Koronavirus Suomessa

Olin itsekin melko väsynyt heinäkuun ajan. Aamuisin tuntui siltä että heräsi kuolleista. Ihan kuin olisi edellisenä päivänä tehnyt rankkaa ruumiillista työtä (mikä on mahdotonta kun olen tällainen laiskanpulskea kermaperse. :cool: ). Pfeiserin rokotteen sain heinäkuun alkupuolella, mutta päällekkäin sattui sellainen että lopetin tyroksiinilääkityksen kun lääkärin kanssa epäiltiin että olin saanut nuorempana kilpirauhasen vajaatoiminnan diagnoosin virheellisesti. Tiedä tässä nyt sitten että kummasta se oikein johtui.
 
Itselläni vähän samaa jo useamman vuoden ajalta, perkeleen korona... :cool:
No jos ei joka vuoden kesän oireilu, niin pistäisin perkelen koronan syyksi ihan tosissa, mutta kun ei..
Mutta se 1 pistos askarrutta silti :unsure::rolleyes:
Siinä oli jotain..
"Jotain on" (kuten sanoo yksi tuttavani Jumalan uskosta/Jumalan olemassa olosta)

Mutta sillekin löytyy ihan varmasti järkevä selitys. A) olen rasittanut itseään aivan liika ennen, tekemällä liika fyysistä hommaa, ihan omasta tahdostani. B) samoihin aikoihin olisi hyvinkin voinut iskeä panikointi, joka on ihan yhdestä vilautetuista diagnoosistani. Kestän kyllä hyvin kaikenlaista, mutta elimistossani on joku limitti, jos se ylittyy, niin alan oireilla epämääräisin oirein, sydän tykyttää, vp nousee, vaikka olen hypotonikko, vp on normi tai matalahko, silloin olo on tuskallinen, sairalloinen, kädetkin voi hieman täristää kun mikäkin juopolla, vaikka syön kaurapuuroa tuoreiden marjojen kanssa.
Taidan nyt tosissaan hiljentää tähdin. Jännä vain että tämä "paniikki" iskee vain kesäisin. Joko kuumuus laukaisee, tai jokin vielä tässä mukana. "Jotain on.." :cool:

Stressia aiheutti myös koko ajan kun kirves päällä uhkava kylpääri remppa, jota siirrettiin, mutta nyt se tulee. Syyskuun alussa.
 
Viimeksi muokattu:
Olin itsekin melko väsynyt heinäkuun ajan. Aamuisin tuntui siltä että heräsi kuolleista. Ihan kuin olisi edellisenä päivänä tehnyt rankkaa ruumiillista työtä (mikä on mahdotonta kun olen tällainen laiskanpulskea kermaperse. :cool: ). Pfeiserin rokotteen sain heinäkuun alkupuolella, mutta päällekkäin sattui sellainen että lopetin tyroksiinilääkityksen kun lääkärin kanssa epäiltiin että olin saanut nuorempana kilpirauhasen vajaatoiminnan diagnoosin virheellisesti. Tiedä tässä nyt sitten että kummasta se oikein johtui.
Sama täällä, aamulla heräsin, olo oli yhtä vaäsynyt kun en olisi nukkunut lainkaan. Aamupalan jälkeen kahveineen iski oikein helvetti, ilmeisesti jokin adrenaliini myrsky, tuntui että pää halkea, ja lisäksi pahoinvointi. Liian myöhän tajusin että
minulla olo bensot, ja se auttoi kun taika.

Itse en ihan ymmärrä tätä oireilua täysin vielä.

Mutta olihan tämä kesä kuumin kesä Pohjoisella pallopuoliskolla Maassa, niin kauan kun meteorologiset havainnot oli tehty.
 
