kun lisätään koronan mahdollisesti aiheuttamat hengitysvaikeudet ja lisäpaniikki, niin ihmekös se on jos tukahtuu hengiltä.
 
Ei kai nämä toistaiseksi löydetyt muunnokset ole sen häjympiä kuin alkuperäinenkään. Leviävät kyllä tehokkaammin.
Kyseinen artikkeli oli siis siitä, että ilman vuotavaa rokotetta muunnokset valikoituvat vähemmän vakaviksi, mutta tarttuvimmaksiki kun taas vuotavien rokotteiden takia valikoituukin tappavammat muodot taudista. Esimerkkinä käytetty kanoja piinaavaa marekin tautia. Kanat ovat käytännössä kaikki rokotettu marekin tautia vastaan koska muuten ne kuolevat ilmeisesti aika todennäköisesti. Tarkoittaisi koronan kanssa sitä, että tehosterokotteita pitää ottaa niin kauan kun haluaa pysyä elossa jos taudista saadaan valikoitua yhtä tappava.
 
Käsittääkseni oikein pahaan paniikkikohtaukseen voi ilman lääkitystä jopa kuolla. Ihan ilman mitään muita vaivojakin siis. Siihen kun lisätään koronan mahdollisesti aiheuttamat hengitysvaikeudet ja lisäpaniikki, niin ihmekös se on jos tukahtuu hengiltä.
Mun käsittääkseni tuo on mahdotonta. NImimerkillä verenpaineet paniikkikohtauksen aikana mm. 210-130 sykkeet 180. Toi on mun ennätys. :LOL: Ei toi yläpaine tappava oo mut toi alapaine on... ihan kohtuullinen. ;)

Ite saanu satoja paniikkikohtauksia elämäni aikana. tilillä 3kertaa joutunu soittaa ambulanssin kun ihan oikeesti tuntunu et lähtee henki.:ROFLMAO: Jälkeenpäin voi nauraa, heittää läppää. Sillon ei naurattanu.
 
Kyseinen artikkeli oli siis siitä, että ilman vuotavaa rokotetta muunnokset valikoituvat vähemmän vakaviksi, mutta tarttuvimmaksiki kun taas vuotavien rokotteiden takia valikoituukin tappavammat muodot taudista. Esimerkkinä käytetty kanoja piinaavaa marekin tautia. Kanat ovat käytännössä kaikki rokotettu marekin tautia vastaan koska muuten ne kuolevat ilmeisesti aika todennäköisesti. Tarkoittaisi koronan kanssa sitä, että tehosterokotteita pitää ottaa niin kauan kun haluaa pysyä elossa jos taudista saadaan valikoitua yhtä tappava.
Juu ymmärsin tämän kyllä. Mainitsin vain noista toistaiseksi tunnetuista versioista. Nähtäväksi jää miten tulevaisuudessa käy. Inhottava homma jos tosiaan tuollainen todella tappava versio syntyy.
 
Mun käsittääkseni tuo on mahdotonta. NImimerkillä verenpaineet paniikkikohtauksen aikana mm. 210-130 sykkeet 180. Toi on mun ennätys. :LOL: Ei toi yläpaine tappava oo mut toi alapaine on... ihan kohtuullinen. ;)

Ite saanu satoja paniikkikohtauksia elämäni aikana. tilillä 3kertaa joutunu soittaa ambulanssin kun ihan oikeesti tuntunu et lähtee henki.:ROFLMAO: Jälkeenpäin voi nauraa, heittää läppää. Sillon ei naurattanu.
Eikä perus beta salpaaja auta? Itse en ole saanut paniikkikohtauksia mutta joskus ennen jotain kokousta jne otan yhden eikä kainalot hikoile.
 
Eikä perus beta salpaaja auta? Itse en ole saanut paniikkikohtauksia mutta joskus ennen jotain kokousta jne otan yhden eikä kainalot hikoile.
Joo nykyisin pärjää ihan hyvin. Sain ihan minimini annostuksella hetken verenpainelääkkeitä. En mä kauaa niitä popsinu. Max 1-2viikkoa. Korvien välistähän ja ajattelun takiahan paniikkikohtauksia yleensä saadaan.

edit. mulle sen asian tietäminen ja YMMÄRTÄMINEN fysiologisesti mistä se johtuu on paras keino hallita nuita.
 
Mun käsittääkseni tuo on mahdotonta. NImimerkillä verenpaineet paniikkikohtauksen aikana mm. 210-130 sykkeet 180. Toi on mun ennätys. :LOL: Ei toi yläpaine tappava oo mut toi alapaine on... ihan kohtuullinen. ;)

Ite saanu satoja paniikkikohtauksia elämäni aikana. tilillä 3kertaa joutunu soittaa ambulanssin kun ihan oikeesti tuntunu et lähtee henki.:ROFLMAO: Jälkeenpäin voi nauraa, heittää läppää. Sillon ei naurattanu.
Saattaa olla tietysti urbaania legendaa. Ei mulla omakohtaista kokemusta asiasta ole.
 
