Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ei muuta kun jengipykälää soveltamaan ja paljon kovemmat rangaistukset järjestäytyneiden rikollisryhmien jäsenille.
Ruotsissa syyttäjiä sekä tuomareita suojataan jo kuten suuressa maailmassa. Varmasti täälläkin ollut tapauksia. Muistaakseni oli jokin uutinen vuosia sitten joka koski tuomaria. Yritän kaivella.Sitä vartenhan ne pykälät luulisi olevan. Jos niitä aletaan soveltamaan, niin ovatko tuomarit seuraavaksi linjalla? Todennäköisesti.
Minun jo edes mennyt tuttavani oli entinen korkeamman oikeuden tuomari ja kertoi että 1990-luvulla alkoi kaikenlaiset uhkakuvat realisoitua hänen nähdäkseen tällä saralla. Oli PoliisiTV:n naisjuontajan asuntoon (Pelli?) kohdistunutta iskua ja muistin varasta heittäisin että olisiko Ritva Santavuoreen (syyttäjä?) kohdistunut kanssa jotain isoa uhkaa/tekoa samoihin aikoihin.Sitä vartenhan ne pykälät luulisi olevan. Jos niitä aletaan soveltamaan, niin ovatko tuomarit seuraavaksi linjalla? Todennäköisesti.
Tuon lauseen jokainen verbi pitää kirjoittaa konditionaalissa, silloin se on linjassa kuntatyönantajan toiminnan kanssa.Ihan ensimmäinen asia on se, että työnantajan on myönnettävä tämä asia, sitä ei pidä peitellä tai kiistää.....mistään syystä.
Pari tämmöstä juttua tiedän. Aika iljettävää kun usein teot kohdistuu jollain lailla myös omaisiin esimerkiksi kotirauhan kautta. Voin kertoa omakohtaisesti, että se ei tunnu hyvältä.
Mun puolesta saisivat kantaa asetta myös vapaa-ajalla.Se ikävä puoli Suomessa on, että vapaalla olevaa Poliisi, Raja, Tulli, PV yms ei suojaa mikään sen enempää kuin normikansalaista. Tai kovenna tuomiota.
Toki uhkia on erilaisia, mutta aika äärimmilleen viety kosto oli Poliisi-TV:n toimittaja Raija Pellin kesämökin - vai oliko se peräti asuintalon - polttaminen. Eli eivät ne toimittajatkaan kostoilta turvassa ole, ja toisaalta koston kohteeksi joutuminen ei liene kovin yleistä missään (laillisessa) ammatissa. Toki asia on sellainen että se kannattaa ottaa huomioon.kaksi tapausta tiedossa, toinen jotakuinkin tavallinen nuorehko nainen töissä oikeuslaitoksessa - ei ollut edes tämä vuosikymmen, ja toinen poliisi- ei niille riittänyt uhkailu vaan tekivät tekosiaan, muutamien kymmenien tuhansien vahingot ja mikä lienee ollutkaan pelko perheenjäsenissä.
siksi minä en oikein laita samalle viivalle osaa toimittajista, toki sitten jos uhat olisivat oikeasti kuin esimerkiksi Venäjällä, että on riski pudota sillalta. Mutta kun tämä maa on Suomi.
en voi kuvitellakaan että nuo kaksi henkilöä edes esiintyisivät somessa, niin kuin pellet jotka siellä hassuttelevat ja sitten huutelevat että "vihapuhetta, uhkia, uhkia" kun keräävät kimppuunsa kaikki kahelit
Joo, sossua, kelaa ym minäkin lähinnä ajattelin. Toki esim ajokorttitarkastuksessa hylsyn antava lääkäri voi myös joutua kaunan kohteeksi.
Sitten toisilta aloilta luonnollisesti toimittajat ovat pitäneet kovaa ääntä maalittamisen kohteeksi joutumisesta, ja varmaan myös siihen liittymätöntäkin väkivallan uhkaa voi esiintyä. Varmasti muitakin aloja on; esim opettajat voivat myös joutua jonkun silmätikuksi. Välttämättä väkivallan uhka ei ole se ensimmäinen, mutta kyllä jonkun kosto-kantelun kohteeksi joutuminen on koston kohteena olemista yhtä lailla.
Tai jotain muuta valitsemaansa vk-välinettä. Landella asuessa sain kaasuluvan kun olin 5 min keskustellut kommarin kanssa aiheesta. Kehä3 sisäpuolella vaaditaan konkreettinen uhka.Mun puolesta saisivat kantaa asetta myös vapaa-ajalla.