Minulle ei tullut muuta kuin pientä särkyä käsivarteen. En ole huomannut aivoissanikaan mitään omituista, ellei tämä radikaaliksi yltynyt EU-vastaisuus ole rokotteen aiheuttamaa? Silloinhan olen melkeinpä syyntakeeton- Äkillinen mielenmuutos, EU-kannattajasta EU-vastaiseksi alle 5 vuodessa!! :D

Sitä mieltä olen että kaikki yli neljäkymppiset rokotukseen vaan. Jos ei mene niin saisivat maksaa omat hoitokulunsa. Nuoremmat onkin sitten eri asia. Ja erityisesti alle kolmekymppiset nuoret joilla on vielä perhe perustamatta ja lapset saamatta.

Kaikkein varovaisin olisi oltava alle 16 vuotiaiden rokottamisessa. Ei sitä taida edes WHO suositella? Kerrotaanko asiasta kouluissa - vai peitelläänkö faktoja - että WHO ei suosittele ja että rokotetta ei ole testattu - ja että lääkeyhtiöt eivät korvaa yhtikäs mitään jos sillä sotketaan elimistö, aivot tai DNA? Miten ihmeessä 12 vuotias osaa arvioida tuollaiset asiat?

Minä en välitä noiden riskien suhteen itsestäni, välitän vain lasten ja lastenlasteni perimästä ja terveydestä.

Tietysti muutan mieltäni jos ilmaantuu virus joka alkaa niittää lapsia ja nuoria - tai aiheuttaa haittoja jotka jatkuvat kuukausia (muutenkin kuin ilmastoahdistuksena). Vielä ei niin kuitenkaan ole. Viime vuonna kerrottiin suureen ääneen että lapsien tartunnat ovat hyvin vähäisiä eikä juuri ketään alle neljäkymppistä perustervettä ole nähty tehostetussa hoidossa eikä teholla. Oliko se sitten paskaa - vai onko paskaa alle 16 vuotiaiden rokotusyllytys... miten lie.. Eivät nämä uudet variantit ole yhtään sen vaarallisempia, miksi siis rokoteöyhötys - jolla vaan pilataan asioita?
 
Viimeksi muokattu:
Long covid aiheuttaa väsymystä. :sleep::coffee:
Sitten oltu covideissa, pfizerissa, panikkihärössä, helteissa ja vaikka missä.
Jos helvetin portilla on käyty, niin helvettiin ei löydy avainta :cool:
 
Kyllähän tuo edellä "M-1:n" jakama video kertoo omalla ikävällä tavalla koronan vaarallisuudesta....käytännössä turha kuolema - saatavilla ollut rokotus olisi liki 100%:n varmuudella estänyt pahimman vaihtoehdon. Olisi vain pitänyt ymmärtää valita oikea vaihtoehto..

Kaikkiaan koronaan on menehtynyt virallisten lukujenkin mukaan lähes 5 miljoonaa ihmistä (todennäköisesti huomattavasti enemmän). Tartunnan saaneita on ollut yhteensä yli 200 miljoonaa.
- siis kyseessä on eräästä kaikkein vaarallisimmista ihmiskuntaan kohdistuneesta pandemiasta..ja tilanne on edelleenkin päällä eikä tulevaisuudesta ole mitään varmaa tietoa.

Tästä kaikesta huolimatta monilla tänne kirjoittavilla nimimerkeillä (=henkilöillä), suurempi huoli näyttäisi olevan siitä että nuorille (yli 12 vuotiaille) on ryhdytty antamaan rokotuksia koronaa vastaan.. Rokotukset ovat muka turhia ja niistä saattaa aiheutua vaaraa/haittaa jne. Samat nimimerkit ovat jo pandemian ensimmäisistä uutisista ja merkeistä lähtien jokaisessa postauksessaan pyrkineet..
- heti alkuunsa vähättelemään covid-19 tautia, (selittämällä kuinka kyseessä on vaaraton ja lähinnä flunssaan verrattava tauti jne)..
- ja jo vuosi sitten keväällä kiivaasti vastustettiin kaikkia varotoimia jne. puhumattakaan viranomaisten suosittelemista "turhista henkilöiden varautumisista" ja alueellisista eristäytymisistä.
- muutamat oikein innokkaasti puolustivat alkuun Ruotsin linjaa ja sen jälkeen hurrattiin USA:n Trumpin kampanjoimaa täydellistä välinpitämättömyyttä covid-19 virusta ja pandemiaa kohtaan.