  • Tykkää
Reactions: M-1
Positiivisia uutisia!

Juuri tulin härmään takaisin. Virossa ja Latviassa rätit on jo täysin unohdettu ja ilmeisesti myös Liettuassa. Ja reilun viikon poissaolon jälkeen suomessakin riepujen käyttö alkaa vähenemään. Ainoat näkemäni rättien käyttäjät noissa maissa olivat pari härmäläistä. Edistystä!

Pari oikeasti hupaisaa yksityiskohtaa. Jos olisin ottanut testin Tallinan satamassa ja maksanut 49 eur sen sijaan, että otin ilmaisen testin Helsingin satamassa 2,5h myöhemmin olisin välttänyt toisen testin 5 päivän kuluttua. Se, miten 3 tuntia ennen tehty maksullinen testi toteaa minut maailmojen tuhoajasta vapaammaksi kuin 3 tuntia myöhemmin tehty ilmainen testi jäi hiukan epäselväksi:). Mutta ei mitään. En alkanut oikeasti hyväntuulisen henkilökunnan kanssa asian syvemmistä periaatteista keskustelemaan. Siihen on ihan toiset foorumit. (toki, jos joku rajajumala olisi alkanut asiasta avautumaan edes puolella sanalla, niin luonnollisesti tilanne olisi muuttunut ja asia katsottaisiin juridisesti hyvin tarkkaan heidän omien ohjeidensa mukaan. Ja silloin kuluisi Buranaa ja paljon. Lukekaas huviksenne Rajan säännöt asian suhteen)

Mutta sitten se oikeasti hupaisa pointti, mikä herättää suurta hupia. Vatikaani kuuluu niiden muutaman maan joukkoon, joista tulevien ei tarvitse tehdä testejä tai omata todisteita. Ainoa ongelma on, että Vatikaanista on mahdoton tulla suomeen käymättä Italian puolella, jota tuleminen taas vaatii kaikenlaisia testejä ja todisteita:)! Nyt debatti kuuluu: Onko Vatikaanin passi = koronatodistus vai vaaditaanko Fiumicinosta lentävältä Vatikaanin kansalaiselta todistukset sillä perusteella, että hän on ollut Italian alueella:). Puhumattakaan turistista, joka lähtee suomesta ja käy Vatikaanissa...:).
 
Onko Vatikaanin passi = koronatodistus vai vaaditaanko Fiumicinosta lentävältä Vatikaanin kansalaiselta todistukset sillä perusteella, että hän on ollut Italian alueella

Vatikaanin passilla taitaa lentää enempi henkiset johtajat ja katolisen kirkon mammonanvartijat....siinä on koronapassia kyllin. Katolisen kirkon rahastonhoitajien matka vaikkapa Suomeen tuskin tyssää puuttuvaan koronatokariin saati hengityssuojaimiin. :)

Kasi ulos kenelle oli ullatus, että koronailmaantuvuus riehahti, kun yökerhot, juottolat ja matkailu Venäjälle mahdollistettiin? Ei sen pitäisi olla kyllä mikään uutinen edes. Virus on virus, se ei ymmärrä hyvää tahtoa tai sitä, että pitäähän ihmisten saada tehdä ja tosuta. Se on edelleen ravakan tarttumishaluinen ja -kykyinen ja jos wanhat merkit paikkansa pitävät, niin se kehittyy edelleen.....

Saahan sitä tavan tolliainen rätti nenällä taivaltaa ja olla ns. kunnon immeinen. Mutta kun strategiat muuttuvat, niin taktiikka on niille alisteinen. Hlökoht. olen saanut nyt piikkini ja noudatan kirjaimellisesti omaa exit-strategiaa ja seuraan katseella henkisuojien pitämistä.

Mikä baltian maista on sinulle @inscout mieluisin, etten sanoisi sosiaalisesti läheisin?:) Minulle se on ollut Liettua jostain syystä.
 
Nopeasti lukaisin niin liikalihavat diabeetikot joilla vielä jokin paniikkihäiriö ovat suurimmat covid-19 uhrit

Meille sanottiin viime talven työmaainfossa, että valmiiksi pahoin ylirasittuneet ja alkon kanssa resunneet ovat hieno pohja taudin pahimmalle muodolle. Ja ikäloput pitkään vuoteessa maanneet ihmiset. Pitkäaikainen stressi ja ylirasitus mainittiin todella hankalaksi pohjaksi.