Nyt viimeistään tiedetään että eräät rokotuksista kieltäytyneet ovat omalta kohdaltaan tehneet fataalin erehdyksen. Eli hyvin monille se on ollut viimeinen erehdys. Suurella todennäköisyydellä kaikki rokotusta vastaan agitoivat ovat itse suojatuneet tautia vastaan ja hankkineen itsensä turvaan.
- mutta jatkavat siitä huolimatta onnettomien ja hyväuskoisten harhauttamista.
- halpamaista ja suorastaan rikollista toimintaa.

Maailmanlaajuisesti rokotuksia on tähän mennessä annettu yli 5.000.000.000 annosta. Se on noin tuhat kertaa enemmän kuin meillä Suomessa..
- ilman että rokotuksista olisi raportoitu/aiheutunut kokonaisuuden huomioiden juuri minkäänlaisia vakavia ongelmia. Eikä käytännössä lainkaan terveille ja riskiryhmiin kuulumattomille..

Vaikka suurin osa kuolemaan johtaneista tartunnoista on kohdistunut aikuisväestöön (painottuen ikääntyneisiin) niin tiedetään että covid-19:sta uusimmat virusvariantit ovat erityisen herkkiä leviämään suojaamattomassa (=rokottamattomassa) väestössä. Ne aiheuttavat tartuntoja sekä sairastumista myös nuorempien keskuudessa. Eikä kaikkea mahdollista covid-19 myötä aiheutuvaa sairastuvuutta vielä edes tiedetä. Huonossa tapauksessa saattaa kehittyä myös uusia ja jopa aikaisempaa vaarallisempia variantteja.

Tiedämme äärimmäisen suurella todennäköisyydellä:
A) Kuinka rokotus antaa lähes 100 %:isen suojan vakavia tautimuotoja vastaan.
sekä toisaalta myös
B) Käytännön ja vuosikymmenien kokemusten pohjalta rokotuksen olemattomat haitat (=maailmanlaajuisesti yli 5 miljardia annettua rokotusta koronaa vastaan).
- yksittäisen ihmisen ei tarvitse olla tilastotieteilijä ymmärtääkseen mistä oikeasti aiheutuu riskejä ja mistä puolestaan on jopa elämää säilyttävä hyöty.

Mutta tehköön jokainen itse oman valintansa. Toki vähintäänkin toivoisin että ne jotka kaiken totuuden vastaisesti agitoivat rokotuksia vastaan, jättäisivät ensiksi rokottamatta itsensä...
 
Viimeksi muokattu:
Itse en ihan ymmärrä tätä oireilua täysin vielä.
Rokotuksen jälkeinen oireilu on normaalia. Sekin kuuluu asiaan että joillekin aiheutuu enemmän tai erilaisia tuntemuksia kuin jollekin toiselle.
- periaatteessa toiseen annokseen (vahvistukseen) elimistön pitääkin reagoida vahvemmin kuin ensimmäiseen rokotukseen. Koska se eka rokotus on jo omalla tavallaan valmistanut vasta-aineita ja ihmisen omaa puolustuskykyä virusta vastaan. Näin valmiiksi varautunut elimistö antaa "kunnon iskun" uudelleen ihmiseen tunkeutuvalla "taudinaiheuttajalle", samalla myös vasta-aineiden määrä ko. tautia vastaan yhä lisääntyy.
- käytännössä kaikille annetaan samanlainen annos rokotetta. Mutta ihmiset eivät tietenkään ole samanlaisia ja/tai elimistön puolustusmekanismi samalla tavalla varautunut rokotuksen aiheuttamaan "tartuntaan" (=infektioon). Tämäkin selittää osaltaan eri henkilöiden erilaisia oireiluja rokotusten jälkeen.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01150

Jokaisen tulisi sopivalla tavalla huomioida rokotuksen aiheuttamat tuntemukset ja oireet. Yleensä ne menevät ohi muutamassa päivässä. Jos väsyttää niin lepo on tietysti paikallaan.
Jos oireet alkaa huolestuttamaan tai pitkittyy niin suosittelen olemaan yhteydessä rokottajaan ja/tai lääkäriin..

Ylläoleva on maallikon (siis ei lääkärin tmv.) yksinkertainen selvitys asiaan...kannattaa myös lukea oheinen linkki.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ER
Rokotuksen jälkeinen oireilu on normaalia. Sekin kuuluu asiaan että joillekin aiheutuu enemmän tai erilaisia tuntemuksia kuin jollekin toiselle.
- periaatteessa toiseen annokseen (vahvistukseen) elimistön pitääkin reagoida vahvemmin kuin ensimmäiseen rokotukseen. Koska se eka rokotus on jo omalla tavallaan valmistanut vasta-aineita ja ihmisen omaa puolustuskykyä virusta vastaan. Näin valmiiksi varautunut elimistö antaa "kunnon iskun" uudelleen ihmiseen tunkeutuvalla "taudinaiheuttajalle", samalla myös vasta-aineiden määrä ko. tautia vastaan yhä lisääntyy.
- käytännössä kaikille annetaan samanlainen annos rokotetta. Mutta ihmiset eivät tietenkään ole samanlaisia ja/tai elimistön puolustusmekanismi samalla tavalla varautunut rokotuksen aiheuttamaan "tartuntaan" (=infektioon). Tämäkin selittää osaltaan eri henkilöiden erilaisia oireiluja rokotusten jälkeen.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01150

Jokaisen tulisi sopivalla tavalla huomioida rokotuksen aiheuttamat tuntemukset ja oireet. Yleensä ne menevät ohi muutamassa päivässä. Jos väsyttää niin lepo on tietysti paikallaan.
Jos oireet alkaa huolestuttamaan tai pitkittyy niin suosittelen olemaan yhteydessä rokottajaan ja/tai lääkäriin..

Ylläoleva on maallikon (siis ei lääkärin tmv.) yksinkertainen selvitys asiaan...kannattaa myös lukea oheinen linkki.
Minulla meni melkein jalat alta, olen kertonut että menin viemään roskia, ja ajattelin ottaa edes pienen lenkin, vaikka 300 m, ei onnistunut - palasin kotiin saman tien. Kuukausi! Sydän teki sellaista että ajattelin että kohta vitsit kaukana, ja soitto 112.

Nyt 2.pistos oli 1.7, mutta olinkin yllättäen kunnossa. Kävin uimassa, pyöräilin, elänyt normaalia elämä, olin onnellinen, sitten yhtäkkiä heräsin kipeänä, vähän kurkkuun koski, vaikei ole enää nieluriosja, flunssa-ei-flunssa, en tajunnut itsekään, päätä särki hirveesti, kipu nosti varaan verenpainetta, ja menin ympyrää.. sitten samalla oli niin tuskainen olo, että oksat pois, voimat...vieläkin vähäiset. Vaikka yli kuukausi tätä menoa.
Jaksoin vain ylläpitämään siisteyttä ja peseytymään, vaikka viimeinen vie voimia myös. Välillä on outo kuumeinen olo, vaikka ei kuumetta. Nyt sentään tutkittu, kaikki OK, lääkäri viittasi vaikka mihin, passitti koronatestiin, se oli negat.

Hyvinkin vilustuin, vain hullut vesijuoksee meressä ilman saunaan menoa tunti. Ja helteisiin syö kylmä jätskiä. Lisäksi paaaaljon stressia.
Tämä kaikki voinut vaikuttaa immuniteetiini. Minulla oli myös sydänsuruja.
 