Joku pelko kai on siitäkin, että virus muuntuu sellaiseksi, että nimenomaan perusterveiden nuorien aikuisten elimistö reagoi tartuntaan lähtemällä ylikierroksille ja se on menoa ilman tehohoitoa melkoisella varmuudella. Ikäkulujen elimistö on teutaroinut jo monen influenssan kanssa, eikä riehaannu yhtä helposti, eikä siinä ole enää sitä samaa poweriakaan riehaantua.

Espanjantautihan niitti nimenomaan myös nuoria aikuisia rutosti. Sen katsotaan johtuneen nimenomaan siitä -ylimitoitetusta reaktiosta- virusta vastaan.

Aasian kanitarhamainen elämänmeno tulee tuottamaan kaikkea kivaa jatkossakin, ei siitä ole epäilystäkään. Ja kun joku Kiina vielä on hanakka politisoimaan joka ripsauksen, niin eipä pelkoa siitä, etteikö lystiä riitä.

Sille gläbäälin maailmaonnelan käsittämättömälle menestystarinalle aletaan maksamaan myös hintaa. Saa nähdä missä kohtaa Tase alkaa näyttää ja maistua hiekalta suussa. Kaikella on kääntöpuolensa ja hintansa tässä maailmassa.
 
Mietiskelin tuossa paikallisessa S-marketissa käydessäni että kauankohan väki meinaa jaksaa maskeja pitää päällä. Korona ei ole mihinkään katoamassa, maski SUOSITUKSIA näkyy joka kaupan ovessa mutta koskakohan se muutos tulee että maskit jäävät pois pl. Varovaiset.

Varmaan sitten kun on ne 2 piikkiä otettu kaikille jotka haluaa ja jokavuotinen tehostepiikki rullaa..
Jos kansalaiselta kysyy (joka on piikkinsä ottanut) että aikooko pitää loppu-elämänsä maskia kaupassa, koska korona ei ole katoamassa niin tuskin aikoo. En ainakaan minä.
 
Todennäköisesti syksyllä loppuu maskisuositus, sen jälkeen kun suurin osa on saanut toisen piikin.
 
Melko suoraan siellä ihmetellään:

Anxiety and fear-related disorders were a prevalent condition in
our sample; they were also the second highest risk factor for death
among the underlying conditions considered in our study. The
reasons for this finding are likely multifactorial and may include a
reduced ability to prevent infection among patients with anxiety
disorders, the immunomodulatory and/or cardiovascular effects of
medications used to treat these disorders, or severe COVID-19 ill-
ness exacerbating anxiety disorders (19,20).


Eli ahdistuneisuushäiriö olisi yksi suurin kuolemalle altistavista tekijöistä. Yksi mahdollisuus, tutkimuksen mukaan on, että kyseiset potilaat panikoivat itsensä hengiltä.

----

On muuten tutunlaista juttua siltä osin, että Suomessakin on jokin long covid parantola. Siitä kertovassa jutussa lääkäri poliittisesti korrektisti kertoi: - "siellä myös tutkitaan, johtuuko long covid muista syistä kuin koronasta".
Itsekin ajattelin että oireluni 1 pistoksen jälkeen johtuu ahdistuksesta.
Mutta poikkeuksellinen voimakkuus oli luokka ettei sellaista ajemmin koskaan kokenut.
Outo kertakaikkiaan.
Ja sitten sanottu että 2.pistos on vielä pahempi.
Mutta eipä sitä tullut mitään. Ellei lasketa lievä vilustumista, joka tulee aina jos uin liian pitkän.

Ahdistus siis ei nostanut päätä nyt, ryhtyi valikoivaksi.
 
Itsekin ajattelin että oireluni 1 pistoksen jälkeen johtuu ahdistuksesta.
Mutta poikkeuksellinen voimakkuus oli luokka ettei sellaista ajemmin koskaan kokenut.
Outo kertakaikkiaan

Rokotus muiden rokotusten lisäksi, ei sen ihmeellisempää. Olen kerran saanut influenssapiikistä tai ainakin sen jälkeen mehevän flunssan kaikilla mausteilla. Meinaan silti ottaa piikin jatkossakin.

En minä usko, että päättäjät ja terveysviranomaiset ainakaan tahallaan haluavat piinata ihmisiä ja pilata heidän terveytensä rokottamalla näitä tappomyrkyillä.

Hirmu uutisia veritulpista kolme viikkoa piikin jälkeen....olisikohan tuo tulppa osannut tulla ilman piikkiäkin, niin minä vähän luulen. Jotain pitää tietysti syyttää, kun ei voi hyväksyä näitä elämän realiteetteja, joihin kuuluvat niin veritulpat kuin sytostaattihoidotkin, avosydänleikkaukset ja lumbaalipunktiot, punkkikuumeet ja nivelrikot. Ja lopulta varmaa varmemmin päätyy hiekkasärkälle ottamaan torkut.
 
Back
Top