Pfizerin rokotteen testit on tehty 12-15 -vuotiaille keväällä 2021:

WHO:n ohje:
"Intended use
Persons aged 12 years and above. "

Nyt on menossa testit 0,5-5 ja 5-11 -vuotiailla:
 
Minä en välitä noiden riskien suhteen itsestäni, välitän vain lasten ja lastenlasteni perimästä ja terveydestä.

Tietysti muutan mieltäni jos ilmaantuu virus joka alkaa niittää lapsia ja nuoria - tai aiheuttaa haittoja jotka jatkuvat kuukausia (muutenkin kuin ilmastoahdistuksena). Vielä ei niin kuitenkaan ole. Viime vuonna kerrottiin suureen ääneen että lapsien tartunnat ovat hyvin vähäisiä eikä juuri ketään alle neljäkymppistä perustervettä ole nähty tehostetussa hoidossa eikä teholla. Oliko se sitten paskaa - vai onko paskaa alle 16 vuotiaiden rokotusyllytys... miten lie.. Eivät nämä uudet variantit ole yhtään sen vaarallisempia, miksi siis rokoteöyhötys - jolla vaan pilataan asioita?
Me (eikä edes ns. asiantuntijatkaan) vielä juurikaan tiedä kuinka virus ja sen uusimmat sekä mahdollisesti tulevat variantit aiheuttavat sairastumisia, pitkäaikaisia/pysyviä vaurioita tai jopa kuolemaa nuorille tai lapsille. Kuitenkin varmuudella tiedämme että:
- maailmanlaajuisesti 200 miljoonaa ihmistä on saanut tartunnan ja toistaiseksi kuolemia on jo n. 5 miljoonaa. Eikä tapaukset ole vielä vähenemässä.
- minun mielestäni kyseiset luvut kertovat erittäin vaarallisesta kulkutaudista jota ei ole mitään syytä vähätellä.

Minun vaatimaton järkeni sanoo että em. todellisten lukujen perusteella myös lapsiin kohdistuu varteenotettava riski saada tartunta, sairastua koronaan ja viime kädessä jopa kuolemaan..
- ei lapsetkaan niin kovin paljoa eroa aikuisista muunkaan sairastuvuuden suhteen..riskiä/vaara on mielestäni todellinen.
- se että meillä Suomessa (rokottamattomien) lasten sairastuvuus on ollut suhteellisen vähäistä ei tarkoita että suomalaiset lapset olisivat taudilta turvassa.
- eikä kysymys ole pelkästään lasten sairastumisesta vaan siitäkin ettei ole mitään järkeä jättää koronaa leviämään lasten ja nuorten keskuuteen, kun on olemassa toimiva ja turvallinen keino sairastumisen välttämiseen.

Se mitä kerrottiin viime vuonna perustui senaikaiseen tietoon..ja osittain myös tahallisesti levitettyyn väärään informaatioon..vai oletko sitä mieltä että Ruotsi, USA:n Trump, Brasilia, Britannia, Venäjä jne.ovat hoitaneet koronaviruksen torjunnan paremmin kuin Suomi?
- sanoisin että onneksi meillä edes jonkin verran ymmärrettiin uskoa terveydenhuollon ammattilaisiin..poliittisten päättäjien sijasta (vaikka aika paljon poliitikotkin pääsi sekottamaan asioita).
- siitä huolimatta meillä, pienessä maassa, yli 100.000 tartunnan saanutta ja reilut 1000 kuollutta on suuri määrä. Ehkä sitä voi silti sanoa torjuntavoitoksi?
- silti huolestumista lisää se että tartunnat ja sairastuvuus ovat jälleen kovassa kasvussa ja erityisesti rokottamattomien osalta. Myös kuolemat ovat taas lisääntymässä.
- kuka haluaa ottaa kantaakseen vastuun siitä että jättäisimme lapsemme rokottamatta?

Tällä hetkellä tiedämme jo paljon enemmän kuinka rokotukset vaikuttaa koronaan. Käytännössä vaikuttaa aivan samalla tavalla kuin kaikki aikaisempien vuosikymmenien aikana annetut/otetut rokotukset.
Suurelta osin juuri rokotusten ansiosta ehkäistään niin lasten kuin vanhempienkin sairastumisia ja luodaan terveydenhuollon kannalta turvallinen yhteiskunta.
- tiedämme että koronaa vastaan on annettu jo yli 5 miljardia rokotetta. Tämä luku kertoo kaikille lukutaitoisille sen ettei ko. rokotuksesta aiheudu mitään riskiä tai vaaraa.
- tiedetään varmasti että rokotus estää koronatartunnan merkittävän suurella varmuudella. Lisäksi lähes 100 %:isesti vakavan taudin (=kuolemat).

Siis miksi ihmeessä emme rokottaisi lapsiamme tutkituilla, testatuilla ja turvallisiksi todetuilla rokotteilla myös hengenvaarallista covid-19 virusta ja sen variantteja vastaan?
- maailmalla on jo rokotettu miljoonittain lapsia, nuoria jne. ilman riskejä tai huonoja kokemuksia..
- varsinkin kun neuvolassa rokotamme kaikki suomalaiset pikkuvauvat kymmeniä erilaisia kulkutauteja jne. vastaan..ja rokotukset jatkuu kouluikäisinä jne.. Kattaen n. 99.4 %:ia kaikista suomalaislapsista.

Missä järki ja logiikka koronan suhteen?
 
Viimeksi muokattu:
Nyt 2.pistos oli 1.7, mutta olinkin yllättäen kunnossa. Kävin uimassa, pyöräilin, elänyt normaalia elämä, olin onnellinen, sitten yhtäkkiä heräsin kipeänä, vähän kurkkuun koski, vaikei ole enää nieluriosja, flunssa-ei-flunssa, en tajunnut itsekään, päätä särki hirveesti, kipu nosti varaan verenpainetta, ja menin ympyrää.. sitten samalla oli niin tuskainen olo, että oksat pois, voimat...vieläkin vähäiset. Vaikka yli kuukausi tätä menoa.
Tuohon aikaan taisi olla aika lämmintä.. Varsin yleisesti rokotuksen ottaneita hieman varoiteltiin rasittamasta itseään liikaa rokotuksen jälkeen.
- rokotus saattaa olla omiaan aiheuttamaan ylimääräistä rasitusta...helteiden ja kaiken muun tekemisen ohella.
 
  • Tykkää
Reactions: ER
Tuohon aikaan taisi olla aika lämmintä.. Varsin yleisesti rokotuksen ottaneita hieman varoiteltiin rasittamasta itseään liikaa rokotuksen jälkeen.
- rokotus saattaa olla omiaan aiheuttamaan ylimääräistä rasitusta...helteiden ja kaiken muun tekemisen ohella.
OK. No viimeiset 2 vrk oli jo aika siedettävä.
En ymmärrä kuitenkaan miksi 11 päivä olin ihan ok, liiankin hyvin.

Helteet, joo..kamalat olivat tällä kertaa, elimistö meni ihan sekaisin, luulen.
hyvinkin mahdollista että monen tekijän tulos.

1.pistoksen jälkeen kukaan ei kertonut levosta, joten se sitä, kävelin paljon. Mutta silloin jo illalla hermostuin yhdelle ihmiselle, mitä ei ollut kovin epätavallista, ärsyttävä moukka kun on, ja se eka tunne oli aika merkittävä. Sellainen normaali suuttumus tuntui hyvin epätavalliselta, siis jotenkin ylivoimaiselta. Vaikea sanoa miltä, mutta joku ajatus että nyt jos en hillitse itseään, niin en kestäisi sitä. Kaikki tapahtui sekunneissa. ihan kun se laukkaisi voimakasta ahdistusta, joka meni somaattiseksi ja pahasti. Sekin mahdollista.

Olen monta v:ta kokenut elämässäni, mutta tämä alkuoli ainutlaatuinen. Ajattelinkin hetkeksi että rokote meni psyykeen. Sitten aloin voida huonosti.

Mutta muistan ensimmäisen tavallisen influensa rokotuksen, tästä on jo 10 v, olin kauppakeskuksessa, ja yhtäkkiä (rokote sain aamulla, ja tämä oli illalla) sain ihmeelisen ahdistavan tunteen. Ihan kun kaikki pimeni, se meni nopeasti ohi. En saanut rokotuksista koskaan mitään muuta.
 

Israelissa aloitettiin jo 5-11 vuotiaiden rokotukset.. Uskoisin että heillä on ollut jonkinlaista tietoa päätöksensä tukena, Toisekseen sieltä (ta todennäköisesti muualtakin) saadaan referenssiä muutamien viikkojen kuluessa.

Meillä rokotetaan 12-16 vuotiaita koulukkaita ja siinä menee vielä kuukausi ja ehkä toinenkin...joten ehtinee tulla hyvää lisätietoa ennenkuin eskarilaisia ryhdytään isommin piikittämään.
Kaikkiaan koronarokotuksissa on meneillään melkoinen "ralli" maailmanlaajuisesti..kuten luvuistakin voi arvata. Toisaalta rokotukset ovat yleisesti ottaen normaalia arkista rutiinia lähes kaikkien maiden terveydenhuollossa. Tottakai uuden ja yllätyksellisen taudin ilmaantuminen aiheuttaa omat selvittelynsä. Hyvin siinä on toistaiseksi onnistuttu.

Yleisen terveydenhuollon kannalta katsoen täysin ulkopuolisista syistä johtuva (poliittiset, hybridi- jne. jne. informaatiovaikuttamiseen perustuvat) sekä erityisesti demokraattisiin länsimaihin kohdistuva rokotevastaisuuden esiinherättäminen hieman hämmästyttää. Muttei suinkaan yllätä vaan on pikemminkin mielenkiintoista.
- selvää on että kysymys on erittäin tarkkaan ja korkealaatuisen osaamisen/tiedon pohjalta suunnitellusta operaatiosta. (mutta jääköön sen osalta tarkempi selvittely johonkin toiseen yhteyteen).
 
Nyt vaiheeksi Venäjältä, ja sinne meneville hihhuleille:

"Moskovassa 6 583 ihmisen (38%) kuolema heinäkuun 17 237 kuolemasta liittyy koronavirukseen. Tällaiset tiedot toimittaa kaupungin terveysministeriö.
"Tällainen dynamiikka liittyy ilmaantuvuuden lisääntymiseen jyrkästi uuden koronaviruskannan leviämisen vuoksi kesäkuussa sekä kaupungin poikkeuksellisen lämpimään säähän viime kuukausina. Epänormaali kuumuus vaikutti negatiivisesti koronavirustaudin vakavuuteen, sen seurauksista ".

Oho, siellähän menee todella lujaa. Melkein 40% kaikista kuolemista koronaan. Että tervemenoa vaan "venäjällä kaikki peremmin" hihhulit.

Koko ajan tuodaan "korona ei ole olemassa" älyvapaita arkuissa sieltä.

Mutta koko ajan myös mennään sinne. Nytkin yksi naapurissa asuva meni, tulee sunnuntaina Karjalasta. Ajon kertoa hänestä naapureille, siellä asuu yksi tuntemani iäkäs rouva, kerrosta ylempänä. Liikkuu hissilla. Yksi on ollut hyvin sairas > 2 viimeista vuotta. Ennen korona tuloa. Kävi perheen ja lasten lasten kanssa Imatrasta rajan toiselle puolelle, jonnekin kylpylään, ja sai jokin pöpö, josta sairasti vaikean keuhkosairauteen. Sen bakteerin tarttuvuudesta jopa kirjoitettu, että oli joku joka sairastutti pitkään.
Hänelle ikäänsä takia kävi huonommin.

Saman rouvan poika, aikuinen lapsineen meni Espanjaan golfamaan, siellä ne päätti olla omassa porukassa, vuokramissa taloissa keskenään. Miten kävikin: koko porukka oli koronassa. Eikä niitä päästetty sieltä. Siellä ne ovat, ymmärttäkseni, edelleen. Jotkut joutuneet sairaalaan ja en muista oliko se peräti hänen poika, kenen keuhkot vaurioitui.
Täytyy kysyä olivatko rokotettuja..
 
Pfizerin rokotteen testit on tehty 12-15 -vuotiaille keväällä 2021:

WHO:n ohje:
"Intended use
Persons aged 12 years and above. "

Nyt on menossa testit 0,5-5 ja 5-11 -vuotiailla:

Kiitos linkeistä.
 
Israelissa aloitettiin jo 5-11 vuotiaiden rokotukset.. Uskoisin että heillä on ollut jonkinlaista tietoa päätöksensä tukena, Toisekseen sieltä (ta todennäköisesti muualtakin) saadaan referenssiä muutamien viikkojen kuluessa.

Meillä rokotetaan 12-16 vuotiaita koulukkaita ja siinä menee vielä kuukausi ja ehkä toinenkin...joten ehtinee tulla hyvää lisätietoa ennenkuin eskarilaisia ryhdytään isommin piikittämään.
Kaikkiaan koronarokotuksissa on meneillään melkoinen "ralli" maailmanlaajuisesti..kuten luvuistakin voi arvata. Toisaalta rokotukset ovat yleisesti ottaen normaalia arkista rutiinia lähes kaikkien maiden terveydenhuollossa. Tottakai uuden ja yllätyksellisen taudin ilmaantuminen aiheuttaa omat selvittelynsä. Hyvin siinä on toistaiseksi onnistuttu.

Yleisen terveydenhuollon kannalta katsoen täysin ulkopuolisista syistä johtuva (poliittiset, hybridi- jne. jne. informaatiovaikuttamiseen perustuvat) sekä erityisesti demokraattisiin länsimaihin kohdistuva rokotevastaisuuden esiinherättäminen hieman hämmästyttää. Muttei suinkaan yllätä vaan on pikemminkin mielenkiintoista.
- selvää on että kysymys on erittäin tarkkaan ja korkealaatuisen osaamisen/tiedon pohjalta suunnitellusta operaatiosta. (mutta jääköön sen osalta tarkempi selvittely johonkin toiseen yhteyteen).

Kuuleppa johan6, ovatko JCVI ja STIKO sinusta Putinin Venäjän soluttamia ja hallitsemia asiantuntijaelimiä?

Kun sinulla on noin asiat selvänä mRNA-injektioiden turvallisuudesta, niin miksi et mene kertomaan sitä heille?

Minkäs vuoksi JCVI ei suostu suosittelemaan perusterveille 12-15 -vuotiaille mRNA-rokotteita? Miksi STIKO ei suostu suosittelemaan perusterveille 12-17 -vuotiaille mRNA-rokotteita?

https://www.dw.com/en/german-officials-divided-over-teen-vaccinations-plan/a-58739425

"German officials divided over teen vaccinations plan​

German Health Minister Jens Spahn has defended the decision to recommend vaccinations for 12 to 17-year-olds against the guidance of the national vaccine regulator STIKO on Tuesday.

The decision came during a meeting between the health ministers of Germany's 16 states.

The move to offer vaccines to all teenagers is in line with the European Medicines Agency (EMA). On the national level, however, it would go against the existing advisory guidelines set by Germany's STIKO, the country's standing committee on vaccination, which only recommends vaccinating teenagers with underlying issues."
 
On ne kuitenkin tässä kohtaa rehellisiä, pisteet siitä:

...
IMPORTANT SAFETY INFORMATION FROM U.S. FDA EMERGENCY USE AUTHORIZATION PRESCRIBING INFORMATION:
...
-Severe allergic reactions, including anaphylaxis, have been reported following the Pfizer-BioNTech COVID-19 Vaccine during mass vaccination outside of clinical trials. Additional adverse reactions, some of which may be serious, may become apparent with more widespread use of the Pfizer-BioNTech COVID-19 Vaccine
 
Back
